Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Proiectul MAI pentru persoanele dispărute. Unitate centrală IGPR, structuri specializate la nivel local, dispecerat de urgență


Publicat

Ministerul Afacerilor Interne a publicat joi seara proiectul de lege privind căutarea persoanelor dispărute. Acesta prevede înființarea Unității centrale persoane dispărute, cu structuri specializate în cadrul fiecărui inspectorat județean de poliție și personal instruit pentru gestionarea cazurilor de dispariție.

În proiect se propune constituirea la nivelul Poliției Române a unor structuri specializate pentru coordonarea activităților de căutare a persoanelor dispărute, constituirea, administrarea și utilizarea Dispeceratului de urgență ”Dispariție minor” și instituirea unor mecanisme de informare publică.

În ceea ce privește nivelul local, în cadrul polițiilor municipale și orășenești se va desemna personal cu atribuții în gestionarea cazurilor privind persoanele dispărute.

În situația sesizării dispariției unui minor prin apelarea numărului unic pentru apeluri de urgență “112”, apelul se redirecționează către Dispeceratul de urgență ”Dispariție minor”, prevede proiectul.

Unitatea centrală pentru căutarea persoanelor dispărute va avea, în special, un rol de coordonare și sprijin al unităților de poliție în procesul de căutare a persoanelor, fie prin implicare directă, fie prin crearea mecanismelor administrative și de lucru specifice domeniului, se arată în expunerea de motive.

Abordarea multidisciplinară a situației impune ca această structură să fie încadrată atât cu specialiști în munca operativă de poliție, cât și cu psihologi și sociologi, potrivit proiectului. MAI motivează această propunere cu exemple similare din Spania (Centrul Național pentru Dispăruți din cadrul Ministerului de Interne Spaniol, operaționalizat începând cu iunie 2017), Olanda (Biroul Național de Persoane Dispărute – LBVP) sau Italia (Comisariatul Extraordinar al Guvernului pentru Persoane Dispărute – departament în cadrul Ministerului de Interne, înființat în anul 2007).

Unitatea centrală persoane dispărute

Art. 7. din proiect:

(1) În structura organizatorică a Unității centrale persoane dispărute se prevăd inclusiv posturi ce urmează a fi încadrate cu psihologi și sociologi.

(2) Unitatea centrală persoane dispărute îndeplinește, în principal, următoarele atribuții:

a) elaborează ghiduri și manuale de bune practici privind procedura de căutare a persoanelor dispărute, destinate a fi utilizate în activitatea specifică;

b) elaborează recomandări pentru populație cu privire la modul de comportare în cazul constatării dispariției unei persoane;

c) elaborează formulare standardizate destinate a fi utilizate în activitatea Dispeceratului de urgență ”Dispariție minor”, precum și în procedura de căutare a persoanelor dispărute;

d) administrează baza de date ”Persoane dispărute”;

e) preia spre studiu, cu acordul procurorului competent, dosare ale dispariției și formulează recomandări cu privire la soluționarea acestora;

f) asigură consultanță de specialitate grupului de coordonare central, precum și grupurilor de coordonare teritoriale;

g) desfășoară activități de îndrumare, sprijin și control la nivelul unităților teritoriale de poliție sesizate cu dispariția unor persoane;

h) desfășoară activități de cooperare cu structuri similare din străinătate.

Dispeceratul de urgență ”Dispariție minor”

Scopul înființării acestui dispecerat de urgență este de a asigura preluarea cu celeritate a unor sesizării cu privire la dispariția minorilor, se arată în proiect.

Elementul esențial al conceptului și eficiența sa este dată în special de posibilitatea preluării prin acest mecanism a acordului reprezentantului legal al minorului privind localizarea tehnică a acestuia.  În acest scenariu, după obținerea acordului, se va proceda de îndată la localizarea tehnică a minorului, urmând ca datele astfel obținute să fie transmise organului de poliție aflat în teren. Se exploatează astfel momentul operativ, ținând cont de faptul că, în cazul dispariției, de cele mai multe ori persoana în cauză (minor) nu are posibilitatea de a menține în stare de funcționare telefonul (alt dispozitiv electronic) pe o perioadă foarte îndelungată. Proiectul de act normativ detaliază și elemente referitoare la constituirea și administrarea sa, cooperarea cu alte autorități, gestionarea apelurilor și sesizarea autorităților competente.

MAI mai precizează că unul dintre principalele instrumente de informare publică îl reprezintă internetul. Din acest considerent, prin proiect se stabilește un set minim de obligații pentru Poliția Română referitoare la comunicarea din oficiu a unor categorii de informații de interes public, menite a sprijini procesul de localizare a unor persoane dispărute sau de a preveni apariția unor astfel de situații.

 

Gestionarea apelurilor

Art. 11.

(1) Operatorii Dispeceratului de urgență ”Dispariție minor” solicită persoanei care sesizează dispariția minorului următoarele date și informații:

a) numele și prenumele acesteia, data și locul nașterii, codul numeric personal, domiciliul și adresa unde locuiește efectiv, precum și datele de contact;

b) datele prevăzute la lit. a) referitoare la minorul considerat persoană dispărută, cunoscute de către aceasta;

c) informații privind gradul de rudenie, afinitate sau relația cu minorul considerat persoană dispărută;

d) data dispariției, precum și date și informații privind circumstanțele în care s-a produs dispariția;

e) date și informații referitoare la descrierea minorului considerat persoană dispărută;

f) acordul privind localizarea sau urmărirea prin mijloace tehnice a minorului considerat persoană dispărută, precum și datele de identificare ale mijloacelor tehnice avute de minor asupra sa, la data dispariției, atunci când persoana care realizează apelul este reprezentantul legal al minorului.

În raport de circumstanțele cazului și de mijloacele de comunicare disponibile, operatorul sistemului poate solicita apelantului să transmită fotografii recente și relevante ale minorului considerat persoană dispărută, imagini ale unor documente, precum și cât mai multe dintre date.

Operatorii Dispeceratului de urgență ”Dispariție minor” au dreptul, fără o notificare prealabilă a apelantului, de a verifica identitatea și datele de localizare ale acestuia, precum și datele de identitate ale minorului considerat persoană dispărută.

Comunicările efectuate prin Dispeceratul de urgență ”Dispariție minor” se înregistrează, fără acordul apelantului și fără informarea acestuia.

Sesizarea primită și datele colectate se consemnează de către operatorii Dispeceratului de urgență ”Dispariție minor” în formulare standardizate.

Vezi integral: Proiect_Lege_persoane_disparute



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. pilu

    vineri, 02.08.2019 at 13:40

    Lasati dracului proiectelele. Singurul proiect viabil este cel facut de Mihail Saakasvili in Georgia in 2004. Intr-o zi au fost dati afara toti sefii fortelor de ordine si 15 000 de ofiteri. Actiunea a inceput cu cei de la ordine publica, filmati de serviciile secrete cum primeau mita si condamnarile au fost de 10 ani. Intr-un an au fost concediati 80% din cei 110 000 de politisti. In 2005 increderea pouplatiei in politie era de 5%, iar in 2011 s-a ajuns la 87%, iar in 2019 peste 70%. Asta este reforma, nu carpeala.
    Saraca Alexandra, a sunat la statul roman si i-a raspuns statul paralel !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

VINERI: Curs festiv al Promoției 101 a Colegiului Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia. Evenimentul, transmis LIVE

Publicat

Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia va organiza vineri, 29 mai, începând cu ora 11:00, un curs festiv online al Promoției 101.

Cursul festiv va avea două părți și va fi transmis în direct de Alba24.ro. 

– În prima parte oficialitățile prezente sunt invitate să transmită mesaje

– Partea a doua va fi dedicată profesorilor, diriginților claselor a XII-a și elevilor absolvenți

Evenimentul este organizat de directorii Colegiului Național „Horea, Cloșca și Crișan”, prof. Valeriu Nicolae Cerbu și prof. Sorin Dumitru Schiau, în parteneriat cu ISJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

”De la altar la câmp”: Povestea predicatorului din Alba Iulia, culegător de salată în Germania, prezentată de ziarul Bild

Publicat

Povestea lui Radu, un predicator la o mică biserică penticostală din Alba Iulia, care muncește sezonier pe un câmp din Ronnenberg, în apropiere de Hanovra, a fost făcută publică de publicația germană Bild. 

În vârstă de 31 de ani, Radu Alin Lacătuș, din Alba Iulia, lucrează momentan pe un câmp de salată iceberg din Germania.

Acesta și-a spus povestea pentru publicația germană Blind, care a tirat reportajul ”De la altar la câmp”.

Pentru reporterii germani, tânărul din Alba Iulia, a declarat că în două luni de lucru în Germania, câștigă mai mult decât într-un an în România.

„Sunt predicatorul unei mici biserici penticostale”, le-a spus Radu jurnaliștilor germani. „Dar nu pot trăi din banii care-i fac la biserică. Câștig mult mai mult aici în două luni decât în ​​România într-un an”, le-a declarat acesta reporterilor de la Bild.

Radu a mers în Germania alături de soția și fratele său și este ultimul din cei 17 lucrători sezonieri angajați de fermierul german Hermann Voges, de 58 de ani.

De obicei, ei vin cu mașina. Dar frontierele cu Ungaria și Cehia sunt închise, motiv pentru care le-am plătit avionul și chiar am amenajat două containere locuibile în curte pentru a respecta regulile din timpul pandemiei”, spune Voges.

Fermierul Voges își plătește sezonierii cu 9,36 euro pe oră, iar Radu nu se ferește de munca grea de la câmp. „El ar dori să lucreze câte 12 ore pe zi, șapte zile din șapte”, spune fermierul, iar Radu îl completează: „Dumnezeu îmi dă putere”.

Până la sfărșitul lunii iulie, când Radu vrea să se întoarcă acasă să predice, acesta a câștiga aproximativ 3.600 de euro net. Acasă la Alba Iulia îl așteaptă doi copii, unul de 5 și unul de 8 ani, care au rămas în grija bunicilor.

sursă: bild.de, digi24.ro.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2020: REGULI oficiale pentru candidați, calendar actualizat și organizarea centrelor de examen

Publicat

examen

Regulile pentru desfășurarea examenului de Bacalaureat 2020 și calendarul actualizat au fost publicate în Monitorul Oficial.

În situații excepționale, probele scrise se pot susține pe baza unor subiecte de rezervă, după caz, în după-amiaza zilei de examen sau după finalizarea ultimei probe scrise.

Citește și BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

Vor fi centre de examen toate liceele la care se înscriu cel puțin 30 de candidați, din promoțiile curente sau anterioare. Acestea sunt stabilite până pe 8 iunie.

Liceenii care au făcut naveta în alt județ vor putea susține examenul în propriul județ – pentru a da BAC-ul “într-o unitate de învățământ din apropierea locuinței”, prevede Metodologia. Contestațiile vor putea fi depuse electronic, potrivit edupedu.ro.

Vezi și VIDEO REPORTAJ: Cum s-a pregătit Colegiul HCC din Alba Iulia pentru reluarea orelor cu elevii claselor a XII-a. Măsurile luate

CALENDAR BACALAUREAT 2020:

3-10 iunie: înscrierea candidaților

11-17 iunie: echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale

22 iunie: Limba și literatura română – proba E.a) proba scrisă

23 iunie: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

24 iunie: Proba obligatorie a profilului – proba E. c) – proba scrisă

Matematică – pentru absolvenții claselor de liceu cu profil real din filiera teoretică, pentru cei care au terminat filiera tehnologică și pentru absolvenții de la profilul militar și profilul pedagogic – specializarea învățători-educatoare, din filiera vocațională

Istorie – pentru absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică și pentru toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celor de mai sus

25 iunie: Proba la alegere a profilului și a specializării – proba E.d) – proba scrisă

Fizică, Chimie, Biologie sau Informatică – elevii de la profilul real din filiera teoretică, de la profilul tehnic și profilul resurse naturale și protecția mediului din filiera tehnologică și de la profilul militar din filiera vocațională

Geografie, Filosofie, Logică, Economie, Psihologie sau Sociologie – absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică, de la profilul servicii din filiera tehnologică și din toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celui menționat mai sus

30 iunie: Afișarea rezultatelor la probele scrise, până la ora 12:00. Depunerea contestațiilor în intervalul orar 16:00-20:00

1 iulie: Depunerea contestațiilor în intervalul orar 8:00-12:00

1-4 iulie: Rezolvarea contestațiilor

5 iulie: Afișarea rezultatelor finale.

Reguli pentru examen – candidați:

Candidații NU au voie să intre în sălile de examen cu:

– telefoane mobile, căști audio, precum și orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la rețele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alți candidați/asistenți din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul

– ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea

– orice fel de lucrări: manuale, cărți, dicționare, culegeri, formulare, memoratoare, notițe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidați etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor; acestea sunt interzise în sălile de examen, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, în penare și altele asemenea sau în băncile în care sunt așezați în sălile de examen.

Candidaților li se interzice să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidați sau cu exteriorul.

Obiectele interzise la examen se lasă în sala de depozitare stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop.

Absolvenții de liceu care refuză depozitarea obiectelor interzise nu sunt primiți în examen.

Candidații care încalcă regulile de mai sus sunt eliminați din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor este considerată tentativă de fraudă, iar candidații respectivi nu mai pot participa la probele următoare și sunt declarați „eliminați din examen“, fără posibilitatea recunoașterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale.

Acești candidați nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidații „eliminați din examen“ nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Publicarea rezultatelor la examen

Rezultatele examenului de bacalaureat 2020 se vor face publice prin afișare la avizier și postare pe pagina de internet a liceelor, prin postare pe pagina de internet a Ministerului Educației și a inspectoratelor școlare.

Elevii aflați în izolare, elevii confirmați pozitiv COVID-19 și cei cu diferite afecțiuni cronice care au un risc crescut de infecție susțin examenul de bacalaureat 2020 conform unei proceduri speciale elaborate de către Ministerul Educației.

Pentru absolvenții de liceu care provin de la specializări sau calificări autorizate provizoriu, echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale se fac în cadrul comisiei de bacalaureat de la nivelul liceului la care sunt arondați candidații, de către o subcomisie care își va desfășura activitatea în unitatea de învățământ de unde provin acești candidați, în care vor fi incluși obligatoriu profesori din această unitate.

Corectarea lucrărilor la Bacalaureat și contestații

La evaluarea lucrărilor candidaților la BAC și în rezolvarea contestațiilor, doi profesori analizează și notează fiecare teză de examen. În cazul în care diferența dintre notele celor doi profesori evaluatori este de cel mult 1 punct, atunci se trece la calcularea notei finale care este media aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

Dacă cei 2 profesori evaluatori au dat note între care există o diferență mai mare de 1 punct, atunci notele NU se transcriu pe lucrare și se procedează astfel:

– președintele comisiei nominalizează alți doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării;

– după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare și se semnează de către evaluatori;

– președintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare și semnează.

La contestații, în situația în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferență de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, lucrarea se resecretizează și este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori. Nota finală, ca urmare a reevaluării în etapa de soluționare a contestației, este calculată conform algoritmului de mai sus.

Comisia de examen este cea care trebuie să informeze absolvenții de liceu cu privire la modalitățile de transmitere electronică a contestațiilor (adresa de e-mail, pagina web etc.), prin afișarea soluției pe ușa fiecărei săli de examen.

Condiții pentru centre de examen și comisii

Profesorii din comisiile de examen sunt selectați din alte unități de învățământ decât cele din care provin elevii. Va fi cel puțin un profesor asistent în sala de examen.

Algoritmul de echivalare și recunoaștere a competențelor lingvistice și digitale va fi realizat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (instituția care comasează IȘE și CNEE).

Condiții pentru centre de examen:

a) permit organizarea sălilor de examen astfel încât în fiecare sală să fie repartizați candidații cu respectarea distanței de minimum 2 metri unul față de altul stânga/dreapta – față/spate;

b) sălile de examen și sălile în care își desfășoară activitatea comisia din centrul respectiv se află, de regulă, în aceeași clădire;

c) sălile sunt dotate cu sisteme de supraveghere audiovideo;

d) îndeplinesc condițiile prevăzute în Procedura privind transferul/preluarea arhivelor de subiecte pentru examenul de bacalaureat național nr. 591 din 9.03.2020.

Comisia județeană stabilește componența comisiilor din centrele de examen cu cel mult 48 de ore înainte de începerea probelor scrise, prin tragere la sorți, în ședință tip videoconferință. Nu vor fi nominalizate în comisiile de bacalaureat persoane care, în sesiunile anterioare ale examenelor, nu și-au îndeplinit corespunzător atribuțiile sau au fost sancționate.

Înregistrările audio-video din sălile de examen vor fi verificate de Comisiile de bacalaureat, prin sondaj, după încheierea fiecărei probei scrise. Dacă se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen din centrul respectiv. În cazul în care după aceste verificări se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă, absolvenții de liceu pot fi eliminați din examen.

Centrele zonale de evaluare se organizează pentru minimum 500 de candidați și maximum 1.000 de candidați.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de FURTUNĂ în Alba. Grindină, averse și descărcări electrice. Localități vizate

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie a emis avertizare Cod Galben de vreme rea în Alba. Potrivit meteorologilor, miercuri, între orele 15:00 – 16:30 sunt așteptate averse ce vor cumula 15 l/mp, frecvent – grindină de mici dimenisiuni și descărcări electrice și intensificări de scurtă durată ale vântului.

Este vizată zona de munte din județul Alba de peste cota 1.800 de metri și localitățile: Alba Iulia, Cugir, Sebeș, Zlatna, Săsciori, Vințu de Jos, Șugag, Pianu, Meteș, Daia Română, Șpring, Ciugud, Șibot, Săliștea, Berghin, Almașu Mare, Gârbova, Roșia de Secaș, Câlnic, Cut, Blandiana, Doștat, Ceru-Băcăinți.

O avertizare similară este valabilă și pentru județul Sibiu, respectiv localitățile Săliște, Ocna Sibiului, Jina, Miercurea Sibiului, Gura Râului, Loamneș, Orlat, Poiana Sibiului, Păuca, Tilișca, Apoldu de Jos, Ludoș.

sursa: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate