Connect with us
Publicitate

Actualitate

Pașaportul va putea fi trimis prin poștă, direct la domiciliu, dacă titularul suportă cheltuielile de expediție

Publicat

Cetăţenii îşi pot ridica paşaportul de la oricare dintre centrele însărcinate cu eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, indiferent de locul unde depun cererea de eliberare a documentului de călătorie, sau pot cere să le fie expediat la domiciliu, dacă suportă cheltuielile de expediţie aferente, conform unei Hotărâri de Guvern publicate luni în Monitorul Oficial.

Hotărârea Guvernului nr. 1087/2014 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinatate, aprobate prin HG nr. 94/2006 a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 4 din 6 ianuarie 2014, data la care a intrat în vigoare.

Această hotărâre a fost adoptată de Guvern, în ședința din 11 decembrie 2013, fiind propusă de Ministerul Afacerilor Interne, în dezbatere publică, pe site-ul propriu, la începutul lunii septembrie 2013.

Conform noii HG, pașaportul poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pasapoartelor simple, respectiv de la orice reprezentanță diplomatică a României în străinatate, pentru care optează solicitantul, indiferent de locul unde s-a depus cererea de eliberare a documentului de călătorie.

În plus, pașaportul simplu electronic va putea fi expediat la domiciliul titularului, sau, după caz, la domiciliul persoanei care a formulat cererea, dacă aceasta suportă cheltuielile de expediție aferente.

Pașaportul minorului în care se menționează un nou stat de domiciliu poate fi eliberat numai cu acordul celuilalt părinte

Potrivit HG nr. 1087/2014, în situația în care se schimbă domiciliului minorului la unul dintre părinți, documentul de călătorie cu menționarea statului de domiciliu va putea fi eliberat numai cu acordul dat de celălalt părinte în ceea ce privește schimbarea domiciliului minorului. În plus, acceptarea duplicatelor de pe procurile speciale sau declarațiile privind acordul celuilalt părinte referitor la eliberarea documentului de călătorie pentru minor, ar putea fi decisă la emiterea pașaportului simplu electronic în cazul copiilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani. Această prevedere ar fi aplicabilă procurilor sau declarațiilor celuilalt părinte, autentificate și eliberate începand cu data de 1 ianuarie 2013.

Documentele eliberate anterior, în original, vor putea fi folosite în continuare, pe întreaga perioadă de valabilitate, cu obligația de a obține din nou documentele, de aceasta dată după noua procedură.

Sursa: realitatea.net

 

 

 

 

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate