Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Programul de guvernare: 1000 km de autostrăzi în 4 ani, inclusiv finalizarea A10 Sebeș-Turda. Alte proiecte


Publicat

Noul Executiv îşi propune realizarea, în următorii patru ani, a unui număr de 1.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, la care se adaugă 370 de kilometri de variante de ocolire – în valoare de 5,5 miliarde de lei, fără TVA, potrivit Programului de guvernare depus miercuri dimineaţa la Parlament de premierul desemnat, Florin Cîţu.

Noul Guvern vrea să aloce în medie 2% din PIB și vrea ca proiectele de infrastructură să devină prioritate absolută în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.

Printre măsurile de reformă, noul Guvern își propune să operaționalizeze Compania de Investiții Rutiere, o companie creată de la zero, specializată doar pe implementarea proiectelor mari, precum autostrăzile și drumurile expres.

În afară de proiectele deja demarate, noul program de guvernare vine şi cu propuneri de proiecte noi de investiţii prin programul de construcţie autostrăzi şi drumuri expres, în baza unor „documentaţii mature şi bine fundamentate, care vor stabili traseul optim şi valoarea de investiţie”:

Autostrada A8, Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (aproximativ 311 km) – 36 miliarde de lei, conform Master Planului General de Transport al României (MPGT)

Autostrada A7, Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Suceava – Siret (421 km) – 8,2 miliarde de lei, fără TVA, conform analizei multicriteriale

Autostrada A13, Braşov – Bacău (160 km) – 8,8 miliarde de lei, fără TVA, conform MGPT

Autostrada A13, Sibiu – Braşov, în continuarea secţiunii Braşov – Bacău (125 km) – 7,1 miliarde de lei, fără TVA, conform MGPT

drum expres Craiova – Piteşti (loturile 3 şi 4) – 1,3 miliarde de lei, fără TVA, valoare de atribuire a contractelor

drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor – proiecte în valoare de 11 miliarde de lei, fără TVA (drumuri expres Buzău – Brăila, Focşani – Brăila, Brăila – Tulcea, Constanţa – Tulcea, Tişiţa – Albiţa), din care se vor finaliza drumurile expres Buzău – Brăila şi Focşani – Brăila, în valoare de 3,2 miliarde de lei, fără TVA

drum expres Calafat – Lugoj şi reabilitarea/reparaţia capitală a 157 de poduri, considerate prin expertize tehnice drept necesităţi urgente de intervenţie; drum expres Sfântu Gheorghe – Ditrău, respectiv Sovata – Miercurea Ciuc.

Accesibilitatea polilor locali de dezvoltare economică prin implementarea unui program de construcţie a unui număr de aproximativ 370 de km de variante de ocolire în perioada 2021-2024, în valoare de 5,5 miliarde de lei, fără TVA, este alt obiectiv cuprins în document. Aici sunt prevăzute, de exemplu, continuarea proiectelor de construcţie variante ocolitoare (VO, centuri ocolitoare): Drumul Naţional Centura Municipiului Bucureşti, cu intervenţiile la cele patru pasaje – Domneşti, Berceni, Olteniţa şi Mogoşoaia, VO Bârlad, VO Timişoara Sud, VO Zalău, VO Satu Mare, VO Târgu Jiu, VO Galaţi, VO Tecuci, VO Mihăileşti, VO Târgu Mureş; demararea unor proiecte noi – Centura Metropolitană Cluj-Napoca, VO Sighişoara, VO Vaslui, VO Giurgiu, VO Sf. Gheorghe, VO Piteşti Vest, VO Timişoara Vest, VO Râmnicu Vâlcea; implementarea în baza unor parteneriate cu autorităţile administraţiei publice locale a unui program de construire de variante de ocolire (VO Sibiu Sud, VO Mediaş, VO Salonta, VO Arad Est, precum şi alte proiecte, a căror fundamentare economico-socială le susţine); proiectarea şi ulterior implementarea unui ansamblu de noduri rutiere care vor asigura conectivitatea la reţeaua de autostrăzi.

Programul de guvernare prevede continuarea proiectelor în execuţie şi finalizarea acestora, respectiv:

A3, Autostrada Transilvania (circa 155 de km) – 4,2 miliarde de lei, fără TVA – pregătirea implementării tronsonului Târgu Mureş – Braşov

A1, Autostrada Sibiu – Piteşti: accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu – Piteşti, pe toate cele 5 secţiuni ale proiectului, fiind asigurată finanţarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanţare de către Comisia Europeană – total investiţie 13,7 miliarde de lei, fără TVA – din care 2,3 miliarde de lei, fără TVA, pentru secţiunile 1 şi 5, pregătirea proiectului – legătura DN7C Curtea de Argeş – A1 (Secţiunea 5 Sibiu – Piteşti) – Râmnicu Vâlcea;

A0, Autostrada de Centură a Municipiului Bucureşti (circa 100 km) – aproximativ 5 miliarde de lei, fără TVA;

A10, Autostrada Sebeş – Turda – lotul 2 – 550 de milioane de lei, fără TVA (total loturile 1 şi 2 – 1,9 miliarde de lei, fără TVA)

DX12, Drum expres Craiova – Piteşti (121 km) – 3,2 miliarde de lei, fără TVA

Drum expres Brăila – Galaţi (12 km) – 530 de milioane de lei, fără TVA; podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – 1,9 miliarde de lei, fără TVA.

Totodată, prin document se asumă creşterea mobilităţii în zona Valea Prahovei prin finalizarea proiectării şi licitarea execuţiei lucrărilor pentru construcţia Autostrăzii Ploieşti – Braşov (6,5 miliarde de lei, fără TVA, conform studiului de fezabilitate din 2010); creşterea capacităţii administrative a CNAIR, pentru buna implementare a Autostrăzii Ploieşti – Braşov, prin dezvoltarea unui parteneriat cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) şi realizarea unor investiţii, în scopul fluidizării traficului pe DN1 (ca de exemplu, pasaje subterane sau supraterane, benzi suplimentare, bretele de acces).

Se amintește de atragerea specialiștilor români care lucrează în străinătate (“repatrierea”) în implementarea unor proiecte majore de miliarde de euro, de parteneriate cu instituții publice care gestionează infrastructură în alte state membre UE pentru asistență tehnică.

Se va acționa pe 3 direcții pentru a obține un mix care să asigure necesarul de finanțare:

– alocarea, în medie, a 2% din PIB pentru infrastructura de transport pentru următorii 4 ani;

– utilizarea fondurilor externe nerambursabile (P.O.I.M., C.E.F., P.O.T., P.N.R.R.);

– antrenarea de fonduri rambursabile, fonduri de tip P.P.P. sau împrumuturi I.F.I.

AICI DOCUMENTUL COMPLET: PROGRAM-DE-GUVERNARE-FLORIN-CITU-PNL.USR-PLUS.UDMR_

Alte măsuri

Consolidarea parteneriatului dintre C.N.A.I.R. și autoritățile locale pentru implementarea unor proiecte de infrastructură de interes local și regional de natura variantelor ocolitoare, drumurilor de legătură la drumurile naționale, autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor alternative ca soluții pentru descongestionarea de trafic rutier, inclusiv modernizarea, reabilitarea acestora, precum și între C.F.R. S.A. și autoritățile administrației publice locale, pentru modernizarea infrastructurii feroviare, în scopul introducerii trenurilor metropolitane și urbane.

Intensificarea colaborării în cadrul Parteneriatului Inițiativei celor trei Mări, în vederea dezvoltării unor proiecte de infrastructură de transport de importanță strategică regională, care vor contribui la dezvoltarea economică și la coeziunea europeană.

Utilizarea duală a infrastructurii de transport: construcția sau dezvoltarea infrastructurii de transport trebuie să asigure permanent, procesul de transport, atât pentru pasageri și mărfuri, cât și pentru mobilitatea militară și transportul echipamentelor aferente acesteia.

În domeniul fondurilor europene, este prioritară închiderea P.O.I.M. 2014-2020, pregătirea viitorului exercițiu financiar P.O.T. 2021-2027 și lansarea Planului Național de Redresare și Reziliență.

surse: agerpres.ro. hotnews.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. pilu

    miercuri, 23.12.2020 at 16:19

    Fratilor la munca. Punem pusca jos si cu totii la construit autostrazi. Asa nu ne mai facem de ras !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Intervenție mai puțin obișnuită la Sebeș. Apel la 112 după ce un porc a ”evadat” dintr-o mașină aflată în trafic

Publicat

Polițiștii din Sebeș au avut o intervenție mai puțin obișnuită, luni. Au reușit, după un apel la 112, să găsească proprietarul unui porc care ”evadase” dintr-o mașină aflată în trafic.

”O sesizare mai puțin obișnuită a fost primită astăzi, la Sebeș, în urma unui apel la numărul 112: un porc a sărit dintr-o remorcă, în zona stației de autobuz din cartierul M. Kogălniceanu.

Cu ajutorul camerelor de supraveghere video, polițiștii din Sebeș au găsit autovehiculul cu remorca de unde evadase animalul.

A fost identificat proprietarul, care locuiește într-un sat din județul Alba. Astfel, patrupedul se va întoarce în gospodăria cărei îi aparține”, au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș.

Oamenii care au văzut animalul care ieșise din remorcă au semnalizat situația și pe rețeaua de socializare.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

ALBA: Cele mai bune și cele mai rele drumuri județene. Unde nu e recomandat să te aventurezi cu mașina, la începutul anului 2021

Publicat

La începutul anului 2021, în județul Alba sunt peste 200 de kilometri de drumuri pietruite și de pământ. În ceea ce privește starea de viabilitate, circa 80 de kilometri de drum sunt în stare rea sau impracticabilă.

Dacă la începutul anului 2020 nu erau deloc drumuri județene în stare foarte bună, acum sunt raportați la această categorie 11,56 km, adică 1,32% dintre căile rutiere administrate de Consiliul Județean Alba. Peste 80% sunt în stare medie sau bună.

Reţeaua de drumuri administrate de Consiliul Judeţean Alba cuprinde 53 de drumuri judeţene, adică 872,16 km. Alți 34,2 km de drumuri județene sunt administrați de municipiile Alba Iulia, Aiud, Blaj, Sebeș, respectiv orașele Cugir și Ocna Mureș.

Din lungimea totală de drumuri județene administrate de Consiliul Județean Alba, 30,723 km sunt administrați temporar de comunele Cetatea de Baltă, Doștat, Daia Română, Sântimbru, Berghin, Ciugud, Săsciori, Fărău, Bucerdea Grânoasă și Lunca Mureșului.

Viabilitatea unui drum este calitatea acestuia de a asigura condiții necesare desfășurării normale, fără întreruperi, pe tot parcursul anului, a circulației rutiere.

Consiliul Județean Alba a prezentat starea drumurilor judeţene administrate de instituție: 872,165 km, din care cu îmbrăcăminte asfaltică 663,670 km (76,09%), pietruite 178,56 km (20,47%) și de pământ 29,93 km (3,43%).

Starea drumurilor județene la începutul anului 2021:

– 11,56 km (1,32%) în stare foarte bună

– 611,66 km (70,13%) în stare bună

– 169,45 km (19,43%) în stare medie de viabilitate

– 58,48 km (6,7%) în stare rea

– 20,98 km (2,40%) impracticabili.

Comparativ, la începutul anului 2020, situația era următoarea:

– 00,00 km (0%) în stare foarte bună

– 621,93 km (71,30%) în stare bună

– 148,14 km (16,98%) în stare medie de viabilitate

– 81,08 km (9,29%) în stare rea

– 20,99 km (2,46%) impracticabili.

Atunci erau 654,33 km de drumuri (75,02%) cu îmbrăcăminte asfaltică sau din beton, 186, 6 km (21,39%) drumuri pietruite și 31,23 km (3,58%) drumuri de pământ.

Situația la începutul anului 2019:

– 44,94 km (5,1%) în stare foarte bună

– 566,49 km (64,28%) în stare bună

– 159,98 km (18,15%) în stare medie de viabilitate

– 84,76 km (9,61%) în stare rea

– 24,9 km (2,83%) impracticabili.

STAREA de VIABILITATE a drumurilor administrate de Consiliul Județean Alba la începutul anului 2021:

DJ 103 E: DN 1 – Gârbova de Jos – Gârboviţa – Gârbova de Sus – 7,54 km stare foarte bună (asfaltat), 1,85 km drum de pământ stare rea (km 7,5-9,39)

DJ 103 G: Inoc (DN 1) – Ciugudu de Jos – Ciugudu de Sus – limită Judeţul Cluj – 9,2 km stare bună (asfaltat), 4 km drum pietruit stare medie (între km 9,2 și 13,2)

DJ 106 E: limită Judeţul Sibiu – Dobra – Şugag: 4,3 km drum asfaltat stare bună

DJ 106 F: DN 1 (Camping Cut) – Câlnic – Reciu – Gârbova – limită Judeţul Sibiu: 16,67 m stare bună (asfaltat)

DJ 106 I: DN 1 – Cunţa – Draşov – Şpring – Vingard – Ghirbom – DJ 107 (Berghin): 21,52 km stare bună (asfaltat)

DJ 106 K: Sebeş (DN 1) – Daia Română – Ohaba – Secăşel – DJ 107: 16,76 km stare bună (asfaltat), 5,27 km stare medie (asfaltat), 6,67 km drum pietruit stare medie (pietruit între km 18 și 23,7)

DJ 106 L: Şpring – Ungurei – Roşia de Secaş: 16,3 km drum asfaltat stare bună

DJ 106 M: Cut (DN 1) – Câlnic: 3,3 km drum asfaltat stare bună

DJ 107: Alba Iulia (DN 1) – Teleac – Hăpria – Straja – Berghin – Colibi – Secăşel – Cergău Mare – Veza – Blaj – Sâncel – Lunca Târnavei – Şona – Jidvei – Sântămărie – Cetatea de Baltă – limită Judeţul Mureș – 72,88 km drum asfaltat stare bună

DJ 107 A: Alba Iulia – Părău lui Mihai – Vurpăr – Câmpu Goblii – Dealu Ferului – Mereteu – Blandiana – Sărăcseu – limită Judeţul Hunedoara – 4,02 km asfaltat stare foarte bună (km 4-8), 21,88 km stare bună (asfaltat)

DJ 107 B: DN 1 – Sântimbru – Galtiu – Coşlariu – Mihalţ – Colibi – Roşia de Secaş: 15 km drum asfaltat stare bună, 6,5 km drum pietruit stare medie (km 11,55 -18,10)

DJ 107 C: DJ 107 (Teleac) – Drâmbar – Şeuşa – Ciugud – Dumbrava – Oarda – Vinţu de Jos – DN 7 – 20,89 km de drum asfaltat stare bună

DJ 107 D: Unirea II (DN 1) – Ocna Mureş – Vama Seacă – Fărău – Şilea – limită Judeţul Mureş: 24,9 km de drum asfaltat stare bună, 1,22 km de drum pietruit stare bună (km 30,1 – 31,32)

DJ 107 E: Aiud (DN1) – Ciumbrud – Băgău – Lopadea Nouă – Hopârta – Vama Seacă (DJ 107D): 19,82 km de drum asfaltat stare bună

DJ 107 F: Unirea (DJ 107 D) – Războieni Cetate – Lunca Mureşului – limită Judeţul Cluj: 9,86 km de drum asfaltat stare bună

DJ 107 G: DJ 107 D (Ocna Mureş) – Noşlac – Căptălan – Copand – Stâna de Mureş – Găbud – limită Judeţul Mureş – 8,6 km de drum asfaltat stare bună, 10,62 km de drum asfaltat stare medie (km 3,9 – 14,53)

DJ 107 H: Coşlariu Nou – Galda de Jos – Cricău – Ighiu – Şard – Gara Şard Ighiu (DN 74): 15,83 km de drum asfaltat stare bună, 2,37 km de drum pietruit stare medie (km 0-2,37)

DJ 107 I: Aiud (DN 1) – Aiudul de Sus – Râmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcăreşti – Bârleşti Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bârleşti – Mogoş – Valea Albă – Ciuciuleşti – Bucium – Izbita – Coleşeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu) – 30,5 km de drum asfaltat stare bună (km 3-11 și km 56,3-78), 44,87 km de drum pietruit stare bună și medie (km 11,44-56,3)

DJ 107 K: Galda de Jos ( DJ 107 H) – Mesentea – Galda de Sus – Măgura – Poiana Galdei – Modoleşti – Întregalde – Ivăniş – Ghioncani – DJ 107 I (Bârleşti) – 17,7 km drum asfaltat stare bună, 19,8 km drum pietruit stare medie (km 17,7-37,5)

DJ 107 L: Sântimbru (DJ 107 B) – Totoi – Teleac (DJ 107) – 5,15 km de drum asfaltat stare bună

DJ 107 M: limită Judeţul Cluj – Rimetea – Colţeşti – Vălişoara – Poiana Aiudului – Aiudul de Sus (DJ 107 I) – 25 km de drum asfaltat stare bună

DJ 107 N: DN 1 – Mirăslău – Cicău – 2,6 km de drum asfaltat stare bună

DJ 107 U: Băcăinţi (DJ 107 A) – Ceru Băcăinţi (DC61) – 7 km de drum asfaltat stare bună

DJ 107 V: DJ 107 – Alecuş – DJ 107 D – 3,15 km de drum asfaltat stare medie, 11,85 km de drum pietruit stare bună (km 3,1-15)

DJ 107 Z: Ciumbrud (DJ 107 E) – Păgida – Gâmbaş – Aiud (DN 1) – 7,65 km de drum asfaltat stare bună, 3,25 km de drum pietruit stare bună (km 0,65 – 3,9)

DJ 141 C: DN 14 B (Lunca) – Cenade – Capu Dealului – limită Judeţul Sibiu – 8 km drum asfaltat stare bună, 5 km de drum pietruit stare medie (km 8-13)

DJ 141 D: DJ 106 I (Draşov) – Boz – Doştat – limită Judeţul Sibiu – 10,29 km drum asfaltat stare bună, 2,1 km drum asfaltat stare medie (km 10,29-12,4)

DJ 141 E: Cenade (DJ 141 C) – limită Judeţul Sibiu (Broşteni) – 1,2 km drum asfaltat stare bună, 4,87 km drum de pământ (impracticabil, km 1,2-6,07)

DJ 142 B: limită Judeţul Sibiu – Cetatea de Baltă – 3,35 km de drum asfaltat stare medie

DJ 142 K: Cetatea de Baltă (DJ 142B) – Tătârlaua – Crăciunelu de Sus – Făget – Tăuni – Valea Lungă (DN 14 B) – 17,3 km de drum asfaltat stare bună, 13,45 km de drum pietruit stare medie (km 7-20,45)

DJ 142 M: DJ 107 (Halta Balcaciu) – Bălcaciu – Valea Lungă (DJ 142 K) – 6,7 km drum asfaltat stare bună, 5,5 km drum de pământ (impracticabil km 6,7-12,2)

DJ 142 N: DJ 107- Căpâlna de Jos – Sânmiclăuş – (DJ 107 V) – 3,8 km drum asfaltat stare bună, 1,35 km drum de pământ stare rea (km 2-3,35)

DJ 142 L: Ciumbrud (DJ 107 E) – Sâncrai – Rădeşti – Leorinţ – Meşcreac – Peţelca – Căpud – Zărieş – Gara Podu Mureş (DN 14 B) – 15,1 km drum asfaltat stare bună, 6,2 km drum pietruit stare medie (km 15,1-21,35)

DJ 142 P: Crăciunelu de Jos (DN 14 B) – Bucerdea Grânoasă – 3,8 km drum asfaltat stare bună

DJ 670 C: Săsciori (DN 67 C) – Dumbrava – Câlnic – 6,7 km drum asfaltat stare bună

DJ 704: DN 7 (Şibot) – Vinerea – Cugir – 1,25 km drum asfaltat stare bună

DJ 704 A: DN 7 (Sebeş) – Pianu de Jos – Pianu de Sus – Strungari – Răchita – DN 67 C (Sebeşel) – 19,5 km drum asfaltat stare bună, 4,77 km drum pietruit stare rea (km 0,28-5,05)

DJ 704 K: Vinerea (DJ 704) – Săliştea (DJ 705 E) – 5 km drum de pământ stare medie

DJ 705: limită Judeţul Hunedoara – Almaşu de Mijloc – Almaşu Mare – Zlatna (DN 74) – 10,7 km drum asfaltat stare medie, 5,62 km drum asfaltat stare rea (km 41,2-46,82), 1,3 km drum asfaltat stare bună

DJ 705 B: DN 7 (Tărtăria) – Sibişeni (DJ 704 A) – Vinţu de Jos (DN 7) – Vurpăr (DJ 107 A) – 4,35 km drum pietruit stare medie (km 0-4,35), 7,79 km drum asfaltat stare bună

DJ 705 D: limită Judeţul Hunedoara (km.7+700) – Cheile Cibului – Cib – Glod – Nădăştia – Almaşu Mare – limită Judeţul Hunedoara (km. 33+100) – 13,9 km drum asfaltat stare medie, 11,5 km drum pietruit stare rea (km 21,6-33,1)

DJ 705 E: DN 7 – Tărtăria – Săliştea – 4,8 km drum asfaltat stare bună

DJ 705 H: Cheile Cibului (DJ 705 D) – Glod – Nădăştie (DJ 705 D) – 2,33 km drum de pământ (impracticabil km 0-2,33), 2,33 km drum asfaltat stare medie (km 2,33-4,66)

DJ 742: Gura Roşiei (DN 74 A) – Iacobeşti – Ignăţeşti – Balmoşeşti – Roşia Montană – 6,4 km drum asfaltat stare bună, 3,26 km drum pietruit stare rea (km 6,4-9,66), 9,75 km drum asfaltat stare medie

DJ 750: Gârda de Sus (DN 75) – Ordâncuşa – Gheţar – 16,7 km drum asfaltat stare bună, 8,28 km drum pietruit (impracticabil km 16,72-25)

DJ 750 A: Gura Sohodol (DN 75) – Sohodol – 3,5 km drum asfaltat stare bună

DJ 750 B: Vadu Moţilor (DN 75) – Burzeşti – Poiana Vadului – 10,5 km drum asfaltat stare medie

DJ 750 C: Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmeţ – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremţ – Teiuş (DN 1) – 18,8 km drum asfaltat stare bună, 15,4 km drum pietruit stare rea (km 0,6-28,5) 7,03 km drum de pământ stare rea (km 28,5-35,53)

DJ 750 E: DN 75 – Sat Vacanţă – Vârtop – 2 km drum de pământ stare rea

DJ 750 F: DN 75 – Poşaga de Jos – 3 km drum asfaltat stare medie

DJ 750 G: DN 75 – Ocoliş – 5 km drum asfaltat stare medie

DJ 762: limită Judeţul Hunedoara – Dealu Crişului – Valea Maciului – Mărteşti – Vidra – Lunca de Jos – Vârtăneşti – Burzoneşti – Mihoieşti (DN 75) – 5,7 km drum pietruit stare rea (km 40,6-46,3), 17,6 km drum asfaltat stare bună

DJ 762 B: DJ 762 – Avram Iancu – 1,91 km drum asfaltat stare bună

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Opt proiecte de 50 de milioane de euro pentru Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia, prin PNRR. Precizări de la Florin Roman

Publicat

Opt proiecte în valoare de 50 de milioane de euro, prin Programul Național de Redresare și Reziliență, sunt în pregătire pentru Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia. În prezent, se lucrează la documentațiile tehnice, potrivit deputatului Florin Roman.

”O vorbă din popor spune că Dumnezeu îți dă, dar nu îți bagă în traistă!

Nevoia de organizare există peste tot, iar cele mai importante domenii în care trebuie intervenit URGENT, având în vedere contextul epidemiologic actual, sunt sănătatea și educația.

Este foarte important să începem de undeva, să facem ca lucrurile să funcționeze, să nu fim pasivi, fini observatori sau critici.

Avem nevoie de proiecte duse până la capăt, dar pentru ca asta să se întâmple trebuie să existe inițiativă și voință.

Nu vine nimeni să acceseze fonduri externe nerambursabile în locul nostru!

În acest sens, am discutat astăzi cu doamna Diana Mârza, directorul Spitalului Județean de Urgență Alba, despre depunerea a 8 proiecte (la care se lucrează documentațiile tehnice), în valoare de 50 milioane euro.

Fondurile ce urmează a fi accesate prin Programul Național de Redresare și Reziliență vizează implementarea următoarelor obiective:

  • construirea și dotarea Secției de Oncologie, Compartiment Radioterapie și Compartiment Cardiologie Intervențională
  • construirea și dotarea Secției Boli Infecțioase
  • construirea și dotarea Secției Psihiatrie Cronici
  • modernizarea și dotarea Blocului Operator
  • modernizarea și dotarea Secției Pediatrie și Compartiment Oftalmologie
  • modernizarea și dotarea Secției Neonatologie și Secția Obstetrică Ginecologie
  • modernizarea și dotarea Secției Ortopedie și Traumatologie
  • reparații capitale și schimb de destinație a Școlii Postliceale Sanitare în Secție de Recuperare, Medicină fizică și Balneologie, precum și extinderea Ambulatoriului

Trebuie să căutăm și să găsim soluții pentru modernizarea și îmbunătățirea condițiilor din sistemul medical.

Este firesc să fie așa!”, a scris Florin Roman pe Facebook.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Elevii de liceu din Alba își pot evalua profesorii de la clasă printr-un formular online. Feedback-ul este anonim

Publicat

Consiliul Județean al Elevilor Alba anunță că lansează, în premieră, un formular consultativ, prin care elevii pot oferi feedback semestrial, anonim, profesorilor de la clasă. Cadrele didactice vor putea astfel să-și îmbunătățească stilul de predare, adaptându-se la nevoile elevilor.

Consiliul Județean al Elevilor Alba, susținut de Inspectoratul Școlar Județean Alba, anunță, pentru prima dată în județ, lansarea unui formular consultativ prin care elevii pot oferi feedback semestrial anonim profesorilor de la clasă.

Formularul este compus din 10 întrebări axate pe relația profesor-elev, mai exact întrebări despre cât de bine înțelege elevul materia profesorului sau dacă profesorul respectă drepturile elevilor.

Acesta va fi deschis pentru o perioadă de 10 zile, urmând ca răspunsurile să fie centralizate și distribuite către școli prin intermediul Inspectoratului Școlar Județean Alba și direct către direcțiunile fiecărei unități de învățământ din județ.

Formularul poate fi accesat AICI.

”Considerăm că optimizarea actului educațional reprezintă baza creșterii calității procesului educațional de învățare. Conform art. 7, lit. aa, din Statutul Elevului, adoptat la 10.08.2016, principalii beneficiari ai educației au dreptul de a oferi feedback semestrial cadrelor didactice care predau la clasă, în vederea îmbunătățirii metodelor de predare și învățare”.

CJE susține că scopul acestui formular de feedback este de a face auzită vocea elevilor, dar și de a ajuta profesorii să-și îmbunătățească stilul de predare, adaptându-se la nevoile elevilor, crescând astfel actul educațional de la clasă.

„Feedback-ul este un instrument necesar pentru asigurarea calității în educație și îmbunătățirea permanentă a actului predării. Conform Statutului Elevului, beneficiarii primari ai procesului instructiv-educativ au dreptul de a oferi feedback semestrial profesorilor, prin fișe anonime. Reprezentăm drepturile și interesele colegilor noștri, înspre a le face vocea auzită! Astfel, invităm toții elevii să ofere profesorilor lor, o evaluare obiectivă, pentru a identifica principalele nevoi ale acestora și a contribui la creșterea calității actului educațional”, a declarat Katharina – Gabriela Țîntea, președintele Consiliului Județean al Elevilor Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate