Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Regulamentul activităţii de transport în regim taxi la Aiud. Modificări la contractul de atribuire a serviciului, propuse de consilieri PPDD

Publicat

În şedinţa de miercuri, consilierilor din Aiud le sunt prezentate spre aprobare unele modificări şi completări ale contractului de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport în regim de taxi.

Se propune aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a activităţii de transport în regim taxi şi în regim de închiriere, în municipiul Aiud, locurile de staţionare a taximetrelor, Caietul de sarcini privind desfăşurarea serviciului de transport în regim de taxi şi în regim de închiriere, Contractul  de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport în regim de taxi şi în regim de închiriere.

Consilierii Ioan Moldovan şi Călin din partea PPDD propun unele modificări şi completări ale contractului de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport în regim de taxi, aprobat anterior prin HCL nr. 41 din 28.02.2008, modificat prin HCL nr. 264/2011. Având în vedere modificările apărute la Legea nr. 38/2003, se propune ca, pe lângă modificările şi completările aduse consilieri, să fie inserate în contract sau adaptate , după caz, articolele valabile în prezent.

Transportul de persoane şi bunuri în regim de taxi se face pe baza autorizaţiei de transport, a autorizaţiei taxi şi a celor două ecusoane care se eliberează odată cu autorizaţia taxi, precum şi a contractului de atribuire în gestiune delegată pentru executarea serviciului de transport respectiv.

Autorizaţia de transport în regim de taxi sau autorizaţia de transport în regim de închiriere se eliberează de autoritatea de autorizare din cadrul primăriei municipiului Aiud, pe baza unei documentaţii care conţine: cererea transportatorului pentru eliberarea declaraţie de transport respective; copie a certificatului de înregistrare ca transportator si certificatul constatator, eliberate de registrul comerţului; copie a certificatului de competenta profesionala a persoanei desemnate, in cazul asociaţiei familiale sau persoanei juridice, ori copie de pe atestatul profesional al taximetristului, in cazul persoanei fizice; cazierul judiciar al persoanei desemnate, in cazul asociaţiei familiale; avizul medico-psihologic al persoanei desemnate, in cazul asociaţiei familiale, sau al taximetristului, in cazul persoanei fizice; cazierul fiscal al transportatorului, daca acesta are calitatea de operator economic in activitate; declaraţie pe propria răspundere a transportatorului, daca acesta a mai executat servicii de transport in regim de taxi, cu menţionarea intervalelor când a avut interdicţii de a executa si a motivului acestora; declaraţie pe propria răspundere a transportatorului ca poate asigura spaţiul de parcare pentru autovehiculul/autovehiculele cu care va executa serviciul respectiv, spaţiu deţinut in proprietate sau prin contract de închiriere pe toata durata contractului de atribuire in gestiune a serviciului de transport respectiv; declaraţie pe propria răspundere a transportatorului ca acesta deţine autovehiculele necesare sau are capacitatea financiara de a le deţine, in proprietate ori in temeiul contractelor de leasing, pe tipuri.

Orice modificare a uneia sau mai multor condiţii de acordare a autorizaţiei de transport se va comunica prin declaraţie pe propria răspundere a transportatorului autorizat, înaintată autorităţii de autorizare, în maximum 30 de zile de la data modificărilor respective (anterior, termenul era de 90 de zile).

Autorizaţia de transport în regim de taxi sau autorizaţia de transport în regim de închiriere se eliberează de autoritatea de autorizare din cadrul Primăriei municipiului Aiud, pentru prima dată pentru o perioadă de 5 ani, numai pentru autoturisme care nu depăşesc vechimea de 5 ani de la data fabricaţiei şi se va prelungi la cerere o singură dată, pentru 5 ani, cu condiţia ca autovehiculul să nu depăşească vechimea de 10 ani de la data fabricaţiei.

Concesionarul este obligat să respecte regulile asumate prin contractul de atribuire în gestiune delegată şi normele specifice transportului în regim de taxi, completate de reglementările aprobate de Consiliul Local al Municipiului Aiud: să achite viza anuală a autorizaţiei taxi , până la finele primului trimestru al anului în curs; să achite trimestrial taxa de staţie taxi ( loc de aşteptare pentru clienţi).

În cazul în care concesionarul nu-şi achită datoriile până la sfârşitul trimestrului, acesta datorează concedentului şi penalităţi de întârziere a plăţii, calculate din prima zi a scadenţei până în ziua plăţii efective, cu o cotă procentuală egală cu penalităţile pentru datoriile la bugetul de stat, stabilită prin hotărâre a guvernului. Atât restanţele cât şi penalităţile de întârziere se vor achita obligatoriu odată cu următoarea transă a taxei de staţie taxi, adică ultima zi lucrătoare a trimestrului următor.

Staţiile de taxi sunt:

1. Primărie, str. Bethlen Gabor (6 locuri), paralel cu Colegiul

2. “High Life”, str. Iuliu Maniu (10 locuri), în faţa discotecii High Life

3. Brutărie, str. Stadionului  (7 locuri), paralel cu Brutăria

4. Gară, Piaţa Gării (5 locuri), în faţa magaziilor C.F.R.

5. Spital, str. Spitalului (un loc), parcarea de la policlinică

Numărul  maxim de autoturisme care pot efectua servicii de transport în regim de taxi pe teritoriul Municipiului Aiud este de 116. Un taxi poate transporta la o cursă maxim 4 persoane, dintre care, de regulă, numai una este client, respectiv persoana care emite explicit comanda şi realizează plata integrală a costului serviciului, conform datelor înscrise în bonul client. Clientul decide traseul şi destinaţia şi este răspunzător de plata corespunzătoare a serviciului.

În cazuri justificate, taximetristul poate transporta şi un alt client în aceeaşi cursă, dar cu acceptul primului client în ceea ce priveşte traseul şi modul de defalcare a sumei de plată, stabilită conform bonului client.

Pentru transportul de persoane/bunuri în regim de taxi vor fi utilizate numai autovehicule agreate de Registrul Auto Român. Autoturismele taxi vor fi dotate legal cu staţii radio de emisie recepţie, sau cu telefoane mobile, după caz, în stare de funcţionare.

Taxiul trebuie să ofere în exterior prin însemne, înscrisuri, elemente de caroserie de culoare galbenă şi dotări vizibile de la distanţă, informaţii privind tarifele de transport aplicate necesare atât clientului potenţial cât şi organelor de control şi supraveghere autorizate.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Trusa medicală, triunghiul reflectorizant și extinctorul nu vor mai fi obligatorii la motociclete. Amendamente aprobate în Senat

Publicat

foto: motociclism.ro

Senatul României a adoptat o propunere legislativă de completare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, propunere prin care conducătorii de mopede şi motociclete nu mai sunt obligaţi să aibă asupra lor trusa de prim-ajutor, două triunghiuri reflectorizante şi un stingător de incendiu omologate.

Iniţiatorii propunerii legislative au aprecuat ca fiind „îngrijorător” faptul că legea română lasă loc la interpretare, obligând şi şoferii de mopede şi motociclete să se echipeze cu extinctor triunghiuri şi trusă de prim ajutor.

Iniţiatorii amintesc, în expunerea de motive, cazul unui echipaj de poliţie din judeţul Cluj, care folosea acest tip de amendă ca pedeapsă pentru motocicliştii asupra cărora nu se putea reţine o altă ilegalitate.

Modificările complete din lege pot fi consultate AICI

Conform proiectului de act normativ amendat de Senat, iniţiat de un grup de parlamentari preponderent USR, art 8 al OUG 195/2002 stipulează că „pentru a fi conduse pe drumurile publice autovehiculele, cu excepţia celor din categoria AM, A1, A2 şi A, tractoarele agricole sau forestiere şi tramvaiele trebuie să fie dotate cu trusă medicală de prim ajutor două triunghiuri reflectorizante şi un stingător de incendiu omologate”.

„Beneficiile pe care o obligarea şoferilor de motociclete şi mopede de a avea asupra lor triunghiul reflectorizante, trusă de prim ajutor şi extinctor este una lipsită de utilitate şi poate avea un impact negativ asupra cetăţenilor care se încadrează în această categorie”, se mai arată în expunerea de motive a propunerii legislative.

Vehicule exceptate de la deținerea trusei de prim ajutor, tiunghi reflectorizant și extinctor:

  • categoria AM – pentru vehicule cu două și cu trei roți, având o viteză maximă proiectată care nu depășește 45 km/h, precum și pentru cvadriciclurile ușoare;
  • categoria A1 – pentru motociclete ușoare cu capacitate cilindrică maximă de 125 de centimetri cubi și cu puterea nominală mai mică de 11 kW;
  • categoria A2 – pentru motociclete cu puterea nominală mai mică de 35 kW;
  • categoria A – pentru motociclete grele, fără restricții în ceea ce privește puterea.

În prezent, persoanele care conduc un autovehicul care nu este echipat cu trusa medicală, triunghiuri reflectorizante și stingător pentru incendii, pot primi amenzi între 580 și 725 de lei, conform Codului rutier actual. Dacă proiectul de lege va fi adoptat, cei care circulă cu mopede și motociclete vor scăpa de aceste amenzi.

Modificările se vor aplica doar după ce proiectul de lege va trece Camera Deputaților, va fi promulgat de către șeful statului și publicat în Monitorul Oficial.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, care este for decizional în acest caz de modificare a OUG 195/2002.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

UDMR vrea să schimbe legea pentru obținerea permisului auto: la proba practică, polițiștii sa fie înlocuiți cu examinatori civil

Publicat

scoala soferi

UDMR vrea sa modifice legislația care reglementează examinarea pentru obținerea permisului auto astfel încât examinatorii să nu mai fie din polițiști din cadrul MAI ci examinatori civili. Demersul UDMR ar putea crea chiar și o nouă profesie: cea de examinator auto.

Unul dintre inițiatorii proiectului de lege deputatul UDMR de Sibiu Benedek Zacharie  a explicat pentru turnulsfatului.ro noile modificări propuse.

Examinator civil pentru examenul auto

Astfel, viitorul examinator civil auto ar trebui să aibă peste 23 de ani, să nu fi avut permisul de conducere anulat, să fie apt medical și psihologic, să nu dețină o funcție la vreo școală de șoferi, să urmeze un curs de formare profesională și să treacă un examen. În plus, se mai solicită că aibă cel puțin 5 ani vechime de conducător auto la categoria unde urmează să fie examinator.

”Dezvăluirile periodice din presa românească despre corupția din sistem ridică semne de întrebare asupra statutului examinatorilor, așa cum această profesie este practicată în multe state membre.

Regula examinării candidaților de către cadre ale Ministerului Afacerilor Interne este specifică statelor din fostul bloc comunist și reprezintă o rămășiță a modului în care statul asigură controlul absolut în toate domeniile”, susține Benedek în expunerea de motive ce însoțește proiectul de lege.

”Obținerea unui permis de conducere în România continuă să fie un demers greoi, iar cazurile de corupție din ultimii ani au dezvăluit problemele unui sistem lipsit de echilibru și control reciproc”, mai spune deputatul. ”Soluțiile legislative propuse sunt menite să aducă un plus de transparență actualului sistem”

Proba teoretica rămâne la MAI

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor ar continua să rămână, însă doar ca entitate de testare pentru proba teoretică de verificare a cunoștințelor, de emitere a permiselor de conducere și de evidență a acestora.

Același serviciu ar urma să acorde avizul pentru viitorii examinatori auto.

De asemenea, se propune în proiectul de lege ca instructorul auto să fie prezent în mașină, alături de examinator pe perioada de desfășurare a examenului practic.

”Măsura este menită să reducă gradul de intimidare resimțit de candidați și să demonstreze cu adevărat dacă și-au însușit cunoștințele și aptitudinile necesare pentru a conduce autovehicule în condiții de siguranță pe drumurile publice”, mai spune Benedek.

Totodată, noua lege ar permite libertatea candidaților de a alege centre de examinare diferite pentru cele două probe ale examenului, în funcție de domiciliul și sau reședința de facto a acestora.

”Soluțiile legislative propuse sunt menite să aducă un plus de transparență actualului sistem, să înlesenască procedurile administrative de obținere a permisului de conducere fără a face rabat de la calitatea sistemului de inițiere și pregătire a candidaților la obținerea unui permis de conducere”, mai precizează Benedek Zacharie.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Agenții care fac masteratul la Academia de Poliție vor primi salariu pe durata cursurilor. În ce condiții vor da banii înapoi

Publicat

Agenții de poliție care vor urma programul de master din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, vor primi salariu pe durata cursurilor, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență.

Potrivit unui comunicat al Ministerului de Interne, în vederea reducerii deficitului de personal a fost operaționalizat la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“, începând cu acest an universitar, programul de master profesional, ca formă de pregătire inițială a ofițerilor de poliție.

În urma susținerii concursului de admitere, aproximativ 90% dintre participanți sunt agenți de poliție încadrați în unități ale MAI.

„Având în vedere această situație, la nivelul structurilor de specialitate a fost realizată o analiză în scopul identificării soluțiilor de reglementare pentru gestionarea corespunzătoare a raporturilor de serviciu ale acestora, ținând cont de faptul că participarea la programul de master profesional presupune prezența obligatorie în instituția de învățământ pe toată durata lui”, se arată în comunicat.

Conducerea MAI anunță că a fost elaborat un proiect de Ordonanță de Urgență care să modifice Statutul Polițistului, fiind reglementată astfel posibilitatea frecventării acestor cursuri cu scoatere de la locul de muncă, cu acordarea drepturilor bănești prevăzute de Legea salarizării pentru asemenea situații.

La final, absolvenții vor fi încadrați în funcție de nevoi, cu obligația să-și desfășoare activitatea pentru o perioadă de 5 ani în cadrul inspectoratelor județene de poliție, respectiv Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, unde au fost repartizați după absolvire.

Nerespectarea angajamentului atrage obligația restituirii cheltuielilor efectuate în total pe timpul școlarizării, inclusiv a drepturilor financiare acordate pe perioada cursurilor cu scoatere de la locul de muncă, arată ministerul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat din Alba care avea 200 de litri de vin în pivniță, pentru nunta fiului, s-a trezit cu poliția la ușă. Ce a urmat

Publicat

Un bărbat din Alba a mers în instanță pentru a-și face dreptate după ce s-a ales cu o amendă de 5000 de lei, din partea Direcției Regionale Vamale, pentru că avea în pivniță 200 de litri de vin. 

Motivul pentru care a fost amendat este acela că nu ar fi fost înregistrat ca mic producător de vin. Vinul a fost descoperit după o percheziție a polițiștilor din Alba, din anul 2020. 

Însă, bărbatul a atacat în instanță amenda de la DRV din simplul motiv că inspectorii nu au putut să precizeze dacă vinul era dintr-o singură producție, sau din mai mulți ani, mai mult de atât, procesul verbal a fost realizat într-un mod deficitar, iar asta a cântărit greu în ochii judecătorilor.

În fața instanței bărbatul a spus că vinul era făcut pentru nunta fiului său. În data de 26 septembrie 2022 magistrații Judecătoriei Alba Iulia au dat o decizie în acest caz. De asemenea motivarea a fost făcută public.

”(…) petentului i s-a aplicat sancţiunea amenzii contravenţionale de 5000 lei reţinându-se că urmare a unei percheziţii efectuată  împreună cu lucrători SICE – IPJ Alba a fost identificată în pivniţa imobilului cantitatea de aproximativ 200 litri de vin alb liniştit, fără ca acesta să fie înregistrat ca mic producător de vin la autoritatea vamală teritorială”, se arată în documentul citat.

În apărare bărbatul a suținut ”că actul de sancţionare este nelegal şi netemeinic cât timp nu se poate face deducţia doar pe baza împrejurării că a deţinut 200 litri vin alb, că petentul a produs vinul în vederea comercializării.

Simpla deţinere a unei cantităţi de vin nu fundamentează concluzia că este producător de vin şi urma să comercializeze respectiva cantitate. În cuprinsul procesului verbal nu s-a menţionat anul producţiei vinului, nefiind exclusă păstrarea unei cantităţi de vin provenită din producţia mai multor ani. Chiar petentul a explicat că vinul era păstrat pentru nunta fiului său şi că nu este destinat comercializării”, se arată în motivarea instanței.

Mai mult de atât au existat mai multe contradicții în procesul verbal al autorității vamale, drept pentru care magistrații au anulat amenda. Mai exact au admis plângerea bărbatului și au dispus anularea amenzii.

Decizia nu este definitivă și poate fi atacată la instanța superioară.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax