Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Alba Iulia modernizează cu aproape un milion de euro o parte din DJ 107A, varianta Pâclişa – Sebeş

Publicat


Primăria Alba Iulia a pregătit pentru aprobare proiectul cu datele tehnice şi indicatorii economici aferenţi modernizării străzii Carpenului din Pâclişa, inclusiv o parte din DJ 107A, cea care este intravilan, din varianta rutieră spre Sebeş.

Reamintim că drumul judeţean (Pâclişa-Vurpăr), aflat acum într-o stare deplorabilă, ar putea decongestiona circulaţia pe DN1 dintre Alba Iulia şi Sebeş, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane rutiere din ţară, astfel că autorităţile judeţene şi locale s-au mobilizat în sfârşit, pentru modernizarea variantei. Dacă pe aproximativ patru kilometri de drum, lucrările au fost contractate de CJ Alba, pe alţi aproximativ 1,5 kilometri, segmentul de intravilan – Pâclişa, reparaţiile trebuie să fie asigurare de Primăria Alba Iulia.

Prin urmare, administraţia locală propune pentru aprobare, în şedinţa Consiliului Local Alba Iulia din 22 mai, investiţia în valoare de aproape 1 milion de euro, ce include modernizări şi reparaţii capitale de infrastructură rutiereă, pe trei tronsoane din strada Carpenului şi DJ 107A, inclusiv podul peste valea Pâclişei, care va fi refăcut. Doar ultimul tronson şi podul sunt însă acum prioritare, pentru a face legătura cu lucrările contractate de CJ Alba, potrivit reprezentanţilor Primăriei.

Obiectivul de investiţii este “Modernizare şi reparaţie capitală DJ 107A, de la km. 2+498 la km. 4+018 – strada Carpenului, municipiul Alba Iulia”, cu valoare totală, inclusiv TVA de 4.561.492,06 lei, respectiv 977.707,01 euro, din care lucrări de construcţii-montaj 3.959.233,67 lei (848.619,37 euro). Durata totală de realizare a proiectului este estimată la 12 luni, din care execuţie lucrări 6 luni, iar vizată este de fapt strada Carpenului din Pâclişa / parţial DJ 107A, pe o distanţă de 1,520 km.

Obiectivul este împărţit pe mai multe tronsoane, astfel:

– tronson I: lungime 895 ml, lăţime 6 metri, trotuare 2×1 m, canalizare pluvială 880 ml, iluminat public 31 stâlpi

– tronson II: lungime 435 ml, lăţime 6 metri, trotuare 2×1 m, canalizare pluvială 155 m, iluminat public 15 stâlpi

– tronson III: lungime 190 ml, 6 metri lăţime, trotuare parţial 2×1 m, inclusiv podul cu grinzi de beton peste valea Pâclişei: 6 metri lăţime.

Potrivit documentaţiei propuse, “la proiectarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a străzii se vor reconsidera elementele existente ale racordărilor în plan cu adoptarea unor elemente superioare celor existente acum, unde este posibil, corespunzător vitezei de proiectare de 40 km/h, precum şi recomandarea păstrării declivităţilor şi racordărilor existente în plan vertical cu încadrarea în pasul de proiectare şi urmărirea liniei roţii existente”.

Ce lucrări vor fi derulate

Pe tronsonul I, de 895 metri liniari, se propune “detensionarea dalei de beton existentă, consolidarea carosabilului cu lăţime medie de 6 metri, pentru circulaţie pe ambele sensuri, cu aşternerea a două straturi de asfalt armat cu fibră geocompozit cu rol de antifisură”.

Se va construi şi reţea de canalizare pluvială, inclusiv montarea gurilor de scurgere pentru preluarea apelor de pe platforma drumului. Prin desfiinţarea rigolelor marginale existente, se vor amenaja trotuare piteonale cu dale prefabricate din beton. Mai sunt amintite amenajări de spaţii verzi, marcaje rutiere, indicatoare, proiectarea unei reţele de iluminat public.

S-a studiat şi intersecţia cu strada Dianei, unde există o staţie de autobuz, ce va fi amenajată cu mobilier adecvat.

Pe tronsonul II, în lungime de 435 ml, se vor face următoarele intervenţii: remediere punctuală a zonelor faianţate, burduşite (etc), aşternerea unui covor asfaltic de 4 cm grosime pe toată suprafaţa, studierea soluţiilor pentru preluarea şi descărcarea apelor pluviale. Şi aici sunt prevăzute trotuare cu dale din beton, marcaje, indicatoare, reţea de iluminat public.

Pe tronsonul III, cu lungime de 190 ml, inclusiv podeţul peste valea Pâclişei, va cuprinde “proiectarea integrală a sistemului rutier pe DJ107A de la podeţ până la limita intravilanului, pe lungimea de 190 ml, privind corectarea elementelor geometrice, cu aducerea la parametrii optimi de gabarit pentru a asigura o circulaţie fluentă în condiţii de siguranţă”.

De asemenea, se vor amenaja şanţuri laterale din pământ pentru preluarea apelor de pe platforma drumului.

Se va construi dig de protecţie pe malul drept al pârâului, în aval de podul cu grinzi, pe o lungime de circa 70 de metri, care să protejeze drumul la debitele crescute ale acestuia.

Cât vor costa lucrările, pe tronsoane

Din estimările prezentate de primărie, lucrările de construcţii-montaj vor fi de 2.221.852,70 lei (476.230,35 euro) pe tronsonul I, de 862.677,84 lei (184.905,76 euro) pe tronsonul II, de 500.000 de lei pe tronsonul III şi de 459.477,16 lei (98.484,01 euro) pentru pod.


Vezi cele mai interesante video Alba24.ro


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în ALBA până DUMINICĂ. Vin ploi și ninsori. Prognoza meteo de weekend, 13-15 decembrie

Publicat

sereanu

Vremea se încălzește ușor la finalul acestei săptămâni în județul Alba. Temperaturile maxime vor fi de 8-9 grade Celsius, însă sunt anunțate și câteva ploi  la șes și ninsori la munte. Se mai înseninează, duminică. La munte, temperaturile maxime vor fi de 4 grade la Oașa și 5 grade la Arieșeni. Vă prezentăm condiții meteo […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Florea Grup se extinde la nivel naţional printr-o investiţie de 10 milioane de euro. În 2020 va inaugura a doua fabrică

Publicat

Compania Florea Grup a demarat anul acesta lucrările la fabrica din Strejnicu, jud. Prahova. După ce în vara anului 2017, s-a lansat brandul Florea Pavaje, prin inaugurarea celei mai moderne fabrici de prefabricate din Transilvania, compania albaiuliană își va extinde activitatea și în zona de sud a țării, devenind astfel un jucător important la nivel […]

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cresc TARIFELE pentru ridicarea gunoiului la Alba Iulia. Cât va costa acest serviciu, de la 1 ianuarie 2020

Publicat

pubele polaris

Începutul anului 2020 va veni cu noi scumpiri la Alba Iulia. Dacă săptămâna trecută primăria anunța că, deocamdată, nu se majorează tarifele pentru ridicarea gunoiului din oraș, acum se propune creșterea acestora din 1 ianuarie. Motivul invocat este majorarea taxei pe economia circulară, de anul viitor, care va fi de 80 de lei/tonă. Proiectul intră […]

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO: Parcare de 3 MILIOANE de EURO, în locul blocului ”Turturica” din Alba Iulia. Parc și teren de sport, pe acoperiș

Publicat

Demolarea Blocului G2 ”Turturica” și construirea parcării pe trei niveluri în locul lui, la Alba Iulia, va costa circa 3 milioane de euro. Cel puțin acestea sunt estimările la faza studiului de fezabilitate. Clădirea nouă va avea parter și două etaje, cu 144 locuri de parcare interioare și alte 27 la exteriorul ei. Se va […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate