Actualitate
Primăria Alba Iulia modernizează cu aproape un milion de euro o parte din DJ 107A, varianta Pâclişa – Sebeş
Primăria Alba Iulia a pregătit pentru aprobare proiectul cu datele tehnice şi indicatorii economici aferenţi modernizării străzii Carpenului din Pâclişa, inclusiv o parte din DJ 107A, cea care este intravilan, din varianta rutieră spre Sebeş.
Reamintim că drumul judeţean (Pâclişa-Vurpăr), aflat acum într-o stare deplorabilă, ar putea decongestiona circulaţia pe DN1 dintre Alba Iulia şi Sebeş, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane rutiere din ţară, astfel că autorităţile judeţene şi locale s-au mobilizat în sfârşit, pentru modernizarea variantei. Dacă pe aproximativ patru kilometri de drum, lucrările au fost contractate de CJ Alba, pe alţi aproximativ 1,5 kilometri, segmentul de intravilan – Pâclişa, reparaţiile trebuie să fie asigurare de Primăria Alba Iulia.
Prin urmare, administraţia locală propune pentru aprobare, în şedinţa Consiliului Local Alba Iulia din 22 mai, investiţia în valoare de aproape 1 milion de euro, ce include modernizări şi reparaţii capitale de infrastructură rutiereă, pe trei tronsoane din strada Carpenului şi DJ 107A, inclusiv podul peste valea Pâclişei, care va fi refăcut. Doar ultimul tronson şi podul sunt însă acum prioritare, pentru a face legătura cu lucrările contractate de CJ Alba, potrivit reprezentanţilor Primăriei.
Obiectivul de investiţii este “Modernizare şi reparaţie capitală DJ 107A, de la km. 2+498 la km. 4+018 – strada Carpenului, municipiul Alba Iulia”, cu valoare totală, inclusiv TVA de 4.561.492,06 lei, respectiv 977.707,01 euro, din care lucrări de construcţii-montaj 3.959.233,67 lei (848.619,37 euro). Durata totală de realizare a proiectului este estimată la 12 luni, din care execuţie lucrări 6 luni, iar vizată este de fapt strada Carpenului din Pâclişa / parţial DJ 107A, pe o distanţă de 1,520 km.
Obiectivul este împărţit pe mai multe tronsoane, astfel:
– tronson I: lungime 895 ml, lăţime 6 metri, trotuare 2×1 m, canalizare pluvială 880 ml, iluminat public 31 stâlpi
– tronson II: lungime 435 ml, lăţime 6 metri, trotuare 2×1 m, canalizare pluvială 155 m, iluminat public 15 stâlpi
– tronson III: lungime 190 ml, 6 metri lăţime, trotuare parţial 2×1 m, inclusiv podul cu grinzi de beton peste valea Pâclişei: 6 metri lăţime.
Potrivit documentaţiei propuse, “la proiectarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a străzii se vor reconsidera elementele existente ale racordărilor în plan cu adoptarea unor elemente superioare celor existente acum, unde este posibil, corespunzător vitezei de proiectare de 40 km/h, precum şi recomandarea păstrării declivităţilor şi racordărilor existente în plan vertical cu încadrarea în pasul de proiectare şi urmărirea liniei roţii existente”.
Ce lucrări vor fi derulate
Pe tronsonul I, de 895 metri liniari, se propune “detensionarea dalei de beton existentă, consolidarea carosabilului cu lăţime medie de 6 metri, pentru circulaţie pe ambele sensuri, cu aşternerea a două straturi de asfalt armat cu fibră geocompozit cu rol de antifisură”.
Se va construi şi reţea de canalizare pluvială, inclusiv montarea gurilor de scurgere pentru preluarea apelor de pe platforma drumului. Prin desfiinţarea rigolelor marginale existente, se vor amenaja trotuare piteonale cu dale prefabricate din beton. Mai sunt amintite amenajări de spaţii verzi, marcaje rutiere, indicatoare, proiectarea unei reţele de iluminat public.
S-a studiat şi intersecţia cu strada Dianei, unde există o staţie de autobuz, ce va fi amenajată cu mobilier adecvat.
Pe tronsonul II, în lungime de 435 ml, se vor face următoarele intervenţii: remediere punctuală a zonelor faianţate, burduşite (etc), aşternerea unui covor asfaltic de 4 cm grosime pe toată suprafaţa, studierea soluţiilor pentru preluarea şi descărcarea apelor pluviale. Şi aici sunt prevăzute trotuare cu dale din beton, marcaje, indicatoare, reţea de iluminat public.
Pe tronsonul III, cu lungime de 190 ml, inclusiv podeţul peste valea Pâclişei, va cuprinde “proiectarea integrală a sistemului rutier pe DJ107A de la podeţ până la limita intravilanului, pe lungimea de 190 ml, privind corectarea elementelor geometrice, cu aducerea la parametrii optimi de gabarit pentru a asigura o circulaţie fluentă în condiţii de siguranţă”.
De asemenea, se vor amenaja şanţuri laterale din pământ pentru preluarea apelor de pe platforma drumului.
Se va construi dig de protecţie pe malul drept al pârâului, în aval de podul cu grinzi, pe o lungime de circa 70 de metri, care să protejeze drumul la debitele crescute ale acestuia.
Cât vor costa lucrările, pe tronsoane
Din estimările prezentate de primărie, lucrările de construcţii-montaj vor fi de 2.221.852,70 lei (476.230,35 euro) pe tronsonul I, de 862.677,84 lei (184.905,76 euro) pe tronsonul II, de 500.000 de lei pe tronsonul III şi de 459.477,16 lei (98.484,01 euro) pentru pod.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News