Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Organizația Salvați Copiii: Harta pe județe a mortalității infantile. Investiția în Secțiile de ATI neonatală este urgentă


Publicat

Dacă în București, unde sunt concentrate 7 maternități de gradul III dintr-un total de 22, rata mortalității infantile (2,8 la mia de copii născuți vii) se menține sub media pe țară, județele Tulcea și Mehedinți trec prin adevărate drame, cu o rată a mortalității de cinci, respectiv patru ori mai mare. Investiția în aparatură medicală este mai urgentă ca oricând, se arată într-un comunicat dat publicității de Organizația Salvați Copiii.

Maternitățile și secțiile de neonatologie au fost vulnerabilizate de pandemia care a pus o presiune și mai mare pe un sistem medical insuficient dotat și cu discrepanțe majore între județe.

Harta mortalității infantile arată un clivaj major între județe și regiuni, una dintre cauzele directe fiind gradul de dotare a maternităților și secțiilor de terapie intensivă.

Astfel, în județul Tulcea, aflat pe primul loc al acestui capitol dramatic, rata mortalității infantile este de peste cinci ori mai mare decât în Municipiul București, unde sunt concentrate multe maternități de gradul trei.

Județele unde mor cei mai mulți copii sub un an, raportat la mia de copii născuți vii (*date INS provizorii, pentru anul 2019)

Tulcea – 15,6 la mia de copii născuți vii
Mehedinți – 11,7‰
Constanța – 9,5‰
Vrancea – 9.3‰
Mureș – 9.0‰

Unde sunt salvați cei mai mulți nou-născuți – rata mortalității infantile

București- 2,8‰
Ilfov – 3,5‰
Iași – 3,6‰
Dâmbovița – 3,6‰
Covasna – 4,4‰

Organizația Salvați Copiii accelerează sprijinirea urgentă a 10 secții de terapie intesivă neonatală și de pediatrie cu echipamente medicale performante.

Cele mai mari probleme întâmpinate de medici se referă la insuficiența echipamentelor de protecție în prima fază a crizei, lipsa de personal, infrastructura care nu permite organizarea circuitelor separate și, mai ales, insuficiența echipamentelor, în special a incubatoarelor, necesare pentru îngrijirea nou-născuților în contextul generat de pandemie.

”Suntem epuizați, și nu pentru că muncim zi noapte, ci mai ales pentru că trebuie să luăm decizii la secundă, pentru că de atât e nevoie pentru a pierde un prematur. Cui să dăm un incubator? Care nou-născut poate suporta transportul până la alt spital? Sunt decizii grele, atât profesional, cât și emoțional”, Dr. Frățilă Andreea, Șef secție Neonatologie, Spitalul Județean de Urgență Drobeta Turnu – Severin.

În anul 2020, Salvați Copiii a asigurat peste 273.609 echipamente și materiale medicale indispensabile către 57 de unități medicale și de îngrijire pacienți (peste 60 de secții de neonatologie și pediatrie) și 79 de cabinete de medicină de familie. O bună parte din fonduri au fost obținute cu ajutorul mecanismului de redirecționare a 20% din impozitul pe profit.

Salvați Copiii se bazează și în acest an pe responsabilitatea socială și pe implicarea companiilor, care pot descărca contractul de sponsorizare de pe www.salvaticopiii.ro/directioneaza și face un apel pentru a reuși susținerea a zece unități medicale la începutul anului 2021.

În urma numeroaselor solicitări primite de la medici, Salvați Copiii dorește să continue sprijinirea imediată a spitalelor care au ca punct de interes major secțiile de primire în regim de urgență pentru copii, maternități și secțiile de terapie intensivă pentru nou-născuți cu echipamente medicale vitale: ventilatoare, injectomate, audiometre, monitoare de funcții vitale, ecografe.

Date de context – Mortalitatea infantilă în România

Dotarea cu echipamente moderne a maternităților, asigurarea unui buget adecvat și a unui personal corespunzător conduc neîndoielnic la diminuarea semnificativă a ratei mortalității infantile, așa cum s-a înregistrat în ultimii ani.

În ciuda acestei evoluții, mortalitatea infantilă rămâne un capitol sumbru pentru România, plasând țara noastră, după 13 ani de integrare europeană, încă pe primul loc în Uniunea Europeană, cu o rată a mortalității infantile aproape dublă (6,2 ‰) față de media de 3,5‰.

O treime din aceste decese ar putea fi prevenite prin dotarea maternităților și secțiilor de nou-născuți cu echipamente medicale performante și prin dezvoltarea de programe suport pentru gravide, mame și copii.

Prin refuzul dreptului la viață al nou-născuților este încălcat grav principiul interesului superior al copilului care se impune, conform legii, în orice decizie a autorităților administrative, organelor legislative sau instanțelor judecătorești.

Despre Organizația Salvați Copiii: 30 de ani

De 30 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România.

Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societatea și autoritatea publică, în beneficiul copilului. În trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvați Copiii și-a asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor.

Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg.

În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizație independentă din lume care promovează drepturile copilului și care cuprinde 30 de membri șidesfășoară programe în peste 120 de țări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obține progrese importante privind modul în care copiii sunt tratațiși producerea schimbărilor imediate și de durată în viața acestora. În cei 30 de ani de activitate, peste 2.200.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.

Sursă: Salvați Copiii

 

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO: Premierul Cîțu a anunțat data când va fi luată decizia privind întoarcerea în format fizic a elevilor la școală

Publicat

Premierul României, Florin Cîţu, a declarat că o decizie privind redeschiderea şcolilor va fi luată pe 2 februarie.

Acesta a menţionat că doreşte ca şcolile să fie redeschise, însă contează care este situaţia din punct de vedere al sănătăţii, „pentru că nu pot fi relaxate prea mult condiţiile şi apoi să fie o presiune pe sistemul de sănătate”.

„Noi am spus, şi preşedintele României a spus, că vom lua o decizie fermă pe 2 februarie. Urmărim până în acel moment ce se întâmplă cu situaţia epidemiologică din România, dacă avem o înrăutăţirea situaţiei. Vom lua o decizie pe 2 februarie.

Personal, bineînţeles că vreau, ca toată lumea, să fie deschise şcolile, şi economia să fie deschisă, dar nu contează ce vreau eu, contează care este situaţia din punct de vedere al sănătăţii, pentru că nu putem să relaxăm prea mult condiţiile şi apoi să avem o presiune pe sistemul de sănătate”, a afirmat Cîţu la Parlament, înaintea şedinţei liderilor coaliţiei de guvernare.

În opinia lui Cîţu, campania de vaccinare ar putea permite relaxarea condiţiilor în perioada următoare.

„Repet, cu o campanie de vaccinare care merge bine în România, în ciuda tuturor criticilor, putem să gândim că în perioada următoare vom relaxa aceste condiţii”, a spus Cîţu.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ITM Alba: Amenzi de peste 7000 de lei și zeci de avertismente, după controale la firme din județ. Nereguli constatate

Publicat

sediul ITM Alba

ITM Alba a dat amenzi în valoare de peste 7000 de lei și zeci de avertismente în urma controalelor desfășurate la firme din județ, săptămâna trecută.

În perioada 18 –23 ianuarie, în domeniul relaţiilor de muncă au fost controlați 54 de agenți economici, cu un număr total de 567 de angajați. Inspectorii de muncă au constatat 146 de nereguli și au dat 5 amenzi în valoare de 7.600 lei și 6 avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • netransmiterea în termenul legal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
  • neplata drepturilor salariale la termenul prevăzut în contractul individual de muncă;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • netransmiterea în termenul legal în Revisal a modificarilor intervenite in executarea contractelor individuale de muncă.

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost verificate 42 de unități, constatate 91 deficiențe și aplicate 21 de avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor
  • lipsa evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate
  • lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR
  • lipsa instruirii periodice a lucrătorilor
  • organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006
  • lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate
  • desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor

În perioada amintită, inspectorii de muncă ai ITM Alba, împreună cu cadre ale IPJ Alba au controlat  29 unități pentru prevenirea răspândirii virusului Sars-Cov.2 pe raza județului Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Schimbarea furnizorului de energie electrică. La ce trebuie să fie atenți consumatorii când încheie un contract

Publicat

curent

InfoCons atenționează consumatorii să acorde atenție unor detalii în momentul în care doresc să schimbe furnizorul de energie electrică și să încheie alt contract.

Începând cu data de 1 ianuarie 2021, piața de energie electrică pentru clienții casnici s-a liberalizat. ANRE recomandă clienților casnici încheierea unui contract în piața concurențială cu oricare furnizor de energie electrică licențiat.

Potrivit InfoCons, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic.

Contracte energie electrică: atenționări și recomandări InfoCons:

  • În derularea procesului de schimbare a furnizorului nu există niciun risc de deconectare;
  • În scopul încheierii unui nou contract de furnizare a energiei electrice trebuie să luați legătura cu orice furnizor de energie electrică, să alegeți cea mai bună ofertă accesând „Comparatorul de oferte-tip” de pe site-ul ANRE sau să așteptați acasă o informare privind procesul de liberalizare, precum și un Formular de selecție ofertă de la furnizorul actual;
  • Până la data încheierii noului contract, dar nu mai târziu de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică la data de 20 ianuarie 2021;
  • Formularul de selecție ofertă transmis de furnizorul actual conține oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurențială alternativă și oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum și valoarea reducerii comerciale acordate și perioada de aplicare;
  • Pentru încheierea unui contract nou cu actualul furnizor nu mai este necesară deplasarea la sediile centrelor de relații cu publicul ale furnizorului;
  •  Prin completarea acestui Formular de selecție ofertă clientul poate alege direct oferta concurențială din cele două propuse, iar transmiterea formularului prin selecția unei oferte constituie acordul de contractare și, implicit, obligația contractuală pentru ambele părți;
  • Furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii Formularului de selecție ofertă completat, să transmită clientului final, odată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat;

Nu există un termen limită pentru a trece în piața concurențială. Toţi clienţii casnici au dreptul oricând să îşi schimbe furnizorul/contractul de energie electrică în termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitării.

InfoCons a lansat numărul 021-9615 număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, numar dedicat consumatorilor care intampina o problema in schimbarea furnizorului de energie electrica.

La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și  pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.

Înainte de semnarea unu nou contract consumatorii trebuie să fie atenți la:

  1. – prețul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în prețul de furnizare;
  2. – facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună;
  3. – perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă;
  4. – perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract;
  5. – comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;
  6. – termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor;
  7. – modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia;
  8. – drepturile și obligațiile părților;
  9. – condițiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/ denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare;
  10. – garanțiile solicitate, după caz.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 2000 de persoane legitimate de polițiștii din Alba. Controalele pentru respectarea măsurilor anti-Covid, continuă în județ

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, au anunțat reprezentanții instituției.

În ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat, 150 de polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 64 de societăți comerciale/persoane fizice autorizate, 75 de mijloace de transport, din care 27 mijloace de transport în comun și au fost legitimate 2.084 de persoane.

De asemenea, au fost verificate 64 de obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri, hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 84 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și 4 care nu a respectat restricțiile de deplasare.

De exemplu, cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată Blaj, au fost legitimate 108 persoane, au fost verificate 53 de autovehicule și au fost aplicate 16 sancțiuni pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

Acțiunile de control vor continua, spun polițiștii.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate