Eveniment
Prima mașină din România care merge cu apă este un Logan. Invenția a fost omologată de un instructor auto
Florian Călăuz, instructor auto în Baia Mare a reușit să omologheze motorul care merge cu apă, o invenție pe care și-a montat-o pe mașina personală, un model Dacia Logan. Cu un litru de apă poate parcurge 10.000 de kilometri.
Florin Călăuz susține că și-a montat pe mașină o instalație pe hidrogen (rezultat în urma hidrolizei apei), iar consumul de carburant i-a scăzut drastic.
Mai mult, după ce instalezi acest echipament, consumul de combustibil scade cu 40 – 50% la motoarele cu benzină, motorină și GPL. Potrivit ziaruldebaiamare.ro, cu 1 litru de apă plus hidroxid de sodiu parcurgi cu mașina 10.000 de kilometri.
“Cu un plin al rezervorului, în jur de 50-60 de litri de motorină, pot face drumul din Baia Mare până la Constanța, dus-întors și din nou până la malul mării.
Aparatul face hidroliza apei, realizează hidrogen care merge la galeria de admisie și oxigenul va ieși pe țeava de eșapament, scăzând poluarea.
“Vorbim de apă plus hidroxid de sodiu. Aparatul face hidoliza apei, realizează hidrogen care merge la galeria de admisie si oxigenul va ieși pe țeavă de eșapament, scăzând poluarea.
Hidrogenul prin ardere dezvolta o putere calorică mai mare de șase ori față de oricare alt combustibil ca benzina, motorina sau GPL, în acest fel crescând și puterea motorului, scăzând consumul de carburant pentru că în ardere se foloseste hidrogen”, a mai declarat Florian Calauz.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pilu
luni, 09.01.2023 at 10:29
Bravo lui ! Nu-s proşti românii, ci ăia care le bagă beţe-n roate, c-aşa-i la noi, să moară capra vecinului.Parcă a mai fost un unul mai demult(a fost prezentat la tv), de băga pepsi în rezervor şi făcea nu ştiu câţi kilometrii cu aşa ceva. Se mai aude ceva ?
Ionuț
luni, 09.01.2023 at 12:46
Motorul cu sodă caustică a fost inventat la începutul secolului XIX de chimistul și inventatorul german Moritz Honigmann. La scurt timp, mai multe așa-numite „locomotive fără foc” au fost construite și utilizate cu succes pentru transportul public din Berlin și Aachen.