Aiud
Pod rutier din Aiud, pe traseul de ocolire a centrului orașului, modernizat. Restricții de circulație în perioada lucrărilor
Un pod rutier de peste Valea Aiudului, aflat pe traseul de ocolire a centrului orașului Aiud de către traficul greu, va fi reabilitat printr-o investiție de peste un milion de lei.
În perioada execuției lucrărilor, circulația autovehiculelor mai grele de 7,5 tone va fi restricționată. Reabilitarea podului se va face sub trafic, alternativ pe fiecare sens de mers.
Primăria Aiud a lansat luni, 31 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru reabilitarea podului rutier de peste Valea Aiudului – strada Stadionului. Contractul prevederea realizarea proiectului tehnic, execuția lucrărilor și asistența tehnică din partea proiectantului.
Valoarea totală estimată este de 1.071.357,38 de lei, fără TVA.
Potrivit caietului de sarcini, obiectivul investiției constă în reabilitarea unui pod din beton situat pe strada Stadionului, peste Valea Aiudului, care este un afluent al râului Mureș. Strada Stadionului se află pe traseul de ocolire a centrului orașului de către traficul greu.
Podul are două deschideri de 16,75 metri, cu două benzi de circulație, are lățimea părții carosabile de 6 metri și trotuare pe fiecare parte de 0,90 metri.
Albia râului nu este amenajată corespunzător. În prezent, aceasta curge numai prin deschiderea aferentă malului stâng, cealaltă deschidere dinspre malul drept fiind colmatată din cauza intervenției riveranilor. Această intervenție constă în lărgirea parcării din fața stadionului în albie, precum și înălțarea malurilor cu pământ și materiale rezultate din construcții, în vederea protecției împotriva inundațiilor. Intervențiile au dus la reducerea secțiunii de scurgere a apelor, lucru ce sporește riscul de producere a inundațiilor în caz de debite mari.
Obiective preconizate:
– reabilitarea podului existent și mărirea clasei de încărcare a podului de la Clasa I la Clasa E de încărcare
– sporirea capacității de circulație prin mărirea fluenței traficului
– realizarea unui confort sporit pentru participanții la trafic
– creșterea siguranței circulației
– reducerea numărului de accidente
– îmbunătățirea mediului prin reducerea noxelor și a poluării sonore
Caracteristicile tehnice ale podului reabilitat vor fi următoarele:
– lungime totală de 40,85 metri, două deschideri de calcul de 2 x 16 metri.
– lățime totală de 9,90 metri, compusă din parte carosabilă 2 x 3,5 metri, trotuar de 2 x 1 metru, bordură înaltă de 2 x 0,20 metri, grinda parapetului pietonal 2 x 0,25 metri.
– podul are pante tip acoperiș de 2 x 2,5 %
– îmbrăcămintea va fi din beton asfaltic în două straturi
Pe timpul execuției lucrărilor circulația autovehiculelor cu masa mai mare de 7,5 tone va fi restricționată. Reabilitarea podului se va face sub trafic, alternativ pe fiecare sens de mers, iar circulația se va dirija prin semnalizare corespunzătoare.
Principalele lucrări propuse:
– decapări și demolări parțiale ale podului existent
– săpături și umpluturi pentru realizarea platformei drumului, lărgirea rampelor
– repararea și/sau înlocuirea fâșiilor degradate, care nu se mai pot repara
– execuția suprabetonării
– execuția hidroizolației și a căii de pod
– repararea infrastructurilor, la culee refacerea parțială a zidurilor de gardă și a celor întoarse, la pilă repararea acesteia
– execuția sistemului de scurgere a apelor pluviale
– lucrări de semnalizare rutieră verticală și orizontală
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News