Connect with us
Advertisement

Blaj

Pasaj nou peste calea ferată, de forma unui cort țigănesc stilizat, la Blaj. Cât va costa realizarea proiectului unic în România

Publicat

Realizarea unui nou pasaj superior peste calea ferată în municipiul Blaj a intrat în linie dreaptă. Este vorba despre un proiect pentru înlocuirea „Podului Minciunilor”. 

Soluția propusă este unică în România, noul pod având forma unui cort țigănesc stilizat, cu cinci benzi de circulație. Trotuarele și pistele de biciclete urmează să fie protejate de tuneluri de sticlă. Investiția se ridică la peste 13,1 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Blaj a lansat vineri, 16 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiție „Realizare pasaj superior peste calea ferată (înlocuire „Podul Minciunilor”) în municipiul Blaj”.

Valoarea totală estimată este de 13.191.188,06 de lei, fără TVA.

Citește și Bani adevărați pentru Podul Minciunilor de la Blaj. Proiectul a primit 7 milioane de lei de la Guvern, după aprobarea bugetului

Potrivit studiului de fezabilitate, prin construirea noului pasaj se va realiza îmbunătățirea calității vieții în municipiul Blaj și se vor asigura servicii publice la un înalt nivel calitativ care să corespundă cerințelor vieții urbane moderne acesta fiind și obiectivul general al proiectului.

În prezent pe amplasamentul propus există un pasaj superior peste calea ferată dublă Teiuș – Sighișoara, magistrala CF de mare viteză reabilitată recent pentru viteza de 160 km/h. În zona analizată, infrastructura de transport nu satisface cerințele actuale de transport, limitând vitezele de trafic și crescând timpii de călătorie, astfel că nu se poate asigura accesibilitatea și conectivitatea la standardele internaționale.

Pasajul existent este prevăzut cu o bandă de circulație pe sens, două sensuri și câte un trotuar de circa un metru lățime. Acesta face parte și dintr-o intersecție extrem de importantă a municipiului Blaj, a șase străzi, din care una are rang de drum național. Practic, pasajul reprezintă puntea de legătură între două intersecții a câte trei străzi.

Potrivit documentului citat, pasajul are durata de viață normată expirată și este extrem de degradat. În plus, pasajul reprezintă o gâtuire a circulației. S-a încercat rezolvarea circulației auto și pietonale prin semaforizare, dar soluția a condus la timpi de până la 5 minute de așteptare în intersecție, fără a rezolva problemele de trafic.

Noul pasaj – soluție constructivă modernă, de forma unui cort țigănesc stilizat, cu trotuare și piste de biciclete protejate de tuneluri de sticlă

Noul pasaj va beneficia de o soluție constructivă modernă, ce va permite reducerea costurilor de întreținere și mentenanță. În același timp, noul pasaj va decongestiona traficul și va crește calitatea vieții a celor care îl vor utiliza.

Vechiul pasaj este propus spre demolare. În locul acestuia se propune crearea unui pasaj rutier cu o lungime de 21 de metri, cu cinci benzi de circulație, astfel:

  • două benzi pe sens, două sensuri, plus o bandă centrală de urgență
  • trotuare dedicate atât deplasării pietonale cât și deplasării cu bicicleta pe ambele părți plus bandă dublă dedicată, de 2,5 metri pe direcția Est-Vest paralel cu axele CF, pentru transportul nemotorizat la și de la Liceu, cu scopul de a reduce timpii de semaforizare pentru pietoni pe zona carosabilului la capetele pasajului, datorită preluării unui flux de pietoni de către această pistă. Pista va fi conectată cu trotuarele pietonale de pe pasaj.

Urmare a implementării proiectului se va prelua traficul din cele două intersecții printr-un pasaj cu patru benzi (câte două pe fiecare sens) plus banda centrală, în loc de numai două benzi câte sunt acum pe pasajul existent, lucru care va contribui substanțial la decongestionarea traficului în zonă.

Podul va avea forma unui cort țigănesc stilizat.

Trotuarele și pistele de biciclete de pe pasaj vor fi protejate de tuneluri de sticlă pe care vor fi desenate figuri reprezentative ale orașului, construcții deosebite, imagini reprezentative pentru oraș.

Zonele pietonale/pistele de biciclete vor fi departajate de benzile de circulație ale autovehiculelor prin panouri mari de metal, decupate.

Pasajul va avea o estetică deosebită, prin aceasta urmărindu-se realizarea unei proporții juste a elementelor de ansamblu și a detaliilor pasajului propus față de elementele deja existente, creând o vizibilitate maximă a participanților la trafic.

Pasajul va avea minunate decorațiuni metalice și care vor genera o priveliște fenomenală noaptea, când va fi iluminat. Soluția propusă pentru pasajul feroviar este unică în România.

Se propune, de asemenea, și un sistem de semaforizare inteligentă. Sistemul va cuantifica număru de mașini sosite în intersecție și va schimba accesul în funcție de trafic, funcționând astfel:

  • sistemul va detecta dacă sunt mașini la semafor pe un flux și dacă nu sunt, stabilește culoarea roșie pe acel flux astfel încât circulația să se desfășoare cât mai eficient pe fluxurile celelalte

Desigur, vor exista și anumite limite ce pot fi configurate în așa fel încât, la anumite intervale să se realizeze, totuși, cicluri complete ale semafoarelor care intergrează și traficul pietonal

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement