Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Noi măsuri la Tribunalul Alba: Listă extinsă a cauzelor soluționate de instanță. Tot personalul va purta măști și mănuși


Publicat

tribunal

Tribunalul Alba anunță noi măsuri în contextul stării de urgență și epidemiei de coronavirus. În baza unei hotărâri a conducerii Curții de Apel Alba Iulia (instanța superioară), a fost extinsă lista cauzelor ce vor fi soluționate de Tribunal, începând de joi, 19 martie. De asemenea, tot personalul are obligaţia de a purta mască şi mănuşi.

”Prin Decizia Nr. 16/2020,  Preşedintele Tribunalului Alba, în aplicarea dispoziţiilor art.3 şi art.6 din Decretul nr.195/16.03.2020 al Preşedintelui României, privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, având în vedere – Hot. CSM nr.257/17.03.20202, Hotărârea Colegiului de Conducere a Curţii de Apel Alba Iulia nr.24/18.03.2020, Decizia nr.27/C/17.03.2020 emisă de preşedintele Curţii de Apel Alba Iulia, în baza art.9 alin.1 raportat la art.7 alin.1  lit. a din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, a decis următoarele:

Art. 1. Începând cu data de 19.03.2020 şi până la încetarea stării de urgenţă, Tribunalul Alba va soluţiona exclusiv cauzele stabilite prin Hotărârea Colegiului de Conducere a Curţii de Apel Alba Iulia nr.24/18.03.2020.

Lista dosarelor care se judecă în fiecare săptămână va fi adusă la cunoştinţa publicului prin afişare pe portalul instanţelor şi va fi comunicată către baroul de avocaţi şi parchete în fiecare zi de vineri pentru săptămâna care urmează.

Art. 2 În cauzele care se vor judeca în această perioadă, fiecare complet de judecată va stabili ore diferenţiate pentru soluţionarea acestora şi va adopta orice măsură consideră necesară pentru evitarea aglomerării sălii de judecată.

Art. 3. În procesele prevăzute la art.1, când este posibil, instanţele judecătoreşti dispun măsurile necesare pentru desfăşurarea şedinţei de judecată prin videoconferinţă şi procedează la comunicarea actelor de procedură prin telefax, poştă electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia.

Art. 4. Până la încetarea stării de urgenţă, programul de lucru cu publicul la registratura şi arhiva Tribunalului Alba, se suspendă, iar înscrisurile se vor depune exclusiv prin mijloacele de comunicare la distanţă permise de lege (e-mail, fax).

Art. 5. Accesul publicului în incinta instanţei va fi permis doar la data şi ora fixate pentru judecarea cauzei în care participă, fiind stabilite cauze pe ore.

Art. 6. Până la încetarea stării de urgenţă, tot personalul are obligaţia de a purta mască şi mănuşi, în măsura posibilităţii de asigurare a acestora de către angajator şi de a evita, pe cât posibil, contactul direct între persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare”, transmite Tribunalul Alba.

Instanța a transmis și Lista cauzelor care se judecă pe timpul stării de urgenţă, conform Hotărârii Colegiului de conducere a Curţii de Apel Alba Iulia nr. 24/18.03.2020:

Secţia Penală:

a) Cauze în primă instanţă:

1. cauzele în care au fost dispuse măsuri preventive

2. cauzele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă la nivel naţional

3. cauze privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală

4. cauze ce cuprind măsuri de protecţie a victimelor şi a martorilor

5. cauze în care se formulează cereri privind aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical şi, cauze în care sunt aplicate provizoriu măsuri de siguranță cu caracter medical;

6. cauze privind infracţiuni contra securităţii naţionale

7. cauze privind acte de spălare a banilor

8. cererile de prelungire a dreptului de circulaţie

9. desemnarea altei instanţe pentru judecarea cauzei, în situaţia în care faţă de unul dintre inculpaţi este instituită vreo măsură preventivă, precum şi în situaţia cauzelor menţionate la pct. 2-8

10. cereri de strămutare, în situaţia în care faţă de unul dintre inculpaţi este instituită vreo măsură preventivă, precum şi în situaţia cauzelor menţionate la pct. 2-8

11. conflicte de competenţă, în situaţia în care faţă de unul dintre inculpaţi este instituită vreo măsură preventivă, precum şi în situaţia cauzelor menţionate la pct. 2-8

12. abţinerea întregii instanţe în situaţia în care faţă de unul dintre inculpaţi este instituită vreo măsură preventivă, precum şi în situaţia cauzelor menţionate la pct. 2-8

13. declaraţii de abţinere şi cereri de recuzare în cauzele menţionate la pct. 1- 13

14. cauzele având ca obiect cereri de amânare şi întrerupere a executării pedepsei

b). Cauze în calea de atac a contestaţiei:

1- contestaţiile împotriva încheierilor pronunţate de judecătorul de drepturi şi libertăţi/ judecătorul de cameră preliminară/ instanţa de judecată în materia măsurilor preventive;

2- cauze având ca obiect contestaţii împotriva măsurilor asigurătorii,

3- cauzele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă la nivel naţional,

4- cauze privind aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical,

5- contestaţiile împotriva încheierilor prin care au fost soluţionate cererile şi excepţiile în procedura camerei preliminare, în cauzele urgente menţionate la lit.a) pct. 1- 3, 5, 6, 8;

6- cauze având ca obiect cereri de amânare şi întreruperea executării pedepsei;

7- declaraţii de abţinere şi cereri de recuzare în cauzele menţionate la pct. 1- 7.

c). Cauzele de competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi:

1- cauzele în care s-au dispus ori se propune luarea măsurilor preventive, precum şi cauzele având ca obiect cererile legate de măsurile preventive;

2- cauzele în care au fost instituite măsuri de  protecţie a victimelor şi martorilor, precum şi cauzele având ca obiect cererile legate de măsurile de protecţie;

3- cauzele având ca obiect aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical, precum şi cauzele având ca obiect cererile legate de măsurile de siguranţă cu caracter medical;

4- cauzele  cu persoane vătămate minore;

5- obţinerea datelor privind tranzacţii financiare (art.146 ind.1 NCPP)

6- supravegherea tehnică (art.139 NCPP)

7- abţinere (art. 50 C.p.p./art.66 NCPP)

8- confirmare supraveghere tehnica (art.141 NCPP)

9- prelungire supraveghere tehnică (art.144 NCPP)

10- reţinerea trimiterilor poştale (art.147 NCPP)

11- predarea trimiterilor poştale (art.147 NCPP)

12- percheziţionarea trimiterilor poştale (art.147 NCPP)

13- obţinere date comunicări electronice (art.152 NCPP)

14- obţinere date financiare (art.153 NCPP)

15- conservare transmitere date (art.154 NCPP)

16- percheziţie (art.158 NCPP)

17- expertiză medico-legală psihiatrică (art.184 NCPP)

18- examinare fizică (art.190 NCPP)

19- audierea inculpatului arestat în lipsă (art.231 NCPP)

20- contestarea măsurii asigurătorii (art.250 NCPP)

21- restituire bunuri (art.255 NCPP)

22- încuviinţare aducere persoană (art.265 NCPP)

23- audiere anticipată (art.308 NCPP)

24- activităţi în procedura urmăririi şi încetarea activităţilor (art.523 NCPP)

25- valorificare bunuri sechestrate (art.252 ind. 2 NCPP)

26- percheziţia informatică (art.168 NCPP)

27- validare examinare fizica (art.190 alin.5 NCPP)

28- cauzele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă la nivel naţional.

Secţia I Civilă (în primă instanţă, în apel şi în recurs):

1- Ordin de protecţie

2- Ordonanţă preşedinţială

3- Suspendare provizorie a executării silite

4- Suspendarea executării silite

5- Măsuri asiguratorii

6- Asigurare dovezi

7- Incidente procedurale şi incompatibilități ivite în cauzele considerate de urgenţă deosebită (ex. cereri de ajutor public judiciar, cereri de reexaminare taxă timbru, cereri de reexaminare ajutor public judiciar, abţineri, recuzări, conflicte de competenţă, strămutări, alte asemenea)

8- Orice alte cereri care vizează situaţii excepţionale, care pot fi considerate de urgenţă deosebită, inclusiv cele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă

Secţia a II-a Civilă, de Contencios Administrativ, Fiscal şi de Insolvenţă (în primă instanţă, în apel şi în recurs):

– Ordonanţă preşedinţială

– Suspendare provizorie a executării silite

– Suspendarea executării silite

– Măsuri asiguratorii

– Asigurare dovezi

– Suspendare executare act administrativ

– Litigii achiziţii publice

– Incidente procedurale şi incompatibilități ivite în cauzele considerate de urgenţă deosebită (ex. cereri de ajutor public judiciar, cereri de reexaminare taxă timbru, cereri de reexaminare ajutor public judiciar, abţineri, recuzări, conflicte de competenţă, strămutări, alte asemenea)

– Orice alte cereri care vizează situaţii excepţionale, care pot fi considerate de urgenţă deosebită, inclusiv cele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă”.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Rețea de distribuție a gazelor naturale, în Șugag, Dobra și Mărtinie. Studiu de fezabilitate, achiziționat de Primărie

Publicat

Locuitorii din localitățile Șugag, Dobra și Mărtinie ar putea beneficia în curând de un sistem de distribuție a gazelor naturale. Rețeaua va oferi cetățenilor o alternativă la actualele soluții de încălzire. 

Primăria Șugag a cumpărat recent, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), un studiu de fezabilitate pentru înființarea unui sistem de distribuție gaze naturale în comună. Contractul în valoare de 120.000 de lei (aproximativ 24.804,66 de euro), a fost atribuit, prin achiziție directă, către SST Grup Termo S.R.L. din județul Iași.

Studiul de fezabilitate – înființare distribuție gaze naturale în localitățile Șugag, Dobra și Mărtinie – va cuprinde următoarele puncte:

  • A. Date generale
  • B. Necesitatea și oportunitatea investiției
  • C. Datele tehnice ale investiției
  • D. Durata de realizare și etape principale
  • E. Costul estimativ al investiției
  • F. Analiza cost-beneficiu
  • G. Finanțarea investiției
  • H. Estimări privind forța de muncă ocupată prin realizarea investiției
  • I. Anexe și Piese desenate
    • I. 1. Plan de amplasare în zonă (1:25000 – 1: 5000)
    • I. 2. Plan general (1:2000 – 1:500)

Potrivit documentației, studiul nu va include avizele deținătorului de utilități, studiul Topo și studiul Geo. 

Consilierii locali din comună au aprobat, în ședința din 25 iunie, un proiect de hotărâre (nr. 45/2020) privind aprobarea implementării proiectului de investiţie: Studiu de fezabilitate „Înființare sistem de distribuţie gaze naturale în comuna Șugag, județul Alba”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Peisaj de poveste, în Alba. Iezerul Ighiel, cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România

Publicat

lacul iezer ighel drona 1

La aproximativ 25 de kilometri de Alba Iulia se află cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România. Aflat la capătul unui drum anevoios și înconjurat de munți împăduriți, lacul Iezerul Ighiel oferă turiștilor un peisaj de un pitoresc aparte.

Rezervaţia naturală Iezerul Ighiel este o arie protejată din judeţul Alba, aparţinând, administrativ, de satul Ighiel din comuna Ighiu. Este o rezervaţie de tip mixt, situată în partea de sud a Munților Trascăului, la obârșia Văii Ighielului, numită aici Valea Iezerului, fiind înscrisă în cea de-a patra categorie a Uniunii Internaţionale pentru Conservarea Naturii. Rezervația Naturală Iezerul Ighiel constituie cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România, pădurea din jur având o biodiversitate ridicată, alcătuind împreună un ansamblu peisagistic foarte pitoresc.

lacul iezer ighel drona 1

Acces: Accesul se face pe DN74 din Alba Iulia până la Șard, apoi pe DJ107H până la Ighiu și mai apoi, pe DJ106H, până în localitatea Ighiel. Aici se termină și drumul asfaltat, urmând apoi un drum forestier, îngust și anevoios, paralel cu pârâul Ighielului, până la lac.

Descriere: Rezervația Naturală Iezerul Ighiel are o suprafață de 5,5 ha, lacul propriu-zis respectiv zona tampon pe o suprafață de 365 ha. Rezervația a fost constituită în 1969, prin Decizia 175/1969 a Comitetului Executiv al Consiliului Popular Județean Alba.

Lacul este situat la o altitudine de 925 metri. Acesta s-a format în calcare jurasice masive dispuse peste un fundament de roci eruptive bazice (diabaze și diabaz-porfirite).

Între calcarele jurasice se interpun șisturi negre barremiene și un depozit de filiș grezon cu intruziuni de andezite banatitice.

Relieful major este reprezentat de platoul calcaros Ciumerna, care domină lacul în părțile de vest, nord-vest și nord-est, cu vârfurile Grohotul Pragului (1.238 m), Podul Horai (1.224 m) și Vârful Serghii (1.276 m).

Pe platoul calcaros Ciumerna se întâlnesc numeroase doline iar marginal se găsesc o serie de peșteri de diferite dimensiuni.

Vegetația inițială a fost constituită din păduri de fag, în care apărea diseminat carpenul și bradul. În ultimii 80 de ani s-au plantat pini și molid în câteva mici areale la nord de lac și pe Valea Iezerului, cu scopul fixării versanților. În pătura erbacee a pădurilor de fag se întâlnește o floră bogată.

Iezerul Ighiel are o adâncime maximă de peste 9 metri și o adâncime medie de 4,3 metri. Lungimea maximă a lacului este de 440 metri, în timp ce lățimea maximă este de 140 metri. Între linia oglinzii apei și fundul chiuvetei se acumulează un volum de aproximativ 225.0o0 metri cubi de apă.

Urcând spre lac se observă că în fața lui există o pantă bruscă cu relief haotic care barează valea pe întreaga lățime și de la baza căreia izvorăște apa ce se scurge din lac.

Acesta este barajul natural rezultat al unei alunecări de teren ce a închis valea determinând acumularea apei în spatele lui.

Apele curgătoare care se varsă în Iezerul Ighiel sunt temporare deoarece străbat o regiune calcaroasă și în același timp sunt foarte scurte (1,5 – 2 km) având bazinul de recepție redus.

Lacul nu are scurgere de suprafață și se drenează subteran, dând naștere pârâului Ighiel.

Pe malul lacului se află o cabană a direcției silvice. Scăldatul, lansarea pe lac a oricăror ambarcațiuni sau pescuitul sunt interzise.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Intervenții Salvamont la Sălciua și Piatra Secuiului, pentru evacuarea a doi turiști. Operațiunile au durat peste 7 ore

Publicat

Serviciul Public Salvamont Salvaspeo Alba a intervenit sâmbătă, în zona comunei Sălciua, pentru acordarea primului ajutor și evacuarea unei persoane de sex masculin în vârstă de 26 de ani din Alba Iulia care acuza dureri în zona toracelui.

Potrivit reprezentanților Salvamont Alba, persoana a fost predată unui echipaj de la Serviciul Județean de Ambulanță.

Tot sâmbătă, salvamontiștii din Alba au acordat primul ajutor și au evacuat o persoană de sex masculin din Piatra Secuiului, comuna Rimetea, persoană care prezenta amețeli.

Potrivit reprezentanților Salvamont Alba, operațiunile de salvare au fost foarte dificile.

Cele două intervenții au durat aproximativ 7 ore și jumătate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comerțul cu mașini second-hand, fiscalizat de anul viitor, cu beneficii la buget de 700 milioane de euro. Propunerea APIA

Publicat

masini-noi

Comerţul cu autovehicule rulate, realizat de către persoanele fizice şi juridice din România, trebuie fiscalizat de la 1 ianuarie 2021, pentru o dezvoltare sustenabilă a pieţei auto, iar beneficiile aduse bugetului de stat vor fi de aproximativ 700 de milioane de euro/an, susţin reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

„Viziunea APIA pentru o dezvoltare sustenabilă a pieţei auto din România, este axată pe o serie de vectori de dezvoltare care să faciliteze atingerea pe plan naţional a obiectivelor de mediu asumate în cadrul dialogului internaţional şi european. Din perspectiva obiectivelor Agendei pentru Dezvoltare Durabilă din 2030 a ONU (din care patru sunt de interes şi pentru industria auto)”, se arată într-un comunicat de presă a Asociaţiei, transmis vineri Agerpres.

Una dintre cele zece măsuri pe care APIA le propune Guvernului României în vederea revitalizării activităţii de comerţ cu autovehicule noi şi servicii post-vânzare se află realizarea de Ministerul Sănătăţii a unui Ghid de sănătate publică/Cod de bună practică privind măsurile de precauţie în materie de sănătate pentru operatorii economici ce activează în acest domeniu. De asemenea, se propune asigurarea unor programe de testare a angajaţilor companiilor respective.

Potrivit sursei citate, în România este nevoie de realizarea şi punerea în aplicare a unui Program Naţional de Înnoire a Parcului auto al autorităţilor publice prin achiziţii publice de autovehicule, în special cu emisii reduse şi actualizarea criteriilor pentru cumpărarea de autovehicule ecologice.

În plus, se propune pregătirea din timp a cadrului normativ aplicabil Programelor „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus”, astfel încât operatorii din piaţă să aibă elementele necesare pregătirii anului 2021.

Specialiştii APIA susţin eliminarea prevederilor care limitează (leasing, test-drive) abordarea consistentă a Programului „Rabla Plus” de către potenţialii beneficiari, precum şi eliminarea nedeductibilităţii TVA pentru autovehiculele cu emisii zero sau scăzute.

De asemenea, a măsură vizează realizarea unui parteneriat public – privat pentru descentralizarea înmatriculării către dealerii de automobile şi digitalizarea procedurii de înmatriculare, în acord cu practica europeană din alte ţări.

În ceea ce priveşte infrastructura destinată autovehiculelor electrice, APIA susţine aplicarea unui program de finanţare care să fie disponibil operatorilor economici, pentru staţii de încărcare la nivelul autostrăzilor, drumurilor europene şi drumurilor naţionale, în valoare de 53 de milioane de euro aprobat de Comisia Europeană pentru România.

Alte măsuri considerate importante de către producătorii şi importatorii de automobile din România sunt: introducerea în Planul Naţional Integrat în domeniul Energiei şi Schimbărilor Climatice 2021-2030 a unor obiective pentru 2025 şi 2030 privind numărul de autovehicule cu emisii zero sau scăzute şi staţii de încărcare (electrice, hidrogen, CNG, LNG), realizarea unui cadru normativ general pentru introducerea de către municipii a zonelor cu emisii scăzute şi modificarea impozitului anual pentru autovehicule, cu luarea in considerare pentru calculul acestuia a parametrilor legaţi de poluare sau schimbări climatice.

Nu în ultimul rând, APIA este de părere că fiscalizarea comerţului cu autovehicule rulate (realizat de către persoane fizice, dar şi juridice), cu aplicare de la 1 ianuarie 2021, reprezintă o măsură importantă pe care ar trebui să o ia autorităţile, beneficiile aduse bugetului de stat fiind de circa 700 milioane de euro/an.

Tot membrii APIA propune spre dezbatere atât autorităţilor, cât organizaţiilor sau persoanelor interesate asumarea unor obiective prin documentul „Viziunea APIA 2020-2030 Mobilitate sustenabilă, sigură şi eficientă”.

În acest sens, se propun planuri de îmbunătăţire a calităţii aerului în oraşe (reducerea emisiilor CO2, a emisiilor poluante NOx si PM, prin stimularea casării/retragerii din parcul naţional auto a autovehiculelor poluante), creşterea gradului de siguranţă rutiera (prin: promovarea vehiculelor care corespund celor mai noi prevederi în domeniu, dezvoltarea infrastructurii rutiere naţionale şi conexiuni cu Europa, fiscalizarea folosită ca instrument de înnoire a parcului auto – comerţ autovehicule rulate, impozit anual, beneficii pentru achiziţia de autovehicule verzi).

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate