Connect with us
Publicitate

Actualitate

Noi REGULI pentru PFA şi întreprinderile individuale, din ianuarie 2017. Care sunt modificările din legislaţie pentru aceste categorii

Publicat

contabil datorie Noi reguli se vor aplica din 16 ianuarie 2017, în cazul PFA-urilor şi întreprinderilor individuale (II). Se va limita numărul obiectelor de activitate potrivit Nomenclatorului CAEN, precum şi numărul angajaţilor pe care îi pot avea. Noutăţile au fost anunţate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), la începutul acestei săptămâni

Potrivit Legii nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale (publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I în data de 19.10.2016), se modifică modul de înregistrare şi de funcţionare a persoanelor fizice autorizate (PFA), întreprinderilor individuale (II) şi întreprinderilor familiale (IF), transmite ONRC.

Principalele modificări vizează numărul maxim de angajaţi şi numărul activităţilor pe care PFA/II le pot avea în obiectul de activitate.

Astfel, art. 16 alin. (1) prevede că “PFA poate avea în obiectul de activitate cel mult 5 clase de activităţi prevăzute de codul CAEN”, în timp ce art. 24 alin. (1) stipulează că “întreprinderea individuală poate avea în obiectul de activitate cel mult 10 clase de activităţi prevăzute de codul CAEN”.

În ceea ce priveşte numărul de angajaţi, art. 17 alin. (1) prevede că “PFA poate desfăşura activităţile pentru care este autorizată singură sau împreună cu cel mult 3 persoane angajate de aceasta, în calitate de angajator cu contract individual de muncă încheiat şi înregistrat în condiţiile legii”.

Întreprinderea individuală poate angaja cel mult 8 salariaţi, terţe persoane, cu contract individual de muncă încheiat şi înregistrat în condiţiile legii şi poate stabili relaţii contractuale, în condiţiile legii (…)”, conform art. 24 alin. (1).

Persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale vor solicita oficiului registrului comerţului competent modificarea, în mod corespunzător, a menţiunilor din registrul comerţului în termen de 2 ani de la intrarea în vigoare a legii. Potrivit alin. 4, modificarea menţiunilor referitoare la obiectul de activitate şi emiterea noilor certificate de înregistrare se realizează, pe baza cererii, de oficiul registrului comerţului, cu titlu gratuit.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate