Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Proiect la Ministerul Sănătăţii: Alocaţii de hrană majorate pentru pacienţii din spitale, din decembrie


Publicat

pat_spitalAlocaţiile de hrană pentru pacienţii internaţi în spitalele publice ar putea creşte la 7 – 19,4 lei pentru adulţi şi 3 – 17,5 lei pentru copii, începând cu luna decembrie. Un proiect de hotărâre de Guvern în acest sens a fost pus în dezbatere publică de Ministerul Sănătăţii.

„Este necesară o actualizare a cuantumului alocaţiilor pentru bolnavi. Acestea au rămas neschimbate din anul 2008 şi nu mai corespund realităţilor, iar succesul tratamentului este dat şi de o alimentaţie corespunzătoare. Proiectul de act normativ pe care îl propunem noi aduce trei noutăţi importante: creşterea efectivă a sumelor destinate alimentaţiei, introducerea unor sume pentru bolnavii în regim de hemodializă (aceştia nu beneficiau de masă chiar dacă programul de dializă se desfăşoară între 4 şi 6 ore), precum şi crearea bazei legale pentru ca autorităţile locale să poată suplimenta aceste sume prin hotărâri ale consiliilor locale pentru spitalele din subordine”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de HG privind nivelul alocaţiilor de hrană pentru consumurile colective din unităţile sanitare publice.

Conform documentului aflat în dezbatere, începând cu luna decembrie 2014, nivelul alocaţiilor de hrană va fi actualizat cu indicele preţurilor de consum la mărfuri alimentare, în perioada mai 2008 -septembrie 2014, precum şi creşterea cu 5% a cotei TVA.

Astfel, alocaţiile de hrană vor ajunge între 7,0 lei şi 19,4 lei pentru bolnavii adulţi, corespunzător bolilor pentru care sunt internaţi, şi între 3 lei şi 17,5 lei pentru copii, în funcţie de categoria de vârstă şi afecţiune. Actualele alocaţii de hrană stabilite în luna aprilie 2008 se situează între 7,0 lei şi 13,0 lei, pentru bolnavii adulţi, şi între 1,8 lei şi 14,5 lei pentru copii.

Calculul detaliat al cuantumului alocaţiilor de hrană a fost realizat la cererea Ministerului Sănătăţii, de către medici specialişti nutriţionişti de la Institutul Naţional de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice „Nicolae Paulescu”, Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului „Alfred Rusescu”, precum şi de la alte institute de specialitate şi spitale, pe categorii de bolnavi şi afecţiuni.

Astfel alocaţia de hrană zilnică pentru bolnavi TBC şi HIV/ SIDA adulţi ar putea creşte la 16 lei, iar pentru copii – la 15 lei, pentru bolnavi cu hepatită şi neoplazicii adulţi – la 15 lei, iar pentru copii – la 16,4 lei, pentru bolnavi cu diabet adulţi – la 15 lei, iar pentru copii – la 17,5 lei, pentru arşi – 15 lei (adulţi) şi 10 lei (copii), pentru lăuze – 14 lei, bolnavi în leprozerii – 11 lei, bolnavi psihici şi bolnavi psihici cu internare obligatorie – 12 lei, bolnavi internaţi în staţionare de zi – 7 lei, copii nou-născuţi, prematuri, în maternităţi sau compartimente, alimentaţi artificial – 10 lei, copii nou-născuţi prematuri alimentaţi natural – 5 lei, copii 0-3 ani – 10 lei, copii 3 – 16 ani – 12 lei. De asemenea, alocaţia pentru o raţie de 0,500 l lapte distribuit prin unităţile sanitare care se acordă în completarea alimentaţiei naturale- 3 lei, (după caz, de alocaţia noului născut poate beneficia mama acestuia), însoţitori ai bolnavilor internaţi în unităţi sanitare 8 lei, bolnavi străini internaţi la Institutul Naţional de Gerontologie şi Geriatrie 19,4 lei.

Totodată, în anexa la proiectul de hotărâre s-a adăugat poziţia „bolnavi în regim de hemodializă” la cererea expresă a Institutului Naţional de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, a cărei motivaţie a fost că, deşi bolnavii respectivi nu sunt internaţi, programul de dializă se desfăşoară între 4 şi 6 ore, timp în care, având în vedere patologia bolii diabetice, spitalul este obligat să ofere cel puţin o masă bolnavului. Alocaţia pentru hrană pentru aceşti bolnavi este de 8 lei.

În aceste condiţii, se estimează că impactul bugetar al noilor alocaţii la nivelul unui an va fi de de 31,67 de milioane de lei, iar pentru ultima lună a anului curent este de 2,64 de milioane de lei. Analiza a fost efectuată doar la nivelul spitalelor din subordinea Ministerului Sănătăţii.

Aceste sume urmează să fie suportate din bugetele de venituri şi cheltuieli proprii ale unităţilor sanitare cu paturi, indiferent de subordonare, ţinând cont că aceste unităţi îşi finanţează cheltuielile integral din veniturile proprii, obţinute potrivit legii.

Potrivit proiectului, nivelul alocaţiilor de hrană este maximal. Acesta poate fi depaşit prin hotărâri ale consiliilor unităţilor administrativ-teritoriale pentru spitalele din subordine , cu suportarea de către acestea din bugetele proprii a cheltuielilor suplimentare, precum şi la solicitarea persoanelor fizice beneficiare, care vor suporta cheltuielile suplimentare corespunzătoare.

sursa: mediafax



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO Captură de droguri a procurorilor DIICOT Alba Iulia. Metoda prin care trei bărbați au adus cannabis din Spania

Publicat

La data de 24 noiembrie, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Alba Iulia au dispus reținerea pe o perioadă de 24 de ore a unui număr de 3 inculpați, pentru săvârșirea infracțiunilor de introducere în țară de droguri de risc, fără drept și de oferire, punere în vânzare, vânzare, distribuire, livrare cu orice titlu, trimitere, transport, procurare, cumpărare, deţinere ori alte operaţiuni privind circulaţia drogurilor de risc, fără drept.

În cauză s-a reținut faptul că, în cursul lunii noiembrie 2020, în baza unor înțelegeri prestabilite, cei 3 inculpați au introdus în România, prin intermediul unei societăți de transport, un colet expediat de pe teritoriul Spaniei care conținea cantitatea de aproximativ 3 kilograme de cannabis.

La data de 23.11.2020, procurorii DIICOT – Serviciul Teritorial Alba Iulia împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul BCCO Alba au efectuat un număr de 4 percheziții domiciliare, în urma cărora au fost ridicate 1,9 kilograme de canabis, precum, cântare electronice, pungi destinate comercializării drogurilor și mai multe înscrisuri cu valoare probatorie.

În cursul zilei de astăzi, cei 3 inculpați urmează să fie prezentați Tribunalului Alba cu propunere de arestare preventivă, pentru o perioadă de 30 de zile.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul ofițerilor de poliție judiciară din cadrul BCCO Timișoara.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcția Operațiuni Speciale.

Facem precizarea că pe întreg parcursul procesului penal, suspecții și inculpații beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Tablete, laptopuri și sisteme all-in-one, la școlile și liceele din Aiud. Proiect de peste 10 milioane de lei, depus de Primărie

Publicat

Primăria Aiud a depus spre finanțare, din fonduri europene, un proiect care prevede dotarea celor șase unități de învățământ din municipiu cu tablete pentru elevi, laptopuri pentru profesori, sisteme all-in-one, desktop-uri, monitoare și table interactive. Valoarea totală a investiției este de peste 10,1 milioane de lei.

Potrivit reprezentanților primăriei, proiectul „Dotări TIC pentru un învățământ modern” prevede dotarea Colegiului Național „Bethlen Gabor”, Colegiului Național „Titu Maiorescu”, Liceului Tehnologic Agricol „Alexandru Borza” Ciumbrud, Liceului Tehnologic Aiud, Școlii Gimnaziale „Axente Sever” Aiud și Școalii Gimnaziale „Ovidiu Hulea” Aiud cu:

  • Tablete pentru elevi;
  • Laptop-uri pentru profesori;
  • Sistem all-in-one;
  • Camere web conferință;
  • Table interactive;
  • Sisteme desktop + monitor.

Cu o valoare totală a investiției de 10,198,145.72 lei, în cazul finanțării de pe urma proiectului vor beneficia 3.336 elevi și 245 cadre didactice și vor fi echipate cu dispozitive IT un număr de 175 de săli de clasă.

Proiectul a fost depus în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014 – 2020, Acţiunea 2.3.3 – Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educație, e-incluziune, e-sănătate și e-cultură – SECŢIUNEA E-EDUCAŢIE.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cum va putea dispune Poliția Locală ridicarea mașinilor parcate pe domeniul public, în afara spaţiilor marcate. Lege promulgată

Publicat

politia locala alba iulia

Poliţia locală va putea să dispună ridicarea vehiculului parcat pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, în afara spaţiilor marcate în acest scop.

Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale, care se referă la obligaţiile pe care le au instituţiile, persoanele fizice şi juridice în gospodărirea localităţilor, a fost promulgată, marți, de președintele Klaus Iohannis.

Potrivit legii promulgate, instituţiile şi persoanele fizice şi juridice au obligaţia să nu ocupe domeniul public cu vehicule în afara spaţiilor marcate expres de administratorul domeniului public.

În caz contrar, dacă un vehicul staţionează pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, Poliţia locală poate dispune măsura tehnico-administrativă a ridicării vehiculului.

Ridicarea vehiculelor constituie serviciu public şi se realizează pe durata a 24 de ore. Totodată, ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane.

Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situaţia în care prezenţa unor persoane fizice şi juridice în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii.

Ridicarea vehiculului se dispune, în scris, prin dispoziţie de ridicare, care trebuie să cuprindă cel puţin informaţiile privind data, ora şi locul ridicării vehiculului, gradul profesional, numele şi prenumele poliţistului local care poate dispune măsura, precum şi unitatea din care acesta face parte, indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată, menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staţionării vehiculului, menţiuni privind avarii vizibile pe vehicul, date privind numărul de înmatriculare/înregistrare şi marca vehiculului.

Operaţiunile executate pentru ridicarea vehiculului constau în ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului, fiind exclus deplasarea pe propriile roţi a vehiculului ridicat.

Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate, respectiv contravaloarea operaţiunii de ridicare. Depozitarea se face numai în spaţii corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau de administraţia publică locală, sub paza administraţiei publice locale.

Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operaţiunii/operaţiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea ori deţinerea legală a acestuia. Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spaţiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Alte prevederi din legea promulgată

Autorităţile şi instituţiile publice, precum şi persoanele fizice şi juridice au obligaţia să efectueze lucrările de întreţinere şi curăţenie a clădirilor şi terenurilor aflate în proprietatea sau în folosinţa lor, a anexelor acestora, a incintelor, împrejmuirilor, precum şi a oricăror alte spaţii utilizate de acestea.

Persoanele fizice şi juridice au obligaţia să asigure îngrijirea clădirilor şi terenurilor aflate în proprietatea sau în folosinţa lor, a anexelor gospodăreşti, curţilor, împrejmuirilor şi să păstreze ordinea şi curăţenia pe străzi, drumuri, în pieţe, parcuri şi grădini, în celelalte locuri publice, precum şi în mijloacele de transport în comun.

Instituţiilor publice, persoanelor fizice şi juridice le revin următoarele obligaţii: să întreţină în stare corespunzătoare clădirile pe care le au în proprietate, anexele gospodăreşti, curţile şi împrejmuirile acestora, precum şi instalaţiile aferente acestora, prin efectuarea lucrărilor de reparaţii, amenajări şi a altor lucrări specifice; să asigure curăţarea faţadelor locuinţelor şi a altor construcţii amplasate la frontul străzii, tencuirea şi zugrăvirea periodică a acestora, potrivit măsurilor stabilite de consiliile locale; să asigure repararea, spălarea geamurilor şi a vitrinelor, înlocuirea celor sparte, întreţinerea firmelor şi a faţadelor imobilelor pe care le au în proprietate, inclusiv spălarea, curăţarea şi zugrăvirea periodică a acestora; să asigure curăţenia pe terenurile şi locurile de depozitare aflate în proprietate, precum şi pe căile de acces; să asigure curăţenia şi igiena în imobilele şi incintele deţinute sub orice formă, inclusiv prin activităţi de curăţare, dezinsecţie şi deratizare, potrivit normelor stabilite de consiliile locale.

Alte obligaţii ale instituţiilor publice şi persoanelor fizice şi juridice sunt: să depoziteze corespunzător reziduurile menajere, industriale, agricole, precum şi materialele refolosibile, numai în locurile special amenajate sau autorizate de autorităţile administraţiei publice locale; să menţină curăţenia trotuarelor, a părţii carosabile, a locurilor publice şi a locurilor de parcare pe care le folosesc; să îndepărteze zăpada şi gheaţa de pe trotuarele din dreptul imobilelor pe care le au în proprietate şi de pe locurile de parcare pe care le folosesc, potrivit normelor stabilite de consiliile locale; să respecte măsurile stabilite pentru asigurarea igienei publice şi curăţeniei în localităţi; să asigure curăţarea mijloacelor de transport şi a utilajelor la intrarea acestora pe drumurile publice; să cureţe şi să întreţină şanţurile, rigolele şi podeţele aferente proprietăţii; să finalizeze construcţiile începute, pe baza autorizaţiilor eliberate de primari, în condiţiile şi în termenele stabilite de acestea.

Dacă aceste obligaţii nu sunt respectate în termenele notificate de primar, de 30 de zile, sau de persoanele împuternicite de acesta, primarul poate aproba executarea de către autoritatea administraţiei publice locale a acţiunilor de curăţare şi igienizare, dar pe cheltuiala proprietarilor notificaţi.

Legea a fost adoptată în 3 noiembrie, de Camera Deputaților, în calitate de for decizional.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

MĂSURI dispuse de CJSU Alba în 12 localități din județ. Restricțiile decise prin hotărârea de marți. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis marți noi măsuri de respectat în 12 localități din județ.

Acestea vor intra în vigoare de miercuri, 25 noiembrie, ora 00.00.

HOTĂRÂREA nr. 74 din 24.11.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Baia de Arieș, Bistra, Blandiana, Bucium, Gârbova, Livezile, Meteș, Sântimbru, Stremț, Șugag, Șpring și Unirea

Vezi integral: Hotărârea nr. 74 – CJSU ALBA din 24 noiembrie 2020

(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Baia de Arieș, Bistra, Blandiana, Bucium, Meteș, Sântimbru, Șpring și Unirea unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 25.11.2020, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23,00-5,00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă.

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Gârbova, Livezile, Stremț și Șugag unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 25.11.2020, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.

d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23,00-5,00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 6,00-23,00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 6,00-23,00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

n) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate