Connect with us
Publicitate

CUGIR

Nod de autostradă la Cugir: au fost alocați banii pentru un studiu de fezabilitate. Florin Roman: Lucrările încep în 2021


Publicat

Veste foarte bună pentru locuitorii din Cugir și pentru firmele din oraș. Pentru prima dată de la finalizarea autostrăzii, au fost alocați bani pentru un studiu de fezabilitate și pentru un proiect tehnic.

Autoritățile naționale vor să remedieze o situație din județul Alba, veche de câțiva ani: conectarea Cugirului la autostrada Sibiu-Deva, care trece prin apropiere, dar la care orașul nu are acces direct din cauza lipsei unei intrări și ieșiri. 

În prezent au fost alocate peste 2 milioane de lei pentru un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic pentru 6 noi noduri rutiere, printre care și cel de la Cugir.

Termenul de execuție al proiectului este de 14 luni, ceea ce înseamnă că lucrările de construcție a nodului pot începe în luna septembrie a anului 2021 și ar putea fi terminate în 2022.

”Împreună cu primarul orașului Cugir, Adrian Teban, în calitate de deputat de Alba, am avut mai multe discuții și întâlniri cu ministrul Transporturilor, liberalul Lucian Bode, pe tema nodului de autostrada de la Cugir.

Primul pas a fost făcut zilele trecute, când CNAIR a trimis la ANAP, anunțul de achitizie publică pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic de execuție. Procedura îndelungată, care se întinde pe o perioada de maxim 14 luni, iar valoarea licitației este de 2,1 milioane de lei.

Practic, despre începerea lucrărilor de execuție la acest nod de autostrada se poate vorbi doar din septembrie, anul viitor. M-am asigurat împreună cu primarul Adrian Teban că există finanțarea necesară, iar acum nu ne rămâne decât să urmărim fiecare pas și să avem răbdare, astfel încât orașul Cugir sa aibă ieșire la autostrada” a spus deputatul de Alba, Florin Roman, care a solicitat mai multor miniștri ai transporturilor un nod de autostrada la Cugir.

Orașul are aproximativ 20.000 de locuitori și mai mulți agenți economici importanți, printre care și o fabrică Daimler. De asemenea, este important din punct de vedere strategic, acolo funcționând și o fabrică de armament.

În aceste condiții, este inexplicabil modul în care autoritățile gândesc asemenea proiecte. Asta în condițiile în care tot în Alba, pe Autostrada Sebeș-Turda, a fost prevăzut un nod în dreptul Mănăstirii Dumbrava. CNAIR a motivat că ieșirea la autostradă va fi utilă pentru accesul pelerinilor care vizitează anual obiectivul, dar şi navetiştilor din zonă.

Citește și: CNAIR face nod rutier la autostradă pentru Mănăstirea Dumbrava. Cei 20.000 de locuitori de la Cugir încă mai așteaptă

Informații din fișa de proiect:

Obiectivul proiectului – elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru realizarea a 6 noduri rutiere, respectiv:

Nod rutier Cugir ( Autostrada A1)

– Nod rutier Santuhalm ( Autostrada A1)

– Nod rutier Recas ( Autostrada A1)

– Nod rutier Bethausen ( Autostrada A1)

– Nod rutier Cruceni (Autostrada A1)

– Nod rutier Spinus (Autostrada A3)

Valoarea estimata Contract: 2.165.317,50 lei fara TVA

Durata estimata Contract: 14 luni

Sursa de Finantare: Fonduri externe nerambursabile

Stadiul actual: Documentatia de atribuire a fost transmisa la ANAP spre validare in data de 29.04.2020.

La momentul construcţiei autostrăzii, au existat numeroase controverse şi discuţii pentru realizarea nodului rutier.

Acesta nu a putut fi construit pentru că nu a fost prevăzut în proiect. S-a concluzionat că o decizie privind realizarea unui nod, care să asigure accesul spre şi dinspre Cugir, să se ia după trecerea celor 5 ani, perioadă în care proiectul nu poate fi modificat în condiţiile în care este finanţat din fonduri europene.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Simion Crețu: Datorită eficienței administrației liberale, Alba are unul dintre cele mai bune ritmuri de dezvoltare din România!

Publicat

Ultimii ani arată că acum județul nostru a luat o opțiune serioasă pentru dezvoltare, în special datorită politicilor liberale bine aplicate și datorită folosirii chibzuite a resurselor disponibile. Concret, în ciuda tuturor dificultăților și neîmplinirilor, județul Alba a progresat semnificativ.

În această perioadă grea, când întreaga țară este în criză, județul nu suferă grav din cauza pandemiei, sectoarele economice afectate reușind să-și revină într-un timp rezonabil, astfel puțini angajați fiind afectați de reducerea activității.

Pe de altă parte, sectorul HoReCa încă este departe de a-și reveni și susținem – inclusiv prin cele mai recente discuții cu membrii Guvernului, care au vizitat județul nostru în ultima perioadă – utilizarea de fonduri compensatorii pentru salariați sau programele de reconversie profesională, astfel încât fenomenul șomajului să ne afecteze cât mai puțin.

În realitate, acest an a început bine pentru județul Alba, care ocupă o poziție bună la nivel național, fiind între primele 10 din țară, în privința PIB pe locuitor.

Putem spune că în județul nostru, prin toate programele finanțate din fonduri europene în ultimii 10 ani, au fost derulate circa 4000 de proiecte, a căror valoare totală este de aproape 4,8 miliarde euro, dintre care mai mult de 3 miliarde euro sunt pentru investițiile mari în domeniul infrastructurii de transport și de mediu.

Sub administrația liberală, județul Alba a atras resurse importante pentru dezvoltare. Astfel, datorită investițiilor în infrastructura de transport – rutieră și pe calea ferată – județul nostru are deja o poziție privilegiată și o conectivitate foarte bună cu regiunile europene.

 

Deja vorbim de atragerea unor mari investitori, de dezvoltarea de parcuri industriale și de mari centre de transfer inter-modal, deoarece județul este traversat de două autostrăzi și de o cale ferată de mare viteză.

Nu mai vorbesc de drumurile județene, care au fost reabilitate și modernizate, iar acum cetățenii, bunurile și serviciile circulă mult mai ușor din Apuseni până pe Valea Frumoasei, din Țara Târnavelor pe Valea Mureșului și cam în orice zonă importantă.

În intervalul 2010-2019, județul Alba a înregistrat una din cele mai rapide creșteri ale Produsului Intern Brut, PIB/locuitor, adică de peste 56%, comparativ cu media națională de numai 44,4%.

Această evoluție a permis avansul județului Alba, de undeva de la jumătatea clasamentului național, la poziția 9 pe țară în ce privește acest indicator.

În aceeași perioadă, județul Alba a înregistrat un ritm superior de creștere a PIB/locuitor în comparație cu județele vecine, depășind inclusiv județul Cluj, care a avut o creștere de 49%, mai mare decât media țării, dar mai mică decât a județului nostru.

În ultimele două luni am participat la discuții realiste cu reprezentanții Guvernului PNL, pe teme privind dezvoltarea economică și revitalizarea resurselor umane din Alba, ținând cont de problemele generate de criza coronavirusului.

Astfel, am analizat proiectele locale de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Alba, precum și pe cele de extindere a infrastructurii pentru alimentarea cu gaz.

Prin proiectul pentru apă și canalizare vor beneficia de apă potabilă aproape 107 mii persoane și mai mult de 23 mii vor avea acces la canalizare modernă.

Am discutat cu reprezentanții Guvernului despre importanța finalizării autostrăzii Sebeș-Turda (A10), despre stadiul lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată pe relația Valea Lungă – Șibot, despre stadiul implementării proiectului județean privind managementul deșeurilor, dar și despre realizarea unui posibil centru de transfer intermodal la Sebeș, în perioada de programare 2021-2027.

Complementar, de la reprezentanții Ministerului Muncii am aflat că răspunsul social la situația generată de pandemie constă în ajustarea măsurilor de sprijin pentru formarea profesională și în sprijin financiar pentru firme.

Astfel, resursele pentru formarea profesională vor ajunge direct la mediul de afaceri, pentru a califica oamenii în meseriile care se cer real pe piața muncii.

Pe de altă parte, Guvernul aplică un sistem eficient de plată a șomajului tehnic pentru companiile care au fost nevoite să-și oprească activitatea, oferindu-le acestora și alte măsuri active.

Concret, firmele au posibilitatea să obțină până la 45% din salariul angajaților întorși din șomaj tehnic, dar și până 2500 lei pentru angajarea șomerilor din categorii vulnerabile, cum sunt tinerii și persoanele peste 50 de ani.

La nivel de județ, administrația noastră liberală a ales foarte bine să realizeze proiecte importante de conectivitate și de investiții, care vor susține indirect și investitorii privați ce vor putea utiliza tot mai bine rețeaua de transport regională și locală. Acest fapt va duce la creșterea volumului de mărfuri și servicii derulate în județ, dar și la creșterea încrederii publicului în potențialul de dezvoltare.

În plus, mediul de afaceri poate oferi locuri de muncă, dar nu reușim în totalitate să convingem oamenii să vină la treabă. De aceea, considerăm că atragerea fondurilor europene crește încrederea în mediul public și sprijină investițiile directe în mediul privat.

Acum, în județul nostru sunt firme importante – autohtone și de peste hotare – care investesc în industria auto și orizontală, în prelucrarea lemnului, în industria ușoară sau domeniul construcțiilor, un mare accent fiind pus pe industria alimentară și agricultură.

Marii investitori care au venit în Alba au adus aici peste 828 milioane euro, creând locuri de muncă bine plătite și sprijinind administrația publică locală pentru a dezvolta serviciile publice.

Simion Crețu

PrimVicepreședinte PNL Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Echipamente noi pentru două locuri de joacă din Alba Iulia. Investiție de peste 360.000 de lei

Publicat

Două locuri de joacă din municipiul Alba Iulia, aflate în zona Liceului cu Program Sportiv și în cartierul Ampoi III, vor beneficia în curând de echipamente noi, printr-o investiție de peste 360.000 de lei. 

Primăria Alba Iulia a lansat miercuri, 5 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente pentru două spații de joacă din municipiu.

Este vorba despre locul de joacă din proximitatea Liceului cu Program Sportiv (strada B.P. Hașdeu), care se desfășoară pe o suprafață de circa 695 mp și locul de joacă din cartierul Ampoi III – strada Arieșului (în spate la  SC Vinersar), care se desfășoară pe o suprafață de 1.390 mp.

Valoarea totală estimată este de 364.420 de lei, fără TVA. 

Tipuri de activități pe care trebuie să le ofere echipamentele pentru spații de joacă: urcare, coborâre, alunecare, traversare, orientare, trecere, creativitate, testare abilități, balansare, stimularea imaginației, coordonare. Fiecare modul va fi inscripționat vizibil și durabil cu datele furnizorului, categoria de vârstă, numărul de locuri, înălțimea maximă și greutatea maximă admisă.

Pentru a asigura o bună diversitate în alcătuirea acestor locuri de joacă se propune achiziționarea următoarelor echipamente:

Loc de joacă – zona Liceul cu Program Sportiv 

  • complex de joacă multifuncțional compus din 5 tobogane, 2 turnuri, 1 platformă, 1 pod fix legatură, scară de acces și jocuri interactive – 2 buc
  • complex de joacă multifuncțional compus din 2 tobogane, 2 turnuri, 1 pod fix legătură, scară de acces și cățărătoare – 1 buc,
  • complex de joacă multifuncțional compus din 2 tobogane, 2 turnuri, pod fix de legătură, scară de acces, cățărătoare și jocuri interactive – 1 buc
  • balansoar 2 persoane cu figurină – 1 buc
  • figurină pe arc – 4 buc,
  • hintă 2 scaune plate – 2 buc
  • hintă 2 scaune tip bebe – 1 buc
  • hintă 2 scaune cu protecție – 1 buc
  • carusel 4 persoane – 1 buc
  • cățărătoare metalică – 1 buc
  • gard lemn – 150 ml
  • pavele cauciuc – 112 ml
  • borduri cauciuc – 215 ml
  • bănci – 6 buc
  • panou informativ – 1 buc

Loc de joacă – zona cartier Ampoi III

  • complex de joacă multifuncțional compus din 5 tobogane, 2 turnuri, 1 platformă, 1 pod fix legătură, scară de acces și jocuri interactive – 1 buc
  • complex de joacă multifuncțional compus din 3 tobogane, 3 turnuri, 1 pod fix legătură, scară de acces, 4 scaune hintă și jocuri interactive – 1 buc
  • complex de joacă multifuncțional compus din 2 tobogane, 2 turnuri, 1 pod fix legătură, scară de acces și cățărătoare – 1 buc
  • complex de joacă multifuncțional compus din 2 tobogane, 2 turnuri, pod fix de legătură, scară de acces, cățărătoare și jocuri interactive – 1 buc
  • balansoar 2 persoane cu figurină– 2 buc
  • figurină pe arc – 4 buc
  • hintă 2 scaune plate – 1 buc
  • hintă 2 scaune tip bebe – 1 buc
  • hinta 2 scaune cu protecție – 1 buc
  • carusel 4 persoane – 1 buc
  • cățărătoare metalică – 1 buc
  • gard lemn – 132 ml
  • pavele cauciuc – 118 ml
  • borduri cauciuc – 222 ml
  • bănci – 8 buc
  • panou informativ – 1 buc

Caietul de sarcini prevede și dezafectarea modulelor de joacă existente pe amplasamentele studiate, montarea ansamblurilor noi, a pavelelor și a bordurilor, transporul echipamentelor la locații.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ITM Alba: Amenzi de 25.000 de lei după controale la zeci de angajatori din județ. Pentru ce au fost sancționați

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii de muncă din Alba au dat amenzi în valoare totală de 25.000 de lei după controale la zeci de firme din județ, săptămâna trecută. 

Potrivit ITM Alba, în perioada 27 iulie–2 august, în domeniul relaţiilor de muncă, au fost controlați 36 de agenți economici, cu 765 de salariați în total. Inspectorii au depistat 74 de nereguli și o persoană în situație de „muncă nedeclarată”.

Inspectorii de muncă au dat în total 13 de sancțiuni, din care 2 amenzi în valoare totală de 25.000 lei (o amendă de 20.000 lei pentru muncă nedeclarată/ șomaj tehnic) și 11 de avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale :

primirea în lucru a salariaţilor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;

neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;

neplata drepturilor salariale la termenul prevăzut în contractul individual de muncă;

neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;

neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat ;

netransmiterea în termenul legal în Revisal a suspendărilor de contracte individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost controlate 28 de unități și constatate 68 de nereguli. Au fost sancționați 16 de angajatori.

Principalele deficienţe stabilite în controale :

Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.

Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.

Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.

Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.

Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.

Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.

Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

TITULARIZARE 2020: Zeci de contestații înregistrate în Alba, după proba scrisă, majoritatea la Educație fizică și sport

Publicat

examen

Zeci de profesori din Alba au depus contestații după publicarea rezultatelor la Titularizare 2020. Majoritatea sunt profesori de Educație fizică, dar au fost nemulțumiți de note și educatori sau învățători.

Potrivit datelor IȘJ Alba, marți și miercuri au fost înregistrate 87 de contestații la proba scrisă. Comparativ, anul trecut erau 84 de contestații.

Primele rezultate au fost publicate marți, 4 august.

În Alba, au fost 2 note de 10, 235 între 7 și 9,99, 120 între 6,99 și 5 și alte 80 sub 5. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Vezi și TITULARIZARE 2020: REZULTATELE la examen au fost publicate. NOTELE profesorilor la proba scrisă

Până miercuri, ora 12.00, au fost contestate lucrări evaluate cu note începând cu 1,85 până la 8,95. Sunt 20 de contestații la disciplina Educație fizică, 19 la educatori, 15 la învățători, 8 la Română, 6 la Matematică, 5 la Muzică, 3 la Istorie, 2 la Psihopedagogie specială, 2 la Mecanică și câte una la Informatică/TIC, Franceză, Engleză, Chimie, Biologie, Agricultură-Horticultură, profesori documentariști.

Vezi TITULARIZARE 2020: 80 de profesori din Alba au luat note sub 5. Rată de promovare de 54% a concursului, în județ

Rezultatele finale vor fi cunoscute în 11 august.

CALENDAR TITULARIZARE 2020 – după publicarea primelor rezultate și perioada de depunere a contestațiilor:

5-10 august 2020 – soluţionarea contestațiilor în centrele naţionale.

6-7 august 2020 – înregistrarea cererilor candidaților care solicită repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante în alt județ sau în municipiul București, diferit de cel în care au susținut proba scrisă: candidaţii depun/transmit cererile la inspectoratul școlar din județul/ municipiul București în care aceştia doresc repartizarea; candidaţii transmit informări, în scris, la inspectoratul  școlar din județul/ municipiul București în care au susţinut proba scrisă, cu privire la faptul că solicită repartizarea în alt judeţ

11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale ale concursului național.

Vezi TOP REZULTATE la Titularizare 2020 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note. Doi candidați cu 10 la proba scrisă

În Alba, sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total.

Vezi AICI lista posturilor în Alba.

ŞEDINŢE DE REPARTIZARE

12 august 2020 – Şedinţa pentru repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în condiţiile art. 62 alin. (13) din Metodologie;

13 august 2020 – Şedinţa de repartizare a candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor;

14 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

completarea normei cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6), respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului, rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare;

soluţionarea restrângerilor de activitate: cadrele didactice titulare, a căror restrângere de activitate a apărut în perioada aprilie-iulie 2020 și cadrele didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată din etapele anterioare, în vederea soluționării restrângerii de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

candidații cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concursul naţional, sesiunea 2020, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

cadrele didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2020, și au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

(Pct. 3 şi pct.4 – ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor)

ocuparea posturilor didactice, rămase vacante, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

17 august 2020 – Detaşarea în interesul învăţământului pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control.

18 august 2020:

Ocuparea posturilor didactice pentru detaşare în interesul învăţământului – dosare ale titularilor, înregistrate pentru detaşare în interesul învăţământului în perioada: 10-12 iunie 2020.

Ocuparea posturilor didactice, rămase neocupate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

19 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

Începând cu data de 19 august 2020 şi după începerea cursurilor, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor, în toate etapele și ședințele de repartizare au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

20 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

solicitărilor pentru detașare la cerere prin continuitate;

solicitările pentru detașare la cerere în ordinea descrescătoare a notelor obţinute la proba scrisă a concursului naţional – sesiunea 2020.

20-21 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cadrele didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/ determinată;

cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;

cadrele didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

candidații care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în ordinea descrescătoare a notelor

[au prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2020-2021 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), în condițiile prevăzute la art. 61 și 85 din Metodologie]

24 august 2020 – Şedinţă de repartizare pentru detașare la cerere prin concurs specific în ordinea descrescătoare a punctajelor.

25-26 august 2020 – Şedinţă de repartizare a cadrelor didactice care îndeplinesc condițiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 85 din Metodologie.

26-28 august 2020 – Şedinţă de repartizare la nivelul inspectoratului școlar, a posturilor didactice rămase neocupate, conform prevederilor art. 90 din Metodologie, în următoarea ordine de prioritate:

a) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă pentru completarea normei didactice, conform prezentei Metodologii;

b) cadre didactice titulare rămase în restrângere de activitate prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată;

c) cadre didactice titulare rămase nerepartizate care solicită continuitate prin detaşare la cerere sau detaşare la cerere prin concurs;

d) candidaţi care au obţinut minimum nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii, având prioritate candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional, sesiunea 2020, şi care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2020-2021 în baza mediei de repartizare de minimum 7 (şapte) obţinute la concursurile naţionale, sesiunile 2019 şi/sau 2018, respectiv 2019, 2018, 2017 şi/sau 2016 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, în condiţiile prezentei metodologii;

e) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor art. 8 alin. (3);

f) cadre didactice care solicită detaşare la cerere prin concurs specific;

g) candidaţi care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2020-2021;

h) candidaţi care au obţinut minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii;

i) abrogat;

j) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), în profilul postului solicitat (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

k) candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2020, care au susţinut proba scrisă în profilul postului şi proba practică/orală în profilul postului conform , în ordinea art. 89 alin. (4) descrescătoare a mediilor;

l) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) la proba scrisă în profilul postului din iulie 2019, iulie 2018 şi/sau iulie 2017 şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a

mediilor de repartizare;

m) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020, şi care au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, în ordinea descrescătoare a notelor;

n) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursurile naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017, şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

o) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020 şi au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

p) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

q) candidaţi care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare.

r) candidaţi cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor;

s) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

t) candidaţi care au renunţat la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi în etapele anterioare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Pentru angajarea pe perioada nedeterminată, candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă.

Pentru angajarea pe perioada determinată, candidații trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

Pot fi repartizați în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile naționale din perioada 2014-2019 candidații care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naționale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naționale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e).

Candidaţii eliminaţi din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizaţi pe posturi didactice /catedre în anul şcolar 2020-2021.

conform art. 62 alin. (8) şi (9) din Metodologie, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afişată pentru concurs, cu respectarea condiţiilor Metodologiei.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs se aplică, pentru departajare, prevederile art. 63 alin.(1) şi (2) din Metodologie.

În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora, conform Calendarului. Situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației și Cercetării.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate