Administrație
PASAJ SUBTERAN pentru mașini în zona OMV-Kaufland, soluția vehiculată de Primăria Alba Iulia pentru traficul infernal spre Micești
Problema traficului infernal de pe Calea Moților din Alba Iulia, în zona Klaufland-Micești, dă de ani buni autorităților locale bătăi de cap.
Însă în ultima perioadă, o idee de fluidizare a traficului este dezbătută în interiorul primăriei și nu numai: un pasaj auto subteran care să treacă pe sub intersecția dintre Calea Moților și bulevardele Revoluției și Republicii, în zona stadion, benzinăria OMV.
Mai exact, prin birourile primăriei se discută din ce în ce mai aprins despre construirea unui pasaj subteran cu o intrare în zona magazinului Kaufland, care să treacă pe sub Bulevardele Revoluției, Republicii și o ieșire în zona Oficiului de Cadastru Alba.
Din câte se pare, ideea a fost oferită primăriei Alba Iulia de un expert de la Cluj Napoca. Mai mult de atât discuțiile sunt atat de avansate încât s-ar fi găsit și o sursă de finanțare, prin fonduri din POR.
Potrivit primarului Gabriel Pleșa, în cursul săptămânii viitoare, la Alba Iulia este așteptat un expert cu care administrația se va consulta pentru a vedea modul în care se vor putea muta utilitățile din zonă. Este vorba despre țevile, cablurile și conductele subterane.
De asemenea, primăria trebuie să găsească o soluție în ceea ce privește modalitatea de săpare. Există două variante, potrivit lui Gabriel Pleșa: fie săparea aprin excavare, fie cu ajutorul unui utilaj similar cu cele utilizate la construcția galeriilor de metrou.
Dacă proiectul va deveni realitate, lucrările vor dura aproximativ 2 ani. Între timp, traficul ar urma să fie deviat pe rute alternative.
Rămâne de văzut și cum va fi rezolvată problema săpăturilor arheologice de prevenție, având în vedere că întreaga zonă este una extrem de bogată în vestigii din perioada romană.
25.000 de lei pentru o soluție de trafic în zona Alba Iulia – Micești
La sfârșitul anului 2021, primăria chiar a scos la bătaie 25.000 de lei pentru firma sau persoana care să vină cu o propunere de fluidizare a traficului, însă nu a fost făcut public dacă un studiu de fezabilitate pentru zonă a fost propus sau nu.
Reprezentații primăriei Alba Iulia au confirmat pentru alba24.ro că ideea unui pasaj auto subteran este luată în calcul pentru fluidizarea traficului de pe Calea Moților și că o posibilă sursă de finanțare ar fi prin PNRR.
Momentan încă se lucrează la proiect, dar în viziunea primăriei Alba Iulia un pasaj subteran auto ar fi cea mai bună variantă pentru fluidizarea traficului în zonă, au mai precizat pentru alba24.ro reprezentații primăriei.
Ce a soluții a cerut Primăria Alba Iulia
În documentele procedurii de achiziție directă, reprezentații primăriei spun că în zona respectivă nu se asigură necesarul de flux rutier pe întreaga perioadă a zilei și că automat se formează coloane de mașini.
” Mai precis, între orele 07.00 – 12.00, când fluxul rutier dinspre Micești înspre Alba Iulia este intens acesta nu poate fi preluat de o singură bandă de circulație, astfel se creează o coloană de vehicule în așteptare pe acest sens de circulație de la intersecția strada Calea Moților cu strada Republicii și Bulevardul Revoluției 1918.
În intervalul 12.00-17.00 fluxul rutier este mai intens în sensul de circulație Alba Iulia – Micești, fiind preluat de cele două benzi de circulație existente.
Alte disfuncționalități de trafic rutier se vor identifica în cadrul studiului de fezabilitate”, au precizat reprezentații primăriei.
Strada Calea Moților se încadrează din punct de vedere tehnic în categoria de străzi ”magistrale”- ”străzi care asigură preluarea fluxurilor majore ale orașului pe direcția drumului național ce traversează orașul”.
Momentan Calea Moților este formată din:
3 benzi de circulație – 2 sensul pe sensul de mers Alba Iulia – Micești și o bandă Micești – Alba Iulia.
parapete metalic și panouri de protecție
pistă de biciclete pe partea dreaptă pe sensul Micești – Alba Iulia
spații verzi și trotuare pe ambele părți
Ce vrea Primăria să afle în schimbul a 25.000 de lei
– care este soluția tehnică oportună și fezabilă a proiectului
– dacă proiectul supus spre analiza este fiabil
– care este valoarea proiectului și perioada de implementare
– care sunt implicațiile implementării asupra vecinătăților, persoanelor sau mediului
– care sunt condiționările și restricțiile impuse prin acordurile și avizele necesare
Cei care vor realiza studiul de fezabilitate vor realiza și un studiu de trafic care va cuprinde evaluarea situației actuale, dar și cum ar putea arăta traficul după implementarea ideilor.
Potrivit primăriei, dacă va deveni realiate, modul în care traficul va fi fluidizat trebuie să aibă o perioadă de funcționare de minim 10 ani.
Data limită pentru depunerea ofertelor este 31 august.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
albaiulian
miercuri, 13.07.2022 at 15:46
Asta-i ca si promisiunea din Campenia Electorala ca daca va ajunge primar va introduce tramvaie in Alba Iulia…
pilu
miercuri, 13.07.2022 at 16:38
Deci in Alba Iulia sunt numai proşti, specialiştii sunt în altă parte. Păi dacă totuşi se va încerca realizarea aşa ceva, vreo trei -patru ani durează descărcărcarea arheologică şi având în vedere că SF-ul expiră într-un an, toţi banii se vor mânca pe reînoirea studiilor (aşa cum îi place lui Pleşa) aşa că ioc execuţie. Mă, nu mai faceţi exerciţii de gândire prin Primărie că ia foc dracului şi rămânem fără ea.
Jean
miercuri, 13.07.2022 at 18:49
Ce ziceti de inca o banda de circulatie pe celebra “ magistrala”? Gratis, nu vreau nimic pt “solutie”…