Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Noi modificări în Regulamentul Bazinului Olimpic Alba Iulia: Condiţii pentru cursuri înot, tarife şi sancţiuni


Publicat

inot bazin

Noi modificări în funcţionarea Bazinului Olimpic din Alba Iulia sunt propuse pentru aprobare în şedinţa de marţi, 18 decembrie, a Consiliului Local, în condiţiile desfăşurării activităţilor de iniţiere înot cu instructori angajaţi. Se menţine limita de vârstă 5 ani pentru copiii care participă la cursuri iniţiere înot, se reorganizează utilizarea şi închirierea culoarelor pentru această activitate, se precizează limitări şi condiţii privind acces în incintă, se acordă gratuităţi pentru copii duminica şi se modifică unele tarife.

De asemenea, orice angajat al Bazinului Olimpic poate evacua „clienţii” dacă nu respectă regulamentul, iar un adult care intră însoţit în bazin de mai mult de trei minori care nu sunt copiii săi este considerat că desfăşoară activitate de curs înot şi nu agrement şi aceasta va fi taxată special.

Potrivit documentaţiei proiectului „Modificarea Regulamentului de organizare și funcționare al Bazinului olimpic din municipiul Alba Iulia și aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a curusului de inițiere înot”, au fost identificate surse ce pot duce la creşterea încasărilor cu aproximativ 45%-50%, în cazul în care activitatea de iniţiere înot copii va fi organizată şi realizată cu instructori angajaţi proprii sau pe bază de contract. Prin angajarea a patru instructori de înot cu program redus (4 ore/zi), s-a propus şi oferirea unui pachet complet de iniţiere cu instructor autorizat la tarif de 250 lei/10 şedinţe. În prezent, în medie, 100 de copii urmează cursuri de iniţiere pe zi, astfel că încasările suplimentare sunt de 30.000 lei / lună (15 lei şedinţa).

Vezi şi Înot pentru copii din 1 noiembrie, la Bazinul Olimpic din Alba Iulia. PROGRAM și PREȚ ABONAMENT

În urma modificărilor de regulament din august 2018, “s-a constatat că nu toţi instructorii externi respectă regulamentul şi încearcă prin diverse tertipuri să nu plătească taxa pentru culoar şi nu respectă nici orarul pentru iniţieri – îşi desfăşoară activitatea între orele 17.00 – 20.00, interval orar solicitat cel mai mult de public pentru agrement (afirmă faptul că sunt la agrement şi că ei nu fac iniţieri), lucru care afectează grav încasările preconizate şi programul de agrement”, se arată în documentaţia proiectului.

Se va reorganiza repartizarea culoarelor din bazin, ca număr, poziţie şi intervale orare pentru activităţile de înot, polo şi agrement. De asemenea, sunt stabilite noi tarife şi se modifică altele mai vechi.

Consultarea publică pentru acest proiect s-a realizat în perioada 16 noiembrie – 15 decembrie, în urma căreia au fost discutate, printre altele, cine are autoritatea de a cere publicului respectarea regulamentului şi evacuarea celor care îl încalcă, vârsta minimă pentru iniţiere şi programul de acces al instructorilor externi.

Vârsta minimă pentru iniţiere curs înot a fost menţinută la 5 ani, având în vedere că adâncimea apei este de cel puţin 2 metri.

Regulamentul de funcţionare şi utilizare a Bazinului Olimpic Alba Iulia – detalii din forma propusă pentru aprobare:

Acces în incinta bazinului se face după următorul program:

CSS Liceul Sportiv Alba Iulia:

Luni-vineri: 11.00-17.00 culoarele 1-5 (anterior, culoarele 1-4)

Luni, miercuri, vineri: 17.00 – 18.00 culoarul 3 (deoarece culoarul 2 este ocupat pentru iniţiere înot)

Sâmbătă: 9.00-17.00 culoarele 2 -5 (anterior, culoarele 1-4)

CSM Unirea Alba Iulia

Luni-vineri: 19.00-21.00 (culoarele 6-8)

Iniţieri

Luni-vineri: 17.00-20.00 (culoarul 1 şi 2) cu instructori angajaţi cu contract de CSM Unirea Alba Iulia

Luni-vineri: 9.00-19.00 (culoarul 7 şi 8)

Sâmbătă: 9.00-17.00 (culoarul 1 şi 8), cu instructor extern

Agrement:

Luni-duminică: 7.00-22.00

Prima şi a treia zi de luni din fiecare lună, între orele 7.00-14.00, bazinul va fi închis pentru curăţenie şi igienizare.

SAUNĂ: luni-duminică, orele 8.00-10.00 şi 18.00-21.00.

Bazinul Olimpic se va folosi în paralel pentru activităţile de iniţiere şi cele desfăşurate de CSS Liceul Sportiv Alba Iulia şi CSM Unirea Alba Iulia, fiind alocate culoarele 1, 2, 7 şi 8 pentru iniţiere, 1-5 pentru CSS Liceul Sportiv Alba Iulia şi 6-8 pentru CSM Unirea Alba Iulia.

Activitatea de iniţiere înot se poate efectua de către instructorii angajaţi ai Clubului Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia şi de către cluburile sau instructorii autorizaţi externi, care au încheiate cu Primăria Municipiului Alba Iulia contracte de rezervare culoar pentru această activitate. Orice activitate de iniţiere înot în afara acestui cadru este interzisă. Rezervarea culoarelor se face în limita disponibilităţilor şi anume: luni-vineri între orele 9.00-19.00 (culoarele 7 şi 8) şi sâmbăta între orele 9.00-17.00 (culoarul 1 şi 8). În anexa contractului de rezervare culoar se va specifica ziua, intervalul orar şi culoarul ce se va rezerva. În caz de nevoie, se pot asocial 2 instructori pe un culoar (cu respectarea numărului maxim de 30 de copii, pe culoar). Durata unei şedinţe de iniţiere este de o oră.

Orice modificare a orarului va fi adusă la cunoştinţa beneficiarilor prin afişare sau înştiinţări scrise. Întreruperea accesului pe perioade mai lungi va fi afişată în timp util, eventualele abonamente emise pe această perioadă fiind prelungite corespunzător.

Accesul în incinta Bazinului se face contra cost, numai pe bază de brăţară magnetică. Beneficiarii sunt obligaţi să aibă asupra lor în permanenţă brăţara magnetică şi dovada achitării taxei de utilizare a Bazinului Olimpic.

Brăţările magnetice se eliberează pe zile şi pe interval orar (şedinţă), în ordinea solicitărilor, durata unei şedinţe fiind de 2 ore, nedepăşind numărul maxim de utilizatori (152).

Brăţările magnetice se pot elibera pentru o singură şedinţă sau în regim de abonament, pentru mai multe şedinţe. Abonaţilor li se vor elibera carduri magnetice, cu achitarea unei garanţii de 30 lei pe card, garanţei ce va fi returnată la predarea cardului.

Brăţările magnetice se eliberează după achitarea taxei de utilizare a Bazinului olimpic.

Este obligatorie purtarea brățării magnetice primite și utilizarea acesteia la toate porțile magnetice din bazin. Angajații bazinului sunt îndreptățiți să verifice oricând biletele de intrare, iar clienții sunt obligați să le prezinte.

Brățările magnetice vor fi predate de către beneficiari la expirarea perioadei pentru care s-au achitat taxele de utilizare a Bazinului olimpic. În cazul în care beneficiarii nu predau brățările magnetice sau produc stricăciuni acestora au obligația să plătească contravaloarea acesteia de 20 lei.

În scopul menţinerii disciplinei şi siguranţei publicului din perimetrul bazinului, salvatorul ştrand şi personalul angajat al bazinului (inclusiv îngrijitorii clădiri din zona duşurilor, vestiarelor, grupurilor sanitare, personalul tehnic în zona saunelor – n.r.) au autoritate deplină, ce se poate manifesta inclusiv în evacuarea persoanelor care nu respectă prezentul regulament şi Regulamentul de organizare şi desfăşurare a cursului de iniţiere înot.

Intrarea în incintă a sportivilor sau a copiiilor de la cursurile de iniţiere înot este permisă numai în prezenţa antrenorului, respectiv a instructorului de înot. Aceştia au responsabilitatea ca, la terminarea programului de antrenament sau instruire, să îşi însoţească “elevii” până la ieşirea din incinta bazinului.

Minorii sub 7 ani care doresc să practice activităţi de nataţie, în afara antrenamentelor unor cluburi (pe cont propriu) au acces la bazin numai însoţiţi şi supravegheaţi de o persoană adultă, pe toată durata perioadei când aceştia se află în incintă. Însoţitorii copiilor minori (maxim o persoană pentru un minor) pot avea acces la vestiare, doar pe perioada echipării/dezechipării minorilor. Pentru minorii peste 7 ani nesupravegheaţi de o persoană adultă, personalul angajat nu-şi asumă răspunderea pentru eventualele incidente.

Pentru cursuri de iniţiere înot copii, vârsta minimă este 5 ani.

În cazul în care un adult este însoţit în bazin de mai mult de trei minori (în afara cazului în care sunt membrii aceleiaşi familii – părinţi şi copii – caz dovedit cu acte de identitate, certifica de naştere), această situaţie este considerată activitate de curs înot (nu agrement) şi va fi taxată ca atare (achitarea taxei de rezervare culoar de 50 lei/oră – de către instructor şi diferenţa de 10 lei/oră – de către cursant, diferenţa dintre taxa de intrare la curs de înot şi taxa de intrare la agrement).

Este obligatorie respectarea instrucţiunilor afişate de către administratorul de bazin. Având în vedere specificul bazinului (adâncimea apei de 2 metri), personalul de deservire nu îşi asumă răspunderea pentru persoanele care nu ştiu înota.

Orice persoană care beneficiază de serviciile oferite au obligaţia de a respecta îndrumările, instrucţiunile personalului angajat, profesorilor şi instructorilor sportivi.

Beneficiarii vor prezenta, de la medicul de familie, o adeverinţă medicală din care să reiasă că nu sunt în evidenţă cu boli infecţioase sau transmisibile, adeverinţă valabilă 6 luni de la data emiterii. Adeverinţa va fi prezentată casierului de fiecare dată când se utilizează serviciile bazinului. Administratorul îşi rezervă dreptul de a solicita actualizarea adeverinţei medicale, indiferent de data emiterii acesteia, la existenţa oricăror suspiciuni cu privire la starea de sănătate a persoanei respective şi interzicerea accesului în bazin, până la prezentarea unei noi adeverinţe.

Înaintea intrării în apă, beneficiarul este obligat să urmeze circuitul igienico-sanitar necesar, astfel încât ultima etapă să fie spălarea la duş. În bazin se va folosi numai echipament adecvat activităţilor de nataţie, acceptat de normele şi reglementările în vigoare (costum de baie, slip – nu şort sau bermude, cască de protecţie capilară pentru persoanele cu părul lung – femei sau bărbaţi, şlapi, prosop / prosoape, halat de baie).

Se recomandă folosirea ochelarilor acvatici.

Accesul în bazin se va face obligatoriu pe scările de acces (din inox).

În timpul activităţii de înot, să respecte regula conform căreia sensul de deplasare pe culoarul de înot este mereu pe partea dreaptă a acestuia (faţă de linia de marcaj de pe fundul bazinului).

Observaţii suplimentare, cu privire la obligaţiile antrenorilor de la cluburile sportive şi a instructorilor de înot:

Antrenorii şi instructorii de înot au obligaţia de a respecta întocmai prevederile prezentului regulament şi de a se conforma avertizărilor şi recomandărilor făcute prin afişe şi panourile de avertizare din incinta bazinului, precum şi celor transmise verbal de către personalul de conducere al acestuia.

Antrenorii și instructorii au obligația de a-și instrui sportivii/”elevii” în utilizarea dotărilor bazinului, în a-i determina să nu alerge, să nu se îmbrâncească, și în a avea un comportament civilizat pe toată durata antrenamentului sau cursului de înot.

Antrenorii și instructorii au obligația de a verifica personal ținuta tuturor sportivilor și „elevilor” controlând dacă aceștia au respectat cu strictețe toate regulile de igienă personală prevăzute de prezentul regulament.

Antrenorii și instructorii au obligația să trimită periodic (conform art. 9) sportivii și ”elevii” la controlul medical și -în vederea prevenirii infectării apei și a îmbolnăvirii celorlalți membrii ai colectivității- să nu-i primescă la activitățile sportive pe cei ce nu posedă aviz medical în termen de valabilitate.

Antrenorii și instructorii sunt răspunzători pentru orice accident produs în timpul antrenamentului sau cursului de înot, precum și pentru orice stricăciune provocată bazei sportive. Pentru evitarea acestor evenimente și situații neplăcute, antrenorii și instructorii

trebuie să ia, din timp, toate măsurile necesare pentru a preveni orice problemă care ar putea provoca neajunsuri copiilor, cluburilor din care fac parte, părinților sau aparținătorilor, bazei sportive (bazinului).

Antrenorii și instructorii nu vor părăsi incinta bazinului înainte de a se asigura că toți sportivii sau elevii au părăsit-o în siguranță.

Antrenorii și instructorii au obligația ca , în cazul în care sunt nevoiți să absenteze de la o ședință de antrenament sau instruire, să desemneze (prin împuternicire scrisă personal), un înlocuitor corespunzător (atestat), care să fie adus la cunoștința conducerii bazinului și acceptat de către acesta până la momentul începerii activității.

În orice problemă organizatorică pe care nu o au în zona de influență, antrenorii și instructorii se vor adresa conducerii bazinului, care are obligația de a încerca să-i susțină deplin, în această direcție de organizare a activităților ce se desfășoară în incinta bazei sportive.

Beneficiarii sunt obligaţi să păstreze ordinea, curăţenia şi liniştea în incinta bazinului. Obiectele găsite de către aceştia în incinta Bazinului olimpic se vor preda la casierie (astfel încât persoana care a pierdut obiectul respectiv să îl poată recupera, pe baza unei solicitări, însoţită de o descriere cât mai amănunţită).

Sunt interzise în incinta bazinului:

– consumul de alimente şi băuturi

– fumatul, cu excepţia locurilor special amenajate

– prezenţa persoanelor în stare de ebrietate sau sub influenţa substanţelor halucinogene

– introducerea obiectelor contondente şi periculoase

– accesul cu animale de companie

deplasarea în ţinută “de stradă” în interiorul bazinului (cu excepţia vestiarelor, holurilor de intrare, grupurilor sanitare destinate publicului şi gradenelor)

alergatul sau manifestarea oricărui alt comportament care poate duce la accidentarea personală a celor din jur

– blocarea căilor de acces

deplasarea/înotul de pe un culoar pe altul, peste marcajul plutitor sau staţionarea pe acesta

– săritul în apă din alergare, stropitul sau jocul cu mingea în bazin sau orice alte activităţi ce produc discomfort altor beneficiari; săriturile în apă (de pe marginea bazinului sau de pe “block-start”-uri) se pot face dintr-o poziţie statică, cu faţa înspre apă şi în mod obligatoriu fără a deranja celelalte persoane, prin stropire sau manifestare

comportamentul şi limbajul indecent, precum şi conversaţiile cu o tonalitate ridicată

– folosirea saunelor de către copiii sub 14 ani

distrugerea sau sustragerea de obiecte aflate în patrimoniul bazinului.

Beneficiarii au obligaţia, în cazul producerii unui eveniment ieşit din comun – accident, incendiu, prezenţa unor obiecte periculoase etc – să anunţe personalul bazinului pentru a putea interveni.

În cazul utilizării dotărilor în mod neadecvat, fără respectarea instrucţiunilor, administratorul nu îşi asumă responsabilitatea pentru accidentele provocate de către beneficiari.

În cazuri excepţionale, defecţiuni tehnice, administratorul poate întrerupe activitatea parţial sau în totalitate şi poate schimba programul afişat (stabilit iniţial).

Pentru eliberarea brăţărilor magnetice sunt necesare următoarele:

– abonamente procurate (cardurile magnetice)

– dovada achitării taxei de acces stabilită

Utilizarea saunelor este permisă beneficiarilor care au achitat biletul pentru saună, numai în intervalul orar stabilit în prezentul regulament.

Obligațiile personalului angajat al bazinului olimpic sunt următoarele:

– fiecare angajat trebuie să respecte cu strictețe prezentul regulament, atribuțiile din Fișa postului și sarcinile încredințate, precum și programul de muncă stabilit de către șefii săi ierarhici.

– fiecare angajat trebuie să se prezinte la serviciu în perfectă stare de sănătate și odihnă. Îi este interzis cu desăvârșire prezentarea la serviciu în stare de ebrietate sau sub influența narcoticelor, precum și consumul de alcool sau narcotice în timpul programului de lucru.

– angajaților le este interzisă introducerea în incinta bazinului a bunurilor materiale străine, precum și a persoanelor străine, precum și scoaterea bunurilor materiale aparținând bazinului, fără aprobarea șefilor ierarhici.

– personalul angajat are obligația să respecte cu strictețe disciplina la locul de muncă și să militeze pentru promovarea unui climat corespunzător, atât pentru colegii de muncă, cât și pentru beneficiarii serviciilor bazinului. Se subliniază necesitatea ca fiecare angajat să adopte o atitudine plină de respect și solicitudine, față de toți beneficiarii serviciilor oferite (abonați, clienți plătitori de bilet de intrare, sportivi, cursanți, aparținători).

– fiecare angajat trebuie să urmărească respectarea prevederilor prezentului regulament, atât de către colegii de muncă, cât și de către beneficiarii de servicii, semnalând/raportând în cel mai scurt timp neregulile observate, șefilor ierarhici.

Sancţiuni

Nerespectarea obligaţiilor prevăzute de regulament, precum şi nerespectarea dispoziţiilor art. 13 din regulament, inclusiv a prevederilor Regulamentului de organizare şi desfăşurare a cursului de iniţiere înot se sancţionează cu avertisment, la prima abatere, apoi cu anularea abonamentului sau dreptului de folosinţă – la repetarea abaterii sau săvârşirea altei abateri şi, după caz, cu interzicerea dreptului de utilizare a Bazinului Olimpic timp de până la 3 luni.

Persoanele care produc pagube din culpă sau din cauza exploatării defectuoase a bunurilor din dotare vor suporta integral paguba produsă, dacă sunt stabilite vinovate.

Administratorul bazinului nu va acorda despăgubiri morale sau financiare în cazul producerii de accidente sau pagube materiale beneficiarilor.

TARIFE:

BAZIN

– copii/ elevi/ studenți la zi/ pensionari/ șomeri în plată / persoane cu handicap: 10 lei / şedinţa de 2 ore

– adulți: 15 lei / şedinţa de 2 ore

SAUNĂ:

– elevi/ studenți la zi/ pensionari/ șomeri în plată / persoane cu handicap: 5 lei / 15 minute

– adulți: 10 lei / 15 minute

Abonamente:

Bazin:

Copii / elevi / studenţi la zi / pensionari / şomeri în plată / persoane cu handicap (o şedinţă, 2 ore):

– 10 şedinţe: 85 lei, valabilitate 30 zile (85%)

– 20 şedinţe: 150 lei – valabilitate 60 de zile (75%)

– 30 şedinţe: 210 lei – valabilitate 90 de zile (70%)

Adulți (o şedinţă, 2 ore):

– 10 şedinţe: 130 lei – valabilitate 30 de zile

– 20 şedinţe: 225 lei – valabilitate 60 de zile

– 30 şedinţe: 315 lei – valabilitate 90 de zile

Saună:

Elevi / studenţi la zi / pensionari / şomeri în plată / persoane cu handicap (o şedinţă, 15 minute):

– 10 şedinţe: 40 lei

– 20 şedinţe: 75 lei

– 30 şedinţe: 100 lei

Adulţi (o şedinţă, 15 minute):

–10 şedinţe: 80 lei

– 20 şedinţe: 150 lei

– 30 şedinţe: 200 lei

Tarif pachet familie cu copii sub 12 ani: 15 lei/părinte, copiii având gratuitate pachet valabil numai duminica.

Tarif  închiriere culoar bazin: persoanele fizice (grup organizat) sau persoanele juridice pot închiria, la cerere, pentru maxim 15 persoane / culoar cu 100 lei pe oră.

Tarif închiriere bazin pentru concursuri sportive: 400 lei/oră

Abonament iniţiere cu instructor (personal angajat CSM Unirea Alba Iulia): 250 lei/10 şedinţe (valabilitate o lună şi jumătte – 45 zile calendaristice)

Tarif intrare iniţiere înot cu instructor (personal angajat CSM Unirea Alba Iulia): 30 lei/ oră/ persoană

Tarif intrare iniţiere înot cu instructor extern: 20 lei/ 1 oră / persoană

Tarif rezervare culoar iniţiere înot: 50 lei/ culoar/ oră (doar pentru posesorii de contract de rezervare), număr maxim 30 copii / culoar.

Tarif închiriere locaţie cafenea (preţ pornire licitaţie): 8 lei / mp / lună

Tarif închiriere cabinet masaj (preţ pornire licitaţie): 6 lei / mp / lună

Tarife închiriere spaţii antrenori, arbitri: 2 lei/mp/lună

Tarif închiriere magazie: 1 leu / mp / lună

Elevii de la CSS Alba Iulia – specialitatea înot şi sportivii secţiei de polo de la CSM Unirea Alba Iulia au gratuitate cu tabel nominal semnat de conducerea cluburilor pentru fiecare clasă/secţie.

Pentru eliberarea abonamentelor, biletelor cu preţ redus (copii, elevi, studenţi la zi, pensionari, şomeri, persoane cu handicap), este necesară prezentarea documentelor ce atestă această calitate (adeverinţă, cupon pensie, carnet şomer vizat la zi).



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

1.215 cazuri de COVID-19 în România, în ultimele 24 de ore, după aproape 20.000 de teste. 485 de pacienți la ATI

Publicat

Numărul total de cazuri confirmate COVID-19 în România a ajuns la 63.762, potrivit datelor transmise marți, 11 august, de Grupul de Comunicare Strategică (GCS).

Au fost înregistrate 1.215 cazuri noi, în ultimele 24 de ore, după 19.491 teste.

Vezi și ALBA: 9 cazuri noi de COVID-19 în județ, în ultimele 24 de ore. LISTA localităților din care provin persoanele infectate

În actualizare.

Până luni, erau raportate 62.547 de cazuri (779 noi), 30.311 pacienți vindecați, 6.497 asimptomatici externați la 10 zile după depistare, 2.729 decese (29 decese noi), 1.385.334 de teste de teste prelucrate (6.607 efectuate în ultimele 24 de ore, 4.738 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 1.869 la cerere).

Situația cazurilor noi vs. numărul testări din ultimele zile:

11 august – 1.215 cazuri noi după 19.491 teste (1.404.845 de teste în total; în ultimele 24 de ore, 11.595 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 7.896 la cerere)

10 august – 779 cazuri noi după 6.607 teste (1.385.334 de teste în total; în ultimele 24 de ore, 4.738 în baza definiției de caz și a protocolului medical, iar 1.869 la cerere)

9 august – 1.145 cazuri noi, după 13.353 teste (1.378.727 teste în total; în ultimele 24 de ore, 8.561 în baza definiției de caz și a protocolului medical, iar 4.792 la cerere)

8 august – 1.350 de cazuri noi după 21.444 (1.364.759 de teste, în total; 13.353 efectuate în ultimele 24 de ore, din care 8.561 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 4.792 la cerere; 615 rezultate comunicate anterior celor 24 de ore)

7 august – 1.378 de cazuri noi după 23.946 (1.343.315 de teste, în total; 23.946 efectuate în ultimele 24 de ore, din care 14.276 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 9.670 la cerere)

6 august – 1.345 cazuri noi după 24.147 teste (1.319.369 teste în total; 24.147 în ultimele 24 de ore din care 14.887 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 9.260 la cerere)

5 august – 1.309 cazuri noi după 24.108 testări (1.295.222 de teste în total; în ultimele 24 de ore, 15.956 teste în baza definiției de caz și a protocolului medical, 8.152 la cerere)

4 august – 1.232 cazuri noi după 20.581 teste (1.268.899 de teste în total; 20.581 efectuate în ultimele 24 de ore, 13.033 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 7.548 la cerere).

3 august – 823 cazuri noi după 8.045 teste (1.248.318 de teste în total; în ultimele 24 de ore, 8.045 teste, din care 5.646 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 2.399 la cerere)

Situația îmbolnăvirilor pe județe – 11 august – sursă INSP:

Județ / Număr de cazuri confirmate (total) / Număr de cazuri nou confirmate (în actualizare):

Grupul de Comunicare Strategică: ”Până astăzi, 11 august, pe teritoriul României, au fost confirmate 63.762 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

30.585 pacienți au fost declarați vindecați și 6.756 de pacienți asimptomatici au fost externați la 10 zile după depistare.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 1.215 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 613 persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 9 cazuri noi de COVID-19 în județ, în ultimele 24 de ore. LISTA localităților din care provin persoanele infectate

Publicat

Au fost confirmate nouă cazuri noi de COVID-19 în județ, în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise marți, 11 august, de către Direcția de Sănătate Publică.

În total, de la începutul pandemiei în județul Alba au fost înregistrate 839 de îmbolnăviri. De asemenea, de la începutul pandemiei au fost declarate vindecate 675 de persoane și înregistrate 36 de decese.

Luni, în Alba au fost prelucrate în total 643 de probe (454 la DSP și 189 la SJU). Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 48144.

Localitățile din care provin cazurile noi (11 august):

Alba Iulia – 3,

Ciugud – 1,

Ciuruleasa – 1,

Cugir – 3,

Crăciunelu de Jos – 1

Până luni, erau 830 de cazuri (4 noi), 656 persoane vindecate, 36 decese, 47.501 teste efectuate (311 în ultimele 24 de ore).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DSP Alba: Medicii de familie, îndemnați să cheme la vacccin pe copiii între 5 și 6 ani. Peste 500 de doze, distribuite în județ

Publicat

vaccin 1

Direcția de Sănătate Publică Alba adresează un îndemn medicilor de familie din județ în vederea chemării la vaccin a tuturor copiilor cu vârsta cuprinsă între 5-6 ani, conform schemei modificate de vaccinare.

Potrivit reprezentanților instituției, este vorba despre vaccinul TETRAXIM, care începând de anul acesta se face în intervalul de vârstă 5-6 ani și care, până acum, se făcea începând cu vârsta de 6 ani.

Potrivit noii scheme de vaccinare, care a intrat în vigoare în iulie 2020, vaccinul TETRAXIM (diftero-tetano-petrussis acelular-poliomelitic DTPa-VPI) se adresează copiilor de 5-6 ani, prin cabintele medicilor de familie la care sunt arondați.

În cazul în care nu sunt contactați de medicul de familie, părinții pot solicita vaccinarea, inclusiv pentru copiii care au împlinit vârsta de 6 ani și nu au primit vaccinul TETRAXIM.

Până la acest moment, în județul Alba au fost distribuite 506 doze de TETRAXIM.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2020, rezultate finale: Rata de promovare în ALBA a urcat la 56,52%. Numărul profesorilor cu note sub 5 a scăzut

Publicat

examen

Rata de promovare a concursului de Titularizare 2020 în Alba a urcat, după publicarea rezultatelor finale, la 56,52%, de la 54,23% înainte de contestații. Numărul profesorilor care au luat note sub 5 a scăzut de la 80 la 67. Prin urmare, după contestații, alți 13 candidați din județ au șanse la posturi de suplinitori.

Ministerul Educației a publicat marți, în jurul orei 11.00, rezultatele finale, după contestații, la Titularizare 2020.

Vezi și TITULARIZARE 2020: Rezultatele finale, publicate marți. Profesorii află notele după contestații. Calendarul de repartizare

Potrivit datelor centralizate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC) și IȘJ Alba, în județul Alba au fost 437 de candidați cu note la proba scrisă, dintre care:

247 candidați cu note între 7 și 10 – 56.52% (înainte de contestații, 237)

123 candidați cu note între 5 și 6,99 – 28,15% (înainte de contestații, 120)

67 candidați cu note între 1,01 și 4,98 – 15,33% (înainte de contestații, 80)

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

În acest an, în Alba, note foarte mici, adică între 1 și 2, au fost la Educație fizică și sport, dar și la Română sau Psihopedagogie specială ori Biologie.

Potrivit datelor IȘJ Alba, au fost înregistrate 87 de contestații la proba scrisă. Înainte de contestații, în Alba, au fost 2 note de 10, 235 între 7 și 9,99, 120 între 6,99 și 5 și alte 80 sub 5. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Au fost contestate lucrări evaluate cu note începând cu 1,85 până la 8,95. Au fost 20 de contestații la disciplina Educație fizică, 19 la educatori, 15 la învățători, 8 la Română, 6 la Matematică, 5 la Muzică, 3 la Istorie, 2 la Psihopedagogie specială, 2 la Mecanică și câte una la Informatică/TIC, Franceză, Engleză, Chimie, Biologie, Agricultură-Horticultură, profesori documentariști.

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în perioada 12 – 14 august.

Titularizarea este concursul naţional prin care profesorii ocupă posturile didactice sau catedrele vacante în învăţământul preuniversitar, având posibilitatea să se angajeze perioadă nedeterminată. Condiția pentru a obține titularizarea este obținerea unei note de minimum 7 atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă.

UPDATE: Situația la nivel național, transmisă de Ministerul Educației:

”În urma reevaluării lucrărilor contestate la proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar, rata de promovare a crescut la 60,76%, cu 2,12% față de cea inițială (58,66%). În 2019, după soluționarea contestațiilor, rata de promovare a fost de 48.37%, iar în 2018, de 49.17%.

Anul acesta, numărul total al contestațiilor depuse a fost de 4.181. În cazul a 4.028 de contestații (96,34%), notele au fost modificate astfel: pentru 2.594 de lucrări contestate, notele inițiale au fost mărite, în timp ce pentru 1.434 de lucrări notele inițiale au fost micșorate.

Pe tranșe de note, situația finală are următoarea configurație: 244 de candidați (număr ușor modificat în raport cu prima afișare: 239) au obținut nota 10 (zece), iar 14.789 de candidați au obținut note între 7 și 9,99, restul obținând note sub 7 (șapte).

Pentru absolvenții din promoția curentă, totalul notelor peste 7 (șapte) a crescut cu 1,81% după rezolvarea contestațiilor. Mai exact, 60,19% (58,38% – rata inițială) dintre candidați au obținut note peste 7 (șapte).

Reamintim că în centrele de evaluare au fost notate 24.732 de lucrări, întrucât: 2.145 de candidați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, 32 de candidați au fost eliminați pentru fraudă sau tentative de fraudă, iar lucrările a 93 de candidați au fost anulate din motive legate de nerespectarea metodologiei. Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizați pe posturi didactice în anul școlar 2020-2021”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate