Actualitate
Peste 30.000 de persoane au contestat unul dintre subiectele la Matematică din cadrul Evaluării Naționale. Precizările Centrului Naţional de Evaluare
Miercuri, unul dintre subiectele la proba de Matematică din cadrul Evaluării Naţionale a generat o serie de discuţii şi controverse, profesori, părinţi şi elevi reclamând formularea ambiguă. Centrul Naţional de Evaluare şi Prognoză susţine însă că exerciţiul a fost clar şi conform programei.
Citește și EVALUARE NAŢIONALĂ 2016: SUBIECTE şi BAREM la Matematică, publicate de Ministerul Educaţiei. Controverse legate de formularea unor cerinţe
La subiectul I, cerința numărul 6 este dată o diagramă care prezintă repartiţia notelor obţinute la un test la matematică de elevii unei clase a VIII-a dintr-o şcoală. Cerinţa este următoarea: „Conform diagramei, numărul elevilor care au obţinut nota 5 la acest test este egal cu…”.
În doar câteva ore de la susţinerea examenului, aproape 30.000 de persoane au semnat o petiţie online în care reclamă această cerinţă ca fiind incorect formulată, ceea ce i-ar fi indus în eroare pe elevi.
Precizările Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare
Referitor la itemul numărul 6 de la subiectul I, varianta 7, disciplina matematică, din cadrul Evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, din data de 29.06.2016, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) face următoarele precizări:
– Itemul evaluează competenţa Analizarea unor situaţii practice cu ajutorul elementelor de organizare a datelor, competenţă formată/dezvoltată în cadrul unităţii de învăţare „Elemente de organizare a datelor”, clasa a VII-a, prezentă în programa pentru Evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi aprobată prin Ordinul de ministru nr. 4431/29.08.2014, Anexa nr. 3.
– Itemul este complet formulat, enunţul este clar, fără ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect. Acesta conţine toate elementele necesare unui răspuns corect şi se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (vezi www.subiecte2016.edu.ro/2016). Tipul de diagramă în discuţie este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, anul şcolar 2014-2015.
– Itemul conţine legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esenţă, acesta se referă la prezentarea unei dependenţe funcţionale (între notă şi numărul elevilor din clasă care au obţinut această notă), iar în cazul unei dependenţe funcţionale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor).
– Răspunsul corect, din punct de vedere matematic, la acest item este cel prevăzut în baremul de evaluare şi de notare.
Centrul ataşează în acest răspuns programa pentru disciplina matematică din cadrul Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, „cu precizarea că secţiunea de programă în care sunt precizate competenţele specifice şi conţinuturile asociate sunt la pagina 8”.
Totodată, Oana Moraru, consultant educaţional în domeniul învăţământului privat preuniversitar, subliniază că subiectul nu a avut niciun fel de ambiguitate şi că „exact genul acesta de deducţii nu fac copiii români”.
sursa: digi24.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News