Actualitate
Ministerul Finanțelor schimbă DECLARAȚIA 112 privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale și a impozitului pe venit
Ministerul Finanțelor a publicat în dezbatere publică proiectul de ordin pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate.
Potrivit legestart.ro documentul a fost publicat pe siteul Ministerului Finanțelor în data de 17 februarie, iar timp de 10 zile se află în consultare publică.
Documentul poate fi văzut AICI:Proiect Ordin Declarația 112_17022021
Referatul poate fi văzut AICI: Referat de aprobare Declarația 112_17022021
Prevederile ordinului vizează modificarea Declarației 112 având în vedere modificările aduse de:
- Legea nr. 296/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
- Legea nr. 298/2020 pentru completarea Legii nr. 53/2003 Codul muncii;
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 226/2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene;
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea și plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 și stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății;
- precum și de necesitatea actualizării anexelor și instrucțiunilor de completare, în funcție de problemele semnalate din practică.
Ca urmare a intrării în vigoare a actelor normative sus menționate au fost efectuate următoarele modificări:
- introducerea unor noi casete în Anexa 1.2. – Anexa asigurat – Secțiunea E3, pentru declararea distinctă a bazelor de calcul aferente sumelor încasate de personalul medico-sanitar și auxiliar sanitar care își desfășoară activitatea în baza contractelor de prestări servicii acordate în baza dispozițiilor art. 3 din O.U.G. nr. 3/2021, pentru care se aplică regimul fiscal specific veniturilor asimilate salariilor, precum și a contribuțiilor sociale obligatorii aferente;
- introducerea în Nomenclatorul ”Tip asigurat pentru alte entități asimilate angajatorului” din Anexa nr. 3, a unor noi tipuri de asigurați, după cum urmează:
- Personal medico-sanitar și auxiliar sanitar care își desfășoară activitatea în baza contractelor de prestări servicii prevăzute de O.U.G. nr. 3/2021, pentru care se aplică regimul fiscal specific veniturilor asimilate salariilor;
- Personal medico-sanitar și auxiliar sanitar care își desfășoară activitatea în baza contractelor de prestări servicii prevăzute de O.U.G. nr. 3/2021, pentru care se aplică regimul fiscal specific veniturilor asimilate salariilor, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii.
- introducerea în Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4, a unor noi tipuri de asigurați, după cum urmează:
- Salariat fără studii superioare, cu studii superioare și vechime sub 1 an, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;
- Salariat cu studii superioare și vechime peste 1 an, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;
- Salariat care beneficiază de indemnizația prevăzută de Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ, cu modificările și completările ulterioare, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu au obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;
- d) Salariat care beneficiază de indemnizația prevăzută la art. XI alin. (1) din O.U.G. nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare sau de indemnizația prevăzută de O.U.G. nr. 120/2020, cu modificările și completările ulterioare, suportată din bugetul asigurărilor de șomaj, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;
- Salariat care beneficiază de indemnizaţia prevăzută la art. 1 alin. (4) din O.U.G. nr. 132/2020, cu modificările și completările ulterioare, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;
- Salariat care beneficiază de indemnizația prevăzută de O.U.G. nr. 147/2020, cu modificările și completările ulterioare, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;
- Introducerea unei noi valori în Anexa 5 – Nomenclatorul ”Indicativ condiții speciale/deosebite”, pentru declararea locurilor de muncă în condiții deosebite, în conformitate cu Decizia nr. 24/2019 a Înaltei Curți de Casație și Justiție privind aplicarea prevederilor art. 22 din Legea nr. 104/2003 privind manipularea cadavrelor umane și prelevarea organelor și țesuturilor de la cadavre în vederea transplantului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Modificări de natură tehnică care constau în actualizarea corespunzătoare a anexelor și a instrucțiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declarației.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News