Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Persoanele cu handicap din zona Munților Apuseni își vor putea obține certificatele cu un singur drum în Alba Iulia


Publicat

Persoanele cu handicap din județul Alba, în special cele din zona Munților Apuseni vor putea beneficia de un regim birocratic mult mai simplu pentru obținerea indemnizației de la stat. În loc de a fi nevoiți să călătorească de trei ori până în Alba Iulia pentru obținerea certificatului de handicap, așa cum se întâmplă în prezent, aceștia vor veni o singură dată în Alba Iulia, pentru evaluarea gradului de handicap, iar restul problemei se va rezolva local. Acesta este obiectul unui proiect inițiat de vicepreședinții Consiliului Județean Alba, Florin Roman și Alin Cucui, pentru „debirocratizarea” formalităților pe care trebuie să le îndeplinească aceste persoane pentru a primi banii la care au dreptul.

„Până în prezent, persoanele cu handicap erau nevoite să facă trei drumuri la Alba Iulia, să stea în condiții rușinoase și jenante pentru noi, dificile din punct de vedere material pentru ei, dar și al handicapului pe care îl dețin: o dată pentru a fi evaluați sau reevaluați anual pentru obținerea certificatului de handicap, mai făceau un drum dus-întors pentru depunerea dosarului și mai făceau un drum dus-întors pentru ridicarea certificatului. Am luat decizia să modificăm această procedură și am găsit soluția ca aceste persoane cu handicap să nu mai facă trei drumuri la Alba Iulia, ci un singur drum”, a explicat Florin Roman.

Cum se va simplifica procedura

Toate dosarele pentru persoane cu handicap se vor putea depune la primăriile din localitățile de domiciliu ale persoanelor cu handicap. Dosarele trebuie depuse cu două săptămâni înainte de expirarea certificatelor. În continuare, acestea vor fi transportate de către personalul administraţiilor locale la Primăria Cîmpeni sau la DSS Abrud. Săptămânal, reprezentanții Direcției de Protecție a Copilului se vor deplasa la Primăria Cîmpeni și la DSS Abrud, de unde vor ridica aceste dosare. Certificatele de handicap, eliberate de comisia din Alba Iulia în urma evaluării gradului de handicap, vor fi duse la Primăria Cîmpeni sau la DSS Abrud, de unde vor fi ridicate și transportate la primăriile din localitățile de domiciliu și vor fi înmânate persoanelor cu handicap.

„Prin această procedură, îi scutim pe cei care sunt cu handicap să facă un drum la Alba Iulia pentru depunerea dosarului. Astfel, reducem cheltuielile pe care acești oameni, dintre care mulți sunt săraci, le au cu transportul, evităm situații penibile în care persoane cu infirmități serioase să fie puse într-un mijloc de transport. Tot săptămânal, reprezentanții DSS stabilesc programări pentru evaluare, pentru ca oamenii să nu mai stea la cozi interminabile”, a precizat Roman.

Aproape 5% din populația județului Alba, aproximativ 18.000 de persoane, sunt posesoare ale unui certificat de handicap. Proiectul de hotărâre va fi introdus pe ordinea de zi a următoarei ședințe de Consiliu Județean. Acesta este un proiect pilot pe zona Munților Apuseni, care, dacă se va dovedi eficient, va fi extins în mai multe zone din județul Alba.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. ton nicolae

    vineri, 01.02.2013 at 14:58

    Buna ziua,
    Ma numesc Ton Nicolae, de profesie jurist, avand si calitatea de presedinte al Sindicatului Asistentul Personal Aiud.
    In primul rand vreau sa felicit initiativa si totodata in calitatea mea de presedinte al sindicatului Asistentul Personal Aiud, infiintat de mine in anul 2001 si avand si o vasta experienta in domeniul legislativ in general si in mod special in ceea ce priveste legislatia aplicata persoanelor cu handicap si in acelasi timp cunoscand si ceea ce inseamna cu adevarat persoana cu handicap si in special cele cu handicap grav, cred ca ar fi bine ca acest proiect sa se extinda la toate primariile din judet. Cred ca administratia judeteana cunoaste situatia din judet, asa cred, ca sunt unele primarii care de luni de zile, chiar de ani de cand asistentii personali ai persoanelor cu handicap grav nu si-au mai primit salariile, iar acolo unde i-au prostit pe persoanele cu handicap grav sa primeasca indemnizatie in loc de a beneficia de asistent personal, nici aceasta indemnizatie nu a primit-o.
    pe aceasta cale va solicit sa faceti o analiza la nivel de judet pentru a intervenii financiar acolo unde primariile nu pot face fata, acesta este ajutorul de care au nevoie persoanele cu handicap, ci nu gargara facuta in massmedia scrisa si audio-vizuala. Persoanele cu handicap grav s-au saturat de demagogii ieftine. Sunt primarii care serviciile sociale din cadrul lor ii ignora total pe persoanele cu handicap grav, ca acestea au nevoie de serviciile lor, avand in vedere ca asistentul personal sau indemnizatia se platesc de administatiile locale.
    Un alt aspect grav care se intampla la ora actuala la Comisia de Evaluare a Persoanelor cu Handicap Alba, ude presedintele comisiei este d-na medic Marghidan Teodora, din plangerile persoanelor cu handicap care se prezinta la comisie, mi s-a spus ca, aceasta doamna, presedinta ,,nu mai face parte din comisie,, , adica este undeva cocotata intr-un birou pe sus, la etajul 1 al cladirii, si ca aceasta nu mai vede persoanele cu handicap care se prezinta la comisie si ca aceasta doamna doar aproba sau respinge ceea ce medicii specialisti in diverse specialitati, care vad atat persoan cu handicap cat si actele medicale. Regretabil este faptul ca d-na medic Marghidan Teodora, care are functia de presedinte al comisiei, nu cunoaste lucuri elementare ale desfasurarii comisiei, respectiv domnia sa ar trebui sa deschida si sa inchida dezbaterile comisiei si sa se puna de acord cu membrii comisiei, deoarece asa cum opereaza dansa dosarele la momentul de fata sunt nelegale, sau poate ii place monologul. Asa cum am spus de la inceput, sunt de profesie jurist, iar cand ma dus in instanta, sedintele acestara sunt prezidate de un presedinte care in apel sau recurs, fiind mai multi judecatori in complet (comisie) se consulta in timpul dezbaterilor. Cred ca asa ar trebui sa se desfasoare si sedintele comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap.
    De aceea se dau multe certificate de respingere a persoanelor cu handicap, deoarece ce propune comisia de jos de la pareter, ,,comisia de sus,, formata doar din doamna medic Marghidan, inchisa intr-un birou, respinge, purtand bietii oameni sa mai cheltuieasca bani si timp pierdut pentru a contesta la Comisia Superioara de la Bucuresti si uneori chiar in instanta, spun aceasta deoarece multe persoane cu handicap ni s-au adresat, astfel incat am contestat certificatele emise de comisia monologa de la etaj, atat la Comisia Superioara cat si in instanta, astfel incat persoanele cu handicap si-au re/dobandit drepturile cuvenite de legislatia in vigoare.
    consider ca ar trebui luate unele masuri in coborarea ,,comisiei monologe,, de la etaj, la parter, acolo unde sunt toti ceilalti membrii ai comisiei, nu de alta, nu-i sfideaza numai pe membrii comisiei ci sfideaza in mod jalnic persoanele cu handicap care vin de la zeci si sute de km. si consider ca acestor persoane trebuie sa li se acorde tot respectul de la toate institutiile statului in general si in mod cu totul special de la serviciile sociale locale si judetene, care daca nu ar fiaceste persoanele cu handicap nu ar mai avea obictul muncii.
    As avea multe de spus, dar ma opresc aici pentru a nu plictisi pe cineva.
    Cu deosebit respect
    Presedintele Sindicatului Asistentul Personal Aiud,
    jurist Ton Nicolae

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Două grădinițe din Alba Iulia vor fi reabilitate termic și modernizate pentru creșterea eficienței energetice

Publicat

Două grădinițe aflate în cartierul Cetate din Alba Iulia vor fi reabilitate termic și modernizate pentru creșterea eficienței energetice. Este vorba despre Grădinița cu program prelungit nr. 11 și Grădinița cu program prelungit nr. 12. 

Primăria Alba Iulia a lansat în data de 1 martie, în platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru elaborarea documentației tehnice faza: expertiză tehnică , audit energetic și Documentație de Avizare a Lucrărilor de Intervenții (D.A.L.I.), pentru obiectivele de investiții: Lot 1 – „Creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinație unități de învățământ Grădinița cu program prelungit nr. 11 – Alba Iulia” Lot 2 – „Creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinație unități de învățământ Grădinița cu program prelungit nr. 12 – Alba Iulia”.

Valoarea totală estimată este de 90.000 de lei, fără TVA.

Grădinița cu program prelungit nr. 11

Grădinița nr. 11 se află pe strada Vasile Goldiș, nr. 14B și este formată dintr-un singur corp de clădire. Clădirea este amplasată pe un teren în suprafață de 5.473 mp și a fost construită în anii 1970. Parcela pe care se află construcția are un acces carosabil și două accese pietonale.

Clădirea are un regim de înălțime S+P+E, o suprafață construită de 934 mp și o suprafață desfășurată de 1.868 mp.

Potrivit temei de proiectare, cerințele minimale pentru eficiența termică a clădirii includ:

  • lucrări de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii
  • asigurarea sistemului de încălzire / a sistemului de furnizare a apei calde de consum
  • lucrări de reabilitare / modernizare a instalațiilor de iluminat
  • instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei electrice și / sau termice pentru consum propriu

Grădinița cu program prelungit nr. 12

Grădinița nr. 12 se află pe strada Ștefan cel Mare, nr. 11 și este formată dintr-un singur corp de clădire. Clădirea este amplasată pe un teren în suprafață de 4.274 mp și a fost construită în anii 1970. Parcela pe care se află construcția are un acces carosabil și un acces pietonal.

Clădirea are un regim de înălțime S+P+E, o suprafață construită de 999 mp și o suprafață desfășurată de 1.996 mp.

Potrivit temei de proiectare, cerințele minimale pentru eficiența termică a clădirii includ:

  • lucrări de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii
  • asigurarea sistemului de încălzire / a sistemului de furnizare a apei calde de consum
  • lucrări de reabilitare / modernizare a instalațiilor de iluminat
  • instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei electrice și / sau termice pentru consum propriu

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comunicat de presă: PNL Alba nu negociază funcții. Posturile din deconcentrate trebuie ocupate prin concurs

Publicat

pnl alba iulia, sediu pnl alba iulia

După cum am afirmat încă din timpul campaniei electorale, PNL Alba nu negociază funcţii, ci susţine ocuparea, pe baza principiului meritocraţiei, în urma organizării de concursuri, a poziţiilor de conducere din serviciile şi instituţiile publice deconcentrate.

Dacă ne dorim o Românie normală, o Românie europeană, avem nevoie de competenţă, responsabilitate, profesionism şi integritate.

Partidul Naţional Liberal (cât şi celelalte partide, cu siguranţă) are în interior oameni care să corespundă criteriilor de mai sus. Însă simpla simpatie pentru o formaţiune politică sau faptul că cineva este membru al unui partid politic, aflat într-o alianţă de guvernare, nu trebuie să fie motivul pentru care respectiva persoană să ocupe o funcţie publică de conducere.

Este nevoie de organizarea de concursuri, cu o maximă transparenţă, în urma cărora cei mai buni, cei mai pregătiţi, să ocupe posturile de conducere.

Toate persoanele care se prezintă la un concurs trebuie să plece în cursă cu şanse egale, iar departajarea să se facă pe baza pregătirii, a aptitudinilor şi nu a influenţelor sau afinităţilor politice.

Totodată, pentru a creşte nivelul de performanţă, este obligatoriu ca toţi conducătorii din sistemul public să fie evaluaţi periodic, pe baza unor criterii clare, a unor indicatori obiectivi.

Doar în acest fel vom reuşi depolitizarea administraţiei, lucru despre care vorbim de foarte mulţi ani. PNL şi-a propus reformarea administraţiei şi, cu oricât scepticism ar privi unii acest lucru, va reuşi să îşi ducă la îndeplinire angajamentul luat faţă de români.

Biroul de presă al PNL Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

5 – 8 martie, reduceri la Alba Mall. Alegeți un cadou minunat pentru femeile dragi din viața dumneavoastră (P)

Publicat

Shopping nu e la feminin.

Cadou nu e nici el …

Însă ambele se potrivesc perfect cu EA!

Din 5 până-n 8 martie te așteptăm la Alba Mall să alegi un cadou minunat pentru fiecare ea dragă din viata ta.

Doar reducerile sunt la feminin, pentru că nimic nu merge mai bine cu un cadou de 8 martie pentru ea.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

10.000 de euro pe lună, costul minim pentru un parlamentar, în România. Sumele defalcate, încasate de la stat

Publicat

parlament

Un parlamentar în România dispune de circa 10.000 de euro, sub formă de indemnizație și sume forfetare, au calculat jurnaliștii de la Europa Liberă.

Deși a doua cea mai săracă țară din UE, România își tratează parlamentarii la același nivel cu țările cele mai înstărite.

Președintele Iohannis a promulgat legea care elimină pensiile speciale pentru parlamentari, după ce Legislativul, controlat de PNL-USR PLUS a decis pe 17 februarie să elimine pensiile speciale ale parlamentarilor. Acestea reprezintă însă numai 1,38% din sumele plătite pentru pensiile speciale în plată. Adică circa 1 milion de euro lunar față de 1,6 miliarde de euro pe lună, total pensii speciale.

Peste 800 de parlamentari au încasat până acum pensii speciale fără ca aceatea să se bazeze pe contributivitate, iar valoarea lor era de 53 de milioane de lei anual. Pensiile parlamentarilor variază în funcție de numărul de mandate și de funcția deținută, cea mai mare fiind în jurul a 12.000 de lei, circa 5000 lei, în medie.

Cheltuiala cu un parlamentar român

Deputatul USR Iulian Bulai a detaliat pentru Europa Liberă care sunt sumele de care beneficiază un parlamentar pe lângă indemnizația lunară (parlamentarii nu pot primi salariu din cauza faptului că, potrivit principiilor constituționale, ei nu pot fi salariați, nu pot fi considerați subordonații nimănui, cu excepția alegătorilor pe care îi reprezintă).

„Un parlamentar primește în mână la sfârșitul lunii 10.500 de lei (circa 2000 euro n.r.). Cei care sunt în Biroul Permanent sau conduc comisii parlamentare permanente mai primesc în plus 1.000 de lei în plus față de suma de bază.

La salariul net de bază de 10.500 de lei se adaugă suma forfetară sau diurna pentru ședere în București pe zi de 260 de lei pentru zilele de lucru în Parlament.

Apoi se mai adaugă o sumă forfetară pentru cazarea în București dacă nu ai o proprietate a ta, aici. Dacă nu ești proprietarul unei locuințe, casă, apartament primești 4.400 de lei pentru chirie. La acestea se adaugă o sumă forfetară pentru deplasarea lunară în circumscripția electorală de 1.400 de lei.

Pentru fiecare drum din București în circumscripție se acoperă transportul în trei formate diferite: ori cu autoturismul și se acoperă numărul de kilometri, fie printr-un un carnețel de tren pentru CFR care-ți permite călătoria în circumscripție și în țară, fie un transport dus-întors o dată pe săptămână cu avionul la cel mai apropiat aeroport de circumscripția în care ai fost ales.

Mai există suma dată la dispoziție pentru cabinetul parlamentar de 25.000 de lei, din care se plătesc absolut toate cheltuielile cabinetului: personal, chirii, contracte de colaborare, consumabile, tot ce înseamnă facturi.

Toți acești bani se folosesc în chestiunea strictă de organizare, amenajare și funcționare a cabinetului parlamentar ca instituție, nu ca spațiu fizic, că poți să ai și două și a angajaților care lucrează acolo”, a declarat deputatul USR.

Așadar, circa 46.200 de lei pe lună, fără a pune la socoteală diurna pentru zilele de lucru în comisii și decontarea transportului cu trenul /autoturismul/avionul în raport de distanță și de pachetul de transport ales.

Totalul: în jur de 10.000 de euro

Sau mai mult pentru că indemnizația lunară depinde de cât de înaltă este funcția deținută.

Astfel un președinte de Cameră are o indemnizație brută de 23.920 lei, iar vicepreședinții câte 22. 256 lei, potrivit site-ului Camerei Deputaților.

Secretarii și chestorii au o indemnizație brută de 21.840 de lei, liderii de grup 20.800, șefii de comisi permanente 20.176, vicepreședinții de comisii 19.552 iar secretarii de comisii 19136.

Toate, sunt indemnizații brute, dar lor li se adaugă sumele forfetare amintite și deconturile pentru transport.

Sursă: romania.europalibera.org

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate