Connect with us
Publicitate

Economie

Ministrul Energiei: Estimările mari pe factura de energie, o escrocherie. Iau bani în avans pentru un consum care nu există

contor curent gaz

Publicat

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, vrea să ia măsuri împotriva companiilor care încasează bani în avans pe estimări mari trimise consumatorilor și califică asta ca fiind ”o formă de escrocherie”.

Ministrul mai spune că există amenzi pentru astfel de practici.

”Practic, iau nişte bani în avans pentru un consum care nu există, se folosesc de bani oamenilor”, afirmă ministrul, citat de G4Media.ro.

„Am primit mai multe sesizări de la oameni. Vreau să trag un semnal de alarmă (…) Există anumiţi furnizori care au şi distribuţie, care am văzut că trec consumuri estimate foarte mari. Punând consumuri estimate foarte mari, factura va veni mai mare. Practic, iau nişte bani în avans pentru un consum care nu există, se folosesc de banii oamenilor”, a declarat, miercuri seară, ministrul Virgil Popescu la postul B1Tv.

În acest context, Virgil Popescu a cerut ANRE şi ANPC să intervină.

Factura la energie electrică încărcată cu consumuri estimate – o formă de escrocherie

”Îi rog pe cei de la ANRE şi pe cei de la ANPC să se verifice aceste lucruri. Nu se poate să se încarce facturile românilor pe consumuri estimate care nu au nici o legătură cu consumurile făcute în anii precedenţi, care ar trebui să aprecieze ce a consumat clientul într-o perioadă asemănătoare.

Este o formă de escrocherie, există amenzi pentru aşa ceva. Mi se pare că este o înşelătorie pe care distribuitorii cu furnizorii o practică”, a mai declarat Virgil Popescu.

Situația nu este nouă. Și Guvernul Ponta a început o acțiune similară, care însă nu a dus nicăieri, furnizorii continuând să încaseze banii clienților, în avans.

Practica spune ca în situația în care clientul final nu transmite indexul în termenul cuvenit, cantitatea de energie facturată se stabilește prin mai multe metode, respectiv: pe baza unui consum lunar estimat de energie, stabilit de comun acord cu clientul final printr-o convenţie de consum.

Aceasta poate fi modificată la iniţiativa clientului final sau a furnizorului, în situaţia în care furnizorul constată diferenţe semnificative între consumul lunar estimat şi consumul realizat; pe baza unui consum estimat de către furnizor, având în vedere consumul determinat pe baza celor mai recente citiri sau consumul din perioada similară a anului precedent.

Dacă se constată diferențe între cantitatea de energie efectiv consumată pe intervalul de citire și suma cantităților facturate, se procedează la regularizare.

Problema apare însă atunci când furnizorii încarcă excesiv facturile estimative, pentru a-și asigura de la clienți fluxurile de cash-flow.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. george

    joi, 04.02.2021 at 09:36

    Exact pentru acest gen de practici am ales sa schimb furnizorul de energie electrica. Diferenta de valoare la factura nu e mare , dar procentual nu vreau sa mai platesc in plus cu 17% unui furnizor care profita de fosta pozitie de monopol si de comoditatea clientilor, ca sa mentina un pret nejustificat de mare fata de concurenta. Si asta doar ca sa „taie” facturi, ca pentru alte servicii oricum trebuie sa te adresezi distribuitorilor. Daca in urma analizarii ofertelor de pe piata ajungeti la concluzia ca va avantajeaza un contract la Nova, e bine sa stiti ca puteti primi o bonificatie de 50 de lei, la prima factura, daca va inregistrati cu un cod de recomandare R3012963.

  2. anda

    miercuri, 10.02.2021 at 12:34

    EON mana in mana cu ANRE, ani la rand, a prostit milioane de beneficiari ai ajutoarelor de caldura, cu regularizarea consumului aferent ‘perioadei dintre citiri’ (la 3 luni), consum eronat in baza caruia se calcula ajutorul de caldura. Softul era aprobat de ANRE, soft cu care au scos fortat din buzunare cate 300 ron / sezon de iarna. Recent, se citeste lunar consumul la beneficiarii ajutoarelor de caldura, dar ani de zile EON a facturat aiurea, facand jocul ANRE. Iar statul roman a acceptat, desi oamenii au facut sesizari peste sesizari.
    Un alt aspect: Exista o CONVENTIE de consum, care nu e acelasi lucru cu ISTORICUL de consum. La ce naiba mai exista acea conventie, daca furnizorul factureaza in baza istoricului, istoric a carei formula de calcul nu reflecta realitatea?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate