Economie
Modernizarea DN 67C Transalpina: CNAIR a înregistrat șase oferte pentru contractul de peste 40 de milioane de lei

Modernizarea DN 67C Transalpina: Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a înregistrat, luni, 17 februarie, șase oferte pentru continuarea lucrărilor de modernizare pe drumul montan.
Anunțul a fost făcut de șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Potrivit acestuia, contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, prevede identificarea mai multor măsuri prin care, pe sectorul de drum național, cuprins între Bengești și Sebeș (148,41 km), să se poată circula în condiții mai mari de siguranță și de confort.
”Au fost depuse astăzi 6 oferte pentru contractul necesar completării, revizuirii și actualizării Studiului de Fezabilitate necesar modernizării acestui drum montan aflat la mare altitudine:

- Irimat Cons SRL (lider de asociere) – Geotesting C.I SRL (Asociat) – Infranova Soluții Tehnice în Construcții SRL (asociat) – Planexe Design SRL (asociat) – România
- Specialist Consulting SRL (lider de asociere) – Ria Design Consulting SRL (asociat) – România
- Total Road SRL (lider de asociere) – Rutier Conex XXI SRL (asociat 1) –Evalcons Tech SRL (asociat 2) – România
- Proiect – Construct Regiunea Transilvania SRL (lider de asociere) –Roads Design SRL (asociat) – România
- Yuksel Proje AS (ofertant unic) – Turcia
- Intecsa – Inarsa, S.A.U / „Intecsa” (lider de asociere) – Electroproiect SA (asociat) – Spania – România”, a anunțat Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook.
Potrivit contractului, în valoare de 41,45 milioane de lei (fără TVA), Studiul de Fezabilitate va trebui să fie finalizat în maximum 18 luni.
Contractul cuprinde trei etape principale: stabilirea criteriilor de proiectare, aplicarea soluţiilor tehnice pentru implementarea măsurilor de sporire a siguranţei rutiere, detalierea soluţiilor tehnice şi finalizarea studiului de fezabilitate.
Lucrările de modernizare au început în 2008 și au fost oprite în 2012, pe fondul problemelor cauzate de dosarul Romstrade. CNAIR a preluat apoi sectorul de drum și reia proiectul de modernizare.

Transalpina este cel mai înalt drum din România (2145 metri altitudine la pasul Urdele). Străbate munții Parâng între Sebeș (Alba) și Bengești (Gorj).
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News