Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ORE remediale 2021: Reguli de organizare și calendar. Elevii pot avea cel mult 5 absențe și activitățile pot fi și în vacanță

Publicat

Ministerul Educației organizează în semestrul al doilea Programul național pilot de tip „Școala după școală“, pentru elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, cu scopul de a organiza activități remediale în școlile cu clase de învățământ primar și gimnazial.

La aceste ore remediale, elevii nu pot avea mai mult de 5 absențe pe lună, pot face aceste activități în alte școli decât cele în care învață și pot fi organizați în grupe de câte 12.

Înscrierile la aceste activități de recuperare se fac până în 3 martie, iar orele încep din 8 martie.

Regulile de organizare a orelor remediale au fost publicate în Ordinul de ministru nr 3.300 din 19 februarie 2021.

Potrivit documentului, sunt eligibili pentru a participa la Programul național pilot de tip „Școala după școală“, elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, aflați în risc de părăsire timpurie a școlii și/sau în risc ori în situație de eșec școlar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilități și elevi din comunitățile dezavantajate economic.

Criteriile de eligibilitate:

Pentru participarea la Programul național pilot de tip „Școală după școală“, elevii trebuie să îndeplinească cel puțin unul dintre următoarele criterii de eligibilitate:

a) elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet;

b) elevul se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină;

c) elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare.

Documentele justificative care stau la baza încadrării elevilor în criteriile de eligibilitate menționate sunt:

a) pentru elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului: listă prezentată de către unitatea de învățământ, pe baza solicitării scrise a părintelui/reprezentantului legal al elevului, care include o declarație pe propria răspundere în acest sens;

b) pentru elevii care se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau au situația neîncheiată la cel puțin o disciplină: lista elevilor corigenți sau cu situația neîncheiată la sfârșitul semestrului precedent prezentată de către unitatea de învățământ;

c) pentru elevii care din alte motive au nevoie de activitate remedială: rezultate școlare/rezultate la evaluarea inițială de la începutul semestrului prezentate de unitatea de învățământ. Documentele care dovedesc eligibilitatea elevilor pentru participarea la Programul național pilot de tip „Școala după școală“ se transmit inspectoratului școlar odată cu solicitările de tranșă, iar copii ale acestora se păstrează la nivelul unității de învățământ.

În organizarea activităților de educație remedială, unitățile de învățământ vor avea în vedere următoarele recomandări:

a) constituirea grupelor cu o medie de 12 elevi/grupă;

b) organizarea a 20 de ore de activități remediale/lună/elev, cu prezență fizică în clasă;

c) proiectarea, organizarea și susținerea activităților de către cadre didactice calificate provenite din unitatea de învățământ care organizează programul sau din alte unități de învățământ;

d) activitățile remediale, materializate în activități de învățare, vor viza îmbunătățirea achizițiilor elevilor, în special a acelora care contribuie la formarea competențelor de bază, fundamentale pentru formarea celorlalte competențe;

e) se au în vedere, cu prioritate, activități remediale care să vizeze achizițiile care contribuie la formarea competențelor de literație și a competențelor STEM, incluzând și activități pentru formarea comportamentelor specifice competenței „a învăța să înveți“.

În situații justificate, cum ar fi necesitatea pregătirii elevilor pentru examene de corigență sau de încheiere a situației școlare sau pentru actualizarea cunoștințelor, în perspectiva deschiderii noului an școlar, activitățile remediale se pot desfășura și pe durata vacanței.

Elevii care provin din unități de învățământ care nu organizează activități de educație remedială pot participa la aceste activități în cadrul altor unități de învățământ decât cele în care sunt înmatriculați, conform planificării realizate de către inspectoratul școlar.

Înscrierea elevului pentru a participa la activitățile de educație remedială organizate în cadrul Programului național pilot de tip „Școala după școală“ se realizează în urma informării acestuia și se face pe baza solicitării scrise a părintelui, a reprezentantului legal sau, după caz, a persoanei care a fost desemnată de părinte pentru întreținerea unui copil, în perioada absenței părinților

Solicitările scrise se depun sau se transmit prin fax sau e-mail la unitatea de învățământ în care este școlarizat elevul, în termenul menționat în calendarul Programului național pilot de tip „Școala după școală“.

În condiții excepționale, un elev poate să absenteze lunar cel mult 5 ore de la activitățile remediale.

CALENDARUL Programului național pilot de tip „Școala după școală“

Perioada sau data-limită/Acțiunea

25 februarie-2 martie 2021: informarea de către unitățile de învățământ a potențialilor beneficiari și a părinților acestora cu privire la prevederile legale specifice Programului național pilot de tip „Școala după școală“, prin afișarea acestora la loc vizibil și postarea pe site-ul unității de învățământ

25 februarie-3 martie 2021: depunerea de către părinți a solicitărilor scrise de înscriere a elevului în program

4 martie 2021: transmiterea de către unitățile de învățământ în care există elevi eligibili pentru a participa la Programul național pilot de tip „Școala după școală“ către inspectoratele școlare a datelor cu privire la numărul de elevi eligibili și a opțiunii cu privire la organizarea activităților remediale la nivelul unității de învățământ

5 martie 2021: stabilirea de către inspectoratele școlare a unităților de învățământ care vor organiza activități remediale în cadrul Programului național pilot de tip „Școala după școală“, dintre cele care au optat pentru organizarea acestor activități

Lunar, începând cu data de 8 martie 2021: derularea activităților Programului național pilot de tip „Școala după școală“ în unitățile de învățământ

Lunar, în primele 5 zile calendaristice, pentru activitățile desfășurate în luna anterioară: transmiterea de către unitățile de învățământ către inspectoratele școlare a documentelor tehnice aferente derulării activităților remediale din luna precedentă, însoțite de solicitarea de tranșă a sprijinului financiar

Lunar, în primele 10 zile calendaristice, pentru activitățile desfășurate în luna anterioară: verificarea, la nivelul județului/municipiului București, a documentelor tehnice transmise de către unitățile de învățământ, acordarea avizului tehnic pentru activitățile remediale derulate de unitățile de învățământ și avizarea solicitării de tranșă a sprijinului financiar; transmiterea la Ministerul Educației a solicitărilor de tranșă a sprijinului financiar

Lunar, în primele 15 zile calendaristice, pentru activitățile desfășurate în luna anterioară: verificarea, aprobarea solicitărilor de tranșă a sprijinului financiar și virarea de către Ministerul Educației a sumelor solicitate de către inspectoratele școlare, în conturile acestora

Lunar, în primele 20 de zile calendaristice, pentru activitățile desfășurate în luna anterioară: virarea de către inspectoratele școlare a sumelor aprobate în urma solicitărilor de tranșă transmise de către unitățile de învățământ participante la program

Lunar, în termen de 3 zile de la încasarea sumelor: efectuarea plății personalului didactic implicat în activitățile de educație remedială de către unitățile de învățământ

Permanent – monitorizarea de către echipa tehnică de monitorizare de la nivelul inspectoratului școlar a îndeplinirii condițiilor de acordare a sprijinului și a cheltuielilor incluse în baremul standard de cost și a modului de implementare a programului la nivelul unităților de învățământ

La finalul programului – elaborarea de către unitățile de învățământ a raportului final cu privire la derularea Programului național pilot de tip „Școala după școală“ și transmiterea acestuia inspectoratului școlar

La finalul programului – elaborarea de către echipa tehnică de monitorizare de la nivelul inspectoratului școlar a raportului final cu privire la derularea Programul național pilot de tip „Școala după școală“ și transmiterea la Ministerul Educației.

Pentru acoperirea costurilor organizării și participării elevilor la activitățile de educație remedială în cadrul Programului național pilot de tip „Școala după școală“, începând cu semestrul al II-lea al anului școlar 2020-2021, se acordă unităților de învățământ care organizează Programul național pilot de tip „Școala după școală“ un sprijin financiar de 0,4 ISR/lună, exprimat în lei, per copil înscris în program, respectiv 200 lei/lună.

ISR reprezintă indicatorul social de referință, care la data prezentelor norme metodologice are valoarea de 500 lei și poate fi ajustat periodic de Guvernul României.

Pentru Programul național pilot de tip „Școala după școală“, sprijinul financiar este considerat barem standard de cost per elev și este destinat exclusiv acoperirii costurilor organizării și participării copiilor la 20 de ore/elev/lună de activități de educație remedială, respectiv susținerii financiare a salariilor cadrelor didactice care sunt implicate în activitățile cu elevii, derulate în proiect.

Condiția de acordare a sprijinului financiar lunar unităților de învățământ care organizează Programul național pilot de tip „Școala după școală“ este de participare a elevilor la cele 20 de ore/lună de activități de educație remedială.

În condiții excepționale, un elev poate să absenteze lunar cel mult 5 ore de la activitățile remediale. Reducerea sprijinului financiar acordat unui elev se va face dacă numărul de absențe este mai mare de 25% din totalul de ore prevăzut pe lună pentru un elev. Absențele înregistrate din motive medicale nu conduc la diminuarea sprijinului financiar.

În cazul în care părintele unui elev renunță, în scris, la participarea elevului la activitățile de educație remedială, unitatea de învățământ poate propune inspectoratului școlar înlocuirea acestuia cu alt elev eligibil, care are nevoie de educație remedială.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

Concernul Daimler pregătește o investiție de 675 de milioane lei în România, după succesul cu fabricile de la Sebeș și Cugir

Publicat

Daimler ( Mercedes Benz Group), grupul german care deţine compania Star Assembly din Sebeş, al treilea mare exportator din România, cere un ajutor de stat de 185 mil. lei pentru o investiţie totală de 675 mil. lei, anunţă Ministerul Finanţelor într-un document publicat pe site.

Ministerul nu precizează în ce constă investiţia nemţilor şi nici locurile de muncă ce vor fi create prin acest proiect, dar arată că solicitarea grupului german intră în categoria „cereri ce se încadrează în bugetul sesiunii şi intră în analiză”.

Concernul german Mercedes-Benz a anunțat la începutul anului că intenționează să dezvolte în România proiecte pentru trecerea la producția de componente destinate vehiculelor electrice, prin investiții majore în perioada următoare, conform mesajului transmis autorităților române.

Sunt doar patru proiecte dintr-un total de 193 depuse care intră în analiză, potrivit datelor de pe site. Alături de Daimler intră în analiză şi investiţiile companiilor Paper Invest SA, Knauf Insulation şi Interpork plus, fiecare dintre ele de cel puţin 100 mil. euro.

Star Assembly a devenit în ultimul deceniu una dintre cele mai mari companii din România, după o investiţie de peste 300 mil. euro realizată de gigantul german într-o fabrică de la zero în localitatea Sebeş din judeţul Alba.

Premierul Ciucă la Star Assembly: invitație pentru Daimler să investească în România

Premierul Nicolae Ciucă a declarat atunci, în cadrul unei vizite la unitatea de producție Star Assembly din Sebeș, că România ar putea fi luată în calcul de producătorul auto Mercedez-Benz pentru a dezvolta proiecte pentru trecerea la producția de componente adresate vehiculelor electrice.

”Este un semnal încurajator pentru economia românească și pentru comunitatea din Sebeș faptul că această unitate de producție din România este luată în calcul de investitorul german în programul său de retehnologizare pentru trecerea la producția de componente pentru vehicule electrice.

Prin această creștere a nivelului de performanță a producției și adaptarea la obiectivele de dezvoltare durabilă, avem certitudinea că oamenii din zonă vor avea în continuare asigurate locuri de muncă.

Dezvoltarea investiției de producție din Sebeș va avea în continuare un efect multiplicator în plan social, prin locurile de muncă nou create, și va aduce plus-valoare economiei locale și naționale în același timp, prin standardele ridicate ale producției specifice”, a declarat premierul Nicolae-Ionel Ciucă.

Mercedes Benz vrea să investească într-o fabrică componente pentru mașini electrice

În mai, reprezentanții Mercedes Benz au transmis că intenționează să dezvolte proiecte pentru trecerea la producția de componente destinate vehiculelor electrice, prin investiții majore în perioada următoare.

Producția în unitatea din Sebeș a început cu asamblarea cutiilor de viteze automate cu dublu ambreiaj în opt trepte și transmisii cu nouă trepte de viteză pentru Mercedes-Benz, iar din 2020 se asamblează și varianta pentru vehicule hibrid, o etapă importantă către producția de vehicule prietenoase cu mediul, fără emisii de carbon.

Compania a primit deja sprijin în valoare de 35 de milioane de euro sub forma ajutorului de stat, fonduri de care compania a beneficiat pentru achiziționarea utilajelor.

Grupul Mercedes Benz cifră de afaceri de 7 miliarde de lei în România cu fabrica de la Sebeș

Producţia de cutii de viteze a grupului în România a ajuns rapid la o cifră de afaceri anuală de peste 7 mld. lei (1,5 mld. euro) şi a urcat în top trei cei mai mari exportatori din economie după Automobile Dacia şi Ford.

Podiumul exporturilor a fost ocupat în ultimii ani exclusiv de companii din industria auto.

Unitatea de montaj și producție SC Star Assembly SRL din Sebeș este, alături de unitatea SC Star Transmission din Cugir, o componentă importantă a rețelei de producție pentru trenurile de rulare ale vehiculelor produse de concernul german Mercedes-Benz.

Rezultate excepționale înregistrate de Star Assembly Sebeș și Star Transmision Cugir în România

  • • au împreună o cifră de afaceri de 1,5 mld. euro
  • • investiția a depășit 930 milioane de euro
  • • cele două unități de producție ocupă locul al 3-lea în clasamentul exportatorilor din România (după Dacia și Ford)
  • • asigură în România 2.600 de locuri de muncă, din care 40% sunt femei
  • • cu sprijinul Guvernului, se numără printre primele companii din România care au implementat un sistem de învățământ dual, oferind, de asemenea, oportunități de formare și reconversie profesională. În ultimii 6 ani, mai mult de 330 de tineri au beneficiat de astfel de programe în cadrul celor două unități de producție din România ale concernului Mercedes-Benz.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

WhatsApp lansează funcții noi: Iesire din grupuri fără notificarea membrilor și opțiuni pentru cine poate să vadă că ești online

Publicat

WhatsApp va permite utilizatorilor săi să părăsească grupurile fără a-i notifica pe ceilalţi membri şi să controleze cine poate vedea când sunt online, în cadrul unei actualizări de confidenţialitate din luna august a aplicaţiei de mesagerie, a anunţat compania marţi, informează EFE.

„Vom continua să creăm noi modalităţi de a vă proteja mesajele şi de a le păstra la fel de private şi sigure ca şi conversaţiile faţă în faţă”, a declarat Mark Zuckerberg, CEO al Meta, compania care deţine WhatsApp, citat într-un comunicat dat publicităţii marţi.

În prezent, când un utilizator părăseşte un grup apare o notificare în partea de jos a conversaţiei prin care ceilalţi membri ai grupului sunt informaţi de acest lucru.

De asemenea, în timp ce un utilizator are deja posibilitatea de a dezactiva o funcţie care îi informează pe alţii dacă a citit un mesaj, nu poate ascunde faptul că este online şi utilizează WhatsApp.

Cei peste 2 miliarde de utilizatori WhatsApp vor avea, de asemenea, posibilitatea să-i împiedice pe alţii să facă capturi de ecran ale mesajelor „menite să fie văzute o singură dată”, care sunt concepute să dispară după ce au fost deschise.

Instrumentul de blocare a capturilor de ecran este în prezent în teste, a precizat WhatsApp, şi va disponibil în curând pentru utilizatori.

Ami Vora, manager de produs al WhatsApp, a declarat că platforma s-a concentrat asupra creării unor funcţii ce „permit oamenilor să deţină mai mult control şi confidenţialitate asupra mesajelor lor”, notează EFE.

AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un șofer de microbuz din Alba care a condus beat și a provocat un accident rutier a fost trimis în judecată. Ce s-a întâmplat

Publicat

Un bărbat din Alba a fost trimis în judecată pentru vătămare corporală din culpă după ce în urmă cu mai bine de doi ani a provocat un accident rutier.

Mai exact șoferul după ce a consumat aproape un litru de vin, s-a urcat la volan și a condus un microbuz care transporta călători. 

A provocat un accident rutier în urmă căruia o femeie a avut nevoie de zeci de zile de îngrijiri medicale.

Fapta s-a produs în luna noiembrie a anului 2020, bărbatul a fost trimis în judecată, iar în data de 4 august 2022, dosarul a trecut de măsuri și excepții de cameră preliminară.

”La data de 08.11.2020, în jurul orei 14.20, inculpatul  desfăşurându-și activitatea profesională de conducător auto  în timp ce conducea autobuzul , pe DJ107 la km 45+57m, cu care transporta la acel moment aproximativ 10-12 persoane, pe un sector de drum în aliniament, având alte preocupări în timpul mersului și fiind sub influența alcoolului, a părăsit partea carosabilă, apoi a intrat într-un cap de pod.

În urma accidentului a rezultat rănirea persoanei vătămate pasageră în autobuz, care era așezată pe al patrulea scaun de pe partea dreaptă a autobuzului, iar în momentul impactului piciorul drept i-a fost prins între scaunul din față și cel mai probabil rezervorul autobuzului, iar piciorul stâng i-a fost tăiat de o placă metalică.

Persoana vătămată a fost ajutată de unul dintre pasageri să iasă din locul în care era prinsă, apoi cu ajutorul celorlalți pasageri care au spart un geam al autobuzului, deoarece din cauza impactului ușile s-au blocat, toți pasagerii au ieșit pe geam, iar pe persoana vătămată a fost scoasă pe brațe întrucât nu se mai putea sprijini pe picioare.

Persoana vătămată a fost transportată la Spitalul Municipal Blaj, unde i s-a stabilit diagnosticul de: „fractură glezna dreapta și plaga glezna stangă” fără a rămâne internată în spital.

Cu ocazia verificării documentelor conducătorului auto, întrucât acesta emana halenă alcoolică, a fost testat cu aparatul alcotest marca DRAGER, care la testul nr. 1318, a indicat o concentraţie de 0,75 mg/l alcool pur în aerul expirat, fapt pentru care inculpatul a fost condus la Spitalul Municipal Blaj, unde i-au fost recoltate două mostre biologice de sânge la interval de o oră, în vederea stabilirii alcoolemiei.

În urma efectuării analizei toxicologice a alcoolemieia s-a emis buletinul de analiză conform căruia inculpatul la data evenimentului avea o concentraţie alcoolică în sânge de 1,38 g‰ la prima probă (recoltată la ora 15:25), respectiv 1,06 g‰ la cea de-a doua probă (recoltată la ora 16:25).

Inculpatul cu ocazia audierii a declarat că la data de 08.11.2020, după ce a desfășurat prima cursă, în jurul orei 07.40, s-a deplasat la domiciliu unde a luat masa, apoi a consumat cantitatea de 700 ml de vin până în jurul orei 09.30. În jurul orei 13:50, a plecat cu un număr de 6 pasageri, iar după aproximativ 4 kilometri, respectiv pe DJ107 la km 45+57m, a părăsit partea carosabila, a intrat pe acostament și apoi într-un cap de podeț”, se arată în motivarea instanței.

Pentru faptele sale a fost trimis în judecată pentru săvârşirea infracţiunilor de vătămare corporală din culpă și conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanțe.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Aer în loc de motorină, la pompă: Imagini incredibile filmate de un șofer într-o stație de carburanți din România

Publicat

Un șofer care a încercat sa alimenteze camionul cu motorină la o stație a primit la pompă doar aer.  În timp ce în loc de motorină prin pistolul pompei ieșea doar aer, aparatul taxa ca și cum s-ar fi livrat combustibilul.

”Hai măi să vă arăt cum se alimentează la pompe! Pompe funebre… Ia uitați cum se alimentează un camion cu aer! Ia sa vedem! Înregistrează! Ia uitați, ia ziceți măi fraților, veniți și alimentați!

E bun, nu? Ia uitați-va, furt pe față! Ia uite măi frate, după ce că e 9 lei motorina, ia uite! Hai sa mai vedem ce mai înregistrează aici, furt pe față! Uitați și voi, cică am băgat 403 de litri de aer, uitați-vă și voi! Ia ziceți și voi, pompa e oprită și asta tot înregistrează!”, spune bărbatul care a încercat să facă plinul, potrivit Antena3.

Șoferul a încercat să facă plinul și la un moment dat a verificat pistolul pompei constatând că în loc de motorină prin acesta ieșea doar aer.

Omul a filmat tot incindentul arătând că din pompă ieșea doar aer în loc de motorină. ” Pot umfla roțile cu aerul asta din pompă”. Doi polițiști care au venit la stația de carburanți în loc să ancheteze cazul și să verifice posibila înșelăciune l-au luat la verificat pe șofer.

Abia după sosirea poliției la pompa respectivă a venit și seful stației peco.

Client: Am venit sa alimentez si pompa dumneavoastră îmi dă aer!

Șef stație: A băgat ceva motorina?

Client: Nu știu!

Șef stație: De unde nu știți? Când puneți mana pe pistol se simte că se bagă motorină!

Client: Scrie undeva ca trebuie sa țin mana pe pistol? Eu sunt bun de plata la motorina dumneavoastră, nu?

Șef stație: Nu, nu plătiți nimic! Nu plătiți!

Client: Paguba dumneavoastră?

Șef stație: V-am cerut ceva sa plătiți?

Client: Pai dar ce sa va plătesc? Aerul?

Șef stație: Aerul, ce ați băgat, nu contează, v-am cerut bani?

Client: Nu, dar facem o sesizare pentru comportamentul dumneavoastră!

Șef stație: Dar cine a început?

surse: facebook/ Petre Paraschiv

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax