Uncategorized
Reglementarea impozitării veniturilor şi a contribuţiilor sociale datorate de angajatori
Prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 117/2010, s-a realizat unificarea bazei legale privind reglementarea impozitării veniturilor şi a contribuţiilor sociale datorate de persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori, precum şi entităţile asimilate angajatorului care au calitatea de plătitori de venituri din activităţi dependente.
„Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, formular 112 a fost aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.397/2010.
Declaraţia se depune, lunar, până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se datorează obligaţia fiscală şi se utilizează pentru declararea contribuţiilor sociale şi a impozitului pentru veniturile realizate începând cu data de 1 ianuarie 2011, cu termen de declarare 25 februarie 2011.
Formularul se depune de către persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajator, la organul fiscal în a cărui evidenţă contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România.
Pentru depunerea acestui formular, contribuabilii trebuie să deţină un certificat digital calificat. Până la data de 1 iulie 2011, declaraţia se poate depune şi în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii, însoţit de declaraţia în format electronic, pe suport electronic.
Declaraţia în format electronic, însoţită de formularul listat se depune sub forma unui fişier PDF, care are ataşat fişierul XML.
Formularul 112 se completează cu ajutorul programelor de asistenţă care sunt puse la dispoziţia contribuabililor gratuit de unităţile fiscale sau pot fi descărcate de pe site-ul ANAF la adresa www.anaf.ro.
Declaraţia 112 are în componenţă 3 module care înlocuiesc:
– declaraţia cod 102 „Declaraţie privind contribuţiile sociale”;
– declaraţiile nominale privind persoanele asigurate care se depuneau la Casa judeţeană de Asigurări de Sănătate, Casa Teritorială de Pensii şi Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă;
– din declaraţia 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” se preiau: impozitul pe venitul din salarii, impozitul pe venitul din pensii care depăşesc 1.000 lei, impozitul pe veniturile din drepturi de autor şi drepturi conexe, definite potrivit art. 7 alin. (1) pct. 13 indice 1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, impozitul pe veniturile rezultate din activităţi profesionale desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor încheiate potrivit Codului Civil.
Formularul poate fi corectat de contribuabili din proprie iniţiativă, prin depunerea unei declaraţii rectificative care se completează integral, cu toate datele şi informaţiile prevăzute de formular.
Persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori, precum şi entităţile asimilate angajatorului care au calitatea de plătitori de venituri din activităţi dependente precum şi instituţia publică – Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă sunt obligate să depună la casele de asigurări de sănătate, până la 15 februarie 2011, Declaraţia – inventar privind contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate aflată în sold la 31 decembrie 2010 şi neachitată până la 31 ianuarie 2011, inclusiv accesoriile aferente, pe ani fiscali.
Declaraţia va cuprinde si soldul sumelor de recuperat de la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, pentru care au fost depuse cereri de restituire în termen şi care nu au fost restituite până la 31 ianuarie 2011.
Modelul şi conţinutul declaraţiei vor fi aprobate prin ordin comun al ministrului Sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News