Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Proiectul MAI pentru persoanele dispărute. Unitate centrală IGPR, structuri specializate la nivel local, dispecerat de urgență

Publicat

Ministerul Afacerilor Interne a publicat joi seara proiectul de lege privind căutarea persoanelor dispărute. Acesta prevede înființarea Unității centrale persoane dispărute, cu structuri specializate în cadrul fiecărui inspectorat județean de poliție și personal instruit pentru gestionarea cazurilor de dispariție.

În proiect se propune constituirea la nivelul Poliției Române a unor structuri specializate pentru coordonarea activităților de căutare a persoanelor dispărute, constituirea, administrarea și utilizarea Dispeceratului de urgență ”Dispariție minor” și instituirea unor mecanisme de informare publică.

În ceea ce privește nivelul local, în cadrul polițiilor municipale și orășenești se va desemna personal cu atribuții în gestionarea cazurilor privind persoanele dispărute.

În situația sesizării dispariției unui minor prin apelarea numărului unic pentru apeluri de urgență “112”, apelul se redirecționează către Dispeceratul de urgență ”Dispariție minor”, prevede proiectul.

Unitatea centrală pentru căutarea persoanelor dispărute va avea, în special, un rol de coordonare și sprijin al unităților de poliție în procesul de căutare a persoanelor, fie prin implicare directă, fie prin crearea mecanismelor administrative și de lucru specifice domeniului, se arată în expunerea de motive.

Abordarea multidisciplinară a situației impune ca această structură să fie încadrată atât cu specialiști în munca operativă de poliție, cât și cu psihologi și sociologi, potrivit proiectului. MAI motivează această propunere cu exemple similare din Spania (Centrul Național pentru Dispăruți din cadrul Ministerului de Interne Spaniol, operaționalizat începând cu iunie 2017), Olanda (Biroul Național de Persoane Dispărute – LBVP) sau Italia (Comisariatul Extraordinar al Guvernului pentru Persoane Dispărute – departament în cadrul Ministerului de Interne, înființat în anul 2007).

Unitatea centrală persoane dispărute

Art. 7. din proiect:

(1) În structura organizatorică a Unității centrale persoane dispărute se prevăd inclusiv posturi ce urmează a fi încadrate cu psihologi și sociologi.

(2) Unitatea centrală persoane dispărute îndeplinește, în principal, următoarele atribuții:

a) elaborează ghiduri și manuale de bune practici privind procedura de căutare a persoanelor dispărute, destinate a fi utilizate în activitatea specifică;

b) elaborează recomandări pentru populație cu privire la modul de comportare în cazul constatării dispariției unei persoane;

c) elaborează formulare standardizate destinate a fi utilizate în activitatea Dispeceratului de urgență ”Dispariție minor”, precum și în procedura de căutare a persoanelor dispărute;

d) administrează baza de date ”Persoane dispărute”;

e) preia spre studiu, cu acordul procurorului competent, dosare ale dispariției și formulează recomandări cu privire la soluționarea acestora;

f) asigură consultanță de specialitate grupului de coordonare central, precum și grupurilor de coordonare teritoriale;

g) desfășoară activități de îndrumare, sprijin și control la nivelul unităților teritoriale de poliție sesizate cu dispariția unor persoane;

h) desfășoară activități de cooperare cu structuri similare din străinătate.

Dispeceratul de urgență ”Dispariție minor”

Scopul înființării acestui dispecerat de urgență este de a asigura preluarea cu celeritate a unor sesizării cu privire la dispariția minorilor, se arată în proiect.

Elementul esențial al conceptului și eficiența sa este dată în special de posibilitatea preluării prin acest mecanism a acordului reprezentantului legal al minorului privind localizarea tehnică a acestuia.  În acest scenariu, după obținerea acordului, se va proceda de îndată la localizarea tehnică a minorului, urmând ca datele astfel obținute să fie transmise organului de poliție aflat în teren. Se exploatează astfel momentul operativ, ținând cont de faptul că, în cazul dispariției, de cele mai multe ori persoana în cauză (minor) nu are posibilitatea de a menține în stare de funcționare telefonul (alt dispozitiv electronic) pe o perioadă foarte îndelungată. Proiectul de act normativ detaliază și elemente referitoare la constituirea și administrarea sa, cooperarea cu alte autorități, gestionarea apelurilor și sesizarea autorităților competente.

MAI mai precizează că unul dintre principalele instrumente de informare publică îl reprezintă internetul. Din acest considerent, prin proiect se stabilește un set minim de obligații pentru Poliția Română referitoare la comunicarea din oficiu a unor categorii de informații de interes public, menite a sprijini procesul de localizare a unor persoane dispărute sau de a preveni apariția unor astfel de situații.

 

Gestionarea apelurilor

Art. 11.

(1) Operatorii Dispeceratului de urgență ”Dispariție minor” solicită persoanei care sesizează dispariția minorului următoarele date și informații:

a) numele și prenumele acesteia, data și locul nașterii, codul numeric personal, domiciliul și adresa unde locuiește efectiv, precum și datele de contact;

b) datele prevăzute la lit. a) referitoare la minorul considerat persoană dispărută, cunoscute de către aceasta;

c) informații privind gradul de rudenie, afinitate sau relația cu minorul considerat persoană dispărută;

d) data dispariției, precum și date și informații privind circumstanțele în care s-a produs dispariția;

e) date și informații referitoare la descrierea minorului considerat persoană dispărută;

f) acordul privind localizarea sau urmărirea prin mijloace tehnice a minorului considerat persoană dispărută, precum și datele de identificare ale mijloacelor tehnice avute de minor asupra sa, la data dispariției, atunci când persoana care realizează apelul este reprezentantul legal al minorului.

În raport de circumstanțele cazului și de mijloacele de comunicare disponibile, operatorul sistemului poate solicita apelantului să transmită fotografii recente și relevante ale minorului considerat persoană dispărută, imagini ale unor documente, precum și cât mai multe dintre date.

Operatorii Dispeceratului de urgență ”Dispariție minor” au dreptul, fără o notificare prealabilă a apelantului, de a verifica identitatea și datele de localizare ale acestuia, precum și datele de identitate ale minorului considerat persoană dispărută.

Comunicările efectuate prin Dispeceratul de urgență ”Dispariție minor” se înregistrează, fără acordul apelantului și fără informarea acestuia.

Sesizarea primită și datele colectate se consemnează de către operatorii Dispeceratului de urgență ”Dispariție minor” în formulare standardizate.

Vezi integral: Proiect_Lege_persoane_disparute

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    vineri, 02.08.2019 at 13:40

    Lasati dracului proiectelele. Singurul proiect viabil este cel facut de Mihail Saakasvili in Georgia in 2004. Intr-o zi au fost dati afara toti sefii fortelor de ordine si 15 000 de ofiteri. Actiunea a inceput cu cei de la ordine publica, filmati de serviciile secrete cum primeau mita si condamnarile au fost de 10 ani. Intr-un an au fost concediati 80% din cei 110 000 de politisti. In 2005 increderea pouplatiei in politie era de 5%, iar in 2011 s-a ajuns la 87%, iar in 2019 peste 70%. Asta este reforma, nu carpeala.
    Saraca Alexandra, a sunat la statul roman si i-a raspuns statul paralel !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Peste 600 de șoferi amendați pentru viteză în județul Alba. Acțiune a Poliției Rutiere, cu 14 aparate radar

Publicat

Peste 600 de conducători auto au fost prinși de radar și amendați de Poliție după ce au depășit viteza legală, pe drumuri din județul Alba. Acțiunea s-a desfășurat săptămâna trecută.

Potrivit IPJ Alba, în perioada 8-14 august, Serviciul Rutier Alba a desfășurat, pe raza întregului județ, o acțiune de prevenire a accidentelor rutiere care se produc din cauza nerespectării, de către conducătorii auto, a vitezei legale de circulație.

În cele 7 zile de acțiune, în care au fost folosite 14 aparate radar, au fost depistați și sancționați contravențional 644 de conducători auto care au depășit limita legală de viteză.

În 10 situații, complementar sancțiunii contravenționale aplicate, a fost dispusă suspendarea exercitării dreptului de a conduce autoturisme pe drumurile publice, întrucât viteza cu care au fost înregistrați conducătorii auto era cu peste 50 de km/h mai mare față de cea legală.

Valoarea totală a sancțiunilor aplicate a fost de 76.338 lei.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 30 de cazuri COVID după 243 de testări, în ultimele 24 de ore. Situația infectărilor în localitățile din județ, 15 august

Publicat

Au fost înregistrate 30 de cazuri COVID, în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP), luni, 15 august.

Comparativ, duminică erau 95 de cazuri noi. În județ sunt, în total, 1.611 cazuri active (1.642 anterior).

De la începutul pandemiei, în Alba au fost 57.314 cazuri confirmate, 54.403 persoane vindecate, 1.300 decese.

În același interval au fost procesate 485.737 teste, din care 362.034 PCR și 123.703 rapide.

În ultimele 24 de ore, în județul Alba, au fost făcute 243 testări: 31 PCR la spitalul județean și 212 teste rapide.

Cazuri COVID confirmate în ultimele 24 de ore în județul Alba

Mediul urban

  • Sebeș – 6 cazuri
  • Aiud – 4 cazuri (+1 caz reinfectare)
  • Alba Iulia – 3 cazuri (+1 caz reinfectare)
  • Blaj – 3 cazuri
  • Ocna Mureș – 1 caz
  • Teiuș – 1 caz
  • Zlatna – 1 caz

Mediul rural

  • Arieșeni – 1 caz
  • Câlnic – 1 caz
  • Cenade – 1 caz
  • Daia Română – 1 caz
  • Mihalț – 1 caz
  • Roșia Montană – 1 caz
  • Săsciori – 1 caz
  • Șugag – 1 caz
  • Unirea – 1 caz

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 4,32 (anterior 4,4).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidență Cazuri
Urban    
MUNICIPIUL BLAJ 8.49 175
MUNICIPIUL ALBA IULIA 7.55 580
ORAŞ CUGIR 4.78 121
MUNICIPIUL AIUD 4.67 117
ORAŞ TEIUŞ 3.92 28
MUNICIPIUL SEBEŞ 3.41 112
ORAŞ OCNA MUREŞ 3.4 47
ORAŞ ZLATNA 3.22 25
ORAŞ CÂMPENI 2.53 18
ORAŞ ABRUD 2.52 13
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 1.07 4
Rural    
VALEA LUNGĂ 8.35 26
CRĂCIUNELU DE JOS 7.49 16
ŞONA 6.42 28
CRICĂU 6.13 12
RÂMEŢ 6.01 3
BUCERDEA GRÂNOASĂ 5.75 13
ÎNTREGALDE 5.47 3
RIMETEA 5.11 5
ALMAŞU MARE 4.21 5
CUT 3.97 5
RĂDEŞTI 3.96 5
ARIEŞENI 3.92 6
SÂNCEL 3.87 10
MIHALŢ 3.71 12
CIUGUD 3.61 12
VINŢU DE JOS 3.44 19
ROŞIA MONTANĂ 3.36 9
CETATEA DE BALTĂ 3.27 10
JIDVEI 2.83 15
IGHIU 2.67 19
SÂNTIMBRU 2.65 8
LUNCA MUREŞULUI 2.36 6
ŞPRING 2.36 6
BLANDIANA 2.27 2
GALDA DE JOS 2.26 10
NOŞLAC 2.21 4
SĂLCIUA 2.2 3
BUCIUM 2.19 3
ŞIBOT 2.14 5
CÂLNIC 2.07 4
OCOLIŞ 2.03 1
DOŞTAT 1.98 2
DAIA ROMÂNĂ 1.92 6
ROŞIA DE SECAŞ 1.9 3
UNIREA 1.87 9
METEŞ 1.83 5
CIURULEASA 1.78 2
HOPÂRTA 1.75 2
LIVEZILE 1.74 2
OHABA 1.72 1
SĂSCIORI 1.7 11
STREMŢ 1.66 4
BERGHIN 1.59 3
HOREA 1.58 3
MIRĂSLĂU 1.54 3
PIANU 1.4 5
MOGOŞ 1.36 1
FĂRĂU 1.34 2
SĂLIŞTEA 1.28 3
LOPADEA NOUĂ 1.21 3
POŞAGA 1.13 1
BISTRA 1.11 5
LUPŞA 1.06 3
ŞUGAG 1.06 3
CENADE 0.95 1
VADU MOŢILOR 0.79 1
CERGĂU 0.62 1
SOHODOL 0.61 1
ALBAC 0 0
AVRAM IANCU 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 0 0
GÂRBOVA 0 0
GÂRDA DE SUS 0 0
POIANA VADULUI 0 0
PONOR 0 0
SCĂRIŞOARA 0 0
VIDRA 0 0

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Un șofer care mergea în zig-zag cu mașina, urmărit de polițiști din Livezile până în Aiud. Ce alcoolemie avea

Publicat

etilotest

Un bărbat de 60 de ani din Aiud s-a ales cu dosar penal după ce a fost depistat în timp ce conducea o mașină, fiind sub influența băuturilor alcoolice. Polițiștii au identificat mașina, care avea un traseu sinuos, pe raza localității Livezile. Șoferul nu a oprit la semnalul agenților, astfel că polițiștii au pornit în urmărirea acestuia. Au reușit să îl oprească pe o stradă aflată la intrarea în Aiud, iar la testarea cu aparatul etilotest a rezultat valoarea de 1,01 mg/l alcool în aerul expirat. 

Potrivit IPJ Alba, la data de 14 august 2022, în jurul orei 16:00, polițiștii Secției 3 Poliție Rurală Aiud, în timp ce acționau pe DJ 107 M, pe raza localității Livezile, au identificat un autoturism care avea un traseu sinuos și al cărui conducător auto nu a oprit la semnalul polițiștilor, continuându-și drumul spre municipiul Aiud.

Polițiștii au pornit în urmărirea autoturismului, folosind semnalele acustice și luminoase și au reușit să îl oprească pe strada Moților din Aiud.

La volanul autoturismului a fost identificat un bărbat de 60 de ani, din Aiud, care a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând valoarea de 1,01 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Acesta a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Pe numele său a fost întocmit dosar penal, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de inundații pe râuri din Alba și în alte județe din țară, până marți

Publicat

Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis atenționări Cod Galben de inundații pentru județul Alba și alte zone din țară, valabile până marți.

Cod GALBEN – de marți, 15 august, ora 12.00 până marți, 16 august, ora 12.00

pe râurile din bazinele hidrografice

  • Arieş – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Alba şi Cluj)
  • Mureș – bazin amonte de SH Glodeni, Niraj, Târnava Mică – bazin amonte SH Sărățeni și afluenții aferenți sectorului aval SH Sărătețni – amonte SH Târnăveni (județele: Harghita și Mureș)

  • Târnava Mare – bazin amonte SH Sighișoara (județele: Harghita, Mureș și Brașov)
  • Iza – bazin superior și afluenți bazin mijlociu și inferior (județul Maramureș)
  • Someșul Mare – bazin superior și afluenți bazin mijlociu și inferior (județul Bistrița Năsăud)
  • Olt – bazin amonte SH Micfalău și afluenții aferenți sectorului aval SH Micfalău – amonte Ac. Slatina (județele Harghita, Covasna, Brașov, Sibiu, Vâlcea, Argeș și Olt)
  • Argeş – bazin superior și afluenți bazin mijlociu și inferior (județele Argeș, Dâmbovița, Teleorman, Giurgiu și Ilfov)
  • Ialomiţa – bazin amonte S.H. Moroeni şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Moroeni – amonte S.H. Siliştea Snagovului (judeţele: Dâmboviţa, Prahova şi Ilfov)
  • Prahova – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Prahova şi Ialomița)
  • Buzău – bazin amonte Ac. Siriu şi afluenţii aferenţi sectorului aval Ac. Siriu – amonte S.H. Baniţa (judeţele: Braşov, Covasna, Buzău şi Prahova)
  • Suceava – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Suceava)
  • Moldova – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava şi Neamţ)
  • Bistriţa – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava, Neamţ, Harghita şi Bacău)
  • Trotuş – bazin superior și afluenți bazin mijlociu și inferior (judeţele: Neamţ, Bacău, Harghita, Covasna, Vrancea)
  • Putna – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Vrancea)
  • Bârlad – bazin superior și afluenți bazin mijlociu și inferior (județele Neamț, Iași, Vaslui, Bacău, Vrancea, Galați)
  • Siret – afluenții mici aferenți sectorului aval SH Drăgești (județele Bacău, Vrancea, Galați)
  • Prut – afluenții aferenți sectorului avatl SH Drânceni (județele Vaslui și Galați)
  • râurile din Dobrogea (județele Constanța și Tulcea)

sursă: inhga.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax