Economie
Pro Infrastructură: Lotul 2 – A10 Sebeș-Turda poate fi deschis în acest an. Varianta de reziliere a contractului, ”dezastruoasă”
Asociația Pro Infrastructură (API) susține că este perfect fezabil ca lotul de 24,25 km din Autostrada A10 Sebeș-Turda să fie dat în trafic în acest an, în decembrie, cel mai târziu.
La o vizită pe șantierul autostrăzii, săptămâna trecută, șeful CNAIR a precizat că ia în calcul inclusiv varianta rezilierii contractului cu antreprenorul Aktor, dacă nu respectă termenele avansate.
Vezi și VIDEO Directorul CNAIR, inspecție pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda. Circulația se deschide în 2021, dar lucrările continuă
API susține că o decizie în acest sens ar fi ”dezastruoasă”, având în vedere tronsonul în prag de inaugurare și stadiul fizic de peste 90%, după șapte ani ”de chin în execuție”.
”Noul șef al CNAIR, Cristian Pistol, și-a flexat vineri mușchii la antreprenorul grec Aktor de pe lotul 2 din AutostradaA10 Sebeș-Turda, amenințând cu rezilierea.
Vrem să credem că este doar o declarație nefericită motivată de lupte politice meschine anti-infrastructură și anti-cetățeni, și nu o intenție adevărată care ar fi dezastruoasă acum în prag de inaugurare, la stadiu fizic de peste 90% și după 7 (ȘAPTE!) ani de chin în execuție”, susține Asociația Pro Infrastructură.
Vezi și A10 Sebeș -Turda: Șapte ani pentru 70 de kilometri. România deschide de Ziua Națională prima autostradă terminată după Revoluție
Potrivit sursei citate, ”este perfect fezabil ca lotul de 24,25 km să fie dat în trafic în acest an, în decembrie, cel mai târziu, iar asociația noastră a susținut tot timpul că se poate deschide circulația în 2021, chiar dacă pe un singur sens, pe câteva sute de metri, în zona Oiejdea.
Realitatea: asfalt gata (strat de uzură) pe 21 din 24 de km, marcaje aproximativ 50% (pot fi finalizate în maxim două săptămâni), parapete de protecție instalate pe km întregi și doar câteva puncte critice rămase: o zonă fără balast stabilizat la Teiuș, debleul Oiejdea (unde este deja binder pe un sens) și problema de la Sâncrai (se va rezolva în scurt timp)”.
Reprezentanții asociației mai susțin că ”în mod normal, cu puțin chef de muncă din partea antreprenorului și a oficialilor CNAIR, deschiderea traficului poate fi făcută fără probleme la final de noiembrie, cel mai târziu în primele două săptămâni din decembrie, incluzând aici și procedurile de recepție”.
Reacția API vine după ce noul șef al CNAIR, Cristian Pistol a făcut recent o vizită pe șantierul A10 Lotul 2 și a spus că nu vede cum s-ar putea deschide traficul până pe 15 noiembrie.
„Voi fi foarte ferm în a lua anumite decizii, iar dacă antreprenorul nu va reuși să se încadreze în termenele avansate, voi lua în calcul inclusiv varianta rezilierii”, a precizat Cristian Pistol.
Lotul 2 de 24,25 km este ultimul care ar întregi finalizarea autostrăzii A10 Sebeș-Turda. În decembrie anul trecut a fost deschis și Lotul 1 (17 Km).
Cele două loturi erau lucru încă din 2014.
Lucrările au trenat pe lotul doi și nu numai, parțial din cauza autorităților și a birocrației, parțial din cauza constructorului (problem financiare și mobilizare slabă pe teren.
Întreaga autostradă A10 are o lungime de circa 70 km și leagă autostrada A1 (Sebeș) cu autostrada Transilvania A3 (Turda).
A10 Sebeș-Turda – Lotul 2 (24,25 km) – Alba Iulia Nord (Pârâul Iovului) – Aiud (Km 17+000 – Km 41+250)
Valoare: 549.33 milioane lei (fară TVA)
Constructor: Aktor
Contract: Semnat în 2014
Termen de finalizare (contractual): octombrie 2016
Deschidere posibilă: decembrie 2021
Stadiu fizic / stadiu financiar (iulie 2021): 88,5% / 85%
surse: Asociația Pro Infrastructură, CNAIR – Facebook, hotnews.ro
sursă imagini: Asociația Pro Infrastructură – Adisan
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News