Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

RABLA 2014: Persoanele juridice şi instituţiile publice pot depune cereri. Situaţia la zi a tichetelor disponibile


Publicat

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunţat modificarea datei de depunere a dosarelor pentru persoanele juridice şi instituțiile publice din Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2014. Data deschiderii sesiunii a fost schimbată pentru miercuri, 30 aprilie, faţă de cea comunicată anterior, 23 aprilie. Anul acesta, AFM a alocat un număr de 3.000 de tichete pentru persoane juridice şi instituţii publice, respective 17.000 pentru persoane fizice.

Tichetele vor fi alocate electronic, în sistemul informatic gestionat de Administraţia Fondului pentru Mediu. Dosarele se vor depune la sediul AFM, până la 1 septembrie 2014.

Persoanele juridice şi instituțiile publice interesate pot consulta Ghidul de finanțare publicat pe site-ul instituției, în care sunt prevăzute atât condițiile de eligibilitate, cât şi documentaţia necesară pentru înscrierea în program.

Lista persoanelor juridice şi a instituțiilor publice, validate să participe în programul „Rabla 2014” , va fi publicată pe site-ul instituției.

RABLA pentru persoane fizice: Situaţia la zi a tichetelor rămase şi paşi de urmat în program

Persoanele fizice se pot prezenta la oricare dintre colectorii autorizaţi, pentru casarea autovehiculelor uzate. Până în 30 aprilie, în sistemul informatic al AFM, din cele 17.000 de tichete pentru persoane fizice, mai erau disponibile 12.943.

Schimbul de informaţii dintre Administrația Fondului pentru Mediu şi DRPCIV se realizează de două ori pe zi, la ora 9.00 şi ora 16.00, astfel încât Programul să se desfăşoare în cele mai bune condiţii, iar persoanele fizice să aibă suficient timp pentru a-şi realize procedurile de casare, radiere şi semnarea contractului de vânzare-cumpărare, precizează reprezentanţii AFM.

Persoanele fizice interesate să achiziţioneze un autovehicul nou prin Programul de Stimulare a înnoirii Parcului auto naţional se pot înscrie, începând din 8 aprilie, la dealerii auto şi, ulterior, să-şi caseze maşinile mai vechi de opt ani la oricare dintre centrele REMAT autorizate de către Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.

În cadrul Programului din acest an, finanţarea nermbursabilă alocată fiecărui român care vrea să renunţe la maşina învechită şi să cumpere alta nouă, este de 6.500 lei, aceasta reprezentând prima de casare. În plus, persoana fizică poate primi primi câte un eco-bonus în valoare de 500 lei, dar nu mai mult de două eco-bonusuri cumulate în cazul achiziţionării de autovehicule eco-frendly.

În această ediție a Programului se poate înscrie orice persoană care are domiciliul sau reşedinţa în România, nu are obligaţii de plată la bugetul local şi este proprietarul unui autovehicul cu o vechime de minimum 8 ani. Aceasta este de altfel una dintre noutăţile Programului 2014, până acum fiind acceptate doar autovehiculele cu o vechime de cel puţin 10 ani.

O altă noutate este faptul că persoanele fizice care doresc să beneficieze de un tichet electronic se vor adresa direct producătorilor/dealerilor validaţi în program.

De asemenea, în această ediție tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, urmând să fie allocate electronic în sistemul informatic al AFM.

Paşii pe care trebuie să-i urmeze persoanele fizice până la momentul achiziţiei prin program a noului autoturismului sunt următorii:

Pasul 1. Proprietarul autovehiculului uzat consultă lista producătorilor validaţi şi îl alege pe cel de la care doreşte să achiziţioneze noua maşină.

Pasul 2. Se prezintă la dealerul ales, în vederea înscrierii în program. În această etapă este nevoie ca proprietarul mașinii să declare dacă va fi beneficiarul direct al tichetului electronic sau cedează acest drept unei alte persoane.

Pasul 3. Producătorul/dealerul introduce, în aplicaţia PSIPAN 2014, date privind proprietarul şi autovehiculul uzat şi îi eliberează proprietarului o notă de înscriere.

AFM verifică în termen de 5 zile datele introduse în aplicaţia PSIPAN şi confirmă/infirmă corectitudinea acestora.

Pasul 4. După confirmarea corectitudinii datelor de către AFM, dealer-ul îi transmite proprietarului că a primit acceptul să meargă la un colector autorizat să îşi caseze autovehiculul uzat în vederea obţinerii certificatului de distrugere şi la Poliţie pentru radierea autovehicului.

Pasul 5. După aceste acţiuni, proprietarul se va prezenta din nou la dealer-ul auto pentru a-şi completa dosarul de participare cu certificatul de distrugere şi certificatul de radiere. Din acest moment, beneficiarul are la dispoziţie 25 de zile să finalizeze contractul de de achiziţie pentru autovehiculul nou şi să achite avansul.

Dacă acest termen nu este respectat, tichetul se pierde, merge înapoi în sistemul naţional şi este redirecţionat către alt beneficiar.

Pasul 6. În termen de 90 de zile de la data încheierii contractului de vânzare – cumpărare, dealer-ul emite factură de livrare a autovehiculului nou.

Prin Programul Rabla au fost investiți până acum 1.744.312.712 de lei, implementarea sa conducând la eliminarea din circulaţie a jumătate de milion de maşini vechi şi foarte vechi.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Tânăr din Alba, prins la volan sub influența drogurilor, la Turda. Polițiștii i-au deschis dosar penal

Publicat

Un tânăr de 28 de ani din județul Alba a fost prins de polițiști în timp ce conducea un autoturism, deși era sub influența substanţelor interzise.

Potrivit Inspectoratului Județean de Poliție Cluj, acesta a fost oprit în trafic în data de 6 martie.

În jurul orei 19.32, un conducător auto în vârstă de 28 de ani, din judeţul Alba, a fost depistat de poliţiştii Biroului Rutier Turda, în timp ce se deplasa pe Calea Victoriei, din municipiul Turda, sub influenţa substanţelor interzise, aspect rezultat ca urmare a testării cu aparatul drugtest.

Cel în cauză a fost ulterior condus la o unitate de specialitate, unde i-au fost recoltate probele biologice, transmite IPJ Cluj.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Elevii de peste 16 ani ar putea avea prioritate la vaccinare împotriva Covid-19, în etapa a treia. Precizări Valeriu Gheorghiță

Publicat

Medicul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul Campaniei Naționale pentru Vaccinare împotriva Covid-19, spune că se ia în calcul ca, în etapa a III-a, elevii de peste 16 ani să aibă prioritate la vaccinare, având în vedere că vor da examene.

„În condițiile în care, desigur, vom avea suficiente doze. Evident că sunt o categorie importantă având în vedere că se adună din punct de vedere social, ajung în clase, stau împreună, au examene care trebuie să se dea cu prezență fizică. Este o situație pe care o luăm în calcul”, a spus dr. Valeriu Gheorghiță la Antena3.

Campania de vaccinare pentru personalul din învățământ a început în data de 24 februarie și urmează să se încheie în 10 martie. Personalul din învățământ a fost introdus pe lista de prioritate la vaccinare în etapa a II-a.

sursă: antena3.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2021: Modelul fișei de înscriere pentru admiterea la liceu, în acest an. Calendar

Publicat

elevi liceu

Unitățile de învățământ au primit modelul fișei de înscriere a elevilor la liceu, pentru anul școlar 2020-2021. Primele probe de admitere vor fi cele de aptitudini.

Comisia națională de admitere a transmis tuturor școlilor modelul fișei de înscriere în clasa a IX-a din anul școlar 2020-2021, potrivit edupedu.ro.

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Modele de subiecte pentru examen, clasa a VIII-a. Testele din setul al treilea, publicate de minister

Potrivit calendarului oficial, admiterea la liceu începe în 19 mai cu eliberarea de către școli a anexelor fișelor de înscriere pentru elevii sau absolvenții care doresc să participe la probe de aptitudini.

Fișa de admitere la liceu poate fi descărcată de AICI.

Anexa fișei de înscriere poate fi descărcată de AICI.

Reamintim că ministerul a modificat numărul maxim de elevi într-o clasă.

  • învățământ liceal cu frecvență zi, filiera tehnologică și învățământ profesional, inclusiv dual – 24 de elevi;
  • învățământ liceal cu frecvență zi filiera teoretică – 26 de elevi;
  • învățământ liceal cu frecvență zi filiera vocațională, profil sportiv, teologic, pedagogic, precum și la învățământul liceal de artă – 24 de elevi;
  • învățământ liceal cu frecvență seral și frecvență redusă – 28 de elevi
  • învățământ liceal cu frecvență seral, filiera tehnologică, ciclul superior – 28 de elevi;
  • învățământul postliceal – 28 de elevi

S-a mai modificat și numărul minim pentru clasele organizate cu predare în limba maternă, pentru minorități, de la minimum 5 elevi, la minimum 3.

CALENDAR admitere la liceu 2021

Probele de aptitudini

24-25 mai 2021 Înscrierea pentru probele de aptitudini

26-28 mai 2021 Desfășurarea probelor de aptitudini

31 mai 2021 Rezultatele de la probele de aptitudini / Depunerea contestațiilor

4 iunie 2021 Rezultatele finale de la probele de aptitudini

Probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

24-25 mai 2021 Înscrierea candidaților la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

26-28 mai 2021 Desfășurarea probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

31 mai 2021 Rezultatele de la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă / Depunerea contestațiilor

4 iunie 2021 Rezultatele finale

Admiterea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în liceele de masă

8 februarie 2021 Obținerea certificatului de orientare școlară și profesională emis de Centru Județean/al Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE), care atestă existența unei cerințe educaționale speciale a elevului

8 februarie 2021 Depunerea și înregistrarea de către părinte/reprezentant legal la școala de proveniență a certificatului de orientare școlară și profesională emis de CJRAE/CMBRAE, în vederea înscrierii

10 mai 2021 Afișarea locurilor distinct alocate în unitățile de învățământ de masă pentru candidații elevi cu CES (1-2 locuri/fiecare clasă/grupă pentru fiecare filieră/profil/specializare/domeniu de pregătire/calificare).

12 aprilie – 18 iunie 2021 Ședințe de informare și instruire cu părinții și elevii, organizate de profesorii diriginți, privind admiterea pe locurile distinct alocate

8-9 iulie Completarea opțiunilor în fișele de înscriere

12 iulie Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES și comunicarea rezultatelor candidaților

Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES se face computerizat într-o sesiune distinctă, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere

Prima etapă de repartizare computerizată și admitere la liceu

7 iulie 2021 Anunțarea ierarhiei la nivel județean și la nivelul Bucureștiului a absolvenților clasei a VIII-a

8-14 iulie 2021 Absolvenții clasei a VIII-a completează opțiunile în fișele de înscriere, împreună cu părinții și asistați de diriginți

16 iulie 2021 Repartizarea computerizată la liceu a absolvenților clasei a VIII-a. Comunicarea rezultatelor. Afișarea în școlile gimnaziale a listei cu locurile neocupate în liceele de stat din județ

17-20 iulie 2021 Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care au fost repartizați

Cum se calculează media de admitere folosită la admiterea la liceu 2021

Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu se calculează ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

Calculul mediei de admitere la liceu se face astfel:

MA = 0,2 x ABS + 0,8 x EN

unde

MA = media de admitere

ABS = media generală de absolvire a claselor V-VIII

EN = media generală obținută la Evaluarea Națională

sursa: edupedu.ro

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DECES SUSPECT la spitalul din Galda: Dosar penal in rem pentru neglijență în serviciu. Precizări de la spitalul din Alba Iulia

Publicat

UPU Alba Iulia

Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba au deschis un dosar penal in rem pentru neglijență în serviciu, în cazul morții suspecte a unui pacient internat la Centrul de Recuperare Galda de Jos. 

Pacientul, un bărbat de 63 de ani, a fost bătut în noaptea de 25 ianuarie, de alți doi pacienți, unul în vârstă de 45 de ani și altul de 29 de ani. 

A doua zi a fost transportat la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, unde i s-a pus diagnosticul de contuzie la șoldul stâng. 

Peste 2 săptămâni, bărbatul a decedat din cauza unei hemoragii interne cauzate de o ruptură de splină, susțin sursele alba24.ro.

Există suspiciuni că în timpul bătăii, bărbatul ar fi fost lovit în zona splinei. Cauza decesului a fost descoperită abia la autopsie de către medicul legist.

Reprezentanții Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia au transmis, la cererea reporterilor alba24.ro, investigațiile clinice care au fost făcute de medicii unității medicale, asupra bărbatului, în data de 26 ianuarie. 

Cazul a fost făcut public de alba24.ro, în data de 5 martie, în momentul în care magistrații Tribunalului Alba au admis propunerea procurorilor de a-i interna, provizoriu, într-un alt centru de recuperare, pe cei doi pacienți care l-au bătut pe bărbat.

CITEȘTE AICI: DECES SUSPECT la spitalul din Galda: Pacient bătut, consultat pentru dureri la șold, MORT din cauza unei hemoragii interne

În urma unei expertize psihologice s-a dovedit că pacienții-agresori nu au avut discernământ când l-au bătut pe cel de al treilea.

Poziția Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia

”În data de 26.01.2021, la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia a fost adus un pacient de la Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Galda de Jos, de către un echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean.

Acesta prezenta un traumatism cranio-cerebral minor (TCC), fără pierderea conștienței, hematom la nivelul ochiului stâng și traumatism la nivelul șoldului stâng. Pacientul a fost adus la ora 10.33 și preluat la ora 10.40, imediat după înregistrarea în UPU și prelevarea testului COVID-19.

A fost examinat de către medicul de serviciu din cadrul UPU. În urma examinărilor, se stabilește diagnosticul de TCC minor de grad 0, cu hematom periorbital stâng și contuzie șold stâng, la care se adaugă diagnosticul cu care a fost internat la Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Galda de Jos.

După consultația de specialitate, se efectuează investigații clinice, radiologice și de laborator, iar în urma acestora se menține diagnosticul menționat.

Medicul UPU solicită un consult ortopedic de specialitate. În urma acestuia se confirmă diagnosticul de contuzie șold stâng, indicându-se conduita terapeutică și tratamentul de urmat.

Pacientul este externat la ora 13.10, conștient, cooperant”, au transmis pentru alba24.ro, reprezentanții unității medicale.

Ce informații sunt cunoscute până în acest moment

Pacientul a fost bătut, în 25 ianuarie, în jurul orei 23.00, de alți doi pacienți. Potrivit reprezentanților DGASPC Alba, conflictul a fost aplanat de infirmieri și de o asistentă medicală.

În noaptea scandalului, bărbatul bătut a fost consultat la cabinetul medical al centrului. A doua zi, acesta acuza dureri la piciorul stâng și a fost trimis la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, prin serviciul 112.

Acesta a ajuns pe secția UPU a spitalului din Alba Iulia și, potrivit reprezentaților DGASPC, a fost investigat radiologic, imagistic și i s-au recoltat analize de laborator. Diagnosticul a fost contuzie șold stâng.

Bărbatul a fost consultat și de un medic ortoped, au transmis, pentru alba24.ro, reprezentații Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba.

După consultul realizat de medicii spitalului din Alba Iulia, pacientul a fost trimis înapoi la Galda de Jos.

Decesul

După două săptămâni de la incident și consultul de la UPU Alba Iulia, în 7 februarie, bărbatul a decedat. Reprezentații DGASPC Alba Iulia au transmis, pentru alba24.ro, detalii despre evenimentele din Centrul de la Galda de Jos, din ziua în care bărbatul a decedat.

Potrivit acestora, la centru a sosit un echipaj de ambulanță pentru a consulta un alt pacient.

Personalul medical a solicitat ca și bărbatul în cauză să fie consultat, deoarece acuza dureri abdominale.

După efectuarea consultului, medicul de pe ambulanță a recomandat tratament cu Metoclopramid, Nospa și Algocalmin.

Două apeluri la 112 în câteva minute

Seara, la ora 23.16, s-a solicitat din nou serviciul 112 pentru bărbatul în cauză, deoarece acuza dureri abdominale, starea lui fiind alterată.

La ora 23.24, s-a reapelat serviciul 112, deoarece bărbatul a intrat în stop cardio-respirator, iar personalul de serviciu a început manevrele de resuscitare.

La fața locului a sosit imediat un echipaj de poliție și la ora 23.41 a sosit echipajul de ambulanță. Medicul a decis că bărbatul este în stop cardio-respirator neresuscitabil și a declarat decesul acestuia.

La ora 00.51, la Centrul din Galda de Jos a sosit din nou echipajul de poliție, însoțit de reprezentați IML Alba Iulia, conform procedurilor legale cu privire la decesul în unități rezidențiale, au precizat reprezentații DGASPC Alba, pentru alba24.ro.

Surse apropiate anchetei au declarat pentru alba24.ro că bărbatul a decedat din cauza unei hemoragii interne, cauzate de o ruptură de splină.

Potrivit surselor alba24.ro, ruptura de splină a fost descoperită abia la autopsia realizată de medicul legist.

Inițial, o anchetă a fost începută pentru infracțiunea de loviri cauzatoare de moarte, dar în urma unei expertize s-a stabilit că cei doi bărbați care l-au bătut pe pacient nu aveau discernământ la data comiterii faptelor.

Aceștia au fost internați într-un alt centru de recuperare, la cel din Ștei.

Extras din minuta pe scurt a Tribunalului Alba: ”(…) dispune internarea medicală provizorie a suspecţilor: (…) cercetați pentru loviri sau vătămări cauzatoare de moarte, (…) într-o unitate specializată de asistenţă medicală, până la însănătoşire sau până la ameliorarea care înlătură starea de pericol ce a determinat luarea măsurii (…)”

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate