Actualitate
Prefectura Alba: Precizări pentru beneficiarii alimentelor acordate de UE. Persoanele care nu primesc cupoane, înscrise pe liste suplimentare
Cele aproximativ 50.000 de persoane defavorizate, șomeri, veterani invalizi sau veterani de război își vor putea ridica alimentele acordate de Uniunea Europeană, de la centrele de distribuție ale primăriilor în a căror rază teritorială își au domiciliu/reședința, pe baza cuponului individual și a actului de identitate. Cetăţenii care nu primesc cupoanele prin intermediul Poştei Române, dar care sunt îndreptăţiţi să beneficieze de ajutoarele alimentare vor putea fi înscrişi pe listele suplimentare întocmite de către primării.
În județul Alba, sunt distribuite 47.584 de tichete la domiciliile beneficiarilor, potrivit reprezentanţilor Poştei. Fiecare tichet are pe spate numele unității unde trebuie să se prezinte persoana pentru a-și ridica alimentele, din momentul în care este anunţat că sunt disponibile aceste ajutoare, potrivit aceleiaşi surse.
Prefectura Alba transmite precizări privind modalitatea de acordare a ajutoarelor alimentare pentru persoanele defavorizate.
Persoanele care vor primi ajutoare alimentare pe baza listelor suplimentare vor prezenta un document care atestă încadrarea în grupul-ţintă, care, după caz, poate fi:
a) dispoziţia scrisă a primarului sau mandatul poştal pentru plata drepturilor, pentru:
– familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
– familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările ulterioare;
b) carnetul de şomer vizat conform prevederilor legale sau mandatul poştal ori orice alt document prin care se atestă plata indemnizaţiei de şomaj cuvenite lunar, pentru şomerii care beneficiază de indemnizaţie de şomaj în cuantum lunar stabilit conform prevederilor legale până la 400 lei, inclusiv, sau adeverinţă eliberată de Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană care atestă înregistrarea persoanei ca şomer în evidenţa agenţiei, pentru şomerii care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj în condiţiileLegii nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
c) decizia de pensie sau mandat poştal pentru plata drepturilor, pentru:
– pensionarii sistemului public de pensii ale căror drepturi, obţinute din pensie sau, după caz, din pensii cumulate, se află sub 400 lei/lună;
– pensionarii sistemului public de pensii beneficiari de indemnizaţia socială pentru pensionari, acordată potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea – pensiei sociale minime garantate, aprobată prin Legea nr. 196/2009, al căror venit se află sub 400 lei/lună;
d) certificatul de încadrare în grad de handicap grav şi accentuat, pentru persoanele cu handicap grav şi accentuat, neinstituţionalizate, adulţi şi copii;
e) mandat poştal pentru plata drepturilor, pentru persoanele beneficiare ale prevederilor Legii nr. 49/1991 privind acordarea de indemnizaţii şi sporuri invalizilor, veteranilor şi văduvelor de război, cu modificările şi completările ulterioare.
“ Doresc să se înţeleagă faptul că persoanele care fac parte din una dintre categoriile defavorizate beneficiază de ajutoare alimentare o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi apartin la data distribuirii ajutoarelor”, precizează prefectul Gheorghe Feneşer.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News