Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: Examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat, probele scrise ar putea fi organizate în iulie. Alte măsuri


Publicat

Examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat, probele scrise, ar putea fi organizate în luna iulie, a declarat, marți, ministrul Educației, Monica Anisie. Programa de examen pentru aceste examene nu va cuprinde materia din semestrul al doilea.

Acesta este scenariul pregătit potrivit datelor existente în prezent, însă situația ar putea fi schimbată, în funcție de alte decizii ale Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU) și evoluția pandemiei COVID-19.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire pentru examen și baremele. Ce trebuie să știe elevii de clasa a VIII-a

”Data exactă privind reluarea cursurilor se va stabili în funcție de evoluția pandemiei de coronavirus în România și alte decizii CNSU”, a precizat ministrul.

UPDATE: Comunicatul MEC: ”Ministerul Educației și Cercetării a agreat cu partenerii educaționali – reprezentanții elevilor, studenților, părinților, cadrelor didactice și cei ai Consiliului Național al Rectorilor, măsurile care se impun în vederea reluării cursurilor și a finalizării cu succes a anului școlar și universitar 2019/2020.

În contextul informațiilor deținute până în prezent privind evoluția pandemiei de SARS-CoV-2, scenariul de lucru prevede reluarea cursurilor în învățământul preuniversitar și universitar în decursul lunii iunie. În funcție de evoluția pandemiei de coronavirus, aceste măsuri pot suferi modificări.

În cadrul întâlnirii cu partenerii educaționali, s-au mai stabilit următoarele măsuri:

  • În funcție de data la care se vor relua cursurile, probele scrise ale Evaluării Naționale și a Examenului de Bacalaureat ar putea fi organizate în luna iulie.
  • Programa de examen pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat nu va cuprinde materia aferentă semestrului al II-lea.
  • Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, olimpiadele și concursurile școlare, precum și simulările pentru examenele naționale vor fi anulate.
  • Sesiunea specială a Examenul Național de Bacalaureat pentru olimpici va fi anulată.
  • Situația școlară a elevilor se va încheia cu minimum două note, la care se adaugă nota din teză, acolo unde este cazul.
  • Subiectele pentru tezele de pe semestrul al II-lea vor fi concepute doar din ce s-a studiat până la data de 11 martie 2020.
  • Calendarele pentru înscrierea în clasa pregătitoare, grădiniță și cel de mobilitate a personalului didactic vor fi decalate.
  • Calendarele aferente proceselor amintite mai sus vor fi anunțate imediat ce va fi stabilită data reînceperii cursurilor.
  • În învățământul superior, activitățile se vor desfășura în mediul online. Activitățile care impun interacțiunea „față în față” vor fi recuperate modular, intensiv, după încetarea stării de urgență.
  • Admiterea la ciclul de licență în învățământul superior se va organiza după susținerea Examenului Național de Bacalaureat, iar admiterea la masterat sau doctorat se va organiza după susținerea examenului de licență sau disertație.

Ministerul Educației și Cercetării urmărește cu mare atenție ce se întâmplă în celelalte state, iar Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării se află în contact direct cu toți miniștrii educației, astfel încât, în funcție de evoluția situației, să existe o corelare între deciziile care se iau la nivelul țărilor UE”.

Declarațiile ministrului:

– CNSU a decis inițial suspendarea cursurilor pentru două săptămâni și ulterior a fost decretată starea de urgență, iar cursurile au rămas suspendate în unitățile de învățământ de preuniversitar și universități

– am recomandat lecții suport online, suntem conștienți că mai există comunități în care accesul este dificil; am încheiat parteneriat cu TVR; elevii din clasele VIII și XII au astfel posibilitate de pregătire suplimentară pentru examenele naționale

– am început să asigurăm tablete pentru elevii din comunitățile dezavantajate

– am ținut legătura cu miniștrii din UE și am avut consultări cu organizații din țară pentru a agrea măsuri

– data exactă privind reluarea cursurilor se va stabili în funcție de evoluția pandemiei de coronavirus în România și alte decizii CNSU

– potrivit informațiilor până în prezent, scenariul prevede reluarea cursurilor (preuniversitar și universitar) după încetarea stării de urgență și asigurarea măsurilor pentru ca elevii, studenții, cadre didactice să fie în siguranță

– în funcție de data la care se vor relua cursurile, probele scrise ale examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat ar putea fi organizate în iulie

– programa de examen nu va cuprinde materia aferentă semestrului al doilea

– simulările pentru examenele naționale, evaluările pentru clasele II, IV, VI, olimpiadele și concursurile naționale, sesiunea specială pentru olimpici sunt anulate

– situația școlară a elevilor se va încheia cu minimum 2 note, la care se adaugă nota din teză, unde este cazul; subiectele pentru teze (semestrul II) vor fi concepute din materia predată până 11 martie

– calendarele pentru înscrierea în clasa pregătitoare, la grădiniță, privind mobilitatea personalului didactic vor fi decalate și anunțate imediat ce va fi stabilită data reînceperii cursurilor

– vom elabora cadrul normativ privind activitățile-suport, fie în regim online, fie prin alte mijloace de comunicare

– universitar: activitățile se vor desfășura în mediul online, cu excepția celor care necesită laborator sau proiect; activitățile ce impun interacțiunea față în față vor fi recuperate modular, intensiv, după încetarea stării de urgență

– admiterea la ciclul de licență în învățământul universitar se organizează după susținerea Bacalaureatului

– admiterea master/doctorat, după susținerea examenului de licență/dizertație

– aceste măsuri pot suferi modificări în funcție de hotărârile CNSU

Luminița Barcari, secretar de stat:

– în vacanța de primăvară, până în 21 aprilie, întregul personal din preuniversitar a fost programat în concediu de odihnă, cu excepția directorilor, contabililor și secretarelor, care trebuie să întocmească documentele de plată și pot rămâne în activitate

– drepturile salariale nu vor fi diminuate pentru personalul din preuniversitar (nu este vorba despre șomaj tehnic sau șomaj).



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Premieră absolută la ANAF: Identificarea vizuală online pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virual. Cum se procedează

Publicat

Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală au dezvoltat și implementat o nouă facilitate a serviciului Spatiul Privat Virtual pentru persoanele fizice: identificarea vizuală online, care este operațională  din 11 august, au transmis reprezentanții instituției.

Identificarea persoanelor fizice care doresc să se înregistreze în SPV poate fi efectuată de la distanță și prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuală online).

Pentru identificarea vizuală online este necesar ca persoanele fizice să se programeze online prin intermediul aplicației dedicate, disponibilă pe site-ul www.anaf.ro.

Programarea online trebuie efectuată în termen de zece zile de la momentul înregistrării în SPV. În situația în care persoana fizică nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma în intervalul celor zece zile.

În cazul exercitării de către persoana fizică a opţiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe e-mail, care cuprinde:

a) instrucţiuni de desfăşurare a identificării vizuale online ce se va derula;
b) comunicarea faptului că, în situaţia în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data şi ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare.
c) comunicarea faptului că neprezentarea la ora şi data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV;
d) reguli de conduită.

În timpul sesiunii de identificare vizuală online funcţionarul public poate formula întrebări cu privire la informaţii ce trebuie să conţină elemente cunoscute de ANAF şi persoana fizică. În situaţia în care persoana fizică nu răspunde corect întrebărilor adresate, cererea de înregistrare în SPV se respinge.

Reamintim că aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se poate realiza de la distanță și prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente acceptate de aplicație:

1.        notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)
2.        notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)
3.        notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
4.        notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
5.        notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)
6.        notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017)
7.        decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau
8.        decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013 sau
9.        somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.
10.        numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reparații capitale la secțiile de Cardiologie și Medicină Internă ale Spitalului din Alba Iulia. Investiție de 2,3 milioane lei

Publicat

Secțiile de Cardiologie și Medicină Internă ale Spitalului Județean de Urgență din Alba Iulia vor intra în reparații capitale. Investiția de peste 2,3 milioane de lei prevede, printre altele, refacerea finisajelor interioare, înlocuirea tâmplăriilor, instalațiilor sanitare și termice și montarea unei instalații de fluide medicale. 

Spitalul Județean de Urgentă din Alba Iulia a lansat miercuri, 12 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru reparații capitale la secțiile de Cardiologie și Medicină Internă.

Valoarea totală estimată este de 2.325.528,65 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia reprezintă unitatea sanitară cea mai complexă a judetului Alba, pusă în functiune în anul 1973. Secțiile de Cardiologie și Medicină Internă se află la etajul 4 al corpului A + B + C + D (C5), clădire spital și Policlinică, cu un regim de înălțime variabil de la S + P + 2E la S + P + 5E + 6E parțial.

Suprafața de la nivelul etajului 4 – secțiile de Cardiologie și Medicină Internă pentru care se propun lucrări de reparații capitale este de 1.423 mp.

Lucrările de reparații vor costa în: 

– refacerea integrală a finisajelor interioare la pereți și tavane cu zugrăveli lavabile sanitare antimicrobiene respectiv faianță pentru pereții din spațiile grupurilor sanitare;

– realizarea de finisaje de pardoseală noi din covor PVC în saloane, holuri, birouri, cabinete respectiv gresie în spațiile de grupuri sanitare;

– înlocuirea tâmplăriilor interioare cu uși metalice pentru spații medicale respectiv tâmplărie din aluminiu cu geam simplu pentru accese și compartimentări respectiv uși rezistente la foc;

– realizarea de recompartimentări interioare din pereți de gips-carton pe structură metalică (inclusiv termoizolație din vată minerală), normali, rezistenți la foc sau umezeală în funcție de funcțiunile din care fac parte;

– consolidarea elementelor structurale în care se realizează goluri nou propuse

– înlocuirea instalațiilor sanitare

– înlocuirea instalațiilor termice

– montare instalații de curenți slabi

– montarea instalație de fluide medicale

Potrivit documentului citat, execuţia lucrărilor şi asigurarea accesului la servicii conexe (asistenţă tehnică, supervizare) au o durată planificată de 17 luni.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Blajul va fi supravegheat cu 128 de camere video de înaltă rezoluție. Pot detecta inclusiv numerele de înmatriculare auto

Publicat

Municipiul Blaj va avea un sistem performant de supravegehere video, format din 128 de camere inteligente, care vor fi amplasate pe toată raza orașului, a anunțat pe contul său de Facebook, primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Primul modul, format din 32 de camere video, de cea mai înaltă rezoluție, de la Full HD până la 4K, este montat în aceste zile, la intrările principale din municipiul Blaj, dinspre Alba Iulia, Târnăveni și Mediaș, dar și în cele mai frecventate zone din oraș, aceste camere fiind legate la un sistem nou de fibră optică.

Camerele pot detecta inclusiv numerele autovehiculelor care tranzitează orașul, imaginile fiind conectate la un sistem centralizat amplasat în clădirea Primăriei Blaj.

Primele 32 de camere video inteligente vor fi amplasate până în data de 15 septembrie, urmând ca în primăvara anului 2021 să înceapă montarea celorlate 3 module.

”Prin acest nou sistem de supraveghere video va crește siguranța și confortul locuitorilor și vom putea preveni și mai eficient abaterile de la normele de conviețuire socială de pe raza municipiului. Blajul va avea, astfel, unul dintre cele mai performante sisteme de supraveghere video din România, conform standardelor orașului european pe care ni-l dorim cu toții!” a transmis primarul.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

LIVE VIDEO: Declarații Klaus Iohannis. Președintele vorbește despre rectificarea bugetară și despre noul record de infectări

Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis susține miercuri o conferință de presă cu jurnaliștii acreditați la Cotroceni, de la ora 18:00.

Declarațiile președintelui vin după o ședință pe care șeful statului o are cu premierul și cu ministrul Finanțelor, pe tema rectificării bugetare.

Luni, Orban anunţa că „rectificarea bugetară va fi adoptată în cursul acestei săptămâni”, după ce „Ministerul Finanţelor a finalizat raportul privind starea economică şi bugetară”.

De asemenea, președintele este ateptat să vorbească și despre măsurile pentru limitarea răspândirii infecțiilor cu coronavirus, după ce România a înregistrat un nou record.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate