Cugir
Nod de autostradă la Cugir: au fost alocați banii pentru un studiu de fezabilitate. Florin Roman: Lucrările încep în 2021
Veste foarte bună pentru locuitorii din Cugir și pentru firmele din oraș. Pentru prima dată de la finalizarea autostrăzii, au fost alocați bani pentru un studiu de fezabilitate și pentru un proiect tehnic.
Autoritățile naționale vor să remedieze o situație din județul Alba, veche de câțiva ani: conectarea Cugirului la autostrada Sibiu-Deva, care trece prin apropiere, dar la care orașul nu are acces direct din cauza lipsei unei intrări și ieșiri.
În prezent au fost alocate peste 2 milioane de lei pentru un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic pentru 6 noi noduri rutiere, printre care și cel de la Cugir.
Termenul de execuție al proiectului este de 14 luni, ceea ce înseamnă că lucrările de construcție a nodului pot începe în luna septembrie a anului 2021 și ar putea fi terminate în 2022.
”Împreună cu primarul orașului Cugir, Adrian Teban, în calitate de deputat de Alba, am avut mai multe discuții și întâlniri cu ministrul Transporturilor, liberalul Lucian Bode, pe tema nodului de autostrada de la Cugir.
Primul pas a fost făcut zilele trecute, când CNAIR a trimis la ANAP, anunțul de achitizie publică pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic de execuție. Procedura îndelungată, care se întinde pe o perioada de maxim 14 luni, iar valoarea licitației este de 2,1 milioane de lei.
Practic, despre începerea lucrărilor de execuție la acest nod de autostrada se poate vorbi doar din septembrie, anul viitor. M-am asigurat împreună cu primarul Adrian Teban că există finanțarea necesară, iar acum nu ne rămâne decât să urmărim fiecare pas și să avem răbdare, astfel încât orașul Cugir sa aibă ieșire la autostrada” a spus deputatul de Alba, Florin Roman, care a solicitat mai multor miniștri ai transporturilor un nod de autostrada la Cugir.
Orașul are aproximativ 20.000 de locuitori și mai mulți agenți economici importanți, printre care și o fabrică Daimler. De asemenea, este important din punct de vedere strategic, acolo funcționând și o fabrică de armament.
În aceste condiții, este inexplicabil modul în care autoritățile gândesc asemenea proiecte. Asta în condițiile în care tot în Alba, pe Autostrada Sebeș-Turda, a fost prevăzut un nod în dreptul Mănăstirii Dumbrava. CNAIR a motivat că ieșirea la autostradă va fi utilă pentru accesul pelerinilor care vizitează anual obiectivul, dar şi navetiştilor din zonă.
Citește și: CNAIR face nod rutier la autostradă pentru Mănăstirea Dumbrava. Cei 20.000 de locuitori de la Cugir încă mai așteaptă
Informații din fișa de proiect:
Obiectivul proiectului – elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru realizarea a 6 noduri rutiere, respectiv:
– Nod rutier Cugir ( Autostrada A1)
– Nod rutier Santuhalm ( Autostrada A1)
– Nod rutier Recas ( Autostrada A1)
– Nod rutier Bethausen ( Autostrada A1)
– Nod rutier Cruceni (Autostrada A1)
– Nod rutier Spinus (Autostrada A3)
Valoarea estimata Contract: 2.165.317,50 lei fara TVA
Durata estimata Contract: 14 luni
Sursa de Finantare: Fonduri externe nerambursabile
Stadiul actual: Documentatia de atribuire a fost transmisa la ANAP spre validare in data de 29.04.2020.
La momentul construcţiei autostrăzii, au existat numeroase controverse şi discuţii pentru realizarea nodului rutier.
Acesta nu a putut fi construit pentru că nu a fost prevăzut în proiect. S-a concluzionat că o decizie privind realizarea unui nod, care să asigure accesul spre şi dinspre Cugir, să se ia după trecerea celor 5 ani, perioadă în care proiectul nu poate fi modificat în condiţiile în care este finanţat din fonduri europene.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News