Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Modificări legislative importante, din 2018: cărți de identitate pentru copii și reguli noi în domeniul auto


Publicat

O serie de modificări legislative foarte importante intră în vigoare anul acesta. Un nou model de carte de identitate, cu cip, chiar și pentru copii, noi reguli pentru obţinerea permisului de conducere şi amenzi rutiere plafonate. Sunt doar câteva dintre schimbările pregătite pentru români, în 2018.

Anul 2018 aduce numeroase modificări legislative, multe dintre ele care-i vizează pe şoferi. Printre ele: noua taxă auto sau reguli mai dure pentru obţinerea permisului de conducere.

Poate cea mai aşteptată schimbare este însă cea care va veni odată cu noua carte de identitate. Anunţat încă de acum câţiva ani, buletinul electronic de identitate are şanse mari să fi introdus în prima jumătate a acestui an. Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, iniţiat de Guvern, a trecut de Senat la foc automat, deputaţii urmând să dea votul final la începutul acestui an.

Concret, cartea de identitate actuală va fi înlocuită cu una electronică, mai mică şi mai utilă. Ea va conţine un cip cu datele biometrice ale titularului, dar şi informaţii cu ajutorul cărora pot fi accesate serviciile de sănătate, bancare, fiscale, sociale, de educaţie etc.

Cu acordul părinţilor, chiar şi copiii vor putea obţine un asemenea document, pe care îl vor putea folosi ca să călătorească în spaţiul Uniunii Europene. În schimb, cine nu vrea o carte de identitate cu cip va putea opta în continuare pentru una clasică. Pe lângă datele obişnuite, precum nume şi prenume, locul şi data naşterii, codul numeric personal, adresa de domiciliu, cartea electronică de identitate va conţine şi datele biometrice şi amprentele a două degete ale titularului.

 

Mai mult, buletinul electronic va îngloba informaţiile conţinute acum de cardul de sănătate şi va permite titularului să se autentifice în sistemele informatice ale instituţiilor publice sau private, precum şi să utilizeze o semnătură electronică.

Noi reguli ITP

Noi reguli pentru ITP Noutăţi importante îi aşteaptă în acest an şi pe posesorii de maşini. Din data de 20 mai 2018 vor intra în vigoare noi reguli pentru obţinerea Inspecţiei Tehnice Periodice (ITP). Concret, şoferii care au la maşină parbrizul puţin crăpat sau alte defecţiuni minore care nu pun în pericol siguranţa rutieră vor putea trece fără probleme inspecţia tehnică.

 

Vestea proastă este că maşinile cu o vechime mai mare de 12 ani trebuie să facă ITP-ul anual. După noile reguli, deficienţele tehnice sunt grupate în trei mari categorii. Cele minore, cu care o maşină poate primi ITP, se referă la acele defecţiuni care nu au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului.

A doua categorie o formează defecţiunile majore. În categoria deficienţelor majore sunt încadrate cele care pot compromite siguranţa vehiculului, pot avea un impact asupra mediului sau îi pot pune în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic.

Ultimele sunt deficienţele periculoase, adică acelea care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au un impact asupra mediului. Dacă o maşină are o deficienţă majoră sau periculoasă, inspecţia tehnică nu poate fi trecută, fiind necesară o nouă verificare tehnică în termen de 30 de zile.

Acestea nu sunt singurele schimbări la regulamentul ITP. Tot începând din acest an, se va aplica o nouă regulă, potrivit căreia expirarea ITP duce automat la suspendarea înmatriculării maşinii, iar conducerea unei vehicul cu înmatricularea suspendată se va sancţiona cu amendă de până la 3.000 de lei.

Carnetul de conducere va fi condiţionat de starea de sănătate și de studii

Se înăspresc şi condiţiile de obţinere a permisului de conducere. Începând chiar de la 1 ianuarie, persoanele care suferă cu inima sau de diabet vor putea obţine mai greu eliberarea şi reînnoirea permisului de conducere.

Aşa prevede un ordin al ministrului Sănătăţii, care transpune în legislaţia naţională o directivă europeană din anul 2016. Se estimează că peste 3,5 milioane de români suferă de aceste boli, care pot influenţa comportamentul la volan.

Ordinul precizează că pentru boli precum cele vasculare periferice, insuficienţă cardiacă, cardiopatie valvulară sau boli care presupun implantarea unui defibrilator, candidaţilor sau conducătorilor auto nu li se pot elibera sau reînnoi permisele de conducere.

Şi şoferii sănătoşi tun vor avea probleme să rămână cu permisul în buzunar. Cei care vor încălca regulile de circulaţie în mod repetat vor fi obligaţi să treacă din nou examenul scris pentru a primi permisul de conducere. Regulile se aplică în cazul persoanelor care au încălcat legea de cinci ori pe durata unui an.

Pe de altă parte, cei care nu au cel puţin 11 clase nu vor mai putea susţine examenul pentru permis. Autorităţile spun că au decis acest lucru pentru a stimula elevii să meargă la şcoală, dar şi pentru a reduce semnificativ numărul accidentelor. Amenzile rutiere se plafonează Totuşi, există şi veşti bune pentru şoferi. La sfârşitul anului trecut, Guvernul a decis plafonarea valorii punctului amenzii rutiere la 145 de lei, pentru a nu genera creşteri excesive în urma majorării salariului minim brut.

Dacă nu ar fi fost luată această decizie, punctul de amendă ar fi crescut de la 145 de lei la 190 de lei, proporţional cu majorarea, de la 1 ianuarie 2018, a salariului minim, de la 1.450 de lei la 1.900 de lei. Măsura este, evident, pe placul şoferilor, dar guvernanţii ignoră faptul că sancţiunile de la nivelul anilor precedenţi nu au reuşit să-i disciplineze pe şoferi, iar România se află în continuare în topul morţilor pe şosele. Potrivit Codului Rutier, amenzile contravenţionale se stabilesc în funcţie de numărul punctelor-amendă aplicate, iar printr-o Hotărâre de Guvern s-a decis că valoarea unui punct-amendă reprezintă 10% din salariul minim brut pe economie.

Sursă: Adevarul.ro, cdep.ro

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: Noul an școlar începe în 13 septembrie, cu prezență fizică pentru toți elevii

Publicat

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat marți că vrea ca noul an școlar să înceapă cu prezența fizică a elevilor și fără scenarii de funcționare a unităților de învățământ.

A precizat că “se pronunță clar” pentru deschiderea școlii cu prezență fizică, în aceste condiții.

Vezi și Când începe școala: STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR 2021-2022 publicată de Ministerul Educației. Calendarul cursurilor și vacanțelor

Declarațiile ministrului:

  • Bazându-mă pe informațiile pe care le-am, în limitele de competență, bazându-mă pe faptul că în școli au fost respectate regulile sanitare mai bine decât în orice alte locuri.. cu excepția unităților sanitare, bazindu-mă pe nivelul ridicat de vaccinare al personalului din învățământ în raport cu orice alt tip de personal, mă pronunț cât se poate de clar în favoarea deschiderea școlii cu prezență fizică pentru toți elevii, fără scenarii de funcționare
  • Pot să vă spun că școala va începe cu prezență fizică în data de 13 septembrie. Am stabilit deja o întâlnire cu Consiliul Național al Elevilor pentru săptămâna viitoare în ziua de marți. Președintele Consiliului Național al Elevilor va avea statut de invitat permanent în comitetul interministerial pentru implementarea proiectului România educată, comitet condus de primul ministru al României în calitate de președinte și vicepreședinte fiind ministrul educației
  • Centre de vaccinare în școli: trebuie văzut în ce măsură configurația școlii permite organizarea unor astfel de centre în școală. Am discutat cu Ministerul Sănătății și cu coordonatorul campaniei de vaccinare pentru a realiza în zilele următoare acțiuni de prezentare a importanței procesului de vaccinare

sursă: edupedu.ro, Facebook (Ministerul Educației)

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: Un pompier aflat în timpul liber a prevenit o explozie și un incendiu la o cabană din satul de vacanță Vârtop

Publicat

Un pompier aflat în timpul liber, în satul de vacanță Vârtop din Munții Apuseni a prevenit producerea unei explozii într-o cabană din lemn. Mai exact, după ce proprietara cabanei a sunat la 112 și a spus că toată construcția a fost cuprinsă de fum, șeful stației de pompieri din Ștei l-a contactat pe Andrei Popa, pompier aflat în timpul liber și i-a spus să se deplaseze la cabana care putea fi mistuită de flăcări. 

Fără să stea pe gânduri, Andrei, a plecat de urgență spre cabană și a intrat în locuința cuprinsă de fum. De acolo a scos de urgență butelia, iar prin acest fapt a prevenit o posibilă explozie.

După cu ajutorul stingătoarelor cu care era dotată cabana a început să stingă focul și l-a ținut sub control până când colegii săi au ajuns cu două autospeciale de apă și spumă.

Potrivit ISU Bihor, o apelantă a numărului unic 112 a solicitat, marți 3 august, în jurul orei 10.00, intervenția echipajelor specializate pentru stingerea unui incendiu izbucnit la o cabană situată în satul de vacanță Vârtop din Munții Apuseni, aceasta precizând că imobilul pe care îl deține, construit din lemn, pe două niveluri, este în totalitate inundat cu fum.

La locul indicat s-au deplasat de urgență, pompierii militari din cadrul Stației Ștei și comandantul acestora, cu două autospeciale de lucru cu apă și spumă și cu ambulanța SMURD a subunității.

Evaluând rapid situația (pe de-o parte, distanța de la subunitate la locul evenimentului era de aproximativ 35 de kilometri, autospecialele încărcate cu mii de litri de apă fiind nevoite să parcurgă cea mai mare parte a acesteia, urcând continuu pe un drum cu serpentine-configurație a terenului ce mărește timpul de răspuns la intervenție, iar pe de altă parte, structura constructivă a clădirii favoriza dezvoltarea rapidă a arderii, cabana din lemn putând fi, în aceste condiții, mistuită de flăcări înainte de sosirea echipajelor la fața locului), comandantul Stației de Pompieri Ștei, sublocotenent Fuscaș Răzvan, a contactat telefonic un subaltern aflat în timpul liber, despre care știa că s-ar putea afla în zonă, informându-l cu privire la eveniment.

Fără să stea pe gânduri, plt. adj. Popa Andrei, conducător autospeciale în cadrul Stației Ștei, s-a deplasat de urgență la fața locului, a pătruns în cabana inundată cu fum și a evacuat butelia, pentru a preveni producerea unei explozii, după care, cu stingătoarele pe care le-a adus și cu cele procurate de la proprietarul unei cabane învecinate (care l-a și ajutat ulterior la limitarea propagării incendiului), a intervenit asupra focarelor, ținând focul sub control până la sosirea colegilor de pe tura de serviciu.

În urma evenimentului, provocat, cel mai probabil de efectul termic al curentului electric, a ars un tablou electric și o suprafață de circa 25 metri pătrați dintr-un perete de lemn.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO: Încep lucrările la acoperișurile și planșeele Palatului Principilor din Alba Iulia. Contract de 13,7 milioane lei

Publicat

Primăria Alba Iulia a semnat contractul de execuție pentru reabilitarea acoperișurilor si planșeelor peste etaj, la corpurile A, B, C, D, F ale Palatului Principilor.

Valoarea contractată cu societatea Euras SRL Satu Mare este 13.706.096 lei cu TVA, iar durata de execuție este de 18 luni, urmând ca lucrările să fie demarate chiar din această săptămână, a anunțat primarul Gabriel Pleșa.

”Vor fi lucrări extrem de complexe și supervizate inclusiv de istorici de artă și specialiști de componente artistice picturi murale, atestat MC.

Citește și VIDEO REPORTAJ: Incursiune în Palatul Principilor din Alba Iulia. Stadiul lucrărilor și când ar putea fi terminată restaurarea

Vom interveni pentru eliminarea cauzelor de infiltrații de apă meteorică (înlocuire învelitoare, înlocuire sistem de colectare și evacuare ape meteorice etc.), eliminarea atacului biologic la nivelul tuturor subansamblurilor structurale și nestructurale, reabilitarea și consolidarea zidăriilor de la nivelul podului și a șarpantei, înlocuirea planșeelor din lemn degradate, reabilitarea acceselor și scărilor din pod.

Evident, vom înlocui toată țigla existentă cu una ceramică tip solzi, inclusiv șipci și contrasipci de lemn și dispunere folie anti condens”, a anunțat primarul.

Potrivit sursei citate, în bugetul de stat este inclusă suma de 16.000.000 lei pentru Palatul Principilor și se încearcă identificarea a noi surse de finanțare pentru acest obiectiv.

Palatul Principilor, ce aparține administrativ primăriei municipiului, ocupă colțul sud-estic al cetății medievale, suprapus parțial la rândul ei pe urmele zidului castrului roman Apulum. Cunoscându-se topografia generală a castrului Legiunii a XIII-a Gemina, se poate afirma că suprafața acoperă o parte însemnată din zidul de castru şi o parte din clădirile sale interioare. Mai departe în istorie, în epoca premodernă acest ansamblu arhitectonic a servit ca reședință pentru principii Transilvaniei (1541-1703), a precizat Pleșa.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

REZULTATE finale TITULARIZARE 2021: Rata de promovare în ALBA a crescut la 47,42%, după contestații. Calendar repartizare

Publicat

sediul ISJ Alba

Rezultate finale Titularizare 2021, publicate marți de Ministerul Educației: Rata de promovare a examenului de Titularizare 2021 în Alba a urcat de la 42,7% la 47,42% (cu cinci procente), după contestații. Urmează ședințele de repartizare pe posturi.

Anul acesta, a fost doar o singură notă de 10 la proba scrisă. Comparativ, anul trecut, procentul era de 56,52% și erau două note maxime.

Vezi și TOP REZULTATE la Titularizare 2021 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note la examen. Un candidat a luat 10 la proba scrisă

În actualizare

Anul acesta, 131 de candidați din Alba, dintre cei 426 care au susținut proba scrisă la Titularizare 2021 au depus contestații după publicarea notelor inițiale. Este vorba despre un număr record de contestații din ultimii cinci ani. În 2021, și rezultatele au fost mai slabe. Majoritatea contestațiilor au fost depuse de candidați educatori, învățători și profesori de Educație Fizică.

Cea mai mare notă contestată a fost 8,35, iar cea mai mică 1,8.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Vezi și TITULARIZARE 2021: SUBIECTELE și baremele de corectare, pe discipline, la proba scrisă

Inițial, în Alba au fost 570 candidați înscriși, dintre care 109 din promoția curentă. Au absentat 110 și s-au retras din examen alți 34 de profesori (426 prezenți).

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în intervalul 4 – 5 august.

Situația la nivel național – Titularizare 2021 – rezultate finale:

97% dintre contestațiile depuse au dus la modificarea notei inițiale, a anunțat ministrul Educației. Rata de promovare a examenului de titularizare a crescut ușor, la 46%, de la 44,47%, la nivel național.

Declarații ale ministrului Educației:

  • S-au înregistrat 6.048 de contestații, din care 6.045 de contestații s-au soldat cu schimbarea notei inițiale. Un procent de 97 la sută procent greu de explicat în condițiile în care e nevoie de încredere în evaluarea inițială.
  • La Titularizare s-au înscris în număr de 34.000 de candidați, au reușit să ajungă la proba scrisă 27.000 de candidați. Au fost înregistrate 25.000 de lucrări scrise din care 6.045 au avut nota schimbată în urma contestațiilor.
  • Prin urmare. a crescut la 47 la sută, procent asemănător cu cel din anul 2019, mult sub cel înregistrat în anul 2020. Doar 11.000 de candidați au reușit să obțină peste nota șapte necesară pentru titularizare. Este un puternic semnal de alarmă.
  • Care au nota 10 a rămas neschimbat după contestații
  • Este inadmisibil să îți dorești să fii cadru didactic și să obții nota unu la examen
  • Trebuie o evaluare digitalizată care să elimine subiectivismul uman. Mă refer la numărul foarte mare de contestații care s-au soldat cu schimbarea notei. Dacă acest lucru este posibil pentru elevii care susțin evaluările de la clasele a doua, a patra, a șasea, va trebui să fie posibil și pentru cei care susțin evaluările profesorilor
  • Rezultatele cele mai slabe sunt obținute de cei mai proaspeți absolvenți din învățământul superior.
  • Nu toți cei care au obținut peste nota șapte vor putea să obțină un post de titular, dar la unul dintre subiectele următoare – o să mă refer la rectificarea bugetară pentru care am solicitat o creștere de buget bazată pe creșterea numărului de posturi. Creșterea numărului de posturi are la bază micșorarea numărului de elevi în clasă și are la bază construcția de noi grădinițe, spre exemplu. Odată cu creșterea numărului de posturi în sistem va crește și șansa de titularizare a acelor cadre didactice care au obținut rezultate bune .
  • Pe de altă parte, numărul total al posturilor titularizabile este dat de suma deciziilor fiecărei școli de la nivelul Consiliului de Administrație. Aceste decizii trebuie să fie profesioniste, e nevoie de un management mult mai bune școli. În acest sens vom organiza concursul pentru ocuparea posturilor de directori în școli. Așa cum v-am spus, la finalul acestei săptămâni, va fi publicată metodologia de concurs. În data de 14 septembrie va debuta concursul, pe 15 octombrie vom avea proba scrisă, apoi cei care vor putea să obțină peste nota șapte la proba scrisă se vor prezenta la comisiile de interviu care vor avea o structură puternic profesionalizată, în așa fel încât înainte de sărbătorile de iarnă să se emită deciziile pentru directorii câștigători ai concursului începând cu ianuarie 2022.
  • Este al doilea motiv pentru care dorim să dăm șansa profesorilor buni, cu vocație de dascăl, se poate să obțină posturi de titulari în sistemul de educație. Pentru că avem nevoie de resursă umană, competentă în sistemul de educație.

CALENDAR TITULARIZARE 2021:

21 iulie 2021desfășurarea probei scrise

27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

Vezi LISTA_POSTURI_PERIOADA_NEDETERMINATA – JUD. ALBA

Vezi GRAFIC_SEDINTE_REPARTIZARE_4_AUG_2021 – JUD. ALBA

5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

Condiții pentru Titularizare 2021 – repartizări pe posturi

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/ inspecția specială la clasă în profilul postului sau cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2021, pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisa)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

Pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie săobțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială în profilul postului sau cel puțin media 5 (cinci) la inspecțiile la clasă în profilul postului sau în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2020, pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisă)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

Pentru proba scrisă, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie stabileşte 3 (trei) variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente.

Cadrul didactic titular în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care se prezintă la concursul naţional pentru ocuparea unui alt post didactic/unei alte catedre declarat(e) vacant(e)/rezervat(e) în învăţământ preuniversitar şi nu ocupă post/catedră sau obţine o notă mai mică de 5 (cinci), îşi păstrează calitatea de titular în unitatea/unităţile de învăţământ din care provine.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2021 şi obţine media de repartizare minimum 7 (şapte) poate solicita repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care este angajat, în condiţiile în care consiliul de administraţie/consiliile de administraţie al/ale unităţilor de învăţământ confirmă, prin adresă scrisă, că postul didactic/catedra respectiv(ă) are o viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani şcolari şi poate fi ocupat(ă) pe perioadă nedeterminată. Adresa se depune la dosarul de înscriere la concursul naţional de către candidat.

În situaţia în care cadrul didactic angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei nu obţine media de repartizare minimum 7 (şapte), dar obţine cel puţin media de repartizare minimum 5 (cinci), rămâne angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform deciziei de repartizare pe post/catedră.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar pierde această calitate în situaţia în care obţine o notă mai mică de 5 (cinci) la proba scrisă din cadrul concursului naţional, sesiunea 2021, la disciplina/una dintre disciplinele corespunzătoare postului didactic/catedrei pe care este angajat, conform deciziei de repartizare.

Posturile didactice/catedrele eliberate, inclusiv posturile didactice/catedrele vacante propuse pentru a fi ocupate pe perioadă nedeterminată, care se includ în listă sub un singur cod, se ocupă în şedinţele de repartizare ulterioare.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate au, în ordine:

a) candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării, prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate;

b) candidaţii cu domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra solicitat(ă);

c) candidaţii care au dobândit gradul didactic I;

d) candidaţii care au dobândit gradul didactic II;

e) candidaţii care au dobândit definitivarea în învăţământ;

f) candidaţii cu media de departajare cea mai mare

g) candidaţii cu media cea mai mare obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media cea mai mare obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice.

Vezi integral Extras Metodologie Titularizare 2021

CALENDAR REPARTIZĂRI pe POSTURI 2021 – continuare

6 august 2021: ocuparea posturilor didactice/catedrelor, rămase vacante, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologie;

Începând cu data de 19 august 2021, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, în toate etapele şi ședințele de repartizare, precum şi după începerea cursurilor, au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice de predare şi cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologie.

19 august 2021 (termen limită): numirea, prin detaşare în interesul învăţământului, în funcţiile de conducere, îndrumare şi control neocupate prin concurs;

CALENDAR REPARTIZĂRI pe POSTURI 2021 – continuare

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate