Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Programul „Femeia manager 2016”: Au început înscrierile online pentru finanţare de 50.000 de lei de la stat. Condiţii


Publicat

femeie afaceriDe marţi, 12 iulie, ora 10.00, pot fi înscrise online planurile de afaceri pentru a beneficia de 50.000 de lei finanţare de la stat, în cadrul Programului „Femeia Manager 2016”. Bugetul total este de 500.000 lei, ceea ce înseamnă că doar 10 iniţiative vor putea fi finanţate cu suma maximă pe proiect.

Aplicaţia online de înscriere în Programul „Femeia Manager 2016” este disponibilă pe site-ul aippimm.ro, AICI.

Termenul limită pentru înscrieri este 16 iulie, ora 20.00.

Schema de minimis urmăreşte:

– îmbunătăţirea performanţelor economice ale întreprinderilor existente conduse de femei, prin accesarea surselor de finanţare de la bugetul de stat;

– stimularea auto-angajării şi creşterea numărului de femei întreprinzător în cadrul comunităţilor de afaceri;

– dezvoltarea capacităţii şi a spiritului antreprenorial în rândul femeilor;

– creşterea numărului de noi locuri de muncă create în cadrul structurilor economice private conduse de femei şi a beneficiilor aduse economiei naţionale.

Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2016, aprobat prin anexa nr. 3/36/26  la Legea nr. 339/2015  a Bugetului de Stat pe anul 2016 este de 500.000 lei.

Prin implementarea programului în anul 2016 se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr minim de 10  beneficiari.

Plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la 31 decembrie 2016.

Prin Program se finanţează implementarea celor mai bune planuri de afaceri depuse de femeile antreprenor. Valoarea  alocaţiei financiare nerambursabile este de maxim 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA) şi nu poate depăşi suma de 50.000 lei/beneficiar.

Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din categoriile eligibile:

– achiziţionarea de echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru-inclusiv software-ul aferent, aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare necesare desfăşurării activităţilor pentru care se solicită finanţare, cu exceptia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, instrumentelor şi automatelor muzicale;

– investiţiile în active necorporale referitoare la brevete de invenţie, mărci de produse si servicii (francize, etichetare ecologica, licente), software pentru comerţul on-line, software-uri necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare;

– achiziţionarea de bunuri prevăzute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 aparatură birotică şi 3.3 sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale, conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare;

– achiziţionarea de echipamente IT, tehnică de calcul (tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă/copiator/multifuncţională, inclusiv sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activităţii) conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare; nu se pot achiziţiona mai multe echipamente IT, din fiecare tip, decât numărul total de angajaţi după implementarea investiţiei cu componentă nerambursabilă cu excepţia activităţilor care necesită acest lucru (Ex: Internet café, instruire în domeniul calculatoarelor, etc.);

– autoutilitare din categoria N1,N2, N3 cu excepţia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările şi completările ulterioare exceptand  vehiculele de transport rutier de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în numele terţilor sau contra cost. În cazul în care întreprinderea beneficiară de ajutor de minimis, pe lângă activitatea eligibilă pentru care solicită ajutor în cadrul schemei de minimis, desfăşoară şi activităti de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, nu poate utiliza ajutorul de minimis pentru achiziţionarea de mijloace de transport marfă, decât dacă se asigură, prin separarea activităţilor sau o distinctie clară între costuri, că activitatea exclusă din domeniul de aplicare al schemei nu beneficiază de ajutoare de minimis;

– realizarea unei pagini web pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor promovate, pentru operatorii economici care nu deţin altă pagină web şi care trebuie să fie funcţională la data decontului si pe toată durata de monitorizare, în limita a 10000 lei; se consideră cheltuială eligibilă şi taxa de achiziţionare a domeniului Internet, fără hosting;

– achiziţia de instalaţii de încălzire sau climatizare aferente spaţiului în care se desfăşoară activitatea;

– consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentului program (maxim 4% din valoarea eligibilă la decont a proiectului, mai puţin consultanţa). La aplicarea procentului nu se vor lua în calcul cheltuielile de consultanţă. Furnizorii de servicii de consultanţă eligibili pot fi numai organizaţii furnizoare de consultanţă autorizate, având ca activitate autorizată  a fi desfăşurată una din activităţile incluse in cod CAEN clasa 70.

– cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale – pentru asociatul/acţionarul/administratorul societăţii aplicante, curs organizat de către un organism autorizat recunoscut de educaţie antreprenorială. Furnizorii de servicii de instruire eligibili în cadrul Programului pot fi numai organizaţii furnizoare de instruire autorizate care vor prezenta documente justificative privind calificarea persoanelor ce realizează instruirea în domeniul respectiv (nu mai mult de 5% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aprobate la decont);

– achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare;

– comisionul de garantare aferent anului acordării garanţiei, datorat Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii – S.A. – I.F.N. (F.N.G.C.I.M.M.) în cazul garanţiilor acordate pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul Programului, pentru solicitanţii care asigură aportul propriu din credit.

AICI, mai multe detalii.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

JOI: Se sistează gazul în trei localități din Alba, pentru efectuarea unor lucrări. Zonele vizate de sistare

Publicat

gaze, aragaz, ochi aragaz,

Joi, 24 iunie, se va sista serviciul de gaze naturale în localitățile Mihalț, Cistei și Obreja între orele 09.00 – 14.00.

Sistarea se va realiza pentru a permite companiei Transgaz efectuarea unor lucrări la sistemul de transport al gazelor naturale.

Compania solicită consumatorilor să închidă toate focurile, iar după reluarea distribuţiei gazelor naturale să supravegheze modul de ardere a acestora timp de 30 minute.

În cazul în care simt miros specific de gaz, consumatorii sunt rugaţi să anunţe imediat dispeceratul de urgenţă al Delgaz Grid la unul dintre numerele de telefon: 0800.800.928 (număr gratuit, apelabil din principalele reţele de telefonie fixă şi mobilă) sau 0265.200.928 (număr taxabil cu tarif local din reţeaua Telekom şi cu tariful operatorului din toate celelalte reţele de telefonie).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Vechimea în muncă 2021. Președintele Iohannis a promulgat legea privind cumpărarea vechimii pentru pensie. Termenul, prelungit

Publicat

p

Președintele Klaus Iohannis a promulgat marți Legea privind cumpărarea vechimii în muncă, adoptată de Parlament în luna mai.

Noutatea este dată de prelungirea unui termen important, respectiv până la 31 august 2023.

Pot cumpăra vechime în muncă persoanele care nu au calitatea de pensionari sau nu au realizat stagiu de cotizare sau stagiu asimilat stagiului de cotizare în sistemul public de pensii sau într-un sistem de asigurări sociale neintegrat acestuia în țară, în statele membre UE sau în alte state cu care România aplică instrumente juridice internaționale în domeniul securității sociale.

Românii și-au putut cumpăra vechime la pensie chiar de la începutul anului 2021. Aceștia au plătit acele contribuţii care s-ar fi încasat lunar dacă ar fi muncit, raportat la cel puţin salariul minim din acea perioadă potrivit unui document publicat pe siteul Ministerului Muncii.

În cazul în care contractul de asigurare socială se încheie în cursul anului 2021, iar salariul minim este de 2.300 de lei, vei plăti 575 de lei pentru fiecare lună „cumpărată”, indiferent la anul la care se referă.

Vezi AICI: CALCULATOR PENSII online: La ce vârstă poți ieși la pensie, în funcție de anul nașterii și stagiul de cotizare

Un an de pensie constă astfel 6.900 de lei, iar pentru cumpărarea unui întreg stagiu (6 ani) asigurantul va trebui să plătească 41.900 de lei pe an.

Mai exact românii care nu îndeplinesc condiţia stagiului minim de cotizare pentru a accede la o categorie de pensii din sistemul public pot cumpăra cel mult șase ani vechime în câmpul muncii.

Pensii 2021. Cine îşi poate cumpăra vechime în muncă

– persoane cu vârstă peste 18 ani

– stagiul de cotizare să nu fie complet (goluri în cartea de muncă)

– vechimea poate fi cumpărată pentru orice perioadă în care lipsesc ani din cartea de muncă

– perioada maximă cumpărată nu poate depăşi cumulat 6 ani

– trebuie făcută cerere la Casele Judeteţe de Pensii

Pensii 2021. Cât costă să vă cumpăraţi vechime

În cazul în care contractul de asigurare socială se încheie în cursul anului 2021, iar salariul minim este de 2.300 de lei, vei plăti 575 de lei pentru fiecare lună „cumpărată”, indiferent la anul la care se referă.

Un an de pensie constă astfel 6.900 de lei, iar pentru cumpărarea unui întreg stagiu (6 ani) asigurantul va trebui să plătească 41.900 de lei pe an.

Plata poate fi făcută și în rate.

Cum se cumpără vechime în muncă

Pentru an întreg de vechime în muncă se plătește aproape 6.900 de lei. Pentru acești bani trebuie să știți că luați o pensie minimă, de sub 1.000 de lei.

Condițiile de pensionare din România

Femeile se pot pensiona cu vârstă standard de 61 de ani și 4 luni acum, iar această vârstă tot crește ca să ajungă la 63 de ani în ianuarie 2030.

Pentru bărbați e simplu – vârsta ieșirii la pensie e 65 de ani.

Citește și PENSII 2021: Vechimea în muncă s-a scumpit. Cei care vor să cumpere plătesc mai mult față de anul trecut. Cauza modificărilor

Dacă au vârstele acestea și un stagiu minim de cotizare de 15 ani, românii se pot retrage cu pensia care reiese din calculul făcut pe lege.

Dar dacă vor o pensie completă, atunci și stagiul de cotizare trebuie să fie complet – 31 de ani la femei și 35 pentru bărbați.

La încheierea contractului de asigurare socială, solicitantul completează o declarație precizează CNPP

În perioada pentru care vor să își completeze retroactive, vechimea în muncă, specificată în contractul de asigurare socială, persoana nu trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • nu au avut calitatea de asigurat în sistemul public de pensii sau într-un sistem de asigurări sociale neintegrat acestuia;
  • nu au avut obligaţia asigurării în sistemul public de pensii ca urmare a realizării de venituri din activităţi independente; – nu au beneficiat de indemnizaţie de şomaj;
  • nu au beneficiat de pensie de invaliditate;- nu au urmat cursurile de zi ale învăţământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective;
  • nu au satisfăcut serviciul militar ca militar în termen sau militar cu termen redus;
  • nu au beneficiat, în perioada 1 aprilie 2001 – 1 ianuarie 2006, de indemnizaţii de asigurări sociale, acordate potrivit legii;
  • nu au beneficiat, începând cu data de 1 ianuarie 2005, de concediu pentru incapacitate temporară de muncă cauzată de accident de muncă şi boli profesionale;
  • nu au beneficiat, începând cu data de 1 ianuarie 2006, de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la doi ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la trei ani.

Datele privind vechimea în muncă, recuperate din arhiva electronică

Totodată, legea mai prevede ca în situații excepționale, cum ar fi:

  • -distrugerea, degradarea sau pierderea carnetului de muncă, declarate în condițiile legii,
  • – angajatorul/angajatorii a/au încetat activitatea
  • -arhiva acestuia/acestora nu mai poate fi identificată,

În aceste situații perioadele de până la 1 aprilie 2001 pot fi valorificate pe baza informațiilor, respectiv datelor preluate din carnetele de muncă, existente în arhiva electronică creată în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, cu modificările și completările ulterioare.

Arhiva electronică cuprinde atât datele preluate din carnetele de muncă cât și carnetele de muncă scanate.

Contractul cu Casa de Pensii și documentele necesare

Contractul de asigurare socială  se încheie între persoana interesată sau, după caz, mandatarul acesteia, desemnat prin procură specială şi casa teritorială de pensii competentă, în funcţie de domiciliul sau reşedinţa persoanei interesate ori, după caz, a mandatarului.

Document MODEL Contract asigurare sociala pensii Anexa 1 si 2

Documentele necesare pentru încheierea contractului de asigurare sunt, după caz:

  • actul de identitate al persoanei care urmează să beneficieze de asigurare, respectiv al mandatarului, în original și copie;
  • declaraţia pe propria-răspundere ; Documentul AICI: Declarație PENSIE Anexa 3
  • procura specială autentificată în condițiile legii şi care trebuie să conţină, în mod expres, datele de identificare ale mandantului şi ale mandatarului, respectiv cel puţin: numele, prenumele, data naşterii, adresa şi CNP.

Obiectul procurii îl constituie împuternicirea mandatarului de a încheia contractul de asigurare socială prevăzut de OUG nr. 163/2020, în numele persoanei care va beneficia de asigurare şi de a achita contribuţia de asigurări sociale, datorată de persoana asigurată.

Venitul asigurat la care se achită contribuţia de asigurări sociale, înscris în contractul de asigurare socială, este ales de persoana care încheie contractul.

Acesta nu poate fi mai mic decât salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în vigoare la data încheierii contractului de asigurare socială.

Începând cu data de 13 ianuarie 2021,  nivelul minim al venitului lunar asigurat înscris în contractul de asigurare socială este de 2.300 lei, iar cuantumul contribuției de asigurări sociale  aferent acestui venit este de 575 lei.

În situația în care, pe perioada aplicării OUG 163/2020, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată sau cota contribuției de asigurări sociale se modifică, contractele de asigurare aflate în derulare nu vor fi afectate.

Cele două variabile noi vor fi utilizate doar în cazul contractelor de asigurare socială încheiate începând cu data intrării în vigoare a actului normativ care modifică aceste variabile.

Cum se face plata contribuției pentru cumpărare vechime

Suma cu titlu de contribuţie de asigurări sociale datorată în baza contractului de asigurare socială poate fi plătită în una sau mai multe tranşe lunare, fără a depăşi data de 31.08.2021.

Plata contribuției se poate face prin orice mijloace de plată prevăzute de lege, inclusiv în numerar, la casieria casei teritoriale de pensii, în contul deschis la Trezoreria Statului pe seama casei teritoriale de pensii.

Contractul de asigurare socială încheiat în condiţiile OUG nr. 163/2020 îşi încetează aplicabilitatea la data la care contribuţia de asigurări sociale contractată este achitată în întregime.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Profesoară din Alba, pe scena Galei SuperTeach: „Am vrut să devin o învățătoare care să vadă supereroul în fiecare elev”

Publicat

Ana Scutelnicu, profesoară la Școala Primară Geomal și la Școala Gimnazială Stremț, a urcat recent pe scena Galei SuperTeach, unde a povestit cum a fost experiența la clasă după absolvirea cursurilor de Mentalitate Deschisă în Educație.

La Gala SuperTeach au urcat pe scenă rând pe rând parte din profesorii absolvenți ai cursului de Mentalitate Deschisă în Educație, facilitatori de Mentalitate Deschisă în Educație, elevi, autorități, fondatorii SuperTeach și antreprenori implicați în evoluția școlii românești. Toți pentru același obiectiv: transformarea educației din România. Toți cu același deziderat: „Teachers First”.

„Am vrut să devin învățătoare, dar o învățătoare altfel decât cea pe care am avut-o eu. O învățătoare care să vadă supereroul în fiecare elev, să caute potențialul în fiecare dintre ei. SuperTeach a fost cel care m-a dus pe mine un pas mai departe. (…)

Mentalitatea nu se schimbă peste noapte, dar mentalitatea deschisă a devenit un mod de viață pentru mine și este fantastic pentru că e aplicabilă în toate domeniile în care interacționez cu ceilalți. (…)

Învăț de la elevii mei. Nu, nu sunt o învățătoare perfectă. Învăț, dar învățăm împreună. Eu să fiu învățătoarea lor, ei să fie elevii mei și este fantastic. Energia pe care o simt în fiecare zi cu mentalitatea deschisă îmi dă putere să merg mai departe. Cea mai importantă lecție pe care eu am învățat-o la SuperTeach este aceea că schimbarea este un îndemn la acțiune, este un verb. Nu cade din cer, nu este o ploaie, ci ea se află în mâinile noastre și este și o datorie. O datorie față de generațiile care urmează”, a spus Ana Scutelnicu.

* de la minutul 1:41:00. 

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Sergiu Pașca, tânărul cercetător din Alba, finanțare pentru o cercetare revoluționară a creierului uman cu ajutorul tehnologiei

Publicat

sergiu

Cercetătorul român, originar din Aiud, Sergiu Pașca, beneficiază de susținerea Institutului de Neuroștiințe Wu Tsai într-un program denumit „Big Ideas”. 

Grație finanțării, Sergiu Pașca, alături de o echipă complexă de savanți, are posibilitatea să ducă la un alt nivel cercetările asupra creierului uman pe care le derulează.

Potrivit neuroscience.stanford.edu, două grupuri de cercetători de la Stanford abordează aceste probleme de lungă durată.

Citește și: Articol în The New York Times despre Sergiu Pașca, tânărul savant din Aiud. Pune lumea medicală în fața unei descoperiri geniale

Ca parte a programului Big Ideas in Neuroscience al Institutului de Neuroștiințe Wu Tsai, ele creează noi tehnologii și conexiuni între discipline care au potențialul de a transforma radical acest domeniu.

Citește și: Sergiu Pașca, tânărul savant de renume mondial din județul Alba a mai obținut un premiu internațional pentru cercetare

Institutul de Neuroștiințe Wu Tsai finanțează cu un total de peste 5,5 milioane de dolari aceste eforturi ale cercetătorilor.

Sergiu Pașca este unul dintre cei care beneficiază de finanțare pentru cercetare.

Programul condus de Sergiu Pașca

Programul Stanford Brain Organogenesis, condus de Sergiu Pasca și Karl Deisseroth, își propune să creeze și să împărtășească o nouă platformă tehnologică pentru a permite oamenilor de știință să studieze în mod direct dezvoltarea creierului uman.

„Modelele animale au fost de mare ajutor, dar în cele din urmă trebuie să fim de acord că avem nevoie de modele mai bune ale creierului uman pentru a transpune descoperirile fundamentale, pacienților noștri din clinică”, a spus Pașca.

 

„Din fericire, apelul pentru idei mari a venit chiar când un set de tehnologii puternice erau în curs de dezvoltare în campus, care ar putea face acest lucru posibil pentru prima dată”.

Echipa lui Sergiu Pașca a dezvoltat o abordare specială pentru a transforma celulele pielii pacienților și a voluntarilor sănătoși în agregate celulare care seamănă cu anumite regiuni ale creierului.

În 2017, laboratorul său a arătat că aceste culturi 3D, cunoscute și sub numele de organoizi, ar putea fi cultivate împreună pentru a forma circuite miniaturale și funcționale ale creierului uman – pe care Pasca le-a numit asembloizi.

„Ne-am dat seama că această serie de progrese tehnologice ne-ar permite să accesăm aspecte inaccesibile anterior, ale dezvoltării creierului uman și, în cele din urmă, să creăm un nou domeniu al neuroștiinței umane la nivel molecular”, a spus Pașca.

Vezi și: Sergiu Pașca și soția sa, Anca – descoperire de importanță mondială într-un proiect comun de cercetare, legat de copii

De exemplu, echipa lui Pașca a folosit recent această platformă pentru a crea modele de lucru ale circuitelor creierului uman implicate în tulburări motorii, cum ar fi ALS, combinând sferoizi ai țesutului cortical, spinal și muscular și permițându-le să formeze în mod natural conexiuni funcționale.

Grupul are acum capacitatea de a modela o varietate de circuite neuronale implicate în schizofrenie, dependență și alte tulburări, prin combinarea de sferoizi care imită peste o duzină de regiuni diferite ale creierului.

Institutul de Neuroștiințe Wu Tsai este dedicat înțelegerii modului în care funcționează creierul atât când este sănătos, cât și în boală.

Comunitatea de cercetare combină mai multe discipline, inclusiv neuroștiințe, medicină, inginerie, psihologie și educație.  ab24 Descoperirile care decurg din aceste colaborări vor transforma înțelegerea creierului uman, vor oferi tratamente noi pentru tulburările creierului și vor promova sănătatea creierului pe tot parcursul vieții.

Cine este Sergiu Pașca

Sergiu Pașca este profesor de psihiatrie și științe comportamentale la Universitatea Stanford și director al Stanford Neurosciences Institute Stem Cell Core.

El se concentrează în primul rând pe dezvoltarea de noi abordări pentru studierea dezvoltării creierului uman și pentru descoperirea mecanismelor tulburărilor neuropsihiatrice.

Sergiu Pașca s-a născut şi a crescut în Aiud, remarcându-se încă din anii şcolii generale şi ai liceului. A obţinut mai multe premii în timpul şcolii, atât la olimpiadele şi competiţiile judeţene, cât şi la cele naţionale.

În 2001, a fost şef de promoţie al Colegiului Naţional „Titu Maiorescu”, cu media generală 10 în cei patru ani de studiu. Apoi a beneficiat de admiterea onorifică (media 10) la Facultatea de Medicină din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu”, Cluj-Napoca.

Are titlul de doctor în cercetare, iar în anul 2012, această instituţie de învăţământ i-a conferit premiul pentru cea mai bună cercetare postdoctorală.

A primit şi premiul pentru „Cel mai bun student român din străinătate” din partea „Ligii studenţilor români din străinătate”, dar și distincția de Cetăţean de onoare al municipiului Aiud.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate