Actualitate
Raportul de activitate AJPIS pentru luna ianuarie: Verificări la instituţiile care aveau stabilite termene de remediere a deficienţelor
Campaniile pe linia inspecției sociale derulate la sfârșitul anului 2013 de către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba au avut ca finalitate stabilirea de către inspectorii sociali a unor măsuri de remediere a deficiențelor, în mare parte de natură administrativă, identificate în urma controalelor efectuate. La dispoziția directorului Flaviu Cozuc, în luna ianuarie, AJPIS Alba a demarat verificările la instituțiile care aveau stabilite termene și măsuri de remediere a deficiențelor, în urma cărora s-a constatat că, în mare parte, măsurile dispuse au fost îndeplinite.
În acest context, au fost monitorizate serviciile sociale furnizate de casele de tip familial ”Adolescența” și ”Izvorul Tămăduirii” din Oarda de Jos, unde, din cele 13 măsuri stabilite, 10 au fost îndeplinite. În ambele cazuri, a fost prelungit termenul pentru obținerea autorizațiilor de funcționare, acreditarea și obținerea licenței de funcționare. Locuința Protejată ”Sf. Elena” din Pianu de Jos, aflată tot în subordinea Filantropiei Ortodoxe, a îndeplinit 6 măsuri din 7, urmând ca solicitarea și obținerea avizului de funcționare de la ANPH să fie realizată în perioada imediat următoare.
Centrul de Recuperare și Reabilitare NeuroPsihiatrică din Galda de Jos, aflat în subordinea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba, a îndeplinit 13 dintre măsurile stabilite, iar pentru alte 3, respectiv restructurarea centrului, accesibilizarea spațiilor în interior și reînnoirea cărților de identitate expirate în cazul a 70 de beneficiari, a solicitat prelungirea termenului de realizare. În cazul Locuinței Protejate Vințu de Jos, din subordinea DGASPC Alba, toate cele 4 măsuri stabilite au fost îndeplinite.
”În urma verificărilor din luna ianuarie, am constatat că răspunsul la solicitările noastre cu privire la remedierea deficiențelor identificate în cadrul controalelor de la sfârșitul anului trecut a fost prompt și eficient. Am convingerea că instituțiile care furnizează servicii sociale la nivelul județului Alba sunt conștiente de importanța parteneriatului deschis și constructiv cu AJPIS Alba, scopul nostru, al tuturor, fiind acela de a ne asigura că serviciile trebuie permanent îmbunătățite, în așa fel încât beneficiarii să simtă că suntem atenți la nevoile lor, care trebuie satisfăcute în mod corespunzător”, a declarat Flaviu Cozuc, directorul AJPIS Alba.
De asemenea, în luna ianuarie, au fost monitorizate și cele 78 unități administrativ teritoriale din județ, în vederea verificării modului în care au fost respectate măsurile dispuse în campaniile de control pe linia beneficiilor sociale și care, la rândul lor, aveau termen de realizare. De precizat că obiectul controalelor a fost verificarea modului de acordare a venitului minim garantat, a alocațiilor pentru susținerea familiei sau de stat și a ajutorului pentru încălzirea locuinței. 15 primării au solicitat prelungirea termenului de îndeplinire a măsurilor dispuse de către inspectorii sociali.
Nu în ultimul rând, a fost verificat modul de respectare a standardelor de calitate pentru serviciile sociale acordate de căminele pentru persoane vârstnice din Sebeș și Blaj, ambele aflate în subordinea primăriei. La Sebeș, au fost dispuse 15 măsuri de remediere a unor deficiențe referitoare la avizarea misiunii centrului, raportul de evaluare, planul de activitate anual sau planul de formare profesională, în timp ce la Blaj, au fost dispuse 43 de astfel de măsuri. Din cauza numărului mare al deficiențelor constatate, furnizorul de servicii a primit un avertisment scris din partea AJPIS Alba. De menționat și faptul că, la Centrul de Servicii de Îngrijire şi Asistenţă la domiciliu, aflat în subordinea Asociaţiei Caritas Mitropolitan Greco-Catolic Blaj, au fost dispuse, în urma controlului, 6 măsuri de remediere a unor deficienţe privind revizuirea manualului de proceduri, decizii de admitere în serviciu a beneficiarilor, revizuirea Planului Individualizat de Îngrijire şi Asistenţă, programele individualizate de integrare socială şi cele de recuperare, decizii de desemnare manager de caz sau de sistare a serviciilor.
”În cazurile în care măsurile dispuse de AJPIS Alba nu au fost îndeplinite la termenul stabilit în urma controalelor, am optat pentru prelungirea acestuia, pentru că, practic, problemele identificate au fost de natură administrativă, birocratică. Nu ar fi fost firesc să suspendăm activitatea acestor instituții și, practic, persoanele care beneficiază de serviciile sociale să aibă de suferit. Avem însă pretenția ca următorul termen să fie respectat, mai ales că vorbim de acreditări, licențe și autorizări, documente ce atestă capacitatea efectivă a instituțiilor de a oferi servicii sociale de calitate pentru beneficiari”, a mai precizat directorul AJPIS Alba, Flaviu Cozuc.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News