Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

REACŢIE: Primăria explică de ce au costat sensurile giratorii din Alba Iulia peste 130.800 de euro

Publicat

În spiritul transparenţei în comunicare, dar mai mult decât atât, „pentru a răspunde la acuzele injuste aduse de unii politicieni”, Primăria Alba Iulia face public desfăşurătorul etapizat al lucrărilor la sensurile giratorii amenajate pe raza municipiului Alba Iulia. Instituţia publică prezintă detaliat modul în care s-au realizat aceste investiţii, procedura de achiziţie şi costurile aferente.

Comunicatul emis joi de instituţia publică vine ca o reacţie la atacurile liberalului Florin Roman care, recent, a pus în dezbatere pe site-urile de socializare subiectul costurilor inexplicabile ale sensurilor giratorii aflate în curs de amenajare în oraş. Roman a lansat albaiulienilor întrebarea „De ce credeți ca la Alba Iulia construcția unui sens giratoriu costa 60.000 de euro?”, menţionând că în opinia sa aceste investiţii sunt „o risipă a banului public”. Primăria Alba Iulia  a făcut public următorul comunicat:

„Amenajarea mai multor intersecţii de străzi în municipiul Alba Iulia a făcut obiectul unui studiu de fezabilitate elaborat de către S.C. Birou de Proiectare 3G Alba Iulia în anul 2010 şi care presupune reamenajarea cu sensuri giratorii a 11 intersecţii principale din oraş după cum urmează:

  1. Intersecţie Bulevardul Revoluţiei cu strada Vasile Goldiş;
  2. Interesecţie Bulevardul Revoluţiei cu strada Cloşca;
  3. Intersecţie Bulevardul Revoluţiei cu strada Toporaşilor;
  4. Intersecţie Bulevardul Republicii cu strada Gheorghe Şincai;
  5. Intresecţie strada Henri Coandă cu Strada Vasile Alecsandri;

  6. Intersecţie strada Doinei cu Calea Moţilor;

  7. Intersecţie Calea Moţilor cu Bulevardul Horea;

  8. Intersecţie Calea Moţilor cu Bulevardul Revoluţiei 1989;

  9. Intersecţie Bulevardul Încoronării cu Bulevardul Ferdinand;
  10. Intersecţie Bulevardul Încoronării cu strada Octavian Goga;

  11. Intersecţie strada Tudor Vladimirescu cu strada Livezii.

Dintre aceste 11 intersecţii au fost amenajate, în funcţie de valoarea fondurilor bugetare alocate, în anul 2011, doar 4 intersecţii, după cum urmează:

  1. Intersecţie Bulevardul Revoluţiei cu strada Toporaşilor;

  2. Intresecţie strada Henri Coandă cu Strada Vasile Alecsandri;

  3. Intersecţie strada Doinei cu Calea Moţilor;

  4. Intersecţie Calea Moţilor cu Bulevardul Horea.

Valoarea lucrărilor necesare reamenajării celor 4 intersecţii mai sus amintite a fost estimată de către elaboratorul Studiului de fezabilitate prin devizul general în conformitate cu prevederile HG 28/2008 şi au fost în sumă de 722.181,0 lei (fără TVA). În valoarea estimată a acestor lucrări este cuprinsă şi valoarea necesară elaborării documentaţiei tehnice – fază Proiect Tehnic + Caiete de Sarcini şi detalii de execuţie în sumă de 52.510,0 lei lei aferentă celor 4 obiective de investiţii.

Pe obiective valorile estimate au fost următoarele:

  1. Intersecţie Bulevardul Revoluţiei cu strada Toporaşilor – 203.065 lei din care servicii de proiectare 13.359,0 lei

  2. Intresecţie strada Henri Coandă cu Strada Vasile Alecsandri – 105.391,0 lei din care servicii de proiectare 12.355 lei
  3. Intersecţie strada Doinei cu Calea Moţilor- – 169.513,0 lei din care servicii de proiectare 13.014 lei

  4. Intersecţie Calea Moţilor cu Bulevardul Horea – 244.212,0 lei din care servicii de proiectare 13.782,0 lei

Pentru realizarea acestor lucrări Primăria municipiului Alba Iulia a organizat o procedură de cerere de oferte care a fost publicată în SEAP 22.11.2010 la care au participat 2 ofertanţi.

După finalizarea procedurii de licitaţie s-a încheiat contractul de lucrări cu S.C. ELIS PAVAJE S.R.L. DIN ALBA IULIA la o valoare de 626.187,97 lei , respectiv 145.719,99 EURO din care servicii de proiectare suma de 49.795,91 lei şi o durată de realizare de 4 luni calendaristice.

Lucrările la cele 4 intersecţii au fost finalizate la o valoare totală de 562.313,01 lei, respectiv 130.855,67 EURO din care costul serviciilor de proiectare în valoare de 49.795,91 lei, iar pe obiective astfel:

  1. Intersecţie Bulevardul Revoluţiei cu strada Toporaşilor – 169.121,36 lei, respectiv 39.356,18 EURO
  2. Intersecţie strada Henri Coandă cu Strada Vasile Alecsandri – 62.911,35 lei 14.640,08 EURO
  3. Intersecţie strada Doinei cu Calea Moţilor- – 79.363,33 lei, respectiv 18.468,61EURO
  4. Intersecţie Calea Moţilor cu Bulevardul Horea – 201.121,06 lei, respectiv 46.802,82 EURO .

Lucrările de amenajare a unui sens giratoriu presupune pe lângă amenajarea propriu zisa a sensului giratoriu şi a altor lucrări conexe, respectiv lucrări de marcaje rutiere şi de semnalizare specială, lucrări de semaforizare (Intersecţie Bulevardul Revoluţiei cu strada Toporaşilor), lucrări de modificare a geometriei intersecţiilor (realizare fundaţii drum în de zonele amenajare a noilor insule de dirijare, rebordurări insule, lucrări de asfaltare a zonelor afectate, lucrări de drenare ape pluviale, montare guri de scurgere guri scurgere ape pluviale) etc. Toate aceste lucrări înseamnă costuri care măresc valoarea de amenajare a unei intersecţii printr-un sens giratoriu.

Orice persoana interesată şi bine intenţionată poate constata din procedura alăturată că preţul execuţiei nu a atins nici măcar valoarea licitaţiei şi este mai mic faţă de valoarea estimată şi bugetată pentru această lucrare ceea ce duce în derizoriu acuzele unor presupuse afaceri dubioase între angajaţi ai primăriei şi firmele care au participat şi au câştigat contractul de execuţie. Toţi indicatorii acestei proceduri dovedesc pentru oricine încearcă să înşele opinia publică, acurateţea şi modul categoric în care s-a desfăşurat. În concluzie, toate afirmaţiile apărute în presa locală şi atribuite unor politicieni liberali sunt calomnioase şi rău intenţionate”.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comentarii

  1. detalii

    joi, 09.02.2012 at 18:05

    cunosc stilul primariei alba iulia ( este prea des folosit) de a supraevalua lucrarile in faza premergatoare licitatiei la sume astronomice iar ofertantul ofera un pret redus fata de supraevaluare. In felul acesta autoritatile se justifica prin asazise „economii” cind de faptul totul este o inselatorie pusa la cale din timp. TOATE licitatiile primariei sint facute pe acest calapod. DNA ar trebui sa se „bage” si in afacerea murdare a sensurilor giratorii si in aranjamentele de licitatii

    • tempera

      joi, 09.02.2012 at 22:55

      Cunosti termenul de licitatie? De SEAP ai auzit? Stii care este procedura? De contestatii ai auzit? Stii unde se solutioneaza? Daca da, care-i logica ta?

      • Ismil

        vineri, 10.02.2012 at 09:30

        Logica: – se ******* banii cu galeata „MADE IN ROMANIA”

  2. michelangelo

    vineri, 10.02.2012 at 09:05

    pai de ce au mai trebuit cheltuiti bani pe semaforizarea intersectiei toporasilor cu revolutiei cand semafoarele erau deja montate și functionau. de ce a mai fost necesara aceasta investitie? poate ne explica primaria in alta interventie transparenta!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Amenzi de până la 50.000 de lei pentru fermierii care nu respectă regulile în sectorul de agricultură ecologică. Proiect, la MADR

Publicat

Fermierii care nu respectă regulile în sectorul de agricultură ecologică riscă amenzi de până la 50.000 de lei, potrivit unui proiect de hotărâre publicat în dezbatere de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

MADR a publicat marți, 16 august, o hotărâre privind stabilirea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor în sectorul de agricultură ecologică.

Documentul creează cadrul instituțional pentru stabilirea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor în sectorul de agricultură ecologică.

Ce sancțiuni riscă producătorii care nu respectă reglementările agriculturii bio

Conform horărârii publicată de MADR, constituie contravenţii următoarele fapte ale operatorilor/grupurilor de operatori care produc, pregătesc, distribuie sau depozitează produse ecologice ori în conversie, care importă astfel de produse dintr-o ţară terţă sau exportă astfel de produse spre o ţară terţă, sau care introduc astfel de produse pe piaţă:

„a) utilizarea fără drept a termenilor ecologic, biologic, organic, a cuvintelor derivate şi a diminutivelor acestora, precum bio și eco, singure sau în combinație, pe etichetă, pe materialele publicitare, în mediul electronic sau în documentele comerciale ale unui produs, inclusiv termenii utilizați în mărci comerciale sau nume de societăți, sau practici dacă ar putea induce în eroare consumatorul sau utilizatorul sugerând natura ecologică a produsului şi care nu respectă prevederile art. 30, 32 şi 33 din Regulamentul (UE) 2018/848.

b) nerespectarea de către operatori/grupurile de operatori a normelor privind producţia, pregătirea, distribuția, depozitarea, importul, exportul, introducerea pe piață a produselor ecologice sau în conversie, prevăzute în:

(i) capitolul III – Norme de producție, art. 9-19, 21, 23, 27-28, 39, 44, alin. (1), Anexele II-III la Regulamentul (UE) 2018/848;

(ii) art. 1-9 din Regulamentul (UE) 2021/1165 de autorizare a anumitor produse şi substanțe pentru utilizarea în producţia ecologică şi de stabilire a listelor acestora;

(iii) art. 1 din Regulamentul (UE) 2021/279 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2018/848;

c) lipsa documentelor/registrelor pe care le ţin operatorii/grupurile de operatori cu privire la activitățile desfăşurate sau neactualizarea acestora în scopul asigurării trasabilității produselor conform prevederilor cadrului legislativ aplicabil producţiei ecologice, prevăzute la:

(i) art. 9, alin. (10), lit. (c), art. 34, alin. (5), art. 39, alin. (1), lit. (a), (b) și (d), Anexa II – partea III, pct: 3.1.5.8, 3.2.1., lit.(c), Anexa II – partea IV, pct. 1.5., lit. (d), Anexa III, pct. 2.2., lit. (d), 3., lit. (b), pct. (i) şi (ii), 4.4., 5., 6., 7.3., 7.4., lit. (c) din Regulamentul (UE) 2018/848;

(ii) pct. 1-7 din Anexa la Regulamentul delegat (UE) 2021/1691 de modificare a anexei II la Regulamentul (UE) 2018/848 în ceea ce priveşte cerinţele referitoare la ținerea de registre aplicabile operatorilor din sectorul producției ecologice;

(iii) art. 2 şi 3 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/2119 de stabilire a unor norme detaliate privind anumite registre şi declarații solicitate de la operatori şi grupuri de operatori şi privind mijloacele tehnice pentru eliberarea de certificate în conformitate cu Regulamentul (UE) 2018/848 al Parlamentului European şi al Consiliului și de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/1378 al Comisiei în ceea ce priveşte eliberarea certificatului pentru operatori, grupuri de operatori şi exportatori din ţări terțe;

d) desfăşurarea activităţilor de introducere pe piață/distribuţie, import, export de produse ecologice sau în conversie de către operatori economici care nu şi-au notificat activitatea la direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului Bucureşti şi/sau activitatea acestora nu face obiectul sistemului de control, conform prevederilor art. 7, alin. (1) din Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 34/2000, aprobată prin Legea nr. 38/2001, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2, alin. (1) – (3) şi alin. (6)-(7) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 45/2022 pentru aprobarea regulilor privind înregistrarea activității operatorilor/grupurilor de operatori în agricultura ecologică;

e) desfăşurarea activităţilor de introducere pe piață/distribuţie, import, export de produse ecologice sau în conversie de către operatori economici care nu deţin certificatul prevăzut la art. 35 din Regulamentul (UE) 2018/848 şi/sau dacă acesta a făcut obiectul unei măsuri de suspendare/retragere.

f) introducerea pe piață/distribuţia, exportul, utilizarea în producția ecologică a unor produse ecologice sau în conversie pentru care organismul de control a dispus o măsura provizorie de interzicere şi/sau o măsură de suspendare/retragere a certificării în conformitate cu prevederile art. 29, alin. (1), lit. (b), art. 41, alin. (1), lit. (b) din Regulamentul (UE) 2018/848 și ale Anexei nr. 4 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 312/2021 privind organizarea sistemului de control şi certificare, de aprobare a organismelor de control şi de supraveghere a activităţii acestora în agricultura ecologică;

g) comercializarea de produse ecologice în afara teritoriului României, de către operatori/grupuri de operatori care nu au obţinut certificatul de tranzacție prevăzut la art. 9, alin. (1), lit. r) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 312/2021;

h) nerespectarea de către operatori/grupuri de operatori a uneia sau mai multor obligații ce privesc:

(i) comunicarea imediată către organismul de control a unei suspiciuni de neconformitate probată sau care nu poate fi exclusă, conform prevederilor art. 27, lit. (d), art. 28, alin. (2), lit. (d) din Regulamentul (UE) 2018/848;

(ii) cooperarea cu organismul de control în cadrul verificării și identificării motivelor de nerespectare, conform prevederilor art. 27, lit. (e), art. 28, alin. (2), lit. (e) din Regulamentul (UE) 2018/848;

(iii) informarea clienților cu privire la o suspiciune de neconformitate probată sau o neconformitate care afectează integritatea produselor ecologice, prevăzută la art. 39, alin. (1), lit. (d), primul paragraf de la pct. iii) din Regulamentul (UE) 2018/848;

(iv) informarea imediată a direcței pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti cu privire la retragerea din producția ecologică prevăzută la art. 39, alin. (1), lit. (d), al treilea paragraf de la pct. iii) din Regulamentul (UE) 2018/848, la art. 9, alin. (1) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 45/2022;

(v) asigurarea accesului reprezentanților autorității competente de la nivel central şi/sau judeţean pentru efectuarea verificărilor în cadrul controalelor oficiale, în conformitate cu prevederile art. 15, alin. (1) şi (2) din Regulamentului (UE) 2017/625, art. 20, alin. (3) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 312/2021;

(vi) respectarea termenului de păstrarea a documentelor justificative înregistrărilor și a tuturor documetelelor eliberate de organismul de control, conform prevederilor art. 20, alin. (15) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 312/2021 şi art. 9, alin. (2) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 45/2022;

(vii) îndeplinirea condițiilor de scutire de la obligația de înregistrare în agricultura ecologică prevăzute la art. 34 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2018/848 şi a obligaţiilor stabilite în Anexa nr. 10 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 45/2022.

(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancționează după cum urmează:

a) faptele prevăzute la lit. a), d), e), cu amendă de la 20.000 lei la 50.000 lei şi măsura complementară de oprire temporară de la comercializare a produselor în cauză, până la remedierea deficiențelor constatate;

b) faptele prevăzute la lit. b) cu amendă de la 10.000 lei la 50.000 lei;

c) faptele prevăzute la lit. c), f), g) cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei;

d) faptele prevăzute la lit. h) cu amendă de la 5.000 lei la 20.000 lei”, se arată în documentul publicat pe site-ul MADR.

Vezi AICI proiectul (.pdf). 

sursa: madr.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2022, sesiunea a doua: Astăzi, proba la Matematică și Istorie. Ce trebuie să știe candidații

Publicat

Bacalaureat 2022, sesiunea a doua: Absolvenții de liceu continuă probele scrise cu testarea la Matematică sau Istorie, în funcție de profil. Au la dispoziție trei ore pentru a rezolva subiectele.

Vezi BACALAUREAT 2022: modele de subiecte la MATEMATICĂ și ISTORIE – proba obligatorie a profilului

Ca și la proba de Română, accesul în sălile de examen se face până la ora 8.30, iar examenul începe de la ora 9.00.

Candidații trebuie să aibă la ei instrumente de scris (cu cerneală sau pastă de culoare albastră). Pentru executarea schemelor și a desenelor, vor utiliza numai creion negru. La Matematică, pot utiliza instrumente de desen.

Vezi AICI recomandări pentru rezolvarea subiectelor.

Pentru redactarea unei lucrări scrise/rezolvarea subiectelor, sunt prevăzute trei ore, calculate din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor în sala de examen.

La probele scrise, hârtia folosită este doar cea distribuită în sala de examen. Toate sălile de examen au în dotare camere funcționale de supraveghere video și audio.

Candidații care doresc să corecteze o greșeală taie fiecare rând din pasajul greșit cu o linie orizontală. În cazul în care unii candidați, din diferite motive, doresc să-și transcrie lucrarea, fără să depășească timpul stabilit, primesc alte coli tipizate.

Acest lucru este consemnat de către asistenți în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite inițtial se anulează pe loc de către asistenți, menționându-se pe ele „Anulat”, se semnează de catre asistenți și se păstrează în conditiile stabilite pentru lucrările scrise.

Candidații care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim pot părăsi sala de examen fără a primi subiectele. Candidații primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfășurării probelor scrise.

După ce își încheie lucrările, candidații numerotează foile, sub îndrumarea asistenților, numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în colțul din dreapta, indicând pagina curentă și numărul total de pagini; de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, dacă elevul a scris în total cinci pagini. Se vor numerota toate paginile pe care elevul a scris, inclusiv acelea pe care sunt scrise doar câteva rânduri, partea nescrisă fiind barată de către asistenți. Dupa încheierea numerotării, candidații predau asistenților lucrările și semnează pentru confirmarea predării lucrării și a numărului de pagini.

La expirarea celor trei ore acordate, candidații predau lucrările în faza în care se află, fiind interzisă depășirea timpului stabilit. Trei candidați rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.

Joi, 18 august, va avea loc proba la alegere a profilului şi specializării. Proba la Limba si literatura maternă se va desfășura vineri, 19 august.

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2022 – sesiunea august-septembrie

  • 18-25 iulie: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august: Proba obligatorie a profilului – prova E.c) – proba scrisă
  • 18 august: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 22-23 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 24 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 25 august: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 26-29 august: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C, astfel:
  • 26 august – proba de înțelegere text audiat, urmată de proba scrisă
  • 29 august – proba orală pentru toate limbile de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal
  • 31 august: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 1-2 septembrie: Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie: Afișarea rezultatelor finale

Vezi și BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte, teste de antrenament și bareme din ultimii ani. Matematică, Română, Istorie, Fizică, Anatomie și celelalte discipline

Bacalaureat 2022: obiecte interzise

Nu pot fi introduse în sălile de examen (se lasă în sala de depozitare):

  • bagaje (ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete etc.)
  • mijloace electronice de calcul, de stocare de informații sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.).
  • manuale, dicționare, notițe, însemnări etc.

Candidații nu au voie să comunice între ei sau cu exteriorul, să transmită ori să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare în interior sau cu exteriorul.

Cei surprinși în aceste situații vor fi eliminați din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise. Drept urmare, acești candidați nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni.

Bacalaureat 2022 – afișarea rezultatelor și contestații

Afișarea primelor rezultate va avea loc în data de 31 august (până la ora 12:00). Contestațiile pot fi depuse/transmise în aceeași zi, în intervalul orar 12:00 – 18:00, inclusiv prin mijloace electronice.

În această situație, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.

Afișarea rezultatelor finale este prevăzută în data de 3 septembrie.

Afișarea rezultatelor se efectuează prin anonimizarea numelui și a prenumelui candidatului.

Pentru a promova examenul, un absolvent de liceu trebuie să parcurgă, cumulat, următoarele etape/condiții:

  • recunoașterea/echivalarea/susținerea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale;
  • susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
  • media notelor obținute la probele scrise trebuie să fie 6 (cel puțin).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Numărul firmelor din Alba ce și-au suspendat activitatea în primul trimestru din 2022 a crescut cu 160%. Situația din țară

Publicat

birou gol

Numărul firmelor din județul Alba care și-au suspendat activitatea în primele șase luni din 2022 a fost de 112, în creștere cu 160,47 % comparativ cu aceeași perioadă din 2021, conform datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). 

Județul Alba se află astfel pe primul loc pe țară după dinamica creșterilor, la mare distanță de locul al doilea, ocupat de județul Botoșani, unde a fost înregistrată o creștere cu 55,56% a numărului de firme care și-au suspendat activitatea în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2022 comparativ cu perioada similară din 2021.

La nivel național, în primele şase luni din 2022 şi-au suspendat activitatea 7.190 de companii, în creştere cu 18,98% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, potrivit datelor ONRC.

Cele mai multe companii care şi-au suspendat activitatea în intervalul menţionat au fost din Bucureşti, respectiv 740 (în creştere cu 12,29% faţă de primul semestru din 2021), Capitala fiind urmată de judeţele Cluj, cu 355 firme suspendate (în creştere cu 8,56%), Iaşi – 326 firme (+34,16%) şi Neamţ – 290 (+27,19%), scrie Agerpres.

La polul opus, cele mai puţine suspendări au fost consemnate în judeţele Ialomiţa – 41 (în scădere cu 8,89% faţă de prima jumătate a anului trecut), Tulcea – 55 (+22,22%) şi Covasna – 58 (-3,33%).

Pe domenii de activitate, cel mai mare număr de suspendări s-a înregistrat în primele şase luni în comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, repararea autovehiculelor şi motocicletelor, respectiv 2.075 (+22,20%), alte activităţi de servicii – 730 suspendări (+7,04%) şi în activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice – 642 suspendări (+34,31%).

sursa: onrc.ro, agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Gest emoționant făcut de un polițist din Alba, la Mănăstirea Nicula. Și-a cedat geaca pentru a proteja două femei de ploaie

Publicat

Mihai Lazăr, un polițist originar din Ocna Mureș, aflat la praznicul Adormirii Maicii Domnului de la Mănăstirea Nicula, și-a cedat geaca reflectorizantă unor femei, pentru a le proteja de ploaia torențială.

„Începuse codul roșu de furtuni și vijelii. Ploua torențial și la un moment dat unul dintre corturile care adăposteau enoriașii a fost luat de vânt.

Mihai, colegul nostru, le-a pus la dispoziție autospeciala de poliție unor bunicuțe pentru a se adăposti. Au refuzat elegant spunând că sunt murdare cu noroi pe încălțăminte.

În cele din urmă, Mihai și-a scos geaca reflectorizantă și le-a așezat-o deasupra capului pentru a încerca să le protejeze de ploaia torențială.

Ne înclinăm în fața lui Mihai Lazăr pentru gestul său”, au scris reprezentanții Sindicatul Europol, pe pagina de Facebook.

sursa, foto: Facebook, Sindicatul Europol

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax