Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Proiectul de modernizare a comunicării cu cetăţenii prin sistem informatic la Primăria Alba Iulia se apropie de final

Publicat

Proiectul “Sistem informatic pentru implementarea modelului de management al relaţiei cu cetăţenii (CRM) în administraţia publică locală prin servicii electronice moderne“, implementat de Primăria Alba Iulia şi co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale se apropie de final. Valoarea totală a proiectului derulat de administraţia din Alba Iulia din februarie 2011 este de 6.764.257,4 lei.

Conform contractului de finanţare, perioada de implementare a proiectului se finalizează la data de 22 iulie 2013. Astfel, până în acest moment, au fost finlizate activităţile propuse în proporţie de 99% şi au fost obţinute urmãtoarele rezultate: implementarea unui Dispecerat telefonic pentru raportarea problemelor în furnizarea serviciilor urbane şi a incidentelor; implementarea unui sistem automat interactiv de comunicare telefonică capabil să extragă automat date din sistemele back-office ale Primăriei şi să le furnizeze interactiv solicitanţilor; implementarea unei platforme CRM care să reunească toate datele referitoare la cetăţeni; extinderea platformei de document management pentru 100 de utilizator; implementarea de registraturi electronice de documente pentru Direcția Venituri si Serviciul de Asistenta Sociala; extinderea platformei GIS pentru toate compartimentele Primăriei şi pentru a prelua informaţii din portalul intranet, de la furnizorii de utilităţi; implementarea unui Portal intranet de colaborare si de integrare a aplicațiilor.

Activităţile desfăşurate în perioada de raportare au vizat testarea sistemului informatic integrat şi tranziţia în producţie a acestuia.

Testarea sistemului informatic integrat a presupus, pe de o parte, testarea aplicaţiilor specializate, a funcționalităților dezvoltate pentru a răspunde cerinţelor specifice ale proiectului şi, pe de altă parte, testarea sistemului integrat pentru certificarea funcţionării întregului sistem.

Tranziţia în producţie a inclus activităţile necesare în vederea intrării în operare curentă a sistemului: definire şi configurare roluri şi utilizatori, popularea nomenclatoarelor cu date, conversie date electronice, derularea unui program de instruire.

La activităţile de testare şi instruire au participat utilizatorii implicaţi în utilizarea subsistemelor, respectiv: 151 utilizatori ai subsistemului Portal intranet, 93 utilizatori ai subsistemului CRM, 138 utilizatori ai subsistemului Management Documente, 59 utilizatori ai subsistemului GIS, 10 utilizatori ai subsistemului Dispecerat, 19 utilizatori ai subsistemului Asistenţă Socială

Au fost testate şi documentate în manualele de utilizare următoarele funcţionalităţi ale subsistemului Portal intern: posibilitatea de a crea şi de a gestiona site-uri web individuale pentru fiecare serviciu în parte din cadrul Primăriei, site-uri care să grupeze informaţii specifice domeniului de activitate a serviciului respectiv (reguli şi proceduri de lucru specifice, legislaţie specifică, proceduri ISO aplicabile, modele de documente utilizate, date de contact partajate etc.); posibilitatea de definire a unor proiecte sau grupuri de activităţi, de alocare a resurselor pentru aceste activităţi şi apoi de urmărire a gradului de finalizare a acestor activităţi; posibilitatea mai multor utilizatori de a lucra în comun la un document, fără a transfera documentul pe email.

Testarea şi instruirea în cadrul platformei CRM a vizat în special următoarele: crearea şi gestionarea bazei de date cu datele de contact ale cetăţenilor care intră în contact cu Primăria şi care sunt beneficiari ai serviciilor administraţiei locale; păstrarea istoricului tuturor interacţiunilor cu cetăţeanul (cereri, răspunsuri, activităţi, taxe, penalităţi, restanţe plată, somaţii transmise etc.).

S-a avut în vedere faptul că platforma CRM trebuie să devină o componentă integrată a sistemului informatic al Primăriei şi principalul punct de informare cu privire la istoricul interacţiunii cetăţenilor cu serviciile administraţiei locale. Sistemul CRM trebuie să furnizeze, pe de o parte, informaţii actualizate despre cetăţeni către restul subsistemelor informatice ale Primăriei, iar pe de altă parte trebuie să “captureze” din restul subsistemelor informatice întregul istoric al interacţiunii cetăţenilor.

Preluarea în subsistemul CRM a datelor de contact ale persoanelor care interacţionează cu administraţia locală se face fie prin prezentarea la sediul Primăriei (Centrul de Informare pentru Cetăţeni), fie telefonic, fie prin intermediul Portalului internet al Primăriei.

A fost documentată posibilitatea de definire a unor campanii electronice de informare adresate cetăţenilor, inclusiv funcţionalităţi specifice pentru segmentarea (selectarea) cetăţenilor în funcţie de diverse criterii definite în mod dinamic. Criteriile de selecţie pot fi inclusiv de ordin geografic, în funcţie de domiciliul înregistrat al cetăţenilor. Astfel, de exemplu, se poate selecta o întreagă arie geografică (arteră, interval de numere poştale, zonă fiscală, etc.) şi se poate lansa o campanie de informare prin mesaje email către toţi cetăţenii care au domiciliul înregistrat în teritoriul geografic selectat. Aceste campanii de informare pot avea ca subiect diferite teme de interes, cum ar fi: informare cu privire la restricţii de circulaţie în anumite zone, pe durata derulării unor lucrări; consultări publice pe teme de interes local sau diverse campanii de informare.

În cadrul subsistemului GIS au fost testate temele implementate pentru uz intern şi au fost prezentate fluxurile de lucru pentru activităţile: acorduri de ocupare a domeniului public, amenajare zone de agrement, asociaţii de Proprietari, autorizaţii liberă trecere autovehicule, avarii la reţele de utilităţi, avize de principiu şi Autorizaţii săpături, cadastru-Intabulare, caracteristici tehnice artere, comisie circulaţie, gestiune parcări, gestiunea lucrărilor de salubrizare, învăţământ preuniversitar şi Instituţii Cultură, lucrări intervenţie pe timp de iarnă (deszăpezire), lucrări întreţinere/reparaţii/modernizări artere, nomenclatură urbană, ocupare locuri publice, semne de circulaţie, turism precum și urmărire taxe şi impozite

De asemenea, au fost testate temele care vor fi disponibile publicului spre consultare, respectiv: reţea stradală şi adrese, obiective de utilitate publică şi turism, oportunităţi economice, transport în comun, zonare fiscală, zone de restricţie trafic greu, reglementări de urbanism, parcuri şi locuri de joacă, proiecte majore de infrastructură, lucrări la artere, avarii la reţele, grafic de deszăpezire, grafic de salubrizare.

Tot în cadrul subsistemului GIS, au fost dezvoltate funcționalități pentru coordonarea lucrărilor de infrastructură, în cadrul unei aplicaţii web ce permite realizarea planificării lucrărilor de investiţii la reţele şi infrastructură rutieră prin intermediul unui plan comun/coordonator de investiţii la nivelul municipiului. Aplicația furnizează următoarele funcționalități: permite companiilor de utilităţi publicarea, în aplicația web menţionată, a propunerilor de lucrări de infrastructură, prin poziţionarea lucrărilor într-o interfaţă de tip hartă digitală vectorială, comună tuturor operatorilor; propunerile de lucrări generate în sistem de către operatorii de utilităţi vor fi suprapuse cu cele ale Primăriei Alba Iulia, pentru a identifica din timp conflictele de programare sau oportunităţile de sincronizare.

Testarea şi instruirea efectuată în cadrul subsistemului Dispecerat a vizat în principal următoarele funcţionalităţi: dispecerizare apeluri telefonice; IVR (Interactive Voice Response) – subsistem prin intermediul căruia cetăţenii pot interacţiona telefonic cu sistemele informatice de back-office ale Primăriei, pentru a afla informaţii extrase în timp real din bazele de date ale acestor sisteme; integrare cu sistemul CRM pentru dispecerizarea apelurilor; robot telefonic pentru înregistrarea mesajelor primite de la apelanţi în afara orelor de program.

Testarea şi instruirea aferentă subsistemului Asistenţă Socială a cuprins toate componentele dezvoltate în cadrul acestui subsistem, respectiv: ajutoare de încălzire, conform OUG 5/2003 cu toate modificările şi completările ulterioare; ajutoare de urgenţă, conform Legii 416/2006 si HG 50/2011; alocaţii de stat, conform Legii 61/1993 republicată; alocaţii de susţinere, conform Legii 277/2010 republicată; asistenţi personali, conform Legii 448/2006 cu toate modificările şi completările ulterioare; cantina de ajuor social, conform Legii 208/1997; indemnizaţii persoane cu handicap, conform Legii 448/2006 cu toate modificările şi completările ulterioare; indemnizaţii / stimulent pentru creşterea copilului, conform OUG 111/2005 cu toate modificările şi completările ulterioare; venit minim garantat, conform Legii 416/2006 si HG 50/2011 cu toate modificările şi completările ulterioare.

O altă activitate desfăşurată în cadrul etapei de tranziţie în producţie a subsistemelor implementate a constituit-o analiza, conversia şi preluarea datelor din sursele de date existente.

Astfel, au fost migrate în subsistemul GIS date referitoare la următoarele structuri:construcţii, corpuri de proprietate, parcele.

În componenta Ajutor de încălzire, din subsistemul Asistenţă Socială, au fost preluate un număr de 6457 de înregistrări (titulari şi membrii ai familiilor beneficiare în anii anteriori).

Valoarea totală a proiectului este de 6.764.257,4 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 5.401.238,23 lei.

Proiectul se implementează în localitatea Alba Iulia, pe o durată de 29 luni.

Obiectivele proiectului sunt furnizarea de servicii publice on-line către cetăţeni, mediul de afaceri şi eficientizarea activităților interne ale Primăriei.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

ALBA: Cinci cazuri COVID raportate în ultimele 24 de ore. Situația infectărilor în localitățile din județ, 22 mai

Publicat

Au fost înregistrate cinci cazuri COVID noi, în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP) duminică, 22 mai.

În județ sunt 82 de cazuri active în total.

De la începutul pandemiei, în Alba au fost 53.855 cazuri confirmate, 52.483 persoane vindecate, 1.290 decese. În același interval au fost procesate 467.098 teste, din care 357.268 PCR și 109.902 rapide.

În ultimele 24 de ore au fost făcute 130 testări: 58 PCR la spitalul județean și 72 teste rapide.

Cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore în județul Alba

  • Alba Iulia – 1 caz
  • Cugir – 1 caz
  • Cetatea de Baltă – 1 caz
  • Ciugud – 1 caz
  • Rădești – 1 caz

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 0,22 (anterior 0,25).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidență Cazuri
Urban    
ORAŞ OCNA MUREŞ 0.51 7
MUNICIPIUL ALBA IULIA 0.39 30
MUNICIPIUL BLAJ 0.29 6
ORAŞ CUGIR 0.28 7
ORAŞ TEIUŞ 0.28 2
MUNICIPIUL AIUD 0.24 6
ORAŞ ZLATNA 0.13 1
MUNICIPIUL SEBEŞ 0.12 4
ORAŞ ABRUD 0 0
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 0 0
ORAŞ CÂMPENI 0 0
Rural    
OHABA 1.72 1
POŞAGA 1.12 1
POIANA VADULUI 0.96 1
LUPŞA 0.71 2
VALEA LUNGĂ 0.64 2
CIUGUD 0.61 2
NOŞLAC 0.55 1
CRICĂU 0.51 1
ŞONA 0.46 2
LOPADEA NOUĂ 0.4 1
METEŞ 0.36 1
ŞUGAG 0.35 1
CETATEA DE BALTĂ 0.33 1
GALDA DE JOS 0.23 1
SĂSCIORI 0.15 1
ALBAC 0 0
ALMAŞU MARE 0 0
ARIEŞENI 0 0
AVRAM IANCU 0 0
BERGHIN 0 0
BISTRA 0 0
BLANDIANA 0 0
BUCERDEA GRÂNOASĂ 0 0
BUCIUM 0 0
CÂLNIC 0 0
CENADE 0 0
CERGĂU 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 0 0
CIURULEASA 0 0
CRĂCIUNELU DE JOS 0 0
CUT 0 0
DAIA ROMÂNĂ 0 0
DOŞTAT 0 0
FĂRĂU 0 0
GÂRBOVA 0 0
GÂRDA DE SUS 0 0
HOPÂRTA 0 0
HOREA 0 0
IGHIU 0 0
ÎNTREGALDE 0 0
JIDVEI 0 0
LIVEZILE 0 0
LUNCA MUREŞULUI 0 0
MIHALŢ 0 0
MIRĂSLĂU 0 0
MOGOŞ 0 0
OCOLIŞ 0 0

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

Lemn confiscat după control la o firmă de exploatare a lemnului din Apuseni. Acțiune a Poliției Alba și Gărzii Forestiere Cluj

Publicat

Polițiștii din Alba și specialiști silvici de la Garda Forestieră Cluj au confiscat zeci de metri cubi de lemn de la o firmă din Gârda de Sus. Administratorul nu avea acte pentru materialul lemnos.

Potrivit IPJ Alba, în perioada 18 – 20 mai 2022, polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni, împreună cu specialiști silvici din cadrul Gărzii Forestiere Cluj, au efectuat un control la o societate comercială din comuna Gârda de Sus, specializată în exploatarea materialului lemnos.

Cu această ocazie, a fost identificată cantitatea de 39,6 metri cubi de material lemnos, pentru care reprezentanții societății nu au putut prezenta documente legale de proveniență.

Față de administratorul societății, a fost luată măsura sancționării contravenționale, conform Legii 171/2010 privind constatarea și sancționarea contravențiilor silvice, iar întreaga cantitate de material lemnos a fost confiscată.

foto: arhivă

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Accident lângă Zlatna: un tânăr băut a intrat cu mașina într-un gard. Ce alcoolemie avea

Publicat

politie noaptea

Un tânăr de 18 ani s-a ales cu dosar penal după ce a provocat accident rutier, aflat la volan sub influența alcoolului. A intrat cu mașina într-un gard.

Potrivit IPJ Alba, sâmbătă, 21 mai, în jurul orei 3.30, polițiștii din Zlatna au intervenit pentru soluționarea unui accident rutier, soldat cu pagube materiale, produs pe raza localității Feneș.

Din primele cercetări, a rezultat că un tânăr de 18 ani, în timp ce conducea un autoturism, a intrat în coliziune cu gardul unui imobil.

În urma testării conducătorului auto, cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,43 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de conducere sub influența alcoolului și distrugere.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

Motociclist urmărit în trafic de Poliție, pe un drum din Apuseni. De ce a încercat să fugă și cum a fost prins

Publicat

Un tânăr care conducea o motocicletă a fost urmărit în trafic de Poliție, pe drumul județean din Vidra, în Apuseni, după ce nu a oprit la semnajul echipajului. A încercat să fugă, abandonând vehiculul, însă a fost imobilizat de polițiști.

Potrivit IPJ Alba, vineri, 20 mai, în jurul orei 17.00, polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni, în timp ce acționau pe DJ 762, pe raza comunei Vidra, au efectuat semnal de oprire unei motociclete care nu avea aplicate plăcuțe de înmatriculare.

Conducătorul acestuia nu a oprit la semnalul polițiștilor, iar polițiștii l-au urmărit.

Ulterior, motociclistul a abandonat motocicleta și a încercat să fugă, însă a fost imobilizat de polițiști.

În urma verificărilor efectuate, s-a stabilit că tânărul, în vârstă de 27 de ani, din comuna Avram Iancu, nu deține permis de conducere corespunzător pentru a conduce motociclete, iar motocicleta nu este înmatriculată în circulație.

Față de acesta, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de conducere cu permis necorespunzător și conducerea unui autovehicul neînmatriculat.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax