Eveniment
Primăria Alba Iulia a înființat o asociație în cadrul unui parteneriat public-privat, pentru dezvoltarea turismului în municipiu
Consilierii locali din Alba Iulia au aprobat în ședința de joi, 29 august, înființarea Organizației de Management al Destinației Turistice Alba Iulia, o structură asociativă non-profit între mediul public și cel privat, creată pentru dezvoltarea turismului în municipiu.
A fost aprobată astfel înființarea Organizației de Management al Destinației Alba Iulia, persoană juridică de drept privat, fără scop lucrativ, de utilitate publică prin asocierea Primăriei Alba Iulia, Centrului Cultural Palatul Principilor – instituție publică de cultură în subordinea Consiliului Local cu organizațiile/federațiile, patronate din turism sau dupa caz, cu reprezentanți ai mediului privat din turism, putând adera în calitate de membru fondator/asociat și alte entități relevante, precum și asociații de promovare a turismului, asociații profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic și de formare profesională în turism și alții asemenea.
Citește și Transport public gratuit la Alba Iulia, vineri. Gabriel Pleșa cheamă angajații primăriei la un ”tur cu autobuzul” prin oraș
Scopul Organizației de Management al Destinației Alba Iulia (O.M.D. Alba Iulia) îl constituie elaborarea și implementarea strategiei de dezvoltare și marketing turistic al destinației, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, în vederea dezvoltării și valorificării potențialului turistic, precum și creșterea competitivității destinației turistice Alba Iulia, prin coalizarea tuturor factorilor interesați.
Obiectivele Organizației de Management al Destinației :
- creșterea notorietății brandului turistic de destinație,
- creșterea duratei sejurului/turist și creșterea numărului de turiști din destinație într-un an;
- dezvoltarea durabilă;
- promovarea turismului din zona destinației, atât în interiorul destinației turistice, cât și în afara ei;
- crearea, dezvoltarea și managementul destinației turistice;
- creșterea competitivității destinației turistice;
- inițierea și dezvoltarea de proiecte cu finanțare europeană, națională, regională și locală.
„Am propus astăzi, iar Consiliul Local a aprobat, înființarea Organizației de Management al Destinației Turistice Alba Iulia, o structură asociativă non-profit între mediul public și cel privat, creată pentru dezvoltarea turismului în municipiul nostru.
Turismul are o importanță economică și socială deosebită pentru o localitate, pentru o comunitate, dar el trebuie dezvoltat și promovat integrat, cea mai bună modalitate fiind colaborarea între autoritățile publice locale și reprezentanții mediului de afaceri, în cadrul unui parteneriat public-privat.
Organizația de Management al Destinației Turistice Alba Iulia va elabora și implementa strategia de dezvoltare și marketing turistic, pentru valorificarea potențialului turistic și creșterea competitivității Albei Iulia în raport cu alte destinații din regiune sau din țară.
În această entitate ne putem asocia cu organizații, federații, patronate sau reprezentanți ai mediului privat din turism, cu asociații de promovare a turismului, asociații profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic și de formare profesională în turism și alții asemenea.
Sunt convins că demersul de astăzi este un pas mare pe care Alba Iulia îl face înainte. Pentru că doar împreună putem face din Alba Iulia un loc mai bun”, a scris primarul Gabriel Pleșa, pe pagina de Facebook.
Potrivit statutului organizației, patrimoniul acesteia este compus din bunurile și resursele proprii, necesare acoperirii cheltuielilor de organizare, funcționare și desfășurării activităților proprii, pe de o parte și din dreptul de folosință gratuită asupra unor bunuri din domeniul public sau privat al asociaților, acordat sau ce va fi acordat organizației de către asociați, pe de altă parte.
Patrimoniul inițial al organizației este în sumă de:
a) echivalentul a 30.000 euro, constituit în lei din sumele colectate de Primăria Alba Iulia din taxa de promovare turistică încasată în anul 2024.
b) echivalentul a 1.000 euro, constituit în lei din contribuția fiecărui membru fondator din mediul privat.
Organizația are în componența sa următoarele categorii de membri:
a) membri fondatori – cei care au înființat organizația și contribuie moral și material la fondarea ei și la constituirea patrimoniului social;
b) membrii asociați – cei care se asociază ulterior înființării organizației și contribuie la completarea patrimoniului acesteia.
c) membri de onoare – persoane fizice sau juridice care aduc servicii deosebite în promovarea obiectivelor sau care o sprijină în mod substanțial din punct de vedere financiar și material, desemnate ca atare de către Adunarea Generală;
Calitatea de membru asociat al Organizației se dobândește prin hotărârea Adunării Generale a Organizației, precedată de avizul favorabil al Consiliului Director.
În cazul în care un plătitor al taxei de promovare din cadrul destinației dorește să devină membru al organizației, aceasta are obligația de a-l primi.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News