Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Politica, „mama competenței” în învățământul din județul Alba. Cum a ajuns o profesoară, director adjunct la Școala „Vasile Goldiș” cu toate că și-a picat examenul


Publicat

scoalal generala nr 1 vasile goldis alba iuliaCuloarea politică pare să fie în continuare „mama competenței” în învățământul din județul Alba. Indiferent de punctajele de la concursuri, tot partidul decide dacă „meriți” sau nu o funcție. Așa se face că, deși și-a picat proba scrisă la examenul pentru funcția de director adjunct, Ramona Popa a fost numită în funcție, interimar, prin detașare, doar că nu la unitatea pentru care a susținut concurs, adică la Școala Gimnazială „Ion Agârbiceanu”, ci la Școala Gimnazială „Vasile Goldiș”. 

Ramona Popa a susținut examenul pentru ocuparea postului de director adjunct însă nu a trecut de proba scrisă obținând 24 din cele 50 de puncte . Cu toate acestea, a fost numită în această funcție direct de IŞJ Alba, pe motiv că niciun profesor de la Școala Gimnazială „Vasile Goldiș” nu s-a înscris.

Întrebată de Alba24 care sunt motivele pentru care a fost aleasă această variantă, Marcela Dărămuş, inspectorul şcolar general IŞJ Alba a explicat că, potrivit legislaţiei, Consiliul de Administraţie IŞJ poate propune, pentru funcţia de director sau director adjunct la o unitate de învăţământ, orice cadru didactic titulari în sistemul de învăţământ, care îndeplineşte condiţiile pentru ocuparea acestei funcţii, indiferent de la ce şcoală provine. Pe lângă titulatura în învăţământ, candidatul respectiv mai trebuie să fie profesor de gradul minim doi şi să fie expert în management educaţional.

“Am considerat că este varianta cea mai bună. Are experienţă pentru acest post şi este vorba despre o unitate şcolară importantă din oraş”, a declarat Marcela Dărămuş.

Potrivit inspectorului şcolar general IŞJ Alba, fostul director al Şcolii Gimnaziale “Vasile Goldiş” din Alba Iulia, Teofil Florea, nu s-a prezentat la concursul de anul trecut pentru ocuparea funcţiei.

“Nu contează că noul director adjunct nu a fost la concursul pentru această funcţie, niciun profesor din şcoala respectivă nu a fost la concurs. Astfel că a fost numită pe funcţie, prin detaşare în interesul învăţământului. În august se va organiza un nou concurs pentru funcţii vacante de conducere la unităţi de învăţământ, astfel că îi invităm pe cei interesaţi şi care îndeplinesc condiţiile, să participe”, a mai spus Dărămuş.

Nici profesorii Școlii Vasile Goldiș nu sunt prea încântați de decizia IŞJ și chiar au trimis către presă o scrisoare cu subînțeles.

„Ne simțim obligați să luăm atitudine față de grava deteriorare a imaginii școlii românești, a practicilor neconforme cu statutul cadrului didactic, a ducerii în derizoriu a ceea ce înseamnă esența actului educațional prin imixtiunea nepermisă a politicului în lumea școlii.

Dorim să abordăm tema dintr-o perspectivă pur contemplativă care ține de moralitate, valoare și principii. Considerăm că drumul pe care cineva îl urmează în carieră nu trebuie dictat de <trendul politic>, de schimbările produse în sfera vieții publice, parcursul său trebuie să fie ghidat de percepția exclusiv intrinsecă a valorilor fundamental umane: respect, integritate, încredere, sinceritate, corectitudine, bunătate etc.

De aceea, vă invităm la o corectă și dreaptă cugetare asupra problemei noastre de fond: Oare cât respect să aibă cineva care consideră că trebuie neapărat să coordoneze activitatea într-o școală pe care n-o cunoaște? Ori, cât de sincer este când afirmă că misiunea i-a fost încredințată fără să-şi dea acordul? Și câtă încredere să ai în colegii tăi încât să crezi că numai tu poți <cârmui corabia>?

Mergând pe aceeași linie – a marilor valori umane – nu putem să nu menționăm (cu regret) despre dreptul la libera exprimare. Citând din Convenția Europeană a Drepturilor Omului: <libertatea de exprimare este dreptul fundamental al omului de a spune ce gândește, este un drept care ţine de esența vieții umane iar la nivel individual libertatea de exprimare este o condiție necesară pentru dezvoltarea, împlinirea și demnitatea fiecărei persoane>.

Oare așa să fie?!

Nu este pentru prima dată când Ramona Popa se alege cu un post de director adjunct. În 2014 aceasta a fost numită să îl înlocuiască pe directorul adjunct al Școlii Gimnaziale „Ion Agârbiceanu”, Alexe Vinceller.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

5 Comentarii

5 Comments

  1. rusine

    marți, 31.01.2017 at 21:37

    Rusineeeeeeeeeeeee ISJ ! Rusineeeeeeeeeeee cadrelor didactice care numai prin politic pot ocupa functia de director ! Si in Ocna Mures directoarea are numai definitivatul . Cum a fost numita ? Pe ce criterii ? Rusineeeeeeeeeeee !

    • Marin

      joi, 02.02.2017 at 07:58

      Doamna care conduce ISJ Alba are ordin de partid, asa ca sa nu ne mire ca face ceea ce face. A mai facut si altele … Si e vorba si de Alba Iulia si de Ocna Mures si de Blaj … Asa sunt PSD-istii, partid cu apucaturi mostenite de la PCRul din care se trag. Iar de la un partid totalitar, ce pretentii sa ai?

  2. Nepotzika Pesedea

    miercuri, 01.02.2017 at 18:51

    Si ca sa ne fie foarte clar: ”Doamna” e nepoata de inspectoare din cadrul ISJ, a mai fost NUMITA anterior ca director adjunct insa anul acesta postul i-a fost ”suflat’ de fiica actualului director plin de la Scoala ,,Ion Agarbiceanu” . Prin urmare,…nepotica trebuia ,,rezolvata” . Ce mai conteaza voturile IN UNANIMITATE CONTRA….!!!!!!
    SA VA FIE RUSINE doamna RAMONA POPA,!!!! Cand o sa cadeti de pe gard o sa va ”rezolve” viata…

  3. albanezul

    joi, 02.02.2017 at 18:44

    Cum se face ca nici macar un profesor de la scoala respectiva nu a candidat?! Asa slabi sunt toti,nu se incadra niciunul in conditii?! Sau e mai bine ss fi carcotas in loc sa pui mana ca sa faci ceva! Nu tin partea celei numite in functie,nu mi pasa,,doar observ cum toti fac galagie dar ei stau in umbra!

  4. Crisstina

    sâmbătă, 04.02.2017 at 22:05

    O cunosc pe doamna Ramona Popa si e cea mai buna profesoara imi e profesoara de desen de 3 ani si am invatat multe lucruri de la ea si nu spun asta doar ca e mama fostului meu prieten e o persoana minunata , mie imi place de ea pur si simplu o ador .

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

29 octombrie – Ziua internațională a internetului. Care a fost primul mesaj transmis online în urmă cu 51 de ani

Publicat

La 29 octombrie este aniversată, din 2005, Ziua internaţională a internetului. Reţeaua de internet este considerată de foarte mulţi drept cea mai importantă invenţie a umanităţii.

În România, Ziua Internațională a internetului a fost celebrată pentru prima dată în anul 1999 cu ocazia celei de-a 30-a aniversări, atunci când domeniul „.ro” a fost pentru prima dată alocat unui computer din cadrul ICI (Institutul pentru Cercetări în Informatică), astăzi numit Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică. Primul site românesc a fost, cum era de aşteptat, www.ici.ro. 

Data aleasă celebrează efortul comun depus de cei care au contribuit la realizarea spaţiului virtual şi de a atrage atenţia, totodată, asupra muncii celor din domeniul tehnologiei informaţionale pentru îmbunătăţirea serviciilor furnizate prin acest tip de conexiune, care a însemnat îmbunătăţirea serviciilor folosite de oameni în viaţa de zi cu zi.

Celebrarea acestei zile este promovată de Asociaţia Utilizatorilor de Internet. La scurt timp de la desfăşurarea summit-ului Societăţii Informaţionale, în noiembrie 2005, în Tunis, s-a avansat Naţiunilor Unite propunerea de instituire la 29 octombrie a Zilei mondiale a societăţii informaţionale, care a devenit Ziua Internetului, potrivit www.itu.int.

Marcarea acestei zile atrage atenţia asupra posibilităţilor oferite de noile tehnologii pentru îmbunătăţirea standardelor de viaţă printr-o mai bună înţelegere a tehnologiei şi funcţiilor sale.

Actul de naștere al internetului

Totul a început la 29 octombrie 1969, la doar câteva luni de la momentul istoric pentru omenire când astronautul american Neil Armstrong a făcut primii paşi pe Lună.

Într-un laborator al prestigioasei instituţii americane de învăţământ superior UCLA, absolventul Leonard Kleinrock a telefonat la prestigioasa Universitate Stanford şi a comunicat lui Charley Kline şi Bill Duvall că va trimite un mesaj prin intermediul internetului. Era vorba despre proiectul intitulat ARPANET, o reţea finanţată de Departamentul American al Apărării care conecta astfel patru terminale independente dispuse la universităţile UCLA, Stanford, Utah şi California – Santa Barbara.

Intenţia lui Kleinrock a fost de a trimite cuvântul „login”, însă a reuşit să trimită doar literele „l” şi „o”.

Însă, sub coordonarea profesorului Leonard Kleinrock, Kline a reuşit să transmită complet cuvântul „login” o oră mai târziu. Astfel a fost înregistrată prima comunicare între două terminale folosind internetul, potrivit theinternetday.com.

Cum s-a ajuns la „www”

În 1989, „world wide web” a devenit posibil, mulţumită reuşitelor cercetătorului britanic Tim Barners-Lee care a realizat limbajul pentru realizarea paginilor de internet, denumit HTML – „hypertext markup language” şi protocolul de comunicaţie destinat transferului de informaţie criptată – HTTP – „Hypertext transfer protocol”.

Oficial, proiectul World Wide Web a fost anunţat la 6 august 1991.

Foarte puţini oameni au auzit de internet înainte de începutul anilor ’90 ai secolului trecut, iar primele tranzacţii online au apărut două decenii mai târziu. Iniţial, reţeaua de internet era limitată la universităţi, agenţii guvernamentale şi anumite segmente ale comunităţii ştiinţifice.

Când a intrat internetul în casele oamenilor

Introducerea sistemului de operare Windows 95 a însemnat accesul internetului în casele oamenilor, datorită pachetului Internet Explorer, browser-ul care oferea acces la internet.

În anii 2000, aproape jumătate din locuinţele din Statele Unite ale Americii aveau calculatoare personale.

Numărul site-urilor de internet a explodat în perioada 1996-2008, de la 100.000 la peste 162 de milioane, fenomen generat de doi factori: dotarea instituţiilor de învăţământ cu calculatoare personale, dar mai ales datorită învăţării modului în care poate fi folosit internetul pentru conectarea întregii lumi. Acest lucru a dus la crearea primelor programe de dezvoltare a site-urilor de internet, precum DreamWeaver, care a permis astfel oricui să realizeze portaluri web.

Succesul înregistrat de magazinele online precum Amazon.com şi Ebay.com a însemnat apariţia unor noi platforme de afaceri similare, ceea ce a dus la explozia domeniului ”.com”.

Dezvoltarea fulminantă a internetului l-a determinat pe şeful Google Eric Schmidt (2001-2011) să declare că aproape fiecare locuitor al planetei poate fi conectat la internet până în 2020.

Un muzeu al online-ului

A intra pe un site de internet a devenit astăzi un gest banal și aproape indispensabil. Mulți oameni știu ei înșiși cum să-și creeze un site, fără a mai avea nevoie de ajutorul unui profesionist. În acest ocean de site-uri care există astăzi este destul de greu să le găsești pe cele mai vechi.

Cel care revendică titlul de cel mai vechi site din lume este symbolics.com. Înregistrat în martie 1985, acesta este printre primele nume de domeniu  din lume.

Site-ul este practic un muzeu virtual al internetului. Pe acest site se găsesc toate datele-cheie ale online-ului, de la e-mailurile prin care s-a creat Facebook până la primele atacuri informatice.

Aflăm cu această ocazie că belgianul Paul Otlet a imaginat încă din 1934 conceptul de „web” (rețea). Alții spun că primele idei ale unei rețele globale de informații au venit încă de la începutul secolului XX și i-au aparținut lui Nikola Tesla.

Site-ul care se încăpățânează să existe fără să aibă conținut

Un pic mai „tânăr” decât site-ul muzeului online-ului este  itcorp.com. A fost creat în septembrie 1986 și aparține societății Interrupt Technology Corporation, cu sediul în California. Chiar dacă home page-ul se deschide, site-ul este golit de conținut. Abia are un text de câteva rânduri: „Suntem o mică societate privată de consiliere informatică, specializată în sisteme de stocare și măsurători informatice”, spun creatorii site-ului care îi îndeamnă pe cei care au nevoie de astfel de servicii să scrie la o adresă de e-mail. Pare, desigur, cea mai învechită metodă de publicitate, dar vine și explicația, ușor ironică: „Această pagină web există pentru a veni în întâmpinarea celor care se așteaptă ca orice domeniu să aibă și o prezență web”.

sursa: agerpres.ro, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ATENȚIE ȘOFERI: Cod Galben de ceață în județul Alba. Viziblitate redusă local sub 200 m și izolat sub 50 m

Publicat

Meteorologii au emis atenționări Cod Galben de ceață valabile pentru județul Alba și alte județe din țară, joi dimineață. 

În Alba, atenționarea este valabilă până la ora 10:00 și vizează zona joasă a județului. 

Potrivit ANM, se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m.

Atenționări similare sunt valabile și pentru județele: Covasna, Brașov, Mureș, Harghita, Sibiu, Constanța, Tulcea, Brăila, Buzău, Călărași, Ialomița, Botoșani, Neamț, Vrancea, Vaslui, Caraș-Severin, Timiș, Arad, Cluj, Bistrița-Năsăud, Sălaj.

sursa: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

România va avea o hartă a şcolilor dezavantajate. Cum vrea Ministerul Educației să ajute elevii defavorizați

Publicat

Ministerul Educației și Cercetării vrea să implementeze o hartă a școlilor dezavantajate din România , cu scopul precis de a ști unde e nevoie să aloce mai multe resurse pentru educație. 

„Hărta şcolilor dezavantajate din România” va avea un rol important în procesul de stabilire a modului şi a priorităţilor de alocare a resurselor şi a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027. În plus, va putea ghida intervenţii strategice, realizate de Guvern, menite să reducă clivajele din educaţie, se precizează într-un comunicat al Ministerului.

Pentru realizarea acestui obiectiv, ministrul Monica Anisie a invitat o serie de organizaţii cu activităţi şi rezultate relevante în ceea ce priveşte asigurarea echităţii în educaţie să se alăture demersului.

Harta ar urma să identifice problemele specifice ale școlilor, de la lipsa toaletelor și până la calitatea actului educațional

„Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuşi să realizăm această hartă a şcolilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual şi adapta intervenţiile de la nivel central, judeţean şi local, în beneficiul fiecărui elev din România”, subliniază ministrul Anisie în invitaţia transmisă organizaţiilor şi instituţiilor.

De altfel, între acestea şi Ministerul Educaţiei şi Cercetării există „o colaborare de lungă durată”, concretizată în diverse parteneriate şi proiecte care au scopul de asigurare a echităţii în educaţie.

„Cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituţional şi universitar care pot sprijini acest proces cu expertiza şi resursele necesare, vom realiza o hartă a şcolilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia se vor identifica nevoile generale reale şi problemele specifice ale şcolilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educaţional. Harta şcolilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor şi proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027”, se mai arată în comunicatul de presă.

O primă discuţie tehnică în acest sens este programată vineri, fiind aşteptaţi să participe reprezentanţii UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universităţii din Bucureşti, ai Institutului Naţional pentru Statistică şi ai Fundaţiei Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

sursa: edu.ro

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Coronavirusul se răspândește cel mai mult în familie și între prieteni. Ce spune un medic

Publicat

sarbatoare chef pahare

Coronavirusul se răspândește cel mai mult în familie și la evenimentele private, arată un studiu făcut în Statele Unite, iar și în România concluziile sunt similare.

Medicul Valeriu Gheorghiță, de la Spitalul Militar din București, a explicat situația, la Digi24.

„Este cu siguranță unul dintre factorii care contribuie la răspândirea acestui virus, în mediul familial și în special la anumite petreceri desfășurate în mediul privat, unde este foarte greu să intervii din punctul de vedere al măsurilor de control.

Există o tendință de a nu respecta măsurile de protecție atunci când ne întâlnim în grupuri de persoane pe care le cunoaștem, cu care obișnuim să ne vedem periodic, cu diverse ocazii, și bineînțeles că cu această ocazie există acest risc de răspânire a infecției de la o persoană la alta, cu atât mai mult acolo unde avem o răspândire comunitară accelerată.

E clar că vorbim de o perioadă de sacrificii pentru toată lumea, dar dacă unii aleg să eludeze aceste reguli și să creadă că păcălesc măsurile de prevenție, se înșală, pentru că, inevitabil, această creștere a numărului de de cazuri se întoarce ca un bumerang și se răsfrânge și asupra lor. Nu putem trăi izolați, trăim într-o societate care funcționează pe baza unor reguli”, a declarat medicul.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate