Connect with us
Publicitate

Administrație

Primăria Alba Iulia plătește 2 milioane de lei pentru studiile legate de mega-proiectul de refacere a marilor bulevarde din oraș

Publicat

Primăria Alba Iulia va plăti unei firme din București peste 2 milioane de lei plus TVA, pentru proiectarea lucrărilor la cele două mega proiecte de refacere de la zero a unor bulevarde din oraș. Banii vor merge spre o firmă abonată la contracte cu administrațiile publice. 

Două contracte de servicii de proiectare și asistență tehnică pe perioada execuției lucrărilor au fost atribuite firmei Urban Scope SRL București.

Într-un răspuns pentru Alba24, reprezentanții instituției au transmis un răspuns că ”termenul de finalizare a celor 2 contracte este până la semnarea proceselor verbale de recepție la terminarea lucrărilor”.

Adică la finalizarea întregului proiect de refacere a bulevardelor, care deocamdată nu poate fi precizat. Investiția este abia la faza de proiect tehnic. În continuare, lucrările vor trebui să fie licitate și, după semnarea contractelor, termenul de finalizare va fi de 2 ani.

Proiectul este în foarte mare întârziere. Potrivit siteului primăriei, lucrările ar fi trebuit finalizate până în noiembrie 2022. În aceste condiții, administrația are nevoie să obțină prelungirea termenelor, pentru a nu pierde banii europeni.

Valoarea contractului pentru lotul 1 este de 1.490.000 de lei la care se adaugă TVA. În cazul lotului 2, administrația locală plătește firmei 665.000 de lei, la care se adaugă TVA.

Procedura de atribuire a fost licitație deschisă cu publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Licitația s-a plimbat și pe la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).

Acolo, Urban Scope a contestat ambele contestaţii, după ce Primăria Alba Iulia desemnase un alt câștigător, o firmă din Cluj.

Proiectele vor schimba radical traficul în Alba Iulia

Proiectele vor schimba complet circulația pe cele mai importante artere din municipiul Alba Iulia. Asta dacă va ajunge în faza de execuție, pentru că există o presiune majoră pe termenele de finalizare stabilite prin contractul de finanțare (din bani europeni).

Lucrările vor dura 2 ani. Trei bulevarde principale din oraș (Încoronării, Revoluției 1989 și Republicii), alături de alte cinci străzi, sistematizate în perioada comunistă, după nevoile de trafic de atunci, vor fi modificate radical în privința transportului rutier, dar și a circulației pietonilor și bicicliștilor.

Este vorba, printre altele, despre reproiectarea spațiilor rutiere și a trotuarelor și reconstrucția lor completă, și utilizarea lor ulterioară folosind tehnologia.

Alba24.ro a mai scris că proiectul prevede monitorizarea contravențiilor rutiere (trecerea pe culoarea roșie a semaforului sau accesarea benzilor dedicate transportului public urban), introducerea unui sistem de management al traficului asistat de computer și a unui sistem de bike-sharing cu 240 de biciclete electrice,12 stații de închiriere și realizarea unor stații de încărcare a autovehiculelor electrice.

De asemenea, datele de trafic colectate vor fi adaptate în timp real la nivel de intersecție și vor fi calculați automat timpii de ciclu ai semaforizărilor.

În același timp însă, proiectul prevede și eliminarea a peste 150 de locuri de parcare, insuficiente în prezent, în zona cartierelor de locuit.

Stații de autobuz moderne, iluminat inteligent și biciclete electrice

Planurile primăriei vizează aducerea la zi a sistemului rutier învechit. Concret, proiectul are mai multe obiective:

  • lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere, pietonale și velo, astfel încât transportul în comun să devină cel mai eficient și mai accesibil mijloc de deplasare în Alba Iulia
  • modernizarea a 21 de stații de îmbarcare/debarcare călători transport public și transformarea acestora în stații inteligente tip „smart-bus-shelter” (cu panouri informative, ecran touch interactiv, senzori de detecție a parametrilor de calitate a mediului înconjurător, rețea WIFI, prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile)
  • realizarea a 3 stații de încărcare pentru vehicule electrice
  • sistem de iluminat public în zonele trecerilor de pietoni, pentru creșterea siguranței acestora
  • implementarea unui sistem automatizat inteligent de închiriere a bicicletelor, în sistem modular „plug & play”, cu o flotă de 240 de biciclete electrice cu echipamente inteligente de bord, cu o autonomie de minim 60 de kilometri și 12 stații automate de închiriere
  • sistem de management al traficului și monitorizare video (41 de camere video)
  • sistem de iluminat inteligent în zonele de traversare pietoni
  • eliminarea parcărilor de pe carosabil și a celor neregulamentare (se vor elimina peste 150 de locuri de parcare) și păstrarea doar a celor existente în alveole
  • montarea unor dispozitive de depistare a trecerii pe culoarea roșie a semaforului
  • montarea unor dispozitive pentru depistarea încălcării interdictiei privind accesarea benzilor dedicate transportului public de către vehiculeler neautorizate
  • amenajarea peisagistică a aliniamentelor de spațiu verde, inclusiv de arbori și arbuști cu nivel ridicat de retenție CO2 și realizarea unui sistem de irigații automatizat
  • dotarea spațiilor modernizate cu elemente de mobilier urban inteligent
  • benzi speciale pentru autobuze și pentru biciclete.

Proiectul vizează și reorganizarea străzilor din zona centrală, până la Gară. Cele mai importante modificări:

  • reorganizarea intersecțiilor între B-dul Ferdinand I și B-dul Încoronării (zona Gară) și între B-dul Ferdinand I – strada Bucovinei – strada Olteniei (zona Consiliul Județean Alba / Prefectura Alba)
  • reorganizarea traficului pe B-dul Ferdinand I, între intersecția din zona Gară și Piața I. C. Brătianu – sens unic din Centru către Sebeș. Traficul rutier din direcția Sebeș – Centru va fi deviat, din zona Gării, pe străzile Iașilor, Plevnei și Olteniei (două benzi în sens unic), iar circulația din Centru către Sebeș se va desfășura pe o singură bandă pe Bulevardul Ferdinand (două benzi vor fi dedicate transportului urban) cât și pe strada Bucovinei și strada Traian (două benzi în sens unic).
  • semaforizarea unor treceri de pietoni (ex: zona Piața I. C. Brătianu, Piața Alessandria / IPJ Alba) și montarea de camere de supraveghere
  • anularea unui sens giratoriu aflat pe B-dul Tudor Vladimirescu (zona Penny Market) și amenajarea unei intersecții semaforizate
  • montarea de dispozitive de depistare a depășirii limitei de viteză admise (radar), de depistare a trecerii pe culoarea roșie a semaforului și pentru depistarea încălcării interdicției privind accesarea benzilor dedicate transportului public de către vehiculele neautorizate
  • benzi dedicate exclusiv transportului local
  • amplasarea a 3 stații de încărcare pentru vehicule electrice
  • amplasarea a 6 stații de închiriere biciclete (cu câte 10 biciclete)

Valoarea totală a investitiției

Valoarea totală a investitiei este estimată la 64.102.774,88 de lei, inclusiv TVA, echivalentul a 14.013.373,31 de euro. Banii vor proveni din fonduri europene.

Despre firma Urban Scope, Săptămâna financiară a scris că inițial a fost înființată pe numele a doi pensionari. Detalii AICI.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate