Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Mircea Hava: „Vom iniţia dialoguri cu personalităţi ale vieţii culturale pentru a testa posibiltatea ca Alba Iulia să devină capitală culturală”


Publicat

Campania prin care s-a lansat ideea ca Alba Iulia să obţină a statutul de   Capitală Culturală Europeană în 2020  nu a trecut necomentată de primarul Mircea Hava. Acesta recunoaşte că este o iniţiativă nobilă şi este dispus să sprijine acest deziderat atât timp cât „ea nu se va dilua doar în sloganuri şi forme fără fond”.

“Am urmărit cu interes autentic propunerea abordării cu seriozitate şi valoare morală a accederii oraşului nostru la statutul de Capitală Culturală Europeană în anul 2020, pornind de la expunerea de motive a acestei iniţiative şi până la creionarea cadrului necesar atingerii unui astfel de obiectiv. M-a bucurat faptul că în această luptă de a impune exclusiv criterii politice s-a ajuns, sper în mod sincer, la acceptarea noţiuni de consens pe o chestiune de normalitate: afirmarea identităţii viitoare a oraşului nostru. De altfel, trebuie să precizez că este pentru prima oară când, după foarte mult timp şi indignare reţinută, regăsesc în unele medii de informare locală cuvinte ale unor oameni politici care justifică în mod corect şi pozitiv valoarea oraşului nostru prin contribuţia celor ce îl administrează. Cred că orice gest de recunoaştere e un exemplu de fair play, solidaritate, susţinere şi nu face altceva decât să dea mai multă încredere locuitorilor care nu văd astăzi în clasa politica decât un exemplu clar de neconlucrare. Lăsând la o parte aceste aprecieri, doresc să expun motive în plus pentru a înţelege că munca este practic singurul criteriu care poate aduce Alba Iulia acolo unde ne dorim cu toţii” a declarat Mircea Hava.

Administraţia locală nu aşteaptă miracole ci se laudă cu fapte

„Alături de colegii mei din primărie am confirmat prin existenţa Planului Integrat de Dezvoltare Urbană că Alba Iulia are o strategie solid motivată, în strânsă legătură cu conservarea patrimoniului istoric şi cultural. Tocmai de aceea astăzi nu aşteptăm miracole ci lucrăm la finalizarea tuturor obiectivelor vaste cuprinse în acest plan. Cu îndrăzneală am reuşit adoptarea unui logo turistic şi a unui brand turistic oficial. Un logo expresiv care are menirea să ne evidenţieze la nivel naţional şi internaţional prin intermediul celei mai prestigioase publicaţii UNESCO, World Heritage. Şi lista atu-urilor de care Alba Iulia se bucură poate continua cu cele 20 de proiecte de regenerare a patrimoniului cultural istoric, un efort investiţional fără precedent la nivel de localitate şi de ţară, susţinut doar din fonduri europene şi guvernamentale. Oraşul acesta are un trecut prea bogat pentru a nu-l orienta spre orizonturi noi. Suntem departe de a anunţa apropierea de un destin împlinit, chiar dacă prin tot ce s-a făcut în ultimii ani am dobândit recunoaşterea şi notorietatea generată de aprecierile nedisimulate ale peste 80 de reprezentanţi de seamă din corpul diplomatic acreditat la Bucureşti printre care nunţiul papal, ambasadorii Marii Britanii, Franţei, Chinei, Canadei, Austriei, Olandei, Norvegiei, Cehiei, etc. (doar în ultimul an).
Iniţierea în viaţa culturală presupune depăşirea unor etape printre care foarte importantă este crearea spaţiilor generoase pentru găzduirea de evenimente. Fapt redat şi prin distincţia pentru excelenţă în punerea în valoare a patrimoniului cultural şi istoric decernată la ”Gala 10 pentru România – Transilvania”. Suntem mândri că am creat spaţiile necesare găzduirii unor evenimente de larg interes precum primul Congres Mondial de Turism Rural dar şi ale altor evenimente ştiinţifice naţionale şi internaţionale.
Personalităţi din diverse domenii şi-au exprimat aprecierea faţă de ceea ce s-a realizat la Alba Iulia şi aici i-aş aminti pe domnul Koichiro Matsuura, director General la aceea dată al UNESCO (2007), pentru proiectele de valorizare a patrimoniului Cetăţii şi recunoaşterea d-lui Hakan Sandgren, preşedintele Comitetului 1 al Ansamblului Regiunilor Europene (ARE) .
În ultimii ani Alba Iulia se poate lăuda, cu acoperire în fapte, cu: cel mai confortabil, accesibil şi modern sistem de transport public urban din România, 200 milioane de euro atrase în 5 ani din fonduri comunitare, guvernamentale, internaţionale, private, primul oraş din România care a semnat contracte într-un PIDU finanţat prin REGIO – din care două pentru marea infrastructură de turism şi alte patru pentru cea de transport. Alba Iulia este primul oraş din România care a finalizat un proiect european de asigurare a sustenabilităţii energetice din surse alternative pentru clădiri publice… şi lista ar putea continua. Nu am făcut această reamintire decât pentru a arăta că tot ce am realizat împreună, cu şi pentru cetaţenii acestui oraş, deschide noi perspective şi provocări precum cea de capitală culturală. Dreptul de a pretinde acestă poziţie este înainte de toate dreptul cetăţenilor de a spune dacă se regăsesc într-un astfel de proiect. Un gând ce s-a probat şi cu prilejul celei mai mari “îmbrăţişări” a unui oraş, fapt consemnat de Guiness Book, expresia supremă a adeziunii faţă de oraş, un gest simbolic dar care ar cântări enorm în evaluarea pentru titlul de Capitală Culturală” completează Mircea Hava.

„A pune problema ar trebui să oblige şi la găsirea soluţiei”

Mircea Hava crede că ” Nu e destul să defilăm cu iniţiative care încep ca nişte mari promisiuni dar care se sfârşesc fie în uitare (un caz bun) fie, mai grav cu dezamăgire. Aşa ceva nu ne califică şi nici nu ne consolidează ca oameni politici. Municipalitatea, alături de parteneri şi colaboratori, este pregătită să se alăture acestui demers prin noi proiecte care să ofere celor ce decid şansa unui oraş de a deveni capitală culturală şi mai multe motive pentru un verdict pozitiv. Noua autogară a oraşului, modernizarea Gării oraşului – platforma călători, informatizare, e-ticketing, amfiteatrul Roman din Traseul sudic al Cetăţii, amenajarea zonei de agrement Mamut – Parcul Dendrologic, modernizarea Caselor de Cultură a Studenţilor şi Sindicatelor, a Teatrului Prichindel şi a altor instituţii de cultură, creşterea calităţii şi notorietăţii festivalului de teatru sau a celui de folk sunt câteva dintre acţiunile certe care credem ne-ar ajuta să devenim eligibili”.

Administraţia locală iniţiază dialoguri cu personalităţi pentru a vedea care sunt şansele reale ca Alba Iulia să devină capitală culturală

„Vom iniţia dialoguri concrete cu personalităţi marcante ale vieţii culturale naţionale, de la preşedintele Uniunii Scriitorilor la directori de teatre naţionale de anvergură, personalităţi din publicitate şi mulţi alţii în aşa fel încât să testăm posibiltatea ca Alba Iulia să devină capitală culturală.
În final doresc să îi asigur pe iniţiatorii acestui demers că sunt adeptul unei astfel de idei pe care voi încerca să o deschid către comunitate în mod activ prin toate proiectele noastre, atâta timp cât ea nu se va dilua doar în sloganuri şi forme fără fond. Consider că oferta iniţială a domnului Florin Roman şi anume de a desemna responsabili pentru a se retrage apoi în postura de spectator, după cum a pomenit, nu este expresia stăruinţei. Albaiulienii doresc consecvenţă. Nu aş vrea să ajungem la punctul în care să ne legăm cu jurământ pentru ca mai apoi să numărăm cine a mai rămas” a conchis primarul municipiului Alba Iulia.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Makavelis

    luni, 19.09.2011 at 12:48

    Constantin Chiriac ce zice?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

OMS: Numărul de noi cazuri de Covid-19 creşte din nou în Europa, după o lună și jumătate în care a scăzut ”promițător”

Publicat

Numărul cazurilor noi de infecție cu coronavirus crește în Europa după șase săptămâni de declin, potrivit conducerii regionale a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. Numai săptămâna trecută s-au înregistrat peste un milion de cazuri noi de Covid-19.

După șase săptămâni de declin, numărul persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 a început din nou să crească au anunțat joi reprezentanții Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), potrivit Agerpres, care citează AFP şi Reuters.

„Constatăm o recrudescenţă în Europa Centrală şi de Est. Noile cazuri cresc, de asemenea, în mai multe ţări din Europa de Vest, unde ratele erau deja ridicate”, a declarat directorul OMS pentru Europa, Hans Kluge, în cadrul unei conferinţe de presă.

Săptămâna trecută, noile cazuri de Covid-19 în Europa au crescut cu 9%, până la puţin peste un milion, potrivit biroului regional al OMS.

„Acest lucru pune capăt unei scăderi promiţătoare observate timp de şase săptămâni a noilor cazuri, mai mult de jumătate din regiunea noastră înregistrând un număr din ce în ce mai mare de noi infectări”, a mai spus Hans Kluge.

OMS Europa: „Accelerați vaccinarea!”

Oficialul OMS a estimat că europenii trebuie să „revină la elementele de bază” pentru a lupta împotriva coronavirusului şi a variantelor sale, folosind instrumentele în vigoare şi accelerând vaccinarea.

Din cele 53 de ţări din regiunea europeană a OMS, 45 şi-au început campania de vaccinare.

Conform datelor oficiale compilate de AFP, în Uniunea Europeană, 2,6% din populaţie a primit două doze din unul dintre vaccinurile împotriva Covid-19 şi 5,4% au primit cel puţin o doză.

Date recente despre vaccinările împotriva Covid-19 cu Pfizer/BioNTech şi AstraZeneca sunt încurajatoare, a declarat la rândul său consilierul regional european pentru OMS, Siddhartha Datta.

Datele pot determina OMS să revizuiască recomandările privind intervalele între prima şi a doua doză de vaccin, a mai spus Siddhartha Datta.

Sursa: Agerpres

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Câlnic a cumpărat coșuri de gunoi invizibile. Achiziții nejustificate, descoperite de inspectorii Curții de Conturi

Publicat

Un raport al Curții de Conturi Alba a descoperit o serie de cheltuieli nejustificate la Primăria Câlnic. Spre exemplu, administrația locală a plătiti 33.000 de lei pe coșuri de gunoi stradale care nu au fost găsite la inspecția în teren. 

De asemenea, aproape 100.000 de lei au fost cheltuiți pe materiale de curățenie cumpărate fără respectarea legii achizițiilor publice.

Inspectorii Curții de Conturi au descoperit și alte nereguli, legate de plata unor servicii pentru utilajele instituției și de achiziția unor plăcuțe cu numere pentru case.

Precizări din raportul Curții de Conturi Alba:

”Au fost majorate nelegal cheltuielile materiale la U.A.T.C. Câlnic cu suma de 33.000 lei, prin acceptarea la plată şi decontarea efectivă în perioada 2017-2018 a unor coşuri de gunoi stradale care nu au fost identificate la inspecţia în teren efectuată în timpul auditului.

Entitatea auditată nu a aplicat prevederile legale privind achiziţiile publice, nu a recepţionat obiectele de inventar facturate şi nu a distribuit bunurile în cauză, potrivit scopului achiziţiei.

Totodată, Camera de Conturi Alba a stabilit că a fost făcută plata nejustificată a unor materiale de curăţenie (soluţie pentru pardoseli, pastile dezinfectante) în sumă de 97.000 lei, în condiţiile în care aceste materiale au fost achiziţionate fără aplicarea reglementărilor legale privind achiziţiile publice, nu au fost recepţionate, nu au fost date în consum, fiind în fapt trecute direct pe cheltuieli în momentul achiziţiei, abatere identificată la U.A.T.C. Câlnic.

Tot aici s-a făcut plata nelegală a unor materiale (plăcuţe numere pentru case) în sumă de 24.000 lei, în condiţiile în care achiziţionarea acestora s-a realizat fără aprobarea consiliului local, într-o cantitate mai mare decât cea necesară, fără aplicarea prevederilor legale privind achiziţiile publice, fără a fi recepţionate, fiind trecute direct pe cheltuieli în momentul achiziţiei şi fără a fi distribuite locuitorilor comunei care deţin imobile.

Plata nejustificată a unor servicii – conducător auto, în sumă de 18 mii lei, pentru utilajele din dotarea entității auditate, facturate de prestator și pentru care nu există documente care să justifice prestarea acestor servicii, abatere identificată la U.A.T.C. Câlnic.”

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Trei elicoptere echipate pentru căutare și salvare în condiții dificile, inclusiv în zone montane, au intrat în dotarea SMURD

Publicat

Trei elicoptere Airbus de tip H135, dotate pentru misiuni aero-medicale, achiziționate cu fonduri europene, au intrat astăzi în dotarea Inspectoratul General de Aviație al Ministerului de Interne și vor fi folosite de SMURD.

Elicopterele de ultimă generație sunt echipate pentru misiuni medicale, dar și pentru cele de căutare-salvare, inclusiv în zonele de munte greu accesibile, fiind dotate cu troliu, potrivit reprezentanților Ministrului Afacerilor Interne.

„De acum, vom putea interveni mai repede pentru a-i ajuta pe cei aflați în pericol, pe o zonă mai largă cu mai multe aeronave”, a transmis ministrul de Interne, Lucian Bode, pe Facebook.

În total, șase elicoptere au fost achiziționate prin Proiectul VIZIUNE 2020 din Programul Operațional Infrastructură Mare, gestionat de Departamentul pentru Situații de Urgență, urmând să mai fie livrate trei.

Foto: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud: Concurs pentru două posturi de director executiv și de inspector. Calendar și condiții pentru candidați

Publicat

primaria aiud

Primăria Municipiului Aiud organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nederminată a două posturi. Este vorba despre un post de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al primarului și un post de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

Ambele concursuri sunt organizate la sediul instituției din str. Cuza Vodă, nr. 1, în baza art. II din Legea nr.203/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Postul de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud

Condiţiile de participare la concurs pentru postul de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;

– absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani.

Candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de director executiv este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, reprezentând durată normală a timpului de muncă.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

– Proba scrisă: 05.04.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 04.03.2021 – 23.03.2021 (ora 16:00), la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Cipcigan Patricia Tatiana, șef birou al Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Postul de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de inspector, clasa I, grad profesional principal este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, respectiv durată normală a timpului de muncă.

Candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Condițiile de participare la concurs pentru postul de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;

– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

– Proba scrisă: 06.04.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 04.03.2021 – 23.03.2021 (ora 16:00), la sediul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfășurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Dancea Stînea Anamaria, consilier în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate