Connect with us
Publicitate

CUGIR

Nod de autostradă la Cugir: au fost alocați banii pentru un studiu de fezabilitate. Florin Roman: Lucrările încep în 2021


Publicat

Veste foarte bună pentru locuitorii din Cugir și pentru firmele din oraș. Pentru prima dată de la finalizarea autostrăzii, au fost alocați bani pentru un studiu de fezabilitate și pentru un proiect tehnic.

Autoritățile naționale vor să remedieze o situație din județul Alba, veche de câțiva ani: conectarea Cugirului la autostrada Sibiu-Deva, care trece prin apropiere, dar la care orașul nu are acces direct din cauza lipsei unei intrări și ieșiri. 

În prezent au fost alocate peste 2 milioane de lei pentru un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic pentru 6 noi noduri rutiere, printre care și cel de la Cugir.

Termenul de execuție al proiectului este de 14 luni, ceea ce înseamnă că lucrările de construcție a nodului pot începe în luna septembrie a anului 2021 și ar putea fi terminate în 2022.

”Împreună cu primarul orașului Cugir, Adrian Teban, în calitate de deputat de Alba, am avut mai multe discuții și întâlniri cu ministrul Transporturilor, liberalul Lucian Bode, pe tema nodului de autostrada de la Cugir.

Primul pas a fost făcut zilele trecute, când CNAIR a trimis la ANAP, anunțul de achitizie publică pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic de execuție. Procedura îndelungată, care se întinde pe o perioada de maxim 14 luni, iar valoarea licitației este de 2,1 milioane de lei.

Practic, despre începerea lucrărilor de execuție la acest nod de autostrada se poate vorbi doar din septembrie, anul viitor. M-am asigurat împreună cu primarul Adrian Teban că există finanțarea necesară, iar acum nu ne rămâne decât să urmărim fiecare pas și să avem răbdare, astfel încât orașul Cugir sa aibă ieșire la autostrada” a spus deputatul de Alba, Florin Roman, care a solicitat mai multor miniștri ai transporturilor un nod de autostrada la Cugir.

Orașul are aproximativ 20.000 de locuitori și mai mulți agenți economici importanți, printre care și o fabrică Daimler. De asemenea, este important din punct de vedere strategic, acolo funcționând și o fabrică de armament.

În aceste condiții, este inexplicabil modul în care autoritățile gândesc asemenea proiecte. Asta în condițiile în care tot în Alba, pe Autostrada Sebeș-Turda, a fost prevăzut un nod în dreptul Mănăstirii Dumbrava. CNAIR a motivat că ieșirea la autostradă va fi utilă pentru accesul pelerinilor care vizitează anual obiectivul, dar şi navetiştilor din zonă.

Citește și: CNAIR face nod rutier la autostradă pentru Mănăstirea Dumbrava. Cei 20.000 de locuitori de la Cugir încă mai așteaptă

Informații din fișa de proiect:

Obiectivul proiectului – elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru realizarea a 6 noduri rutiere, respectiv:

Nod rutier Cugir ( Autostrada A1)

– Nod rutier Santuhalm ( Autostrada A1)

– Nod rutier Recas ( Autostrada A1)

– Nod rutier Bethausen ( Autostrada A1)

– Nod rutier Cruceni (Autostrada A1)

– Nod rutier Spinus (Autostrada A3)

Valoarea estimata Contract: 2.165.317,50 lei fara TVA

Durata estimata Contract: 14 luni

Sursa de Finantare: Fonduri externe nerambursabile

Stadiul actual: Documentatia de atribuire a fost transmisa la ANAP spre validare in data de 29.04.2020.

La momentul construcţiei autostrăzii, au existat numeroase controverse şi discuţii pentru realizarea nodului rutier.

Acesta nu a putut fi construit pentru că nu a fost prevăzut în proiect. S-a concluzionat că o decizie privind realizarea unui nod, care să asigure accesul spre şi dinspre Cugir, să se ia după trecerea celor 5 ani, perioadă în care proiectul nu poate fi modificat în condiţiile în care este finanţat din fonduri europene.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanță, în SPV

Publicat

anaf

ANAF anunță că a extins seria documentelor acceptate pentru aprobarea înregistrării în Spațiul Privat Virtual (SPV), serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:

1. Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)

2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)

3. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

4. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)

6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017).

Rămân valabile și următoarele documente:

a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013

b) decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013

c) somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.

d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual poate fi direct din site-ul www.anaf.ro și este gratuit.

SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu, precizează ANAF.

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile  ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.

Obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.

Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt  înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Termen limită 15 iunie pentru depunerea cererilor unice de plată, fără penalități

Publicat

terenuri agricole

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) reamintește beneficiarilor că data limită de depunere, fără penalități, a cererilor unice de plată aferente Campanie 2020 este 15 iunie 2020.

APIA primește cererile unice de plată prin mijloace electronice (telecomunicații). Până marți, au fost depuse 746.625 cereri, pentru o suprafață de 7.277.670,64 ha.

Completarea Cererilor unice de plată se realizează pe site-ul APIA www.apia.org.ro, accesând link-ul aplicației IPA-Online http://lpis.apia.org.ro, iar descrierea amănunțită a utilizării aplicației se găsește în ghidul de utilizare al acesteia care poate fi accesat la butonul Asistență, transmite APIA.

Documentele care se atașează la dosarul Cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia (copie CI/BI/pașaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se transmit de către fermieri, prin mijloace electronice, către Centrele județene/locale APIA de care aparțin.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: ACCIDENT RUTIER pe DN 1, între Sântimbru și Teiuș, provocat de un tânăr de 25 de ani din Aiud

Publicat

politie noaptea

Un accident rutier a avut loc marți seara, în jurul orei 21.20, pe DN 1, sensul de mers Sântimbru-Teiuș, la kilometrul 389+800. Traficul este îngreunat în zona accidentului. 

UPDATE 21.50: Traficul a fost reluat, informează reprezentanții IPJ Alba.

UPDATE 21.30: Un tânăr de 26 de ani, din Aiud, ar fi intrat în depășire și a ajuns pe contrasens, și a intrat în coliziune cu un autotren care vinea din sens opus. Potrivit IPJ Alba, în urma incidentului s-au înregistrat doar pagube materiale.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reguli noi la pescuit: 10 metri distanță între pescari, iar consumul de alcool și gratarele sunt interzise

Publicat

Pescarii amatori sunt nevoiți să respecte o serie de reguli când ies la pescuit, potrivit noilor reglementări, pe toată perioada stării de alertă. 

Potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial, pescarii trebuie să păstreze o distanța de 10 metri între ei, nu au voie să facă gratare sau să consume băuturi alcoolice.

Mai mult, la intrarea în zona de pescuit acestora li se va lua temperatura.

Ce reguli trebuie să respecte pescarii dar și administratorii zonelor de pescuit

asigurarea unui flux de deplasare care să respecte distanțarea socială;

măsurarea temperaturii la intrarea pe baltă;

asigurarea de măști de protecție și substanțe dezinfectante pentru mâini și echipamentul de pescuit;

sunt interzise grătarele și consumul de băuturi alcoolice; cel mult două persoane pe același stand de pescuit cu o distanță de 10 metri între pescari;

pontoanele vor fi dezinfectate de administratori;

pescarii sunt obligați să poarte masca până la locul de pescuit;

pescarii nu au voie să socializeze între ei;

după purtare, masca se aruncă imediat, într-un coș de gunoi sau spațiu destinat în acest sens, preferabil cu capac, urmată de igienizarea mâinilor.

sursă: liberatatea.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate