Connect with us
Publicitate

Economie

Reclamații la Protecția Consumatorului pentru facturile la energie. ANPC: prezența celui care citește contorul să fie semnalată

Publicat

ANPC face cunoscute concluziile cu privire la situația facturilor din energie și a reclamațiilor primite pe această temă. Propunerea este ca prezența celui care citește contorul să fie semnalată.

După reclamațiile depuse referitoare la modul în care sunt calculate facturile la energie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) are câteva concluzii cu caracter general.

Cauzele cele mai frecvente ale nemulțumirilor, din ultima perioadă

– Consumatorii sunt insuficient informați de către furnizorii de energie cu privire la importanța transmiterii indexului către aceștia, periodic, și la consecințele neducerii la îndeplinire a acestui act

– Lipsa personalului sau existența unui personal insuficient pentru citirea contoarelor/indexului consumat, pentru o verificare a transmiterii valorii corecte a acestuia, astfel încât facturile să poată fi calculate pe baze corecte de consum.

ANPC propune introducerea unui sistem de semnalizare a citirii contorului pe teren

„În scopul asigurării că citirea contoarelor de către personal specializat se realizează de fapt, ANPC va propune Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) introducerea unui sistem de semnalizare a prezenței fizice, pe teren, a cititorului de contor, astfel încât consumatorul să fie informat asupra momentului citirii indexului de consum”, arată ANPC.

Totodată, ANPC consideră, însă, că cea mai simplă soluție pentru rezolvarea problemei calculului facturilor la energie ar fi „respectarea Legii nr. 123/2012, art. 66, alin. 4 care prevede că ”… ANRE poate aproba devansarea aplicării calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă, în condițiile unor analize cost-beneficiu ce demonstrează existența avantajelor și la nivelul consumatorilor, iar alegerea acestei soluții este mai avantajoasă decât cea a instalării contoarelor clasice”.

Cu toate că la alin. 1 al Legii nr. 123/2012, art. 66, se vorbește despre rentabilitate din perspectiva operatorului economic, alin. 4 subliniază faptul că, în această situație, cel mai important este consumatorul și drepturile acestuia”, se arată în comunicatul ANPC.

România, cea mai mare creștere la facturile la energie din Europa

Facturile românilor la utilităţi au crescut de la 77% în 2010 până la 124% în 2021, această creştere fiind cea mai ridicată din Uniunea Europeană, potrivit unui infografic Monitorul Social, un proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România.

„Cu termenul de referinţă a preţurilor la utilităţi din 2015, facturile românilor la utilităţi au crescut de la 77% în 2010 până la 124% în 2021. Această creştere este de departe cea mai ridicată din Uniunea Europeană.

Media UE-27 pentru creşterea preţurilor la utilităţi a fost de la 89% din preţul de referinţă în 2010 până la 110% din preţul de referinţă în 2021. Creşterea cumulată a preţurilor la facturile electrocasnice din 2010 până în 2021 este de 61%, de departe cea mai ridicată din Uniunea Europeană”, arată infograficul citat de spotmedia,ro

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate