Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Posturile disponibile în sectorul bugetar din județul Alba. Detalii: localitățile, pozițiile și condiții de participare


Publicat

job

Posturile disponibile în sectorul de stat. De la Alba Iulia, la Blaj, Aiud și până în Munții Apuseni există o serie de poziții disponibile în sectorul bugetar. Mai jos, regăsiți aceste posturi și condițiile complete de participare la selecție.

Liceul Tehnologic „Ștefan Manciulea“, cu sediul în Blaj, județul Alba organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale de execuție vacante, de administrator financiar.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • nivelul studiilor: superioare de lungă durată;
  • vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului: 10 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 09 mai 2019, ora 09:00: proba scrisă;
  • 13 mai 2019, ora 09:00: proba practică;
  • 14 mai 2019, ora 09:00: proba interviu;

 

Relaţii suplimentare la Liceul Tehnologic „Ștefan Manciulea“, cu sediul în Blaj, Piața 1848 nr. 3, județul Alba, tel. 0723549624, 0258710655.

Unitatea Administrativ Teritorială – Municipiul Blaj, Județul Alba – Serviciul Public de Gospodărie Comunală organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale de conducere vacante, de şef serviciu.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  •  studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență în domeniul științe inginerești/tehnice;
  • vechime în specialitatea studiilor – minimum 5 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 19 aprilie 2019, ora 14:00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 06 mai 2019, ora 10:00: proba scrisă;
  • 08 mai 2019, ora 10:00: proba interviu.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Blaj din Blaj, Piața 1848 nr. 16, Județul Alba, telefon 0766/545.358.

Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu” din Blaj, județul Alba organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale, vacante de şofer.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • nivelul studiilor – medii;
  • permis de conducere categoria D, D1;
  • atestat profesional valabil pentru transportul rutier de persoane;
  • vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului – 3 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 06 mai 2019, ora 10.00: proba scrisă;
  • 07 mai 2019, ora 10.00: proba interviu.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Liceului Tehnologic „Timotei Cipariu” din Blaj, Strada Dr. Vasile Suciu nr. 25, județul Alba, telefon 0258/713.630.

Administrația Națională „Apele Române”, Administrația Bazinală de Apă Mureș – Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba organizează concurs pentru ocuparea pe perioada nedeterminată a funcțiilor contractuale de execuție, vacante, astfel:

• 1 post contractual vacant (8 ore/zi) pe perioadă nedeterminată după cum urmează:
denumirea postului /loc de muncă – hidrolog / Stația Hidrologică Alba Iulia:

• 1 post contractual vacant (2 ore/zi) pe perioadă nedeterminată după cum urmează:
denumirea postului /loc de muncă – muncitor hidrometru / Stația Hidrologică Câmpeni (pentru Valea Ierii);

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

• postul de hidrolog:
studii superioare în domeniul: geografie, hidrologie;
vechime muncă – nu se cere.

• postul de muncitor hidrometru:
studii medii;
domiciliul: VI. Ierii;
vechime muncă – nu se cere.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 19 aprilie 2019, ora 13:00: termenul limită de depunere a dosarelor;
  • 03 mai 2019, ora 09.00 proba scrisă;
  • 08 mai 2019, ora 09.00 proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la Administrația Națională „Apele Române”, Administrația Bazinală de Apă Mureș – Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba din Str. Lalelelor nr. 7a, telefon 0258-835578, 0258-834426.

Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia, judeţul Alba organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcțiilor contractuale de execuție, vacante, de:

  1. asistent medical principal – la Bloc Operator (Ortopedie);
  2. asistent medical debutant – la Compartiment Diabet Zaharat, Nutriție și Boli Metabolice.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • asistent medical, gradul principal, specialitatea medicină generală (PL):
    • studii: diplomă de bacalaureat, diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform G nr. 797/1997, privind echivalarea studiilor absolvenților liceelor sanitare, promoțiile 1976 – 1994, inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare;
    • 5 ani vechime ca asistent medical;
    • examen pentru obținerea gradului principal;
    • certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R.;
    • adeverință pentru participare la concurg, eliberată de către Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali, urmând ca persoanele care var ocupa posturile să prezinte avizul anual pentru autorizarea exercitării profesiei;
    • cunoștințe generale de utilizare a calculatorului, redactarea unui document.
  • asistent medical debutant, specialitatea medicină generală (PL):
    • studii: diplomă de bacalaureat, diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform H.G. nr. 797/1997, privind echivalarea studiilor absolvenților liceelor sanitare, promoțiile 1976 – 1994 inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare;
    • fără vechime;
    • certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R.;
    • adeverință pentru participare la concurs, eliberată de către Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali, urmând ca persoanele care vor ocupa posturile să prezinte avizul anual pentru autorizarea exercitării profesiei;
    • cunoștințe generale de utilizare a calculatorului, redactarea unui document.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 19 aprilie 2019, data limită pentru depunerea dosarelor;
  • 06 mai 2019, ora 10:00: testare psihologică;
  • 07 mai 2019, ora 10:00: proba scrisă;
  • 10 mai 2019, ora 10:00: proba practică;
  • 15 mai 2019, ora 10:00: proba interviu.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială.   Relaţii suplimentare pot fi obţinute la sediul din Alba Iulia, Bd. Revoluţiei 1989 nr. 23, judeţul Alba, telefon 0258/820.825, interior 146.

Primăria Comunei Săliștea cu sediul în comuna Săliștea, str. Joseni nr. 447, județul Alba organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale de execuție vacante, de muncitor calificat IV.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • nivelul studiilor: studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu se solicită.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 25 aprilie 2019, ora 09.00 proba scrisă;
  • 26 aprilie 2019, ora 09.00 proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Primăria Comunei Săliștea. cu sediul în comuna Săliștea, str. Joseni nr. 447, județul Alba, tel. 0762201062.

Agenția Națională a Funcționarilor Publici organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcţiei publice de conducere vacante de arhitect şef al municipiului Alba Iulia, judeţul Alba.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 22 aprilie 2019: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 08 mai 2019, ora 09:00: proba suplimentară de testare a cunoştinţelor PC;
  • 08 mai 2019, ora 11:00: proba scrisă;
  • data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare cu privire la acest concurs se pot obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726

Agenția Națională a Funcționarilor Publici organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcţiilor publice de conducere vacante de director executiv – Direcţia Economică şi arhitect – şef al municipiului Aiud, judeţul Alba.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiei publice sunt:

  • director executiv – Direcţia Economică:
    • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ştiinţe economice;
    • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani;
    • studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii.
  • arhitect – şef al municipiului Aiud, judeţul Alba:
    • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul arhitectură sau în domeniul urbanism cu studii de masterat sau postuniversitare în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului conform art. 36 indice 1 lit. b) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismului, cu modificările şi completările ulterioare;
    • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani;
    • studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii;
    • atestat eliberat de Registrul Urbaniştilor din România.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 22 aprilie 2019: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 08 mai 2019, ora 10:00: proba scrisă;
  • data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare cu privire la acest concurs se pot obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Primăria Comunei Câlnic, judeţul Alba organizează concurs pentru ocuparea următorului post contractual din cadrul Proiectului „Resurse pentru Câlnic – Creșterea accesului la resurse la nivelul întregii comunități„, Programul Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020, Axa prioritară 4 – „Incluziunea socială și combaterea sărăciei„, Obiectiv Specific 4.1. „Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate„. POCU/138/4,1.114930, aprobat prin H.G. nr. 286/2011, modificată și completată de H.G. nr. 1027/2014:

• denumirea postului – asistent medical, post vacant contractual, pe perioadă determinată.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 25 aprilie 2019, ora 10.00: proba scrisă;
  • data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Comunei Câlnic, Str. Principală nr. 20, judeţul Alba, telefon 0747358691.

Liceul „Corneliu Medrea” din Zlatna, judeţul Alba organizează concurs pentru ocuparea postului contractual vacant de șofer, pe perioadă nedeterminată.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Liceului „Corneliu Medrea” din Zlatna, str. Tudor Vladimirescu nr. 14, judeţul Alba, telefon 0258/856.509.

Primăria Orașului Teiuș, Județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției publice de execuție, vacantă, de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Urbanism și Amenajarea Teritoriului, Protecție Civilă – Compartimentul Cadastru.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 22 aprilie 2019, ora 16:00: termenul limită de depunere a dosarelor;
  • 14 mai 2019, ora 10:00: proba scrisă;
  • data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentate se obţin la sediul Primăriei Orașului Teiuș, Str. Clujului nr. 80, Județul Alba, telefon 0258.851.101, interior 24,e-mail resurseumane_teius@yahoo.com.

Agenția Națională a Funcționarilor Publici organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcţiei publice de conducere vacante de director executiv – Direcţia de Asistenţă Socială din cadrul aparatului de specialitate al primarului oraşului Câmpeni, judeţul Alba.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 17 aprilie 2019: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 07 mai 2019, ora 10:00: proba scrisă;
  • data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare cu privire la acest concurs se pot obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Primăria Avram Iancu, Judeţul Alba organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă determinată a funcției contractuale de execuție temporar vacante de secretar administrativ, din cadrul Proiectului „Comunitatea Moţilor Harnici”, Programul Operaţional Capital Uman (POCU) 2014- 2020, Axa prioritară 4 – „Incluziunea socială şi combaterea sărăciei”, Obiectiv Specific 4.1. „Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din comunităţile marginalizate”, POCU/138/4/1/114930.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii medii sau postliceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat;
  • experiență peste 5 ani, timp, 8 ore/zi.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 22 aprilie 2019: termenul limită de depunere a dosarelor;
  • 24 aprilie 2019, ora 10:00: proba scrisă;
  • 24 aprilie 2019, ora 13:00: proba orală (interviu).

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Avram Iancu, str. Avram Iancu nr. 169, judeţul Alba, telefon: 0786/023.585.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Hotărâri ale CJSU Alba: Măsuri și restricții pentru comunele Cergău, Râmeţ şi Roşia de Secaş

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a transmis joi două noi hotărâri.

Ambele hotărâri sunt semnate pentru prefectul de Alba, care este președintele CJSU Alba, de șeful ISU Alba, Ovidiu Costea. 

Prima hotărâre completează o hotărâre anterioară, de unde autoritățile au omis neintenționat un paragraf:

”Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente”.

Citește și: ALBA: 25 cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența actualizată în localitățile din județ

Cea de-a doua vizează măsuri și restricții pentru Cergău, Râmeţ şi Roşia de Secaş, în funcție de incidență. Este vorba despre măsurile prevăzute în hotărârile naționale elaborate de CNSU.

Vezi și: DOCUMENTE: MODELE DE DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de la angajator 

Localitate – cazuri la 14 zile – incidența cazurilor COVID-19

Râmeț – 5 cazuri – 9,28 (anterior 7,42)

Cergău – 14 cazuri – 8,57 (anterior 6,73)

Roșia de Secaș – 5 cazuri – 3,09 (anterior 1,86)

Hotărârile pot fi consultate mai jos:

HOTĂRÂREA nr. 141 din 13.05.2021

privind modificarea și completarea hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021

Constatând faptul că la adoptarea hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021, a fost omise prevederile art.1 pct. 15 din Anexa nr. 3 la H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

  • H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 13.05.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art.I. Articolul 1 la hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021, se modifică și se completează în sensul în care după punctul 12 se introduce un nou punct 121 cu următorul cuprins:

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente.”

Art.II. Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021 se va actualiza conform dispozițiilor stabilite prin prezenta hotărâre.

Art.III. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 13.05.2021

PENTRU PREȘEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA, vicepreședinte locotenent – colonel Ovidiu COstea, (Î) Inspector șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Alba.

HOTĂRÂREA nr. 142 din 13.05.2021

privind constatarea ratei de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, la data de 13.05.2021 și actualizarea măsurilor de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 la nivelul comunelor Cergău, Râmeţ şi Roşia de Secaş

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 5571/13.05.2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

  • H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 13.05.2021,

HOTĂRĂȘTE:

  1. (1) Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 13.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei care este parte integrantă din prezenta hotărâre.

(2) Măsurile stabilite pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 la nivelul comunelor Cergău, Râmeţ şi Roşia de Secaş, județul Alba, sunt cele prevăzute în hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021, în funcție de rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, conform Anexei la prezenta hotărâre.

(3) Măsurile prevăzute pentru unităţile administrativ teritoriale de la alin(2), intră în vigoare începând cu data de 14.05.2021, ora 00,00, pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

(4) Înaintea expirării perioadei de 14 zile, în funcție de rata de incidență cumulată, măsurile pot fi actualizate, în cazul creșterii ratei de incidență și încadrarea într-o limită superioară sau scăderii la zero a acesteia.

  1. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

  2. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 13.05.2021

PENTRU PREȘEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

PENTRU PREȘEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA, vicepreședinte locotenent – colonel Ovidiu COstea, (Î) Inspector șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum fentează legea, transportatorii cu camioane supra-încărcate. Dacă refuză cântarul, amenda este de 5 ori mai mică

Publicat

Șoferii care circulă cu autocamioane încărcate peste limita legală, profită de o portiță în lege, care le permite să ocolească amenzile mari pe care le-ar putea lua în trafic. 

Concret, aceștia refuză cântărirea mașinii și asta le aduce o amendă mult mai mică decât cea pe care ar primi-o dacă ar accepta. În plus, rămân și cu plăcuțele de înmatriculare, o altă sancțiune posibilă. 

Peste 700 de șoferi au refuzat anul trecut cântărirea camioanelor încărcate și au preferat să plătească amenda pe persoană fizică.

Dacă ar fi acceptat să tragă camionul pe cântar și s-ar fi constatat o supraîncărcare a acestuia, amenda era de până la cinci ori mai mare, potrivit Europa Liberă.

Orice transport pe drumurile publice este reglementat în ceea ce privește greutatea încărcăturii, în sensul că nu poate fi depășită o masă totală maximă, în funcție de categoria de drum.

Astfel, transporturile grele sunt verificate și cântărite de inspectorii Inspectoratului de Stat pentru Control în Transportul Rutier (ISCTR).

  • „Refuzul de a supune vehiculul verificării prin cântărire şi/sau măsurare a dimensiunilor, refuzul de a însoţi vehiculul personalului cu atribuţii de control în vederea cântăririi şi/sau măsurării dimensiunilor transportului, precum şi refuzul de a prezenta personalului cu atribuţii de control documentele privind transportul, cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei, aplicată conducătorului auto”.

Dacă plătește amenda în 48 de ore, acesta se înjumătățește.

De această lege deficitară profită tot mai mulți transportatori care se știu că depășesc cu mult greutatea admisă pentru a circula pe drumurile din țară.

În situațiile tot mai dese în care activiștii de mediu reclamă transporturi supraîncărcate cu lemn, nisip sau piatră pentru balastiere, șoferii preferă să primească amenda în nume propriu, banii fiind ulterior recuperați de la patronul firmei care a organizat transportul.

Dacă s-ar supune cererii inspectorilor de la ISCTR de a cântări camionul, amenda ar putea ajunge până la 30.000 de lei în cazul camioanelor cu axă triplă.

Legea mai spune că Poliția ridică plăcuțele de înmatriculare ale camionului până la remedierea situației.

Dar acest lucru se poate rezolva foarte ușor prin descărcarea surplusului din camion, după care autovehiculul își poate continua cursa.

Sursă: Europa Liberă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Lucian Bode: Profesorii cu teze de doctorat plagiate nu vor mai putea preda. Vor avea interzis la Academia de Poliție

Publicat

Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a declarat că modificările legislative avute în vedere în următoarea perioadă interzic profesorilor de la Academia de Poliţie „A.I. Cuza” să mai predea la această unitate de învăţământ în cazul în care se dovedeşte că au plagiat tezele de doctorat. 

„Există mecanisme legale, instituţionale care au această obligaţie şi, de altfel, sunt în evaluarea CDNATCU.

Unele, trei la număr, au fost declarate plagiate, altele sunt în evaluare, cu siguranţă, profesorii de la Academia de Poliţie care – Doamne fereşte! – ar avea teza plagiată, demersurile pe care noi le facem, o să vedeţi în lege, vor preciza exact: nu mai pot preda la Academia de Poliţie, dacă au avut o teză care s-a dovedit a fi plagiată”, a declarat Lucian Bode.

Anunțul a fost făcut joi. într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Instituțiile publice, obligate să accepte plata online a taxelor, impozitelor și amenzilor. Inițiativă legislativă a USR PLUS

Publicat

La Camera Deputaților a fost depusă o propunere legislativă prin care instituțiile publice să fie obligate să accepte și plata online a impozitelor, taxelor, amenzilor și altor obligații de plată.

Astfel, ar fi ușurată viața cetățenilor, prin acces la beneficiile tehnologiilor moderne și prin economie de timp și resurse, dar se va realiza și o colectare mai rapidă și eficientă a impozitelor și a taxelor.

„Din 2016, instituțiile publice sunt obligate să accepte încasări și prin cardurile de credit și de debit.

Acum în 2021, este momentul să continuăm modernizarea și să impunem operatorilor economici furnizori de servicii de utilitate publică și instituțiilor publice care încasează impozite, taxe, amenzi, dobânzi, penalități de întârziere, etc. obligația de a accepta și plata online, printr-un sistem electronic modern de plată la distanță”, transmite USR PLUS.

„Prin această inițiativă, respectăm dorința cetățenilor care își doresc să nu mai fie plimbați între diferite instituții pentru a plăti taxe, impozite, amenzi și alte obligații.

Continuăm modernizarea instituțiilor publice și grăbim digitalizarea prin propunerea legislativă depusă. Toți cetățenii vor avea acces la beneficiile tehnologiilor moderne printr-o implementare mai rapidă a mijloacelor de plată online a impozitelor și taxelor pe întreg teritoriul României.

Administrația publică trebuie să conștientizeze faptul că plățile online nu mai reprezintă o noutate pentru cetățenii români. Ne gândim, de asemenea, și la cei care au plecat la muncă în străinătate.

Chiar dacă nu se află în țară, românii din diaspora continuă să plătească taxe în locul bătrânilor rămași acasă. Prin implementarea unui sistem de plată modern, o vor putea face de la distanță, ușor și în timp util”, declară deputatul USR PLUS Brian Cristian.

„E momentul să le oferim românilor motive să aibă încredere în instituțiile statului. Propunem, prin această inițiativă, o abordare coerentă și unitară în digitalizarea administrației publice.

Ea are un dublu rezultat benefic: reduce disconfortul cetățenilor și creează cadrul pentru optimizarea costurilor, dar și a colectării de venituri de către instituțiile publice. E datoria statului român să ofere servicii publice online eficiente și sigure.

Acum, avem și un termen limită pentru atingerea acestui scop: șase luni de la intrarea în vigoare a acestei legi”, declară deputatul USR PLUS de Cluj Viorel Băltărețu.

Proiectul de lege modifică Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, iar termenul de implementare a măsurilor este de maximum 6 luni de la data intrării în vigoare a legii.

Instituțiile publice vor putea decide asupra soluției implementate, în condițiile în care există pe piață și funcționează cu succes numeroase aplicații.

Spre exemplu, Ghiseul.ro, platformă dezvoltată și administrată de Autoritatea pentru Digitalizarea României, ușor accesibilă și la costuri minime pentru instituțiile publice.

Pot fi utilizate și alte soluții software, în paralel sau nu cu Ghiseul.ro, după modelul Primăriilor Baia Mare sau Cluj, care oferă plata online și direct prin pagina web proprie.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate