Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 700 de firme deschise de studenţi şi tineri în judeţul Alba, anul trecut. Care sunt facilităţile pentru SRL-D şi cei care încep afaceri de pe băncile şcolii


Publicat

afaceriPeste 700 de firme au fost deschise de studenţi şi tineri din judeţul Alba, până în luna noiembrie 2015, beneficiind de facilităţile date de stat pentru aceste categorii de afaceri. Pentru înfiinţarea unei societăţi cu răspundere limitată-debutant, tinerii sunt scutiţi de taxe şi pot primi până la 10.000 de euro finanţări nerambursabile de la stat sau chiar mai mult, prin garantarea creditelor.

Comparativ, la nivel naţional, Clujul conduce topul judeţelor cu cele mai multe SRL-D înfiinţate, peste 3000, anul trecut. Un număr similar de firme din această categorie funcţioneatză în Bucureşti.

În Alba, sunt 365 de SRL-D înfiinţate, până în luna noiembrie 2015, însă din acestea sunt funcţionale, în curs de înfiinţare sau cu denumiri rezervate 361. În ţară, cele mai multe firme din acest segment au fost deschise cu activitate în domenii ca transporturi rutiere de mărfuri, lucrări de construcţii, service auto, comerţ pe internet, restaurante, coafor şi salonuri de înfrumuseţare, comerţ cu amănuntul predominant produse alimentare, ativităţi de consultanţă, fabricarea pâinii, prăjiturilor şi a produselor proaspete de patiserie, soft la comandă, activităţi recreative. Alte exemple sunt baruri, agenţii de publicitate, comerţ cu haine, inginerie şi consultanţă tehnică, fabricarea altor articole de îmbrăcăminte, asistenţă stomatologică, prelucrarea datelor, administrarea paginilor web şi activităţi conexe, activităţi fotografice şi design, comerţ cu amănuntul de piese şi accesorii pentru autovehicule, transporturi cu taxiuri, lucrări de instalaţii sanitare, de încălzire şi de aer condiţionat, activităţi de întreţinere corporală şi alte forme de învăţământ.

Tinerii şi-au mai deschis firme de curăţenie a clădirilor, dar şi de arhitectură, de facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată, de curierat, fitness, repararea calculatoarelor şi a echipamentelor periferice ori consultanţă în tehnologia informaţiei, activităţi de organizare a expoziţiilor, târgurilor şi congreselor şi tăierea şi rindeluirea lemnului şi exemplele pot continua.

Pentru deschiderea unui SRL-D, potrivit O.U.G. nr. 6/2011 de către întreprinzători cu capacitate de exerciţiu deplină, care îndeplinesc următoarele condiţii: au capacitate juridică deplină de exerciţiu; anterior datei înmatriculării societăţii în Registrul Comerţului nu au mai deţinut şi nu deţin calitatea de acţionar sau asociat al unei întreprinderi constituite în spaţiul economic european; înfiinţează pentru prima dată o societate comercială cu răspundere limitată în condiţiile Legii societăților nr. 31/1990 şi ale OUG nr. 6/2011; declară pe propria răspundere, sub sancţiunea legii penale pentru declaraţii mincinoase, că îndeplinesc condiţiile necesare, pe care o depun la Registrul Comerţului odată cu cererea de înmatriculare a societăţii.

Societatea înfiinţată trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: este societate cu răspundere limitată (SRL), care funcţionează pe durată nedeterminată, în condiţiile legislaţiei în vigoare, se încadrează în categoria microîntreprinderilor, este înfiinţată de un întreprinzător debutant, ca asociat unic, sau de cel mult 5 (cinci) întreprinzători debutanţi asociaţi. De asemenea, firma trebuie să aibă în obiectul de activitate cel mult 5 (cinci) grupe de activitate prevăzute de clasificarea CAEN.

În cele 5 (cinci) grupe de activitate nu pot fi incluse ca obiect de activitate al societăţii următoarele: intermedieri financiare şi asigurări, tranzacţii imobiliare, activităţi de jocuri de noroc şi pariuri, producţie sau comercializare de armament, muniţii, explozibili, tutun, alcool, substanţe aflate sub control naţional, plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope, precum şi activităţile excluse de normele europene pentru care nu se poate acorda ajutor de stat (activităţi de pescuit şi acvacultură, activităţi legate de producţia primară a produselor agricole, ajutoarele destinate agenţilor economici care activează în sectorul carbonifer, ajutoarele pentru achiziţionarea vehiculelor de transport rutier de marfă acordate agenţilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfă contra cost; activităţi de procesare şi marketing ale produselor agricole, de export, toate în anumite cazuri)

Microîntreprinderea aparţinând întreprinzătorului debutant (SRL – D) beneficiază de următoarele facilităţi:

– scutirea de la plata contribuţiilor de asigurări sociale datorate de angajatori (CAS angajator – pentru condiţii normale de muncă, 20,8%), pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariaţi, angajaţi pe perioadă nedeterminată; aceasta perioadă constituie stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, pentru calculul drepturilor se utilizează câştigul salarial mediu brut lunar

– acordarea de către AIPPIMM a unei alocaţii financiare nerambursabile reprezentând cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro sau echivalentul în lei, din valoarea proiectului aferent planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinanţare. Alocaţiile financiare nerambursabile se acordă în limita sumelor aprobate cu această destinaţie în bugetul Ministerului Economiei;

garanţii acordate de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii – S.A. – I.F.N. (F.N.G.C.I.M.M.) pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate de A.I.P.P.I.M.M., cu respectarea condiţiilor prevăzute în normele şi procedurile interne ale instituţiilor de credit şi ale F.N.G.C.I.M.M., până la cel mult 80% din valoarea creditului solicitat, în limita sumei de 80.000 euro sau echivalentul în lei;

– scutirea de la plata taxelor pentru operaţiunile de înmatriculare efectuate la oficiile registrului comerţului pentru înregistrarea microîntreprinderii, precum şi de la plata tarifului pentru publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a;

– consiliere, instruire şi sprijin din partea O.T.I.M.M.C. al A.I.P.P.I.M.M. în a cărui rază de competenţă îşi are sediul social

Reprezentanții S.R.L.-D.-urilor care au împlinit termenul de 3 ani de la data înființării, începând cu 1 ianuarie 2015 trebuie să facă demersurile necesare pentru schimbarea sintagmei S.R.L.-D. în S.R.L. sau să opteze pentru altă formă juridică.

În ceea ce priveşte firmele deschise de studenţi, în judeţul Alba au fost deschise 364 de astfel de afaceri însă funcţionează sau sunt în curs de înfiinţare doar 231, restul fiind radiate. Tot Clujul conduce clasamentul la nivel naţional, cu 1690 de firme deschise de studenţi, mai multe ca în Bucureşti (1479).

Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenţii care doresc să înfiinţeze o afacere proprie beneficiază de scutiri de la plata taxelor şi tarifelor:

– tarifele pentru serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale;

– taxele şi tarifele pentru operaţiunile de înmatriculare efectuate la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale;

– taxele şi tarifele pentru autorizarea funcţionării solicitate comercianţilor la constituire;

– taxele şi tarifele pentru obţinerea de la administraţia publică locală a autorizaţiei de desfăşurare a unor activităţi economice în mod independent;

– tarifele pentru publicarea , în extras, în Monitorul Oficial al României Partea a IV-a, a încheierii de înmatriculare pronunţată de judecătorul delegat la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal;

– taxa de timbru pentru activitatea notarială, în cazul actelor a căror încheiere în formă autentică este obligatorie.

Excepţii: taxa de verificare şi/sau rezervare firmă şi/sau emblemă; taxa judiciară de timbru şi de timbru judiciar.

Pentru a beneficia de aceste facilităţi, studentul care înfiinţează o afacere proprie trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

– să urmeze cursurile unei forme de învăţământ superior la o instituţie de învăţământ acreditată;

– să fie cel puţin în anul II de studiu şi să fi promovat toate obligaţiile prevăzute de senatul universităţii;

– să nu fi depăşit vârsta de 30 ani.

Îndeplinirea acestor condiţii legale trebuie să fie atestată printr-un act doveditor emis de instituţia de învăţământ superior acreditată al cărei student este solicitantul.

Aceste facilităţi fiscale se acordă o singură dată şi pentru constituirea unei singure firme, individual sau împreună cu alţi studenţi care îndeplinesc condiţiile legale menţionate.

Astfel, facilităţile fiscale se acordă numai pentru constituirea unei firme, nu şi în cazul dobândirii acesteia prin cesiunea părţilor sociale de la o altă persoană.

Beneficiază de aceste condiţii studenţii români ai instituţiilor de învăţământ superior acreditate, de stat sau particulare, indiferent dacă urmează specializări acreditate sau autorizate, de lungă sau de scurtă durată, dacă se află la studii aprofundate şi de masterat şi indiferent de forma de învăţământ pe care o urmează.

Dacă, în termen de 3 ani de la înmatricularea societăţii intervine cesionarea parţială sau totală a părţilor sociale sau acţiunilor, societatea este obligată să restituie integral sumele pentru care s-a acordat scutirea de plată.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Patronii de trăsuri și tonete din Cetatea Alba Carolina cer scăderea chiriilor. 2820 de euro, cea mai mare chirie lunară

Publicat

Aproape toți patronii de trăsuri și tonete din Cetatea Alba Carolina și Parcul Unirii, cu două excepții, au cerut Primăriei Municipiului Alba Iulia, diminuarea chiriilor lunare pe care le plătesc către municipalitate la 150 de euro pe lună, până la terminarea contractelor.

Unele contracte expiră chiar în 2024, iar unele chirii ajung, momentan, și la 2820 de euro pe lună. 

Motivul cererii este pandemia de COVID-19 care a afectat industria de comerț fie cu produse alimentare fie cu suveniruri, în zona turistică a municipiului Alba Iulia. 

Primarul Gabriel Pleșa a propus însă ca diminuarea chiriei la 150 de euro să fie doar pe anul 2021, nu până la expirarea contractelor între persoanele fizice sau juridice care au închiriat spațiile.

Mai exact este vorba despre 22 de contracte de închiriere al căror preț pe lună variază între 200 de euro și 2.820 de euro.

Proiectul de hotărâre și cererea patronilor pot fi consultate integral AICI

Doar doi chiriași nu au semnat petiția, deoarece au un contract de 34 și respectiv 36 de euro și au o activitate de informare, vâzare de artizanat și turism.

Pentru a deveni realitate, proiectul prin care se propune diminuarea chiriilor la 150 de euro pe lună trebuie să fie votat de consilierii locali, în viitoare ședință de Consiliu Local al Municipiului Alba Iulia din data de 29 ianuarie.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia va șterge datoriile ”România Film” la bugetul local, ca urmare a preluării cinematografului Columna

Publicat

Administrația locală din Alba Iulia va șterge datoria pe care ”România Film” o are la bugetul municipiului.

Este vorba despre o sumă de peste 60.000 de lei, reprezentând impozit pe clădiri taxe pe teren și majorări, aferente fostului cinematograf Columna. 

O hotărâre în acest sens a fost pusă pe ordinea de zi a următoarei ședințe a consiliului local.

În preambulul proiectului de hotărâre, administrația motivează scăderea creanței prin trecerea fostului cinematograf din domeniul privat al Statului Român și administrarea ”România Film” în domeniul public al municipiului Alba Iulia.

Practic, potrivit legii, primăria municipiului va prelua nu doar activele, ci și datoriile cinematografului.

Primăria municipiului Alba Iulia și RADEF „România Film” au semnat procesul verbal de predare primire pentru imobilul „Cinematograf Columna” anul trecut, în septembrie.

Reprezentanții celor două părți au constatat starea avansată de degradare a clădirii și faptul că aceasta nu mai este funcțională.

După ce va fi demolată, acolo va fi amenajată o parcare.

Vezi și Primarul Gabriel Pleșa: Parcare rezidențială în locul blocului G2 Turturica și pe niveluri în locul fostului cinematograf Columna

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Prima ședință ordinară a Consiliului Local Alba Iulia din 2021, cu 50 de proiecte pe ordinea de zi. Ce intră la aprobare

Publicat

sediu primarie drona

Consilierii locali din Alba Iulia sunt convocați vineri, 29 ianuarie, de la ora 13.00, în prima ședință ordinară a anului 2021.

Vor avea de aprobat un număr considerabil de proiecte de hotărâri: 50.

Printre acestea se află documentație pentru cinematograful ”Columna”, ce va fi transformat în parcare, costului mediu lunar de întreținere și a contribuției părinților/reprezentanților legali pentru copiii care frecventează creșele sau îmbunătăţirea eficienţei energetice a bazinului olimpic de înot din Alba Iulia, aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar de stat și particular de pe raza municipiului, prelungirea perioadei de funcționare a teraselor sezoniere, acordarea unor facilități comercianților, persoane fizice sau persoane juridice, care desfășoară activități comerciale în incinta Cetății Vauban Alba Iulia.

Ședința se va desfășura la sediul Direcţiei Programe.

Proiectul ordinii de zi:

1. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 170/2020 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia

2. Proiect de hotărâre privind scăderea din evidența fiscală a creanței fiscale reprezentând pasivul aferent imobilului Cinematograf Columna

3. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 341/2020 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia

4. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și statului de funcții al Serviciului public „Administrarea patrimoniului local” aflat în subordinea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia, urmare a reorganizării, începând cu data de 1 februarie 2021

5. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 44/2018 a Consiliului local

6. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Alba Iulia, urmare a promovării în clasă, începând cu data de 1 februarie 2021

7. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 45/2018 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia

8. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al Căminului pentru persoane vârstnice Alba Iulia din subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia, urmare promovării în grad profesional

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea costului mediu lunar de întreținere și a contribuției părinților/reprezentanților legali pentru copiii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia în anul 2021

10. Proiect de hotărâre privind actualizarea Hotărârii nr. 11/2020 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar de stat și particular de pe raza municipiului Alba Iulia pentru anul școlar 2021 – 2022

12. Proiect de hotărâre privind participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului ”Edineț – introspecție în orașele de mâine”, finanțat de către Comisia europeană, în cadrul programului Europe Aid – Autorități Locale: Parteneriate pentru orașe sustenabile 2020

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului cadru multianual ”Alba Iulia are Skepsis 2020”, pentru perioada 2021-2027

14. Proiect de hotărâre privind participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului “Soluţii inovative de îmbunătăţire a eficienţei energetice a bazinului olimpic de înot din Alba Iulia” finanțat în cadrul programului „EEA and Norway Grants 2014 – 2021”

15. Proiect de hotărâre privind aprobarea cotizației și contribuției Municipiului Alba Iulia la Asociația Grupul de Acțiune Locală Alba Iulia Incluzivă (GAL Alba Iulia Inclusivă) aferentă anului 2021

16. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Alba Iulia, scoaterea din uz și casarea mijloacelor fixe – clădire vestiar, teren fotbal cu gazon și împrejmuire situate în cartier Micești, strada Stadionului, nr. 9 în vederea realizării investiției ”Proiect tip – construire bază sportivă TIP 1”

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici – faza DALI, pentru obiectivul de investiții : ”Refuncționalizare spațiu de învățământ Liceul de Arte Regina Maria, str. Avram Iancu, nr. 7 A, str. Călărașilor nr. 2, Municipiul Alba Iulia”

18. Proiect de hotărâre privind însușirea investițiilor realizate din fonduri IID și darea în administrare și exploatare operatorului regional SC APA CTTA SA Alba

19. Proiect de hotărâre privind predarea – primirea, cu titlu gratuit, a dotărilor lot 1 – Mobilier școlar, achiziționat de către Municipiul Alba Iulia pentru Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia

20. Proiect de hotărâre privind completarea și modificarea Hotărârii nr. 8/2020 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia

21. Proiect de hotărâre privind încheierea unui act adițional la contractul de administrare nr. 12748/2013 încheiat între Municipiul Alba Iulia și Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian”, cu modificările și completările ulterioare

22. Proiect de hotărâre privind încheierea unui act adițional la contractul de administrare nr. 12694/2013 încheiat între Municipiul Alba Iulia și Liceul Tehnologic ”Dorin Pavel”, cu modificările și completările ulterioare

23. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Consiliului local Alba Iulia pentru anul 2021

24. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de acțiuni/ lucrări de interes local pentru anul 2021

25. Proiect de hotărâre privind constituirea Comisiei de analiză a cererilor de locuințe sociale

26. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 322/2020 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia

27. Proiect de hotărâre privind atribuirea denumirii unor străzi în municipiul Alba Iulia

28. Proiect de hotărâre privind aprobarea unor documentații de urbanism din municipiul Alba Iulia

Art.1: Avizează Planul Urbanistic Zonal ,, ELABORARE PUZ – MODIFICARE ZONA FUNCTIONALA, REALIZARE PARCARI, MODERNIZARE TRAMA STRADALA SI IMPREJMUIRE”, TUDOR VLADIMIRESCU, NR. 46, solicitant SC INDREI INVEST SRL PRIN INDREI IOAN, cu conditia respectarii regimului de înălțime conform reglementarilor existente in vigoare la momentul actual; cu conditia realizarii circulatiilor si parcarilor auto conform normativelor in vigoare; de asemenea cu conditia ca la parcurgerea procesului de informarea şi consultare a publicului sa fie notificati si sa se obtina declaratii de la toti proprietarii parcelelor direct invecinate fasiei de teren neconstruibil, conform planului de situație anexat.

Art.2: Se insuseste raportul privind informarea si consultarea publicului nr. 490/05.01.2021 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „CONSTRUIRE LOCUINTE SEMICOLECTIVE”, ALBA IULIA, ALBA IULIA, STR. FANTANELE, NR. 86 solicitant COSTEA ROMULUS PETRU, COSTEA SILVIA, conform planului de situație anexat.

Art.3: Se insuseste raportul privind informarea si consultarea publicului nr. 692/05.01.2021 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu, „CONSTRUIRE SPALATORIE AUTO”, ALBA IULIA, STR. LIVEZII, NR. 35R, solicitant UNIVERSAL CONSTRUCT MARKET SA PRIN DANILA VALENTIN, conform planului de situație anexat. Art.4: Se insuseste raportul privind informarea si consultarea publicului nr. 658/05.01.2021 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu, „DESFIINTARE ANEXA C2 SI CONSTRUIRE LOCUINTA UNIFAMILIALA (LA MANSARDA) SI CABINETE MEDICALE/STOMATOLOGICE LA PARTER -a III- a constructie pe parcela”, ALBA IULIA, BD. HOREA, NR. 34, solicitant DREGHICI CALIN SI DREGHICI SONIA, conform planului de situație anexat.

Art.5: Se insuseste raportul privind informarea si consultarea publicului nr. 862/06.01.2021 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu, „CONSTRUIRE 3 LOCUINTE INDIVIDUALE IN REGIM SEMICOLECTIV SI IMPREJMUIRE”, ALBA IULIA, STR. NICOLAE LABIS, NR. 13, solicitant COZMA CORNEL SI COZMA ANDRA IULIANA, conform planului de situație anexat.

Art.6: Se insuseste raportul privind informarea si consultarea publicului nr. 864/06.01.2021 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu, „CONSTRUIRE TERASA ACOPERITA PENTRU RESTAURANT”, ALBA IULIA, STR. FREDERIC MISTRAL, NR. 3, solicitant BROTHERS PREMIUM SRL PRIN GRUIAN PAMFIL, cu conditia ca Autorizatia de Construire sa fie emisa pe un termen maximal, stabilit de catre Consiliul Local, care va fi cuprins in Hotararea Consiliului Local, conform planului de situație anexat.

Art.7: Se insuseste raportul privind informarea si consultarea publicului nr. 860/06.01.2021 Aprobă Planul Urbanistic Zonal, „ELABORARE PUZ PENTRU CONSTRUIRE LOCUINTE INDIVIDUALE SI REGLEMENTARE STRADA ACCES”, ALBA IULIA, ALBA IULIA, STR. RETEZAT, FN, solicitant GABOR GHEORGHE SI COPROPRIETARII DIN EXTRAS CF, conform planului de situație anexat. Art.8: Indreapta eroare materiala la conditia cuprinsa in HCL 327/2020, art. 7 „ Avizează Planul Urbanistic Zonal ELABORARE PUZ PENTRU REGLEMENTARE STRADA, CONSTRUIRE LOCUINTE COLECTIVE(P+3E+4R) – MODIFICARE REGLEMENTARI APROBATE CU HCL 108/2008”, ALBA IULIA, STR. CALEA MOTILOR, STR. CALISTRAT HOGAS, FN”, solicitant ALMAX GROUP SRL PRIN TECSA IOAN, si anume se va citi: “Avizează Planul Urbanistic Zonal ,, ELABORARE PUZ PENTRU REGLEMENTARE STRADA, CONSTRUIRE LOCUINTE COLECTIVE(P+3E+4R) – MODIFICARE REGLEMENTARI APROBATE CU HCL 108/2008”, ALBA IULIA, STR. CALEA MOTILOR, STR. CALISTRAT HOGAS, FN, solicitant ALMAX GROUP SRL PRIN TECSA ION conform planului de situație anexat, cu conditia realizarii de locuinte semicolective pe tronsonul dintre strazile Fenes si Calistrat Hogas.”

29. Proiect de hotărâre privind aprobarea concesionării prin negociere directă a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, B-dul Transilvaniei, nr.14, lângă bl.28, ap.4

30. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii perioadei de funcționare a teraselor sezoniere în municipiul Alba Iulia

31. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii termenului contractului de concesiune nr.356/2010 încheiat între municipiul Alba Iulia și Oprea Tiberiu și Oprea Elena

32. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii termenului contractului de concesiune nr.26.617/2016 încheiat între municipiul Alba Iulia și SC SERCAR POWER SRL

33. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii termenului contractului de închiriere nr.42.276/2017 și a termenului contractului de închiriere nr.42.329/2017 încheiate între municipiul Alba Iulia și I.I.KASLER DIANA NICOLETA

34. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii termenului contractului de închiriere nr.42.266/2017 și a termenului contractului de închiriere nr.42.268/2017 încheiate între municipiul Alba Iulia și SC ECOMOBILITATE SRL

35. Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea vânzării prin licitație publică a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str.Septimius Severus, FN

36. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării prin negociere directă a unui imobil (teren) situate în Alba Iulia,str.Alexandru Ioan Cuza, nr.26

37. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării unor facilități comercianților, persoane fizice sau persoane juridice, care desfășoară activități comerciale în incinta Cetății Vauban Alba Iulia și în incinta Parcului Unirii

38. Proiect de hotărâre privind însușirea documentației cadastrale de dezlipire asupra unui imobil (teren) situat în Alba Iulia la intersecția străzilor Gladiolelor cu Bulevardul Transilvaniei

39. Proiect de hotărâre privind trecerea în proprietatea Municipiului Alba Iulia – domeniul privat asupra imobilului (teren) situat în Alba Iulia, strada Alexandru Ioan Cuza

40. Proiect de hotărâre privind însușirea documentației tehnice – rectificarea suprafeței de Carte funciară pentru imobilul înscris în CF nr. 96327 – Alba Iulia de la 242 mp la suprafața măsurată de 276 mp, situat în Alba Iulia, str. Avram Iancu, nr. 7A

41. Proiect de hotărâre cu privire la rectificarea suprafeței de Carte funciară pentru imobilului înscris în CF nr. 112090 Alba Iulia, str. Mircea cel Bătrân – Centrala Termică nr. 6

42. Proiect de hotărâre privind însușirea documentației cadastrale de dezlipire asupra unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str. Arnsberg

43. Proiect de hotărâre privind însușirea documentației cadastrale de dezlipire asupra unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str. Livezii

44. Proiect de hotărâre privind însușirea raportului de expertiză tehnică extrajudiciară efectuată în Dosar nr. 6927/176/2020 aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia

45. Proiect de hotărâre privind încheierea unui act adițional la contractul de administrare nr. 12585/2013 încheiat între Municipiul Alba Iulia și Școala Gimnazială ”Avram Iancu”, cu modificările și completările ulterioare

46. Proiect de hotărâre privind darea în administrare către Inspectoratul Școlar Județean Alba a unui spațiu în clădirea Școlii Gimnaziale Oarda de Jos, pentru amenajarea depozitului de manuale școlare

47. Diverse

a) Adresă nr. 5227/19.01.2021 – solicitant Szabo Buzatu Gabriel

b) Raport privind activitatea asistenților personali angajați ai persoanelor cu handicap grav, desfășurată în semestrul II al anului 2020

48. Proiect de hotărâre privind acordarea normei de hrană personalului poliției locale din cadrul Direcției Poliția Locală a municipiului Alba Iulia

49. Proiect de hotărâre privind constituirea la nivelul Municipiului Alba Iulia a Comisiei Locale de Ordine Publică

50. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și statului de funcții al Direcției de asistență socială aflată în subordinea Consiliului Local al  municipiului Alba Iulia, începând cu data de 1.02.2021.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministerul Sănătății: Recomandări pentru cei care iau tratament anticoagulant și care doresc să se vaccineze împotriva COVID

Publicat

Ministerul Sănătății a făcut vineri noi precizări legate de vaccinarea împotriva Covid-19 și a asigurat pacienții care iau tratament anticoagulant sau antiagregant că se pot vaccina în siguranță, fără să întrerupă tratamentul.

Ministerul Sănătății oferă, într-o postare pe Facebook, o serie de răspunsuri persoanelor aflate sub tratament cu anticoagulante care vor să știe dacă se pot vaccina anti Covid-19. Astfel, în funcție de medicamentele pe care le iau, pacienților le sunt oferite următoarele recomandări.

Pacienților care iau tratament anticoagulant cronic cu preparate cumarinice (Warfarină, Acenocumarol ) cu INR în marja terapeutică (2,0-3,0) li se poate administra vaccinul în siguranță, fără să se întrerupă tratamentul anticoagulant.

De asemenea, persoanelor aflate sub tratament cu noile anticoagulante de tip NOAC (Apixaban, Rivaroxaban, Edoxaban, Dabigatran) pot face vaccinul împotriva coronavirusului în siguranță, fără a omite nicio doză de anticoagulant.

Pacienții cu proteze metalice mitrale și aortice trebuie să-și dozeze INR-ul înainte de vaccinare. În cazul în care INR este peste 3,0 se recomandă consultarea medicului prescriptor în vederea ajustării dozelor de anticoagulant.

Totodată, pacienților aflați sub tratament cu anticoagulant injectabile (heparine cu greutate moleculară mică sau fondaparinux) li se poate administra vaccinul în siguranță. Ca măsură de precauție suplimentară se poate recomanda administrarea dozei zilnice de anticoagulant după administrarea vaccinului, fără a omite nicio doză de anticoagulant.

Pacienții în tratament cronic cu antiagregante plachetare (Acidul acetilsalicic, Clopidogrel, Ticagrelor, Prasugrel) nu necesită nicio ajustare a medicației și nu trebuie să întrerupă medicația.

De asemenea, este recomandată utilizarea seringilor de 1 ml, cum ar fi cele de 23G sau 25G grosime a acului (acele trebuie să fie foarte subțiri) și menținerea unei presiuni continue la nivelul locului de injectare, prin apăsare, pentru minim 2 minute.

În cazul formării unui hematom, pacientul trebuie să contacteze medicul curant.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate