Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Noi măsuri la Tribunalul Alba: Listă extinsă a cauzelor soluționate de instanță. Tot personalul va purta măști și mănuși


Publicat

tribunal

Tribunalul Alba anunță noi măsuri în contextul stării de urgență și epidemiei de coronavirus. În baza unei hotărâri a conducerii Curții de Apel Alba Iulia (instanța superioară), a fost extinsă lista cauzelor ce vor fi soluționate de Tribunal, începând de joi, 19 martie. De asemenea, tot personalul are obligaţia de a purta mască şi mănuşi.

”Prin Decizia Nr. 16/2020,  Preşedintele Tribunalului Alba, în aplicarea dispoziţiilor art.3 şi art.6 din Decretul nr.195/16.03.2020 al Preşedintelui României, privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, având în vedere – Hot. CSM nr.257/17.03.20202, Hotărârea Colegiului de Conducere a Curţii de Apel Alba Iulia nr.24/18.03.2020, Decizia nr.27/C/17.03.2020 emisă de preşedintele Curţii de Apel Alba Iulia, în baza art.9 alin.1 raportat la art.7 alin.1  lit. a din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, a decis următoarele:

Art. 1. Începând cu data de 19.03.2020 şi până la încetarea stării de urgenţă, Tribunalul Alba va soluţiona exclusiv cauzele stabilite prin Hotărârea Colegiului de Conducere a Curţii de Apel Alba Iulia nr.24/18.03.2020.

Lista dosarelor care se judecă în fiecare săptămână va fi adusă la cunoştinţa publicului prin afişare pe portalul instanţelor şi va fi comunicată către baroul de avocaţi şi parchete în fiecare zi de vineri pentru săptămâna care urmează.

Art. 2 În cauzele care se vor judeca în această perioadă, fiecare complet de judecată va stabili ore diferenţiate pentru soluţionarea acestora şi va adopta orice măsură consideră necesară pentru evitarea aglomerării sălii de judecată.

Art. 3. În procesele prevăzute la art.1, când este posibil, instanţele judecătoreşti dispun măsurile necesare pentru desfăşurarea şedinţei de judecată prin videoconferinţă şi procedează la comunicarea actelor de procedură prin telefax, poştă electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia.

Art. 4. Până la încetarea stării de urgenţă, programul de lucru cu publicul la registratura şi arhiva Tribunalului Alba, se suspendă, iar înscrisurile se vor depune exclusiv prin mijloacele de comunicare la distanţă permise de lege (e-mail, fax).

Art. 5. Accesul publicului în incinta instanţei va fi permis doar la data şi ora fixate pentru judecarea cauzei în care participă, fiind stabilite cauze pe ore.

Art. 6. Până la încetarea stării de urgenţă, tot personalul are obligaţia de a purta mască şi mănuşi, în măsura posibilităţii de asigurare a acestora de către angajator şi de a evita, pe cât posibil, contactul direct între persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare”, transmite Tribunalul Alba.

Instanța a transmis și Lista cauzelor care se judecă pe timpul stării de urgenţă, conform Hotărârii Colegiului de conducere a Curţii de Apel Alba Iulia nr. 24/18.03.2020:

Secţia Penală:

a) Cauze în primă instanţă:

1. cauzele în care au fost dispuse măsuri preventive

2. cauzele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă la nivel naţional

3. cauze privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală

4. cauze ce cuprind măsuri de protecţie a victimelor şi a martorilor

5. cauze în care se formulează cereri privind aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical şi, cauze în care sunt aplicate provizoriu măsuri de siguranță cu caracter medical;

6. cauze privind infracţiuni contra securităţii naţionale

7. cauze privind acte de spălare a banilor

8. cererile de prelungire a dreptului de circulaţie

9. desemnarea altei instanţe pentru judecarea cauzei, în situaţia în care faţă de unul dintre inculpaţi este instituită vreo măsură preventivă, precum şi în situaţia cauzelor menţionate la pct. 2-8

10. cereri de strămutare, în situaţia în care faţă de unul dintre inculpaţi este instituită vreo măsură preventivă, precum şi în situaţia cauzelor menţionate la pct. 2-8

11. conflicte de competenţă, în situaţia în care faţă de unul dintre inculpaţi este instituită vreo măsură preventivă, precum şi în situaţia cauzelor menţionate la pct. 2-8

12. abţinerea întregii instanţe în situaţia în care faţă de unul dintre inculpaţi este instituită vreo măsură preventivă, precum şi în situaţia cauzelor menţionate la pct. 2-8

13. declaraţii de abţinere şi cereri de recuzare în cauzele menţionate la pct. 1- 13

14. cauzele având ca obiect cereri de amânare şi întrerupere a executării pedepsei

b). Cauze în calea de atac a contestaţiei:

1- contestaţiile împotriva încheierilor pronunţate de judecătorul de drepturi şi libertăţi/ judecătorul de cameră preliminară/ instanţa de judecată în materia măsurilor preventive;

2- cauze având ca obiect contestaţii împotriva măsurilor asigurătorii,

3- cauzele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă la nivel naţional,

4- cauze privind aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical,

5- contestaţiile împotriva încheierilor prin care au fost soluţionate cererile şi excepţiile în procedura camerei preliminare, în cauzele urgente menţionate la lit.a) pct. 1- 3, 5, 6, 8;

6- cauze având ca obiect cereri de amânare şi întreruperea executării pedepsei;

7- declaraţii de abţinere şi cereri de recuzare în cauzele menţionate la pct. 1- 7.

c). Cauzele de competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi:

1- cauzele în care s-au dispus ori se propune luarea măsurilor preventive, precum şi cauzele având ca obiect cererile legate de măsurile preventive;

2- cauzele în care au fost instituite măsuri de  protecţie a victimelor şi martorilor, precum şi cauzele având ca obiect cererile legate de măsurile de protecţie;

3- cauzele având ca obiect aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical, precum şi cauzele având ca obiect cererile legate de măsurile de siguranţă cu caracter medical;

4- cauzele  cu persoane vătămate minore;

5- obţinerea datelor privind tranzacţii financiare (art.146 ind.1 NCPP)

6- supravegherea tehnică (art.139 NCPP)

7- abţinere (art. 50 C.p.p./art.66 NCPP)

8- confirmare supraveghere tehnica (art.141 NCPP)

9- prelungire supraveghere tehnică (art.144 NCPP)

10- reţinerea trimiterilor poştale (art.147 NCPP)

11- predarea trimiterilor poştale (art.147 NCPP)

12- percheziţionarea trimiterilor poştale (art.147 NCPP)

13- obţinere date comunicări electronice (art.152 NCPP)

14- obţinere date financiare (art.153 NCPP)

15- conservare transmitere date (art.154 NCPP)

16- percheziţie (art.158 NCPP)

17- expertiză medico-legală psihiatrică (art.184 NCPP)

18- examinare fizică (art.190 NCPP)

19- audierea inculpatului arestat în lipsă (art.231 NCPP)

20- contestarea măsurii asigurătorii (art.250 NCPP)

21- restituire bunuri (art.255 NCPP)

22- încuviinţare aducere persoană (art.265 NCPP)

23- audiere anticipată (art.308 NCPP)

24- activităţi în procedura urmăririi şi încetarea activităţilor (art.523 NCPP)

25- valorificare bunuri sechestrate (art.252 ind. 2 NCPP)

26- percheziţia informatică (art.168 NCPP)

27- validare examinare fizica (art.190 alin.5 NCPP)

28- cauzele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă la nivel naţional.

Secţia I Civilă (în primă instanţă, în apel şi în recurs):

1- Ordin de protecţie

2- Ordonanţă preşedinţială

3- Suspendare provizorie a executării silite

4- Suspendarea executării silite

5- Măsuri asiguratorii

6- Asigurare dovezi

7- Incidente procedurale şi incompatibilități ivite în cauzele considerate de urgenţă deosebită (ex. cereri de ajutor public judiciar, cereri de reexaminare taxă timbru, cereri de reexaminare ajutor public judiciar, abţineri, recuzări, conflicte de competenţă, strămutări, alte asemenea)

8- Orice alte cereri care vizează situaţii excepţionale, care pot fi considerate de urgenţă deosebită, inclusiv cele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă

Secţia a II-a Civilă, de Contencios Administrativ, Fiscal şi de Insolvenţă (în primă instanţă, în apel şi în recurs):

– Ordonanţă preşedinţială

– Suspendare provizorie a executării silite

– Suspendarea executării silite

– Măsuri asiguratorii

– Asigurare dovezi

– Suspendare executare act administrativ

– Litigii achiziţii publice

– Incidente procedurale şi incompatibilități ivite în cauzele considerate de urgenţă deosebită (ex. cereri de ajutor public judiciar, cereri de reexaminare taxă timbru, cereri de reexaminare ajutor public judiciar, abţineri, recuzări, conflicte de competenţă, strămutări, alte asemenea)

– Orice alte cereri care vizează situaţii excepţionale, care pot fi considerate de urgenţă deosebită, inclusiv cele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

PSD lucrează la un proiect pentru legalizarea marijuanei. Ciolacu: Vorbim de o legalizare în zona medicală și industrială

Publicat

Marcel Ciolacu, președintele PSD, a declarat că partidul său lucrează la un proiect de lege pentru legalizarea consumului de marijuana în scop medicinal.

”Doamna Cristina Dumitrache de la Constanța, care are acest proiect…el este în dezbatere în interiorul grupului și vom lua o decizie. Vorbim de o legalizare în zona medicală și industrială”, a declarat Marcel Ciolacu la Radio Guerilla.

Ciolacu a interzis magazinele de etnobotanice. ”Elevii, în loc să facă coadă la shaorma, făceau la etnobotanice”

Liderul PSD a fost cel care a interzis magazinele etnobotanice în Buzău, pe vremea când era consilier local.

„Era un flagel în momentul acela în Buzău. Am avut informații puse la dispoziție de poliție si DIICOT și toți elevii mai mari de la licee, în loc să facă coadă la shaorma făceau la etnobotanice”, a reamintit Ciolacu.

Un fost consilier a lui Dan Barna a cerut legalizarea marijuanei

În vară, Andrei Caramitru, fostul consilier al liderului USR Dan Barna, a cerut legalizarea marijuanei pentru a repune Bucureștiul pe harta turismului mondial.

El a spus că prin această măsură capitala României ar putea concura cu Amstedam.

foto: facebook/ Marcel Ciolacu

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ministrul Muncii: Mărim salariul minim și continuăm acțiunea de combatere a muncii nedeclarate și subdeclarate

Publicat

„România are nevoie nu doar de forță de muncă, ci și de salarii mai mari”  transmite Raluca Turcan, ministrul Muncii precizând totodată ca Inspecția Muncii va continua acțiune de combatere a muncii nedeclarate sau subdeclarate.

Ministrul muncii citat de DCNews mai spune că „România are nevoie nu doar de forță de muncă, ci și de salarii mai mari. Pentru a răspunde problemelor din piața muncii, avem nevoie de creșterea salariului minim, de corectitudine în relațiile de muncă și de valorificarea oportunităților locale de dezvoltare.(…)

Ministrul Muncii: Creșterea salariul minim reduce migrația forței de muncă

Majorarea salariului minim și creșterea veniturilor angajaților reprezintă prima condiție pentru a reduce migrația forței de muncă și totodată singura soluție, pe termen lung, pentru a-I ajuta pe români să facă față la creșterile de prețuri.”

Aceasta este una dintre preocupările noastre principale, pe care am subliniat-o și în cursul discuțiilor de astăzi, însă trebuie să avem în vedere și nivelul de suportabilitate al companiilor.

Tocmai de aceea mi-am propus, încă de la începutul mandatului, să avem anul acesta un mecanism predictibil de stabilire a salariului minim agreat cu partenerii sociali.

Orice creștere salarială care nu este fundamentată pe o înțelegere deopotrivă cu firmele și angajații poate duce la pierderea locurilor de muncă.

Acesta este discuția pe care o purtăm acum și căreia trebuie să-I găsim soluție realistă, nu populistă.

I-am asigurat, o dată în plus, pe angajatorii și pe angajații cu care am stat de vorbă astăzi, că sunt cel mai mare susținător al creșterii salariului minim dintre toți miniștrii care au fost vreodată la Ministerul Muncii.

Munca ”la negru” și ” la gri”, în vizorul ministrului

Pe de altă parte, vom continua campania derulată de Inspecția Muncii pentru combaterea muncii nedeclarate și subdeclarate.

Din cele 120.000 noi locuri de muncă înregistrate de la începutul anului, 40% sunt plătite pe salariul minim, iar dacă acest lucru nu corespunde realității cei afectați sunt nu doar angajații care pierd la pensie, ci și angajatorii.

Această campanie este o completare binevenită a efortului de a stabili o majorare a salariului minim care să ducă și la creșterea nivelului general de venituri și la creșterea puterii de cumpărare.(..)” transmite Raluca Turcan, ministrul Muncii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LISTA actualizată a statelor considerate cu risc epidemiologic. Bulgaria și Moldova intră în zona galbenă, Spania în zona verde

Publicat

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat în ședința de joi, 16 septembrie, Hotărârea numărul 71 privind actualizarea listei țărilor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat.

Principalele modificări sunt:

– în zona roșie au intrat: Grenada, Bahamas, Barbados, Guyana, Bonaire, Saint Eustatius și Saba și Liechtenstein;

– în zona galbenă au intrat:

  • din zona roșie, în urma scăderii incidenței: Bulgaria, Franța, Thailanda, Puerto Rico, Eswatini și Guernsey;
  • din zona verde, în urma creșterii incidenței: Republica Moldova, Honduras, Noua Caledonie, Saint Vincent și Grenadine și Gibraltar;

– în zona verde au intrat: Spania, Danemarca, Luxemburg, Mexic, Panama, Argentina, Maroc și Montserrat.

Vezi lista completă – Anexa la HCNSU nr. 71 din 16.09.2021

Zona roșie

Stat/Zonă/Teritoriu – Rata de incidentă cumulată la 1,000 locuitori*

Grenada 18,6
Israel 13,9
Guam 13,0
Polinezia Franceză 12,6
Muntenegru 12,1
Dominica 11,9
Mongolia 10,5
Bermuda 10,0
Georgia 9,7
Serbia 9,5
Cuba 9,4
Saint Lucia 9,1
Suriname 8,6
Malaysia 8,5
Saint Kitts și Nevis 8,3
Kosovo 7,6
Sint Maarten 7,5
Marea Britanie** 7,3
Seychelles 6,9
Anguilla 6,8
Palestina 6,0
Antigua și Barbuda 6,0
Statele Unite ale Americii 5,7
Costa Rica 5,6
Aruba 5,5
Slovenia 5,1
Insula Man 4,4
Elveția 4,3
Albania 4,3
Bahamas 4,2
Azerbaidjan 4,2
Botswana 4,2
Iran 4,2
Irlanda 4,1
Insulele Virgine ale Statelor Unite 4,1
Bonaire, Saint Eustatius și Saba 4,1
Estonia 4,0
Macedonia de Nord 3,9
Lituania 3,9
Belize 3,9
Brunei Darussalam 3,9
Maldive 3,8
Turcia 3,7
Jersey 3,6
Norvegia 3,6
Barbados 3,5
Guyana 3,5
Fiji 3,3
Grecia 3,2
Cipru 3,2
Jamaica 3,1
Liechtenstein 3,0
Sri Lanka 3,0
Kazahstan 3,0
Africa de Sud** 1,6
Brazilia** 0,7
Nepal** 0,7
India** 0,4

Zona galbenă

Stat/Zonă/Teritoriu – Rata de incidentă cumulată la 1,000 locuitori*

Curaçao 2,9
Thailanda 2,9
Noua Caledonie 2,9
Bulgaria 2,8
Austria 2,8
Insulele Turks și Caicos 2,8
Guernsey 2,8
Gibraltar 2,8
Croația 2,6
Letonia 2,6
Guatemala 2,5
Armenia 2,5
Filipine 2,5
Mauritius 2,4
Belarus 2,4
Franța 2,4
Libia 2,4
Belgia 2,4
Insulele Virgine Britanice 2,4
Capul Verde 2,4
Monaco 2,4
Puerto Rico 2,3
Bosnia și Herțegovina 2,2
Olanda 2,0
Tunisia 2,0
San Marino 1,9
Portugalia 1,9
Irak 1,9
Trinidad și Tobago 1,9
Republica Moldova 1,9
Vietnam 1,8
Liban 1,8
Federația Rusă 1,8
Germania 1,8
Eswatini 1,8
Japonia 1,7
Saint Vincent și Grenadine 1,7
Timorul de Est 1,6
Islanda 1,6
Honduras 1,6

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bătălie mare pentru construcția primilor 63 de km din Autostrada „Moldovei” A7: 39 de oferte, depuse pentru primul tronson

Publicat

39 de oferte au fost depuse la licitația pentru construirea celor 63 km din Autostrada A7 Ploiești (Dumbrava)-Buzău, a anunțat joi fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, numărul mare de oferte demonstrează pregătirea temeinică a documentației, precum și importanța proiectului în general.

Fostul ministru a explicat că 13 oferte sunt pentru Lotul I Dumbrava – Mizil, 12 pentru Lotul II Mizil – Spătaru și 14 pentru Lotul III Spătaru – Buzău.

„Autostrada A7 – coloana vertebrală a Moldovei – este un proiect de suflet pentru mine, pentru care m-am luptat încă din 2014, de la momentul dezbaterii Masterplanului de Transport, în 2016 pentru a fi licitată proiectarea la cheie și, mai apoi, în cele 8 luni de mandat la Ministerul Transporturilor”, a spus Drulă.

„Ce am făcut concret în acest an împreună cu echipa mea pentru Autostrada A7:

  • am obținut includerea proiectului până la Pașcani în PNRR, securizând astfel finanțarea viitoarelor lucrări;
  • am finalizat studiul de fezabilitate, am obținut avizele, acordul de mediu, am realizat exproprierile și am licitat la începutul verii primul sector Ploiești-Buzău;
  • am lăsat celelalte sectoare din PNRR într-un stadiu avansat, cu studii de teren în fază finală, studiile de fezabilitate și proiectele tehnice predate și în diverse etape de aprobare, procedurile de mediu în linie dreaptă, în grafic pentru lansarea licitațiilor de lucrări și pentru aceste sectoare;
  • am aprobat traseul și am dat drumul la investigațiile detaliate de teren pe celelalte sectoare Pașcani – Suceava – Siret”, a mai spus Drulă.

Licitația pentru execuția tronsonului A7 Ploiești (Dumbrava) – Buzău a fost lansată pe 1 iunie.

Licitația este de tipul FIDIC Roșu, în care proiectul tehnic deja a fost realizat, iar la licitație este scoasă direct execuția.

Tronsonul Ploiești – Buzău este împărțită în trei loturi distincte:

– lotul 1 Dumbrava – Mizil (km 0+000 – km 21+000)

– lotul 2 Mizil – Pietroasele (km 21+000 – km 49+350)

– lotul 3 Pietroasele – municipiul Buzău (km 49+350 – km 63+250).

Valoarea estimată este între 4,290 miliarde de lei şi 5,062 miliarde de lei, fără TVA.

Câteva cifre în acest sens din cadrul sectorului Ploiești-Buzău:

– lungime – 63 km;

– 6 noduri rutiere;

– 160 de ha de perdele forestiere;

– 42 de poduri + pasaje;

– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate