Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Noutăţi în comunicarea dintre Fisc şi contribuabili. LISTA actelor ce vor putea fi transmise prin e-mail. PROIECT

Publicat

calculator

calculator Un proiect de ordin lansat în dezbatere publică de Ministerul Dezvoltării şi Administraţiei Publice prevede 35 de acte ce vor putea fi transmise de Fisc pe adresa de mail sau numărul de fax al contribuabilului. Printre acestea se regăsesc somaţiile, titlurile executorii sau înştiinţările privind obligaţiile de plată.

Lista actelor administrative fiscale și procedurale emise de organul fiscal local ce pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanță sau tipărite prin intermediul unui centru de imprimare masivă, valabile fără semnătura persoanelor împuternicite şi ştampila organului fiscal local:

Titlu executoriu;

Somaţie;

Decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii;

Înştiinţare privind stingerea creanţelor fiscale;

Adresă de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti;

Adresă de înştiinţare privind înfiinţarea popririi asupra disponibilităţilor băneşti;

Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti;

Înştiinţare de compensare;

Înştiinţare de restituire;

Decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele fizice, în temeiul Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;

Decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele juridice, în temeiul Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;

Declaraţie fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidențiale/nerezidențiale/cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice

Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren in cazul persoanelor fizice

Declaraţie fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren în cazul persoanelor juridice

Declaraţie fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe mijloacelor de transport aflate în proprietatea persoanelor fizice/juridice

Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului asupra mijloacelor de transport marfă cu masa totală autorizată de peste 12 tone aflate în proprietatea persoanelor fizice/juridice

Declaraţie fiscală/Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclamă şi publicitate în cazul contribuabililor persoane juridice

Declaraţie fiscală/Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate

Decizie de impunere privind  creanțele datorate bugetului local în urma inspecției fiscale

Decizie de restituire a sumelor de la bugetul local

Decizie privind nemodificarea bazei de impunere

Decizie de instituire a măsurilor asigurătorii

Decizie de ridicare a măsurilor asiguratorii

Adresă de înființare a popririi

Adresă de înființare a popririi asigurătorii

Înștiințare privind înființarea popririi

Proces verbal de constatare a contravenției

Notă de plată

Extras de rol

Aviz de inspecție fiscală

Invitaţie

Înştiinţare privind stingerea creanţelor fiscale

Certificat de nomenclatură stradală şi adresă

Proces verbal privind cheltuielile de executare silită

Proces verbal de constatare și declarare a insolvabilității

Actele administrative fiscale comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanță sunt valabile și opozabile contribuabililor sau terților fără semnătura olografă și ștampila conducătorul organului fiscal, însă vor purta semnătura digitală calificată a organului fiscal local, se arată în ordin.

Procedura de comunicare a actelor administrative fiscale și procedurale prin mijloace electronice de transmitere la distanță

Mijloace prin care se poate realiza comunicarea

Organele fiscale locale pot opta pentru comunicarea actelor administrative fiscale și procedurale către contribuabil prin următoarele mijloace de comunicare:

– fax;

– e-mail (căsuță de poștă electronică);

– platformă de contact pusă la dispoziție de către organele fiscale locale.

Comunicarea actelor administrative fiscale prin email se poate realiza doar dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

– organul fiscal local deține un certificat digital calificat;

– contribuabilul persoană juridică deține un certificat digital calificat;

– contribuabilul se obligă să transmită un e-mail de confirmare a primirii actului administrativ-fiscal, în cel mult 3 zile lucrătoare de la primire.

Pentru a putea utiliza mijloacele electronice de transmitere a actelor administrative fiscale și procedurale, contribuabilii trebuie să opteze pe baza unei cereri adresate organului fiscal local prin indicarea, după caz, a numărului de fax, a adresei de e-mail, respectiv prin utilizarea numelui de utilizator și a parolei puse la dispoziție de către organul fiscal local sau prin utilizarea unui certificat digital calificat, după caz.

Cererea se depune, în scris, personal, la registratura organului fiscal local și va conține inclusiv adresa de corespondență a contribuabilului. Organul fiscal local comunică, în scris, contribuabilului, luarea în evidență a solicitării și data de la care comunicarea actelor administrative fiscale și procedurale emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.

Contribuabilii pot opta pentru modificarea sau renunțarea la comunicarea actelor administrative fiscale, pe bază de cerere, în scris, depusă personal, la registratura organului fiscal local.

Organul fiscal local comunică, în scris, contribuabilului, luarea în evidență a solicitării și data de la care comunicarea actelor administrative fiscale și procedurale emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.

Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă furnizate de către organele fiscale locale sunt gratuite.

Procedura de comunicare a actelor administrative fiscale

Comunicarea prin fax

Comunicarea actelor administrative fiscale și procedurale se realizează de către organul fiscal local, la numărul de fax indicat de către contribuabil.

Comunicarea se consideră realizată la data și ora raportului de transmitere emis de către fax-ul de pe care s-a realizat comunicarea.

Raportul de transmitere reprezintă dovada comunicării. Raportul de transmitere se arhivează, electronic sau fizic, la dosarul contribuabilului.

Comunicarea prin e-mail

Comunicarea actelor administrative fiscale și procedurale se realizează de către organul fiscal local la adresa de e-mail indicată de contribuabil.

Comunicarea se consideră realizată la data primirii unui e-mail de confirmare, de pe adresa de e-mail unde a fost transmis actul administrativ fiscal sau procedural.

În cazul persoanelor juridice, e-mail-ul de confirmare trebuie să fie însoțit de semnătură digitală calificată.

Confirmarea de primire trebuie comunicată de contribuabil în cel mult 3 zile lucrătoare de la primirea e-mailului.

În cazul în care contribuabilul nu transmite e-mail-ul de confirmare a primirii, în termenul prevăzut, actul administrativ fiscal se consideră comunicat după expirarea unui termen de 15 zile calendaristice, calculat de la data comunicării e-mail-ului de către organul fiscal local.

În situația de mai sus, organul fiscal local întocmește un proces-verbal de comunicare care se semnează cu semnătură digitală calificată sau în format fizic, cu semnătură olografă.

Confirmarea de primire, după caz, respectiv procesul-verbal de comunicare se arhivează, electronic sau fizic, la dosarul contribuabilului.

Comunicarea prin platforma de contact

Platforma de contact constă în punerea la dispoziţia contribuabililor a unei aplicații informatice prin intermediul căreia se efectuează comunicarea electronică a actelor administrative fiscale.

Contribuabilul se autentifică în cadrul platformei de contact prin oricare din următoarele mijloace:

– certificate digitale calificate;

– credenţiale de tip: nume/parolă.

În primul caz, organul fiscal local comunică contribuabilului, în scris, luarea în evidență și data de la care comunicarea actelor administrative fiscale și procedurale emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.

În al doilea caz, organul fiscal local comunică contribuabilului, în scris, luarea în evidență, informațiile necesare autentificării în platforma de contact, precum și data de la care comunicarea actelor administrative fiscale și procedurale emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.

În cazul comunicării prin platforma de contact a actelor administrative fiscale acestea se consideră comunicate la data livrării de către organul fiscal local în spațiul virtual personal din cadrul platformei de contact. Numărul de intrare/ieşire electronic şi data punerii la dispoziţia contribuabilului a actului administrativ fiscal livrat în spațiul virtual personal sunt înscrise în Registrul documentelor electronice.

Înscrierile în Registrul documentelor electronice reprezintă dovada comunicării și se arhivează, electronic sau fizic, la dosarul contribuabilului.

Procedura detaliată privind modalitatea de identificare, înregistrarea și accesul contribuabilului la platforma de contact se aprobă prin hotărâre a autorității deliberative și se publică și pe pagina de internet a organului fiscal local.

Confidențialitatea și acordul contribuabilului cu privire la prelucrarea automată a datelor cu caracter personal

Acordul contribuabilului pentru folosirea datelor sale personale în scopul acordării accesului la serviciile de comunicare electronică se consideră a fi implicit prin înregistrarea la organul fiscal local a cererii de comunicare prin mijloace electronice a actelor administrative fiscale și procedurale.

Schimbul de date realizat între contribuabili şi organul fiscal local sau autoritatea administrativ-teritorială trebuie să îndeplinească cerinţe-standard de integritate şi confidenţialitate potrivit protocolului HTTPS.

Servicii electronice suplimentare

În cazul în care organul fiscal local poate furniza servicii electronice suplimentare, atunci procedura de furnizarea a acestora se aprobă prin hotărâre a autorității deliberative și se publică și pe pagina de internet a organului fiscal local sau a unității administrativ-teritoriale.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax