Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Proiect pentru legiferarea co-voiajului. Cum ar putea funcţiona ridesharingul în România. Condiţii pentru călătoria mai multor persoane în acelaşi autovehicul


Publicat

la volan

rovinieta-smsUn proiect de lege pentru modificarea şi completarea legii privind transportul în regim de taxi introduce reglementări pentru co-voiajare (ridesharing). Se legiferează astfel împărțirea unui autovehicul între mai mulți pasageri, care călătoresc în aceeași direcție.

Noile mijloace de transport nu vor avea autorizații de taxi, ci cu un atestat eliberat de platforma online pe care se vor înscrie atât șoferii doritori, cât și pasagerii.

Co-voiajul presupune împărțirea unui autovehicul între mai mulți pasageri, care călătoresc în aceeași direcție, și bineințeles, împărțirea costului. Conducătorii auto și pasagerii se înscriu pe o platformă specializată, unde vor lua la cunoștință despre costul călătoriei (mașina nu are un aparat de taxare), despre ceilalți pasageri (fiecare se înscrie cu un profil) și despre conducătorii auto (înscriși cu nume, prenume, poză, tipul autoturismului, preferințe, calificative). Dacă va fi oprit de poliție pentru acte, șoferul acestui taxi va arăta adeverința de la platforma pe care s-a înscris.

Modificările propuse în lege:

La Art. 11, după litera h) se introduce o nouă literă, h1) cu următorul cuprins:

„h1) Co-voiajarea – activitatea de transport fără scop lucrativ, desfășurată între persoane fizice independente, care presupune utilizarea în comun, fără scop profesional, a unui autovehicul cu cel mult 9 locuri, de către un conducător auto și unul sau mai mulți pasageri care călătoresc în aceeași direcție, cu condiția ca deplasarea să fie efectuată de către conducătorul auto în scop personal, iar conducătorul auto împreună cu pasagerul sau pasagerii împart exclusiv costurile deplasării propuse.”

Platformele vor fi administrate de un furnizor de servicii, unde șoferii și pasagerii vor avea cont și vor accepta termenii și condițiile privind conduită în co-voiaj: “Operatorul platformei nu acceptă ordine privind servicii de transport din partea pasagerilor, nu există relație de subordonare între conducătorul auto și operatorul platformei digitale, iar acești conducători auto nu efectuează activități în numele sau pe seama operatorului platformei”, se explică în expunerea de motive a proiectului.

Inițiatorii proiectului insistă că șoferii care vor face aceste activități își planifică o călătorie “ocazională”, “în scopuri personale” și se oferă să împartă costurile cu ceilalți pasageri de pe traseu, fără un profit neapărat, pentru că nu acționează la comanda unui client, ca un șofer de taxi. Nu se specifică însă cum vor fi încasați banii proveniți din costurile împărțite cu pasagerii și cum vor fi, eventual, justificați sau impozitați.

„Art. 251

(1) Activitățile de co-voiajare vor fi desfășurate doar de conducătorii auto care dețin în proprietate un autovehicul sau beneficiază de dreptul de a folosi respectivul autovehicul în scop personal, indiferent de titlul în baza căruia a fost acordat.

(2) Activitățile de co-voiajare vor fi intermediate printr-o platformă digitală, administrate de către un furnizor de servicii terț, indiferent dacă activitatea furnizorului de servicii terț este remunerată.

(3) La înregistrarea pe platformă, conducătorii auto și pasagerii vor consimți în mod expres acceptarea și respectarea termenilor unilateral stabiliți de platforma digitală, în conformitate cu legea.

(4) La cerea autorităților competente, conducătorii auto și pasagerii au obligația de a furniza suficiente informații, sub orice formă, astfel cum au fost acestea eliberate de platformă, care să ateste desfășurarea activității de co-voiajare, în conformitate cu prezenta lege.”

Proiectul legislativ intră în dezbatere la Senat, apoi la Camera Deputaților, forul decizional.

surse: legestart.ro, senat.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

DSP Alba: Peste 2000 de persoane vaccinate, majoritatea dintre acestea cu prima doză. Situația din 22 octombrie

Publicat

Peste 2000 de persoane din județ s-au vaccinat, potrivit situației transmise de DSP Alba, disponibilă la finalul zilei de vineri, 22 octombrie.

Dintre acestea, mai bine jumătate s-au vaccinat cu prima doză.

Vezi DOCUMENT OFICIAL: Lista RESTRICȚIILOR aprobate, care vor intra în vigoare de luni, 25 octombrie. CNSU, decizie de ultimă oră

În total, vineri, s-au vaccinat 2.392 de persoane, din care 1.039 cu doza 1 (+612 Johnson& Johnson /doză unică), 172 cu doza 2 și 569 cu doza 3.

Situația vaccinărilor în județul Alba la 22 octombrie (sursa DSP Alba):

Alba Iulia: 940 persoane vaccinate din care 414 (doza 1), 70 (doza 2), 265 (doza 3), 191 (Johnson & Johnson)

Blaj: 233 persoane vaccinate din care 102 (doza 1), 14 (doza 2), 57 (doza 3), 60 (Johnson & Johnson)

Aiud: 327 persoane vaccinate din care 128 (doza 1), 23 (doza 2), 74 (doza 3), 102 (Johnson & Johnson)

Sebeș: 335 persoane vaccinate din care 133 (doza 1), 24 (doza 2), 53 (doza 3), 125 (Johnson & Johnson)

Cugir: 147 persoane vaccinate din care 56 (doza 1), 19 (doza 2), 27 (doza 3), 45 (Johnson & Johnson)

Câmpeni: 168 persoane vaccinate din care 92 (doza 1), 9 (doza 2), 28 (doza 3), 39 (Johnson & Johnson)

Ocna Mureș: 94 persoane vaccinate din care 56 (doza 1), 5 (doza 2), 23 (doza 3), 10 (Johnson & Johnson)

Teiuș: 69 persoane vaccinate din care 28 (doza 1), 6 (doza 2), 25 (doza 3), 10 (Johnson & Johnson)

Zlatna: 34 persoane vaccinate din care 16 (doza 1), 2 (doza 2), 11 (doza 3), 5 (Johnson & Johnson)

Ighiu: 20 persoane vaccinate din care 14 (doza 1), 0 (doza 2), 6 (doza 3), – (Johnson & Johnson)

Rural (medici de familie): 25 (Johnson & Johnson).

În județ sunt 11 echipe mobile pentru vaccinare, care se deplasează la solicitări.

DSP Alba: A crescut numărul solicitărilor pentru vaccinare

DSP Alba transmite că, organizatoric, va fi posibilă suplimentarea personalului și a fluxului de vaccinare în centrele din județ, având în vedere că se înregistrează o creștere a numărului de solicitări.

”Suntem pregătiți să facem față unui număr mare de solicitări pentru vaccinare, prin suplimentarea personalului și a fluxurilor.

La Sebeș și Cugir, am cerut CNCAV dublarea capacității de vaccinare, prin introducerea de noi fluxuri.

Același lucru se va întâmpla și în alte zone.

Întrucât solicitările centrelor de vaccinare au crescut, transporturile de vaccin se vor realiza cu o frecvență crescută, astfel încât să nu existe sincope în aprovizionare”, a precizat directorul DSP Alba, Alexandru Sinea.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Regulamentul modificat al parcărilor rezidențiale din Alba Iulia, la aprobare în Consiliul Local. Taxa anuală și noi condiții

Publicat

alba iulia

Modificarea regulamentului de parcări de reședință în municipiul Alba Iulia intră la aprobare în ședința Consiliului Local din 27 octombrie.

Taxa anuală pentru un loc de parcare va fi de 135 de lei/an/loc (TVA inclus) pentru persoane fizice, respectiv 270 lei/an/loc (TVA inclus) pentru persoane juridice.

Închirierea locurilor de parcare rezidențiale este condiționată, printre altele, de deținerea unui autoturism cu ITP valabil.

Cei care ocupă locurile de reședință și după ora 16.00 (când expiră termenul în care acestea sunt libere și pentru alte mașini cu excepția celor pentru care locul e rezervat) au timp cel mult o oră să elibereze spațiul respectiv, din momentul în care se aplică autocolant privind înștiințarea că a parcat neregulamentar. În caz contrar, li se va ridica mașina.

Pot fi închiriate și locuri de parcare pentru aprovizionare de către persoanele juridice.

De asemenea, pot fi atribuite locuri de parcare și pentru pentru autoutilitare mici, sub 3000 kg sarcină maximă autorizată, cu condiția să încapă în spațiul respectiv.

Pot dobândi un loc de parcare și cei care nu au posibilitatea de a parca autovehiculul pe proprietatea privată deținută.

Proiectul de regulament a fost în consultare publică până în 28 septembrie, iar acum este supus la vot în Consiliul Local.

Prevederi din regulamentul parcărilor rezidențiale la Alba Iulia

Atribuirea unui loc de parcare se face pe 12 luni pe bază de abonament.

Taxa se plătește integral în cel mult 30 de zile de la data atribuirii locului de parcare, la sediul Serviciului Administrarea Domeniului Public și Privat.

Dacă se depășește acest termen, locul de parcare devine vacant și se va atribui altor persoane.

Beneficiarii locurilor de parcare au dreptul exclusiv de a folosi locul de parcare de luni până vineri între orele 16.00 – 8.00, iar sâmbăta, duminica și de sărbătorile legale, pe tot parcursul zilei.

Locurile de parcare se vor marca cu culoare albă.

Între orele 08.00 –16.00, de luni până vineri, locurile de parcare pot fi utilizate liber, de către orice persoană.

Persoanele cu dizabilități sau reprezentanții legali ai acestora, precum și persoanele juridice au dreptul de a utiliza locul de parcare permanent (24h/zi 7 zile/săptămână). Aceste locuri de parcare se vor marca cu culoare albastră.

Locurile de parcare din dreptul accesului în spațiile comerciale, unităţile hoteliere, săli spectacole, unităţi bancare, instituţii de interes public, societăţi comerciale, baze sportive etc. se pot atribui cu prioritate persoanelor fizice sau juridice care dețin/folosesc aceste spații, cu precădere pentru aprovizionare, denumită parcare aprovizionare (PA) percepându-se taxa anuală stabilită mai sus (270 lei/an – n.red).

Locurile de parcare rezidențiale – întreținere și folosire

Curățenia/deszăpezirea în parcările de reședință se asigură de către beneficiarii locurilor de parcare.

Parcările de reşedinţă se închiriază numai pentru autohevicule cu sarcină maximă autorizată mai mică de 3000 kg, înmatriculate în România, care se încadrează în limitele marcajului rutier ce delimitează locul de parcare.

Atribuirea locurilor de parcare de reședință se face prin încredințare directă.

Locurile de parcare atribuite vor fi utilizate doar de către beneficiarii acestora, subînchirierea sau utilizarea locurilor de parcare de către alte persoane cu acordul beneficiarilor fiind interzisă.

Nerespectarea acestei prevederi conduce la retragerea unilaterală a abonamentului şi se sancţionează cu pierderea locului de parcare. Locul de parcare devenit vacant va fi realocat.

Atribuirea locurilor de parcare pe bază de abonament

Locurile de parcare vacante din parcările publice de reședință vor fi atribuite pe bază de abonament:

persoanelor fizice care au domiciliul/reședința în vecinătatea parcărilor și au un autovehicul în proprietate sau folosință, fiind menționat în certificatul de înmatriculare în calitate de utilizator sau deține autovehiculul în baza unor alte acte  defolosință încheiate în formă autentică, cu excepția contractelor de leasing, care se vor prezenta în copie legalizată; autoturismul trebuie să aibă inspecția tehnică periodică în valabilitate

persoanelor juridice care au sediul/punct de lucru în vecinătatea parcărilor.

Poate fi atribuit un singur loc de parcare pentru o proprietate.

Persoanele cu handicap și reprezentanții legali ai acestora au prioritate la atribuirea locurilor de parcare. Pentru aceștia, locul de parcare se atribuie gratuit.

În cazul în care nu există locuri de parcare disponibile, cererile celor care solicită locuri de parcare vor rămâne în aşteptare, urmând ca, în momentul în care se eliberează un loc de parcare sau se creează locuri noi, să le fie atribuite acestora în ordine cronologică.

Dacă se elimină/anulează un loc de parcare deținut cu abonament valabil din motive neimputabile utilizatorului, acesta are prioritate la atribuire.

În cazul în care numărul solicitanţilor este mai mic decât numărul locurilor de parcare, repartizarea locurilor rămase libere se va face către locatarii imobilelor din apropiere care nu au primit locuri în parcarea aferentă acestora, iar în situaţia în care mai rămân totuşi locuri de parcare libere, acestea se vor putea atribui locatarilor din imobilele arondate care deţin şi al doilea autoturism, în limita locurilor disponibile, în ordinea cronologică a cererilor.

În cazul atribuirii unui loc de parcare în condițiile prevăzute mai sus, la expirare, dacă există listă de așteptare, nu se va mai prelungi dreptul de folosință al acestuia, locul de parcare urmând să fie atribuit conform listelor de așteptare.

Zonele în care se atribuie pentru prima dată locuri de parcare

În zonele unde se atribuie pentru prima dată locuri de parcare de reședință, persoanele care doresc un loc de parcare vor depune la Compartimentul presă, comunicare şi relaţii publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, o cerere în care vor menţiona numărul locului de parcare dorit şi locul unde este situat acesta.

Perioada de depunere a cererilor este de 7 zile lucrătoare, iar data de la care doritorii pot depune solicitări în vederea atribuirii unui loc de parcare se va anunţa de către Primăria municipiului Alba Iulia prin presă și alte mijloace de informare.

Atribuirea locurilor de parcare pentru prima dată se face de o comisie formată din 3 consilieri locali, 3 reprezentanți ai primăriei și câte un reprezentant al asociației de proprietari. Atribuirea se face în ordine cronologică, în funcție de numărul de înregistrare și data la care a fost depusă cererea.

Cine nu poate primi loc de parcare de reședință

Nu vor beneficia de locuri de parcare persoanele care deţin cu orice titlu garaje amplasate pe domeniul public sau privat al municipiului Alba Iulia sau pe proprietatea privată a persoanelor fizice sau juridice, persoanele care deţin curti, copertine sau au alte posibilităţi de parcare.

Toţi solicitanţii unui loc de parcare vor da o declaraţie pe proprie răspundere din care să reiese că sunt îndeplinite condiţiile menţionate mai sus.

Prin excepție, pot dobândi un loc de parcare persoanele fizice sau juridice care nu au posibilitatea de a parca autovehiculul pe proprietatea privată deținută, dacă reprezentanți ai Primăriei Municpiului Alba Iulia constată acest fapt.

Abonamentul este netransmisibil. Schimbul de locuri de parcare între titulari se face pe baza unei cereri scrise la care se vor anexa abonamentele în original.

Cum se poate prelungi abonamentul pentru locul de parcare de reședință

Abonamentul pentru locul de parcare se va putea prelungi cu încă 12 luni cu condiţia achitării de către titular a taxei anuale aferente. În caz contrar locul de parcare devine vacant și va fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament.

Taxa aferentă prelungirii locului de parcare poate fi achitată de la începutul anului până în ultima zi de valabilitate al abonamentului.

Prelungirea anuală a abonamentelor se face cu respectarea condițiilor inițiale de alocare și cu prezentarea în original a următoarelor documente:

– persoane fizice:

  • cartea de identitate/buletinul de identitate al utilizatorului din care să rezulte domiciliul sau reședința în apropierea parcajului;
  • certificatul de înmatriculare al autovehiculului cu inspecția tehnică periodică în valabilitate, din care să rezulte calitatea de proprietar sau utilizator

– persoane cu handicap: dacă utilizatorul este un aparținător al acestora, se prezintă actul de identitate al persoanei cu handicap, cu domiciliul/reședința în apropierea parcajului și acte în valabilitate ce dovedesc handicapul

– persoane juridice: certificatul de înregistrare sau certificatul constatator al abonatului din care să rezulte că are sediul social/punct de lucru în apropierea parcajului.

În cazul în care utilizatorul locului de parcare nu se prezintă până în ultima zi de valabilitate trecută pe abonament pentru prelungirea valabilității abonamentului și achitarea taxei anuale pentru ocuparea locului de parcare sau nu mai îndeplineşte una sau mai multe dintre condiţiile necesare atribuirii unui loc de parcare, locul de parcare devine vacant, urmând a fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament, fără notificarea prealabilă și fără punerea în întârziere a titularului.

Transmiterea dreptului de folosință

În cazul în care titularul abonamentului își schimbă autovehiculul deținut, abonamentul poate fi modificat cu noul număr de înmatriculare, titularul având obligația prezentării documentelor doveditoare.

Transmiterea dreptului de folosință a locului de parcare se poate face exclusiv către persoanele fizice sau juridice care au domiciliul/ reședința/ sediul/ punct de lucru pe aceeași proprietate. (de ex.: de la părinți la copii, de la persoană fizică la persoană juridică sau invers, de la un soț la altul etc.)

Cererea de transmitere se depune la Compartimentul presă, comunicare şi relaţii publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia în perioada de valabilitate al abonamentului.

Locurile ocupate de alte mașini

În cazurile de ocupare fără drept a locurilor de parcare de reşedinţă, se va aplica amenda contravenţională și se va aplica și măsura tehnico-administrativă a ridicării autovehiculelor staționate neregulamentar, după ora 16.00, dacă proprietarul/deținătorul legal al autovehiculului nu va elibera locul de parcare de reședință în termen de o oră, ulterior aplicării unui autocolant privind înștiințarea că autovehiculul este parcat necorespunzător.

Interzis garaje sau sisteme de blocare pe locurile de parcare atribuite

Pe locurile de parcare de reşedinţă nu este permisă amplasarea/ construirea de garaje, ţarcuri, sisteme de blocare acces şi alte asemenea.

În cazul constatării unei astfel de abateri se vor lua măsurile legale potrivit prevederilor Legii 50/1991 (privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare) și se va pierde dreptul de folosință asupra locului de parcare atribuit.

Dezafectarea garajelor, ţarcurilor, sistemelor de blocare etc. și aplicarea sancțiunilor legale corespunzătoare se realizează de către Serviciul Poliția Locală a municipiului Alba Iulia, din oficiu, la sesizarea Serviciului Administrarea Domeniului Public şi Privat sau la sesizarea scrisă a oricăror alte persoane.

Situații în care utilizatorii trebuie să elibereze temporar locurile de parcare

Utilizatorii locurilor de parcare au obligaţia de a elibera spaţiile de parcare în anumite zile şi intervale orare, pentru desfăşurarea unor evenimente speciale sau pentru a permite efectuarea reparaţiilor, marcajelor, intervenţiilor la reţelele de alimentare cu gaz, energie electrică, apă-canal etc, unde este cazul ori de câte ori este necesar.

În cazul în care proprietarii/utilizatorii autovehiculelor nu respectă această obligaţie, serviciile de specialitate din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia vor lua, în prima fază, măsura avertizării în scris a acestora, urmată de aplicarea unei amenzi contravenţionale.

În cazul unor abateri repetate se pierde locul de parcare atribuit şi se anulează abonamentul înainte de termen, cu notificarea prealabilă emisă de Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat din subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia cu 10 zile înainte de luarea acestei măsuri.

Intenţia de renunţare la locul de parcare atribuit, înainte de expirarea de drept a acestuia, se aduce la cunostinţă în scris Serviciului Administrarea Domeniului Public şi Privat (a fost eliminat termenul de o lună – n.red). Apoi locul de parcare devine vacant și va fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament.

Iniţiativa amenajării de noi locuri de parcare de reşedinţă o pot avea Primăria municipiului Alba Iulia, asociaţiile de proprietari, diverse persoane fizice sau juridice interesate.

Contravenții, amenzi

Constituie contravenţie următoarele fapte:

a) montarea ilegală a unor însemne/plăcuţe pentru rezervarea locului de parcare sau a unor sisteme de blocare acces

b) necurăţarea parcărilor de către beneficiarii locurilor de parcare (de frunze, vegetație, gunoi etc)

c) distrugerea platformei de parcare, precum şi a însemnelor/ plăcuţelor pentru rezervarea locurilor de parcare

d) neeliberarea locurilor de parcare la solicitarea angajaţilor Primăriei Municipiului Alba Iulia sau a unităţilor cu care colaborează primăria în vederea efectuării diverselor lucrări de marcare, modernizare, lucrări la  reţelele edilitare etc.

Faptele prevăzute mai sus se sancţionează cu amendă contravențională astfel:

– faptele prevăzute la lit.a), lit.b) și lit.d) cu amendă între 200-500 lei pentru persoane fizice și 500-1000 lei pentru persoane juridice

− faptele prevăzute la lit.c) cu amendă între 1000-2500 lei pentru persoane fizice și 1000-2500 lei pentru persoane juridice

Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se face de către angajații Serviciului Poliția Locală.

Amenzile se achită la Direcția Venituri a Primăriei Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Vacanța elevilor de două săptămâni. Arafat: nu este nicio garanție că vor fi reluate cursurile față în față

Publicat

sala clasa pregatire examen

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), dr. Raed Arafat, susține că nu există nicio garanție că după două săptămâni de vacanță vor fi reluate cursurile față în față.

Șeful DSU a spus că s-a preferat soluția vacanței de două săptămâni în dauna cursurilor online pentru toți elevii, compensând, ulterior, zilele date pentru vacanță, pentru a nu fi o discrepanță între accesul la online și seriozitate.

Vezi și Ordinul prin care toți elevii intră în vacanță de luni, aprobat de Ministerul Educației

„Au fost niște discuții care au fost stabilite mai ales de experții de la Ministerul Educației că asta ar fi soluția mai bună”, a spus dr. Raed Arafat, la Digi 24.

Șeful DSU a spus „că nu există nicio garanție” că după vacanța de două săptămâni se va reveni la școală.

„Nu există nicio garanție (că vor începe cursurile fizic – n.r.) pentru că nu știm cum va evolua.

Așteptăm să vedem evoluția și discuția asta a fost că la 10 zile vom evalua din nou. La 10 zile vom vedea cum se mișcă situația”, a mai declarat șeful DSU.

Toți elevii intră în vacanță timp de două săptămâni, de luni, 25 octombrie, ca măsură de combatere a pandemiei.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE 2021 școala de poliție, jandarmi, pompieri: Astăzi, proba scrisă. Reguli pentru candidați

Publicat

Candidații înscriși la admiterea de la școlile de poliție, jandarmi sau pompieri susțin sâmbătă, 23 octombrie, proba scrisă.

Testările sunt organizate în condiții de pandemie, cu reguli mai stricte.

Proba constă în aplicarea unui test unic (română și engleză sau franceză) tuturor candidaților pentru unitățile de învățământ din subordinea Inspectoratului General al Poliției Române, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și Inspectoratului General al Jandarmeriei Române.

Pentru candidații la școala de pompieri, proba scrisă se susține la sediul școlii, de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice și constă în susținerea unui test grilă la disciplina – matematică.

AICI, listele cu candidații care au promovat proba sportivă.

Proba de evaluare a cunoștințelor este evaluată cu note de la 1 la 10, iar nota minimă de promovare este 5.

După testul scris, cei care rămân în concurs vor trece prin examinarea medicală.

Admiterea la școli de poliție, jandarmi și pompieri 2021 – sesiunea de toamnă este organizată la:

Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina.

Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” – Cluj-Napoca

Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” – Oradea

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” – Drăgășani

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” – Fălticeni

Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” – Boldești. Vezi Lista repartizărilor pe unități de recrutare la proba scrisă

Condiții de participare

La proba scrisă pot participa candidații care au promovat proba sportivă și care îndeplinesc una dintre condițiile de mai jos:

  • sunt vaccinaţi împotriva virusului SARS-COV-2, dacă au trecut minimum 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  • se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi, ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-COV-2;
  • prezintă rezultatul negativ certificat al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-COV-2, nu mai vechi de 72 ore;
  • prezintă rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-COV-2, nu mai vechi de 48 ore.

Accesul candidaţilor în incinta locaţiei în care are loc proba

Se va verifica dovada că persoanele se află într-una dintre situaţiile care permit participarea, descrise mai sus, pe baza unui document scris pe care îl vor avea asupra lor, în copie (certificat verde digital COVID 19  printat şi/ sau dovada testului negativ RT-PCR/antigen), care se va păstra la dosarul de concurs.

Candidaţilor care nu fac dovada că se află într-una din situaţiile de mai sus, nu li se va permite accesul la probe şi procedura de concurs pentru aceştia va înceta.

În vederea prevenirii răspândirii virusului SARS-COV-2 şi protecţiei participanţilor la activitate, candidaţii sunt obligaţi să poarte mască de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pe toată durata prezenţei în locul desfăşurării probei.

Pentru evitarea situaţiilor neprevăzute, candidaţii sunt obligaţi să aibă asupra lor o mască de protecţie, de rezervă.

Accesul candidaților în sălile de concurs se realizează în intervalul orar 08:30-09:00. Până la cel mult ora 09.00, toți candidații trebuie să fie prezenți în săli. Candidaților care nu sunt prezenți la ora 09.00 în săli nu li se va mai permite accesul și vor fi declarați “neprezentat”, indiferent dacă se află sau nu incinta instituției unde se susține proba.

Este interzis accesul candidaților în sălile de concurs cu  cărți, caiete, notițe, serviete, aparatura electronică, telefoanele mobile şi orice alte mijloace de comunicare sau materiale conținând informații ce pot fi utilizate de candidați în soluționarea subiectelor. Candidații sunt obligați să utilizeze pentru completarea foii de răspuns numai instrumente de scris cu pastă de culoare albastră.

Este interzisă utilizarea stilourilor/pixurilor cu gumă de șters, cerneala care conține bisulfit de sodiu (de tip „frixion” scrie-șterge).

De asemenea, nu se folosește altă hârtie în afara colilor distribuite de responsabilul de sală sau personalului desemnat cu supravegherea. Se interzice folosirea pe timpul probei a oricăror mijloace de calcul/de comunicare sau a dispozitivelor care ar putea fi utilizate de către candidați pe timpul desfășurării probei de evaluare a cunoștințelor în scopul fraudării acesteia.

Constituie fraude specifice probei de verificare a cunoștințelor următoarele:

  • copiatul;
  • obținerea răspunsului, sub orice formă, de la o altă persoană;
  • distribuirea răspunsului altui candidat, sub orice formă;
  • utilizarea altor coli de hârtie decât testele și foile de răspuns distribuite de
  • supraveghetori;
  • utilizarea oricăror mijloace de calcul/de comunicare sau a dispozitivelor cu ajutorul cărora s-ar putea frauda proba.

Fraudele prevăzute mai sus, precum şi tentativa la săvârșirea acestora se sancționează de către responsabilul de sală prin eliminarea din concurs a candidatului vinovat.

Candidați înscriși și locurile disponibile

La școlile de poliție, sunt înscriși aproape 200 de candidați din Alba.

La școlile de jandarmi, au rămas în concurs după proba sportivă 35 de candidați din Alba.

La nivel național, pe cele 1.292 de posturi scoase la concurs în cadrul Școlii de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” – Câmpina, s-au înscris 8.232 de candidați (6,3 pe un loc), iar pe cele 300 de posturi de la Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” – Cluj-Napoca, s-au înscris 1.524 de candidați (5,08 pe un loc).

La începutul lunii octombrie s-a desfășurat proba sportivă. Rezultate, AICI.

Numărul de locuri, defalcat pe specializări:

  • 1.592 locuri pentru agenți de poliție
  • 225 locuri pentru agenți de poliție de frontieră
  • 551 de locuri pentru subofițeri de jandarmi
  • 275 locuri pentru subofițeri de pompieri și protecție civilă
  • 25 de locuri pentru specializarea maistru militar auto.

CALENDAR ADMITERE școli MAI – poliție, jandarmi, pompieri – sesiunea de toamnă 2021:

29 septembrie – 5 octombrie 2021: proba de evaluare a performanței fizice, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție, astfel:

– Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea;

– Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea;

– Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu;

– Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș;

– Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea;

– Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui;

– Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești – pentru toți candidații înscriși la această școală.

23 octombrie: proba de evaluare a cunoștințelor; rezultatele obținute vor fi postate pe site-ul oficial al unităților de învățământ.

25 octombrie – 14 noiembrie 2021: examinarea medicală, în ordinea descrescătoare a notelor finale

până în 18 noiembrie 2021: rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora.

Soluționarea contestațiilor

Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa de e-mail a unității de învățământ și se soluționează în termenul prevăzut prin graficul concursului de admitere, la sediul acesteia. Candidații pot contesta numai rezultatul obținut la propria lucrare.

Rezultatele contestațiilor sunt definitive și se consemnează într-un proces-verbal, semnat de către președintele și membrii comisiei de soluționare a contestațiilor.

Rezultatele obținute după soluționarea contestațiilor se postează pe site-ul unității de învățământ.

Nota finală

Comisiile de concurs de la nivelul unităților de învățământ centralizează rezultatele de la probele de concurs, calculează media aritmetică pentru candidații declarați promovat, afișează lista provizorie în ordinea descrescătoare a notelor finale și o postează pe site-ul unității de învățământ.

Departajarea

Departajarea candidaţilor cu note finale egale se face aplicând, în ordine, următoarele criterii:

a) media generală obținută la examenul național de bacalaureat;

b) nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat;

c) nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat;

d) nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat;

e) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole;

f) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole.

În situația menținerii egalității candidaților după aplicarea criteriilor de departajare, comisia de concurs de la nivelul unității de învățământ realizează departajarea după un criteriu obiectiv, stabilit de aceasta.

În cazul mediilor egale, candidații care nu au susținut examenul național de bacalaureat în sistemul de educație din România și dețin atestatul de recunoaștere a studiilor, nu participă la departajare, aceștia urmând să ocupe ultimul loc dintre cei cu medii egale.

Departajarea este aplicabilă și pe parcursul desfășurării examinării medicale pentru determinarea candidaților eligibili.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului M.A.I. nr.105/2020 pentru candidaţii care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Unităţile de învăţământ transmit unităţilor de recrutare candidaţii care urmează să susţină examinarea medicală.

Compartimentul cu sarcini de recrutare informează candidaţii cu privire la continuarea procedurilor de selecţie şi prezentarea la unitatea de recrutare în vederea înmânării adresei prevăzute la

art. 4 alin. (2) din anexa nr. 1 la Ordinul m.a.i. nr. 105/2020, precum şi a copiei adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie existente în dosarul de recrutare.

Unităţile de învăţământ afişează, la finalul fiecărei zile, situaţia candidaţilor care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Rezultate finale

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora.

Cererea-tip de înscriere, declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare, adeverința medicală eliberată de medicul de familie, precum și Consimțământul informat, se descarcă de pe site-ul oficial al unităților de învățământ sau al unităților de recrutare.

Locurile rămase neocupate în urma desfăşurării concursului de admitere sunt completate, prin redistribuire, de către comisia centrală de admitere de la celelalte unități de învățământ, pe baza propunerilor comisiilor de admitere, formulate cu respectarea opțiunilor candidaților declarați neadmis.

Comisia centrală de admitere realizează redistribuirea candidaților, în ordinea descrescătoare a notelor finale, cu aplicarea, după caz, a criteriilor de departajare.

Locurile alocate minorității rome/altor minorități, rămase neocupate, sunt ocupate de următorii candidaţi majoritari ai unității de învățământ, clasaţi în ordinea descrescătoare a notelor finale, cu aplicarea, după caz, a criteriilor de departajare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate