Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia a câștigat un proces în care erau semnalate nereguli la două angajări. ANFP pusă la plată de instanță


Publicat

sediu Primaria Alba Iulia

La sfârșitul anului 2019, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) demara un procedeu nemaivăzut în județul Alba: chema în judecată Primăria Alba Iulia, pe viceprimarul cu atribuții de primar, Voicu Paul și două persoane: Vasile Bereș și Larisa Victoria Oprean. 

Motivul procesului intentat de ANFP era chiar concursul de angajare a celor doi, Bereș și Oprean, pe două posturi în primărie: postul de șef serviciu administrare piețe – concurs câștigat de Vasile Bereș și un post de polițist local – concurs câștigat de Larisa Victoria Oprean. 

Pe lângă constatarea nulității concursurilor, ANFP cerea în instanță și anularea dispozițiilor prin care cei doi au fost numiți pe post. 

Dosarul înregistrat în 6 decembrie 2019 avea să aibă o primă decizie după câteva ședințe, mai exact în 26 mai 2020, când magistrații Tribunalului Alba s-au pronunțat, în primă fază.

Acțiunea în instanță a fost făcută de ANFP în baza noului Cod Administrativ, modificat de guvernul PSD, prin OUG 57, când premier al României era încă Viorica Vasilica Dăncilă.

CITEȘTE ȘI: Concursuri dubioase de angajare la Primăria Alba Iulia, contestate în justiție de ANFP. Demers fără precendent în județul Alba

ANFP a considerat că procedeul prin care Primăria Municipiului Alba Iulia a organizat cele două concursuri nu a respectat principiile egalității de șanse și a transparenței.

Mai exact, ANFP a susținut că organizarea celor două concursuri trebuia să urmeze procedura din Noul Cod Administrativ.

Ce s-a întâmplat, potrivit motivării instanței

În 2 iulie 2019, primăria a publicat pe site-ul oficial și la sediul insituției anunțul pentru scoaterea la concurs a celor două posturi vacante.

Primăria ”a înștiințat ANFP cu privire la procedura de organizare a celor două concursuri de recrutare organizate pentru ocuparea unei funcții publice vacante de conducere și a unei funcții publice specifice de execuție vacante.

Totodată, a solicitat și desemnarea reprezentanților ANFP în comisiile de concurs și de soluționare a contestațiilor.

Cele două adrese de înștiințare au fost predate, conform Borderou nr. 102/04.07.2019, nr. crt. 4, de către Primăria Alba Iulia în calitate de beneficiar expeditor, către Poșta Militară” se arată în motivarea instanței.

În 4 iulie a fost primită confirmarea solicitării de publicare a celor două anunțuri în Monitorul Oficial.

În 5 iulie, Noul Cod Administrativ, care a fost modificat prin OUG în 3 iulie, a fost publicat în Monitorul Oficial și a intrat în vigoare.

Cele două adrese către ANFP au fost înregistrate la instituție în data de 8 iulie.

Vasile Bereș a fost în trecut director al Direcţiei Sanitar-Veterinare Alba, iar la concursul organizat în 26 august a fost singur, deoarece mai era înscris un singur candidat, care între timp renunțase. Bereș a obținut postul cu 71,8 puncte la proba scrisă şi 83,6 puncte la interviu.

Larisa Victoria Oprean a participat la proba scrisă alături de alți 12 candidați, deși inițial s-au înscris 15. A fost și singurul candidat care a trecut de proba scrisă cu 52 de puncte, iar la interviu a obținut 66,66 de puncte.

Ce a sesizat ANFP 

Agenția a cerut nulitatea celor două concursuri și anularea dispoziției prin care Bereș și Oprean au fost angajați, deoarece adresele de înștiințare au fost înregistrate în 8 iulie, după intrarea în vigoare a noului Cod.

Aceștia au susținut că Primăria Alba Iulia trebuia să revină cu o adresă de înștiințare și după intrarea în vigoare a noului Cod.

De asemenea, ANFP a mai susținut că, potrivit Noului Cod, anunțul de angajare trebuia să fie postat și pe site-ul instituției.

Ce a decis Tribunalul Alba

(extras din motivarea instanței)

”Tribunalul a apreciat că acțiunea reclamantei este neîntemeiată.

Reclamanta susține în mod greșit că, procedura de organizare și desfășurare a concursurilor de recrutare a căror nulitate solicită a fi constatată s-a realizat după intrarea în vigoare a O.U.G. nr. 57/2019 (…)

Tribunalul a avut în vedere că, potrivit dispozițiilor art. 617 alin. 1 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ:

(1) Concursurile de recrutare, respectiv promovare pentru care a fost demarată procedura de organizare și desfășurare până la data intrării în vigoare a prezentului cod se desfășoară în continuare potrivit legii în vigoare la data solicitării avizului, respectiv înștiințării Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare. (…)

Așadar, legea aplicabilă concursului este legea în vigoare la data de 4 iulie 2019, a înștiințării Agenției Naționale a Funcționarilor Publici când adresa de înștiințare a fost predată (…) de către Primăria Alba Iulia în calitate de beneficiar expeditor, către Poșta Militară”, se arată în motivarea instanței.

Mai pe scurt, magistrații Tribunalului Alba au decis că cele două concursuri au urmat prevederile din vechiul Administrativ, nu din cel nou.

Decizia

Tribunalul Alba a respins cererea ANFP și, mai mult de atât, a obligat instituția să plătească cheltuieli de judecată către Bereș și Oprean.

”Respinge acţiunea formulată de reclamanta AGENŢIA NAŢIONALĂ A FUNCŢIONARILOR PUBICI, (…) în contradictoriu cu pârâţii U.A.T. MUNICIPIUL ALBA IULIA – PRIN PRIMAR, (…), VICEPRIMARUL MUNICIPIULUI ALBA IULIA, (…) BEREŞ VASILE, (…), şi OPREAN LARISA VICTORIA, (…)…. Obligă pe reclamanta să plătească pârâtului Bereş Vasile suma de 1.700 lei, cheltuieli de judecată. Obligă pe reclamanta să plătească pârâtei Oprean Larisa Victoria suma de 1.700 lei, cheltuieli de judecată”, se arată în minuta pe scurt de la Tribunalul Alba.

Totuși, decizia nu este definitivă și poate fi atacată la instanța superioară, în termen de 15 zile de la comunicare.

 

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. pilu

    luni, 08.06.2020 at 21:30

    Pai de Beres asta se stia inainte sa aiba loc concursul ca va castiga. Ar putea sa mai scrie si altii care stiu treaba asta. Ca si cu Retegan de la pensii.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

„Odalisca”, pictură realizată de Sava Henția în anul 1882, exponatul lunii iulie la Muzeul municipal „Ioan Raica” din Sebeș

Publicat

Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș continuă proiectul „exponatul lunii”, pentru luna iulie propunând expunerea unei piese din colecția de artă a muzeului, respectiv pictura „Odalisca”, realizată de artistul plastic Sava Henția.

Exponatul lunii iulie, „Odalisca”, pictură realizată de Sava Henția, în anul 1882, ilustrează fascinația pe care artiștii europeni ai epocii au manifestat-o față de cultura și civilizația orientală. Odalisca, sau cadâna, era o femeie care servea într-un harem oriental, în pictura lui Sava Henția aceasta fiind reprezentată parțial nud, având pe cap o basma albastră și purtând un veșmânt de culoare violet deschis, cu falduri ample; pe frunte, în urechi, la gât, pe brațe și pe abdomen poartă bijuterii, formele pline emanând un senzualism reținut; alături este redată o vază cu flori, iar în fundal o draperie, dincolo de care se observă o clădire, parte a unui peisaj urban oriental.

Sava Henția (1848-1904) a fost pictor, grafician și muralist român, absolvent al Școlii de Belle Arte din București și al École Nationale Supérieure des Beaux-Arts de la Paris, cel mai important pictor pe care l-a dat zona Sebeșului. Opera sa numără peste 500 de lucrări, portrete, compoziții istorice, peisaje, naturi statice etc., dintre acestea 44 aflându-se în colecția de artă a Muzeului Municipal „Ioan Raica” Sebeș.

Proiectul „exponatul lunii” este organizat de Primăria Municipiului Sebeș, Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeș și Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum sunt anunțați utilizatorii de Facebook când au de-a face cu știri false. Conținutul, verificat de instituții independente

Publicat

Știrile false sunt semnalate de Facebook printr-un avertisment: ”Informații false. Conținut verificat de instituții independente de verificare a informațiilor” este mesajul care poate apărea în cazul distribuirii unei asemenea știri. 

Mai departe, este decizia utilizatorului dacă va continua să citească în continuare știrea respectivă sau filmarea. Acesta poate ignora avertismentul. De asemenea, poate verifica la rândul său de ce informația nu este adevărată, urmând linkul spre pagina explicativă.

”Ne-am angajat să luăm măsuri pentru combaterea răspândirii de știri false pe Facebook. Folosim atât revizuirea automată, cât și revizuirea efectuată de oameni, pentru a șterge conturile false, a promova o atitudine mai informată cu privire la receptarea știrilor și a suspenda stimulentele financiare acordate celor care postează conținut de tip spam.

În anumite țări, colaborăm și cu instituții terțe de verificare a informațiilor, care sunt certificate prin intermediul unei rețele internaționale non-partinice de verificare a informațiilor în vederea identificării și examinării știrilor false” au anunțat cei de la Facebook.

Cum se face combaterea răspândirii de știri false, potrivit reprezentanților rețelei de socializare:

Identificarea știrilor false: identificăm știrile care ar putea fi false folosind indicatori precum feedbackul primit de la persoanele de pe Facebook. De asemenea, instituțiile de verificare a informațiilor pot identifica și ele articole care necesită examinare.

Examinarea articolelor: instituțiile de verificare a informațiilor examinează articolele, verifică informațiile și evaluează acuratețea acestora.

Afișarea articolelor false mai jos în Noutăți: dacă o instituție de verificare a informațiilor evaluează un articol ca fiind fals, acesta va apărea pe o poziție inferioară în Noutăți. Astfel, se reduce semnificativ numărul de utilizatori care văd acel articol.

Luarea de măsuri împotriva celor care încalcă regulile în mod repetat: Paginilor și site-urilor web care distribuie știri false în mod repetat li se va reduce distribuția și nu li se va mai permite să facă publicitate.

Cum furnizezi informații suplimentare în cazul în care vezi știri false

Furnizarea de context suplimentar în legătură cu știrile false: când instituțiile de verificare a informațiilor scriu articole în care oferă mai multe informații despre un articol, vei vedea aceste articole în secțiunea Articole asociate, imediat sub articol, în secțiunea Noutăți.

Notificarea persoanelor care distribuie știri false: vei primi o notificare dacă încerci să distribui un articol sau dacă ai distribuit în trecut un articol care a fost evaluat ca fiind fals de către instituțiile de verificare a informațiilor.

Și administratorii de Pagini vor primi notificări în cazul în care distribuie articole evaluate ca fiind false.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șosea cu trei benzi în zona industrială Ciugud. Tronson de 2 km din DJ107, reabilitat printr-o investiție de 4,5 milioane de lei

Publicat

Un tronson în lungime doi kilometri din drumul județean DJ 107, situat în zona industrială Ciugud, între Autostrada A10 și podul peste râul Mureș, va fi reabilitat și consolidat printr-o investiție de peste 4,5 milioane de lei, fără TVA.

Proiectul prevede, printre altele, suplimentarea cu o bandă de circulație pe o porțiune de 1,3 kilometri și amenajarea unei alei comune, atât pentru bicicliști cât și pentru pietoni, cu o lățime de doi metri. 

Consiliul Județean Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare și execuție a lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Reabilitare si consolidare drum judetean DJ 107: Alba Iulia – DN 1 – Teleac – Hăpria – Straja – Berghin – Secășel – Cergău Mare – Veza – Blaj – Sâncel – Lunca Târnavei – Șona – Jidvei – Santamarie – Cetatea de Baltă – lim. jud. Mureș” (n.r. – tronsonul între Autostrada A10 și podul peste râul Mureș, aflat pe raza comunei Ciugud).

Valoarea totală estimată a contractului este de 4.574.182,95 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, tronsonul din drumul județean DJ 107 ce face obiectul documentației este situat pe teritoriul administrativ al comunei Ciugud și se desfășoară de-a lungul zonei industriale a localității.

Acest tronson se află în apropierea viitoarei Autostrăzi 10 Sebeș – Turda și pornește de la intersecția denivelată cu autostrada. De asemenea, face legătura direct cu drumul național DN 1 (șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia). Tronsonul are o lungime de 2,070 km și este cuprins între km 2+112 și km 4+182.

Din punct de vedere al structurii rutiere, sectorul se caracterizează printr-o structură rutieră suplă cu îmbrăcăminte asfaltică. Platforma are o lățime variabilă între 7 – 8 metri (parte carosabilă 6 m și acostamente variabile 0,5 – 1 m).

Din punct de vedere al defecțiunilor identificate predomină defecțiunile de structură (fisuri și crăpături, faianțări, făgașe), defecțiuni ale îmbrăcăminții rutiere (gropi, praguri, rupturi de margine), dar local mai sunt și defecțiuni de suprafață (suprafața șlefuită, suprafața cu ciupituri). Dispozitivele existente de colectare a apelor pluviale din zona drumului județean sunt alcătuite din șanțuri de pământ care în marea majoritate nu au continuitate.

Potrivit caietului de sarcini, starea tehnică a sectorului de drum județean DJ 107 este „rea”, motiv pentru care se propune reabilitarea acestuia.

Având în vedere că tronsonul de drum deservește și zona industrială limitrofă a municipiului Alba Iulia și a comunei Ciugud, care se află în plină dezvoltare, s-a adoptat soluția de suplimentare cu o bandă de circulație pe o porțiune de 1,3 kilometri, de la km 2+244 până la km 3+550.

Proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a tronsonului de drum județean DJ 107 impune asigurarea unei fundații din materiale granulare cu un strat de balast și piatră spartă, astfel încât grosimea minimă a stratului de fundație din materiale granulare  să asigure structura împotriva degradărilor datorate fenomenului de îngheț – dezgheț și o capacitate portantă corespunzătoare.

Carosabilul va fi realizat dintr-o structură rutieră elastică (cu îmbrăcăminte bituminoasă) obținută prin ranforsarea structurilor rutiere existente. Benzile de încadrare vor fi prevăzute cu aceiași structură rutieră ca și partea carosabilă.

 

Se vor executa rigole betonate și podețe tubulare pentru dirijarea apelor pluviale. În cadrul proiectului se vor realiza 3 podețe noi (diametru 1000 mm) și un podeț dalat. Pe porțiunea de drum modernizată se vor amplasa două stații de autobuz și se va amenaja o alee comună, atât pentru bicicliști cât și pentru pietoni, cu o lățime de 2 metri. Drumurile laterale se vor amenaja pe 25m cu aceeași structură rutieră ca și drumul principal. Se va asigura accesul la proprietăți prin același sistem rutier de pe drum.

Prin modernizarea drumului județean DJ 107 propus în cadrul proiectului, traficul care va fi preluat (trafic normal) va beneficia de condiții superioare de circulație, condiții care se vor concretiza într-o serie de avantaje sociale și economice precum:

  • îmbunătățirea accesului la spațiile de învățământ cât și a localnicilor la proprietăți
  • ameliorarea în conformitate cu standardele în vigoare a condițiilor de viață ale locuitorilor și ale activităților productive desfășurate în zona localităților  și eliminarea stării de stres
  • îmbunătățirea accesibilității și mobilității populației, bunurilor și serviciilor, care va stimula o dezvoltare economică durabilă
  • scurtarea timpilor de parcurs auto
  • sporirea siguranței circulației
  • reducerea poluării mediului prin reducerea noxelor și a zgomotului
  • condițiile de rulare corespunzătoare reduc uzura mijloacelor de transport și degradarea acestora
  • intervenții rapide ale echipajelor speciale (salvare, pompieri, poliție, etc.)

Potrivit studiului de fezabilitate, concluziile unui studiu de inundabilitate pentru grădinița din localitatea Ciugud recomandă executarea unui dig de apărare longitudinal, amplasat paralel cu drumul județean DJ 107, la cota de 222,20 metri. Zidul de protecție se va încastra pe de o parte în rambleul de la Autostrada A10 și pe cealaltă parte în rambleul podului de peste râul Mureș.

Potrivit proiectului, zidul va avea înălțimea cuprinsă între 1,5 și 3,3 metri și lungimea de 1.919 metri. Acesta ar urma să fie realizat printr-o investiție ulterioară.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

„REVOLUȚIE în TRAFIC”, la Alba Iulia: Sens unic pe Bulevardul Ferdinand, giratoriu anulat și reorganizarea unor intersecții

Publicat

Mega-proiectul de reabilitare a infrastructurii de transport public urban continuă la Alba Iulia cu bulevardele din zona centrală a municipiului și mai multe străzi din cartierele Partoș și Bărăbanț. 

Printre cele mai importante schimbări prevăzute în proiect se numără:

  • reorganizarea intersecțiilor între B-dul Ferdinand I și B-dul Încoronării (zona Gară) și între B-dul Ferdinand I – strada Bucovinei – strada Olteniei (zona Consiliul Județean Alba / Prefectura Alba)
  • reorganizarea traficului pe B-dul Ferdinand I, între intersecția din zona Gară și Piața I. C. Brătianu – sens unic din Centru către Sebeș. Traficul rutier din direcția Sebeș – Centru va fi deviat, din zona Gării, pe străzile Iașilor, Plevnei și Olteniei (două benzi în sens unic), iar circulația din Centru către Sebeș se va desfășura pe o singură bandă pe Bulevardul Ferdinand (două benzi vor fi dedicate transportului urban) cât și pe strada Bucovinei și strada Traian (două benzi în sens unic).
  • semaforizarea unor treceri de pietoni (ex: zona Piața I. C. Brătianu, Piața Alessandria / IPJ Alba) și montarea de camere de supraveghere
  • anularea unui sens giratoriu aflat pe B-dul Tudor Vladimirescu (zona Penny Market) și amenajarea unei intersecții semaforizate
  • montarea de dispozitive de depistare a depășirii limitei de viteză admise (radar), de depistare a trecerii pe culoarea roșie a semaforului și pentru depistarea încălcării interdicției privind accesarea benzilor dedicate transportului public de către vehiculele neautorizate
  • benzi dedicate exclusiv transportului local
  • amplasarea a 3 stații de încărcare pentru vehicule electrice
  • amplasarea a 6 stații de închiriere biciclete (cu câte 10 biciclete)

Vezi și FOTO: MEGA-PROIECT la Alba Iulia. Trei bulevarde importante, RASE și REFĂCUTE de la zero. SCHIMBĂRI majore în transportul urban

Primăria Alba Iulia a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru elaborarea documentațiilor tehnico economice fazele III și IV conform HG907/2016 aferente proiectului „Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban din municipiul Alba Iulia” – Lotul 1.

Valoarea totală estimată a contractului este de 1.650.483 de lei, fără TVA. 

Vezi și FOTO: Marea transformare a traficului din Alba Iulia. Proiect de modificare a trecerilor de pietoni si a statiilor de autobuz

Prin proiect au fost stabilite următoarele soluții tehnice:

Strada Regimentul V Vânători este o stradă principală cu lungimea de 944 m, al cărei traseu se suprapune peste DN 1. Pe această stradă se vor amenaja două benzi marginale dedicate exclusiv transportului local și una, respectiv două benzi pentru transportul urban, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți și acolo unde există spațiu zone verzi.

Bulevardul Ferdinand I are lungimea de 1.657 m. Va avea 4 respectiv 3 benzi de circulație, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți și un spațiu verde cu lățime variabilă. De asemenea, se va amenaja o stație de închiriere biciclete de tip bike sharing.

Strada I. C. Brătianu are lungimea de 430 m. Va avea 4 benzi de circulație, două dedicate exclusiv transportului local și două pentru transportul privat. Pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens și un trotuar cu lățimea minimă de 1,20 m. De asemenea, se va amplasa și o stație pentru încărcarea autovehiculelor electrice.

Strada Ardealului este în continuarea străzii I. C. Brătianu până la intersecția semaforizată cu strada Calea Moților și are o lungime de 279 m. Va avea 4 benzi de circulație, două dedicate exclusiv transportului local și două pentru transportul privat. Pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens și un trotuar cu lățimea minimă de 1,20 m.

Bulevardul Tudor Vladimirescu – tronson cuprins între strada Petru Dobra până la podul peste râul Ampoi, are lungimea de 1.414 m. Strada se va amenaja cu 4 benzi de circulație, două marginale dedicate exclusiv transportului local și două pentru transportul privat. Se vor amenaja stații pentru închirieri biciclete și stații pentru încărcarea vehiculelor electrice.

Strada Turnătoriei – de la strada Mureșului până la strada Cabanei, cu o lungime de 1.250 m. Va fi amenajată cu două benzi de circulație și trotuare pe ambele părți

Strada Cabanei – de la intersecția cu strada Corniștei până la Turnătorie, are o lungime de 575 m.Va avea două benzi de circulație și trotuare pe ambele părți.

Detalii tehnice

Strada Regimentul V Vânători

Strada Regimentul V Vânători, zona pod peste râul Mureș

Strada Regimentul V Vânători este o stradă principală care se suprapune cu drumul național DN 1 (E81), având lungimea de 944 m. Aceasta pornește de la podul peste râul Mureș și continuă până la baza rampei pasajului peste calea ferată, în același punct fiind și intersecția cu șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia.

De la podul peste râul Mureș, km 0+000 – km 0+260 strada se va amenaja cu două benzi de circulație, cu lățimea de 3,5 metri fiecare, și care se vor moderniza și suprapune cu transportul urban. Pe partea stângă se va proiecta un trotuar cu lățimea de 1,5 metri. Pe partea dreaptă se va proiecta o pistă de cicliști cu două benzi de circulație (câte una pe sens), cu lățimea de 2 metri, un trotuar cu lățimea de minim 1,5 metri și un spațiu verde cu lățime variabilă.

De la km 0+260 – 0+944 strada are 4 benzi de circulație, care se vor moderniza. Benzile marginale vor fi dedicate exclusiv traficului local de călători și vor avea lățimea de 3,5 metri fiecare, iar benzile centrale vor avea lățimea de 3 metri fiecare.

Pe ambele părți ale carosabilului se va proiecta un spațiu verde cu lățime variabilă, o pistă de cicliști cu lățimea de 1 metru și un trotuar cu lățimea minimă de 1,25 metri până la limita de proprietate. În unele zone pistele de cicliști se vor suprapune cu trotuarele, urmând ca pe aceste sectoare să se desfășoare un trafic mixt.

Spațiul verde va fi delimitat de partea carosabilă prin borduri. Pistele de cicliști vor avea îmbrăcăminte asfaltică de culoare roșie și se vor delimita de trotuare prin borduri denivelate cu 5 cm față de acestea. Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra.

Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau înlocuirea a 10 arbori. Pentru a împiedica parcarea autovehiculelor pe zona verde se vor prevedea stâlpișori la marginea bordurii pe toată lungimea străzii. Se vor amenaja stațiile de transport în comun.

Strada Regimentul V Vânători, zona pasarelă CF Partoș

După terminarea lucrărilor la autostrada Sebeș – Turda, traficul foarte greu și o parte din traficul de tranzit care străbate strada pentru a ajunge la centura ocolitoare se va deplasa pe autostradă, rezultând un trafic în scădere în zona acestei străzi.

Astfel, pe sectorul de la km 0+260 – 0+944 banda marginală de pe fiecare sens de circulație va fi dedicată transportului în comun din orașul Alba Iulia. Banda dedicată transportului în comun se va delimita de partea carosabilă cu separatoare de sens și se va marca corespunzător.

Bulevardul Ferdinand I

Bulevardul Ferdinand I, zona Lukoil / intersecție strada Viilor

Bulevardul Ferdinand I pornește de la baza rampei pasajului CF, din zona intersecției cu strada Viilor și se continuă până la intersecția cu străzile Basarabiei și Olteniei, având lungimea de 1.657 m. De la km 0+000 – 0+520 strada va fi proiectată cu 4 benzi de circulație cu lățimea de de 3,5 metri fiecare, benzile marginale fiind dedicate traficului local de călători. Benzile dedicate traficului local de călători se delimitează de benzile centrale cu separatoare de sens și se vor marca corespunzător.

La marginea părții carosabile, pe fiecare parte se va proiecta un spațiu verde cu lățime variabilă, maxim 2 metri, o pistă de biciclete cu lățimea de 1 metru și un trotuar cu lățimea de maxim 1,5 metri.

De la km 0+273 – 0+463, pe partea dreaptă se va proiecta o parcare, aceasta se va amenaja pe lățimea de 2,3 metri, pe toată lungimea cu pavaj din calupuri. Pe parcare se va amenaja o platformă de încărcare pentru vehiculele electrice, cu două locuri.

De la km 0+563 – 1+657 (intersecție Gară – intersecție strada Basarabiei), strada va fi proiectată cu 3 benzi de circulație.

Bulevardul Ferdinand I, zona Rompetrol

Benzile marginale vor fi dedicate traficului local de călători, vor avea lățimea de 3,5 metri, se vor delimita de banda centrală cu separatoare de sens și se vor marca corespunzător. Banda centrală se va proiecta cu lățimea de 3,5 metri, circulația desfășurându-se într-un singur sens – pe direcția Cluj-Napoca – Sebeș.

S-au proiectat piste de cicliști pe ambele părți cu lățimea de 1 metru și trotuare cu lățimea variabilă de minim 1,5 metri până la limita de proprietate. Având în vedere că pe unele zone nu avem o lățime corespunzătoare pentru piste de cicliști și trotuare, pistele de cicliști se vor suprapune cu trotuarele, urmând ca pe aceste tronsoane să se desfășoare un trafic mixt.

Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra și vor fi separate cu borduri de pistele de biciclete, de spațiu verde și de proprietăți.

Pentru siguranța bicicliștilor dar și a pietonilor, la marginea pistelor sau a trotuarelor se vor proiecta stâlpișori.

Se vor reamenaja stațiile de transport în comun și se va proiecta o stație de închiriere biciclete de tip bike sharing. Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau relocarea unui număr de 20 de arbori.

Analiza modului de organizare a circulației în intersecția Bulevardul Ferdinand – Bulevardul Încoronării (zona Gară)

Ca urmare a introducerii benzilor dedicate pentru transportul public pe ambele sensuri pe Bulevardul Ferdinand, datorită lățimii reduse a zonei ce poate fi utilizată pentru realizarea străzii, se mai poate asigura numai o singură bandă pentru traficul general. Această bandă va asigura traficul vehiculelor private dinspre Centru spre Sebeș.

Pentru asigurarea tranzitului / fluxului de vehicule aferente traficului general se propune o reorganizare a traficului pe străzile din zonă, prin utilizarea sensurilor unice.

Bulevardul Ferdinand I, intersecție cu Bulevardul Încoronării (zona Gară)

Astfel, fluxul de vehicule dinspre Sebeș către Centru va fi direcționat pe strada Iașilor, strada Plevnei, strada Olteniei (două benzi în sens unic), iar circulația din Centru către Sebeș se va desfășura atât pe banda rămasă ca urmare a reorganizării tramei stradale pe B-dul Ferdinand I cât și pe strada Bucovinei și strada Traian (2 benzi în sens unic).

Acest lucru a condus la necesitatea reorganizării intersecțiilor Bulevardul Ferdinand I – Bulevardul Încoronării (zona Gară) și Bulevardul Ferdinand I – strada Bucovinei – strada Olteniei.

Potrivit documentației, cea mai eficientă soluție este realizarea unei intersecții semaforizate organizată în conformitate cu noile fluxuri rezultate ca urmare a reorganizării circulației pe sensuri unice. Prin introducerea acestei intersecții în sistemul central de management al traficului ea poate beneficia de un program de semaforizare adaptiv, crescând în acest fel nivelul de serviciu al acesteia.

Strada I. C. Brătianu

Strada I. C. Brătianu, zona Consiliul Județean Alba / Prefectura Alba

Strada I. C. Brătianu este în continuarea Bulevardului Ferdinand și pornește de la intersecția cu străzile Basarabiei și Olteniei, având lungimea de 430 metri.

Strada va fi proiectată cu 4 benzi de circulație din care două marginale dedicate traficului local de călători cu lățimea de 3,5 metri fiecare și două benzi centrale cu lățimea de 2,75 m. Benzile dedicate traficului local de călători se vor delimita de partea carosabilă cu separatoare de sens și se vor marca corespunzător. Pe partea stângă, la marginea părții carosabile se va proiecta o pistă de cicliști cu lățimea de 2 metri (două sensuri de circulație) și un trotuar cu lățimea minimă de 1,2 metri, până la margine de proprietate.

La intersecția cu strada Basarabiei s-a prevăzut o platformă de încărcare dedicată vehiculelor cu motor electric, cu două locuri de parcare.

Strada I.C. Brătianu, zona Piața Alessandria / IPJ Alba

Pe partea dreaptă, de la km 0+048 – 0+280 se va proiecta un spațiu verde cu lățimea variabilă până la 3,3 metri și un trotuar până la marginea de proprietate. De la km 0+296 – 0+417 strada se învecinează cu o zonă verde care aparține parcului. În această zonă nu se va interveni.

Pistele de cicliști vor avea îmbrăcăminte asfaltică de culoare roșie și se vor delimita de trotuare cu borduri denivelate cu 5 cm față de acestea. Pentru siguranța cicliștilor, la marginea pistei se vor proiecta stâlpișori. Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra.

Strada I. C. Brătianu, zona Casa de Cultură a Studenților

Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau înlocuirea unui număr de 12 arbori.

Se vor reamenaja stațiile de transport în comun.

Strada Ardealului

Strada Ardealului, zona Bloc 280 / BRD

Strada Ardealului este în continuarea străzii I. C. Brătianu, având lungimea de 279 m. Strada se termină la marginea insulei de la intersecția giratorie semaforizată cu strada Calea Moților.

Strada va fi proiectată cu 4 benzi de circulație din care două marginale dedicate traficului local de călători cu lățimea de 3,5 metri fiecare și două benzi centrale cu lățimea de 2,75 m. Pe partea stângă, la marginea părții carosabile se va proiecta o pistă de cicliști cu lățimea de 2 m (două sensuri), un spațiu verde cu lățimea variabilă și un trotuar cu lățimea minimă de 1,2 metri, până la limita de proprietate. Benzile dedicate traficului local de călători se vor delimita de partea carosabilă cu separatoare de sens și se vor marca corespunzător.

Strada Ardealului, intersecție cu strada Calea Moților

Pistele de cicliști vor avea îmbrăcăminte asfaltică de culoare roșie și se vor delimita de trotuare cu borduri denivelate cu 5 cm față de acestea. Pentru siguranța cicliștilor, la marginea pistei se vor proiecta stâlpișori. Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra.

Se vor reamenaja stațiile de transport în comun. Pentru stimularea folosirii mijloacelor alternative de transport se vor proiecta 3 stații de închiriere biciclete, de tip bike sharing.

Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau înlocuirea unui număr de 20 de arbori.

Bulevardul Tudor Vladimirescu

Bulevardul Tudor Vladimirescu, zona intersecții străzile Petru Dobra / Gheorghe Doja

Bulevardul Tudor Vladimirescu – tronsonul de stradă începe din intersecția cu strada Petru Dobra și continuă până la rampa de acces pe podul peste râul Ampoi, având lungimea de 1.414 m.

Strada va fi proiectată cu 4 benzi de circulație, două marginale dedicate traficului local de călători cu lățimea de 3,5 metri fiecare și două benzi centrale cu lățimea de 3 metri de la km 0+820 – 1+100 și 3,5 metri pe restul străzii. Benzile marginale dedicate traficului de călători se vor delimita de benzile centrale cu separatoare de sens.

Bulevardul Tudor Vladimirescu, zona Casa de Pensii Alba

Pe lungimea străzii pe ambele părți se va proiecta o pistă de cicliști cu lățimea de 1 metru, un trotuar cu lățimea minimă de 1 metru până la limita de proprietate și spații verzi.

Pistele de cicliști vor avea îmbrăcăminte asfaltică de culoare roșie și se vor delimita de trotuare cu borduri denivelate cu 5 cm față de acestea. Pentru siguranța cicliștilor, la marginea pistei se vor proiecta stâlpișori. Trotuarele se vor pava cu pavaje din piatră sau din beton de ciment antiderapante care imită piatra.

Bulevardul Tudor Vladimirescu, zona Alba Mall

Se vor reamenaja stațiile de transport în comun.

Pentru stimularea folosirii mijloacelor alternative de transport se vor proiecta 2 stații de închiriere biciclete, de tip bike sharing.

Bulevardul Tudor Vladimirescu, intersecție cu Bulevardul Republicii (Ampoi 3)

De la km 1+187 – 1+217 pe partea dreaptă se va proiecta o parcare. Aceasta se va amenaja pe lățimea de 2,3 metri, pe toată lungimea cu pavaj din calupuri.

La km 0+120 pe partea stângă se va amenaja o platformă de încărcare pentru autovehiculele cu motor electric, cu două locuri de parcare.

Bulevardul Tudor Vladimirescu, intersecție Penny Market

Potrivit planșelor, sensul giratoriu aflat în intersecția zona supermarketului Penny Market din cartierul Ampoi I va fi înlocuit cu semafoare.

Pe toată lungimea străzii s-a propus plantarea sau înlocuirea unui număr de 312 arbori.

 

Bulevardul Tudor Vladimirescu, intersecție cu strada Livezii

Lucrări și pe străzile Turnătoriei și Cabanei din cartierul Bărăbanț

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate