Connect with us
Advertisement

Actualitate

REGULI pentru gestionarea câinilor fără stăpân la Alba Iulia. Cât vor fi ţinuţi în adăpost şi în ce condiţii. Primăria pregăteşte licitaţia pentru acest serviciu

Publicat

caini, maidanezi, adapost În ședința Consiliului Local al municipiului Alba Iulia de luni, 10 aprilie, au fost aprobate unele modificări la caietul de sarcini privind concesiunea serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân. Printre noutăți se numără majorarea perioadei în care câinii fără stăpân vor fi cazați în adăpost (de la 14 la 20 de zile lucrătoare), dar și noi reglementări privind personalul care se ocupă de animale, curățenia adăposturilor, hrănirea câinilor și sterilizarea acestora.

Vezi şi VIDEO: Şedinţă extraordinară la CL Alba Iulia. Renovarea Palatului Principilor, serviciul de gestionare a câinilor fără stăpân şi finanţări de evenimente

Serviciul public de gestionare a câinilor fără stăpân este parte componentă a serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local și are ca obiectiv principal protecția sănătății oamenilor și a mediului, respectiv pentru cetățenii care circulă în locuri publice.

Activitatea de gestionare a câinilor fără stăpân în municipiul Alba Iulia este un serviciu public local de gospodărire comunală, organizat, coordonat, reglementat, condus, monitorizat și controlat de autoritatea administrației publice locale.

Prin activitățile serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân în municipiul Alba Iulia, se vor realiza următoarele:

  • strângerea câinilor fără stăpân și pe baza reclamațiilor scrise ale persoanelor fizice sau juridice
  • eliberarea animalelor contra unei taxe sau cu scutire de taxă pentru organizațiile de protecție a animalelor
  • îngrijirea câinilor, deparazitarea, vaccinarea, sterilizarea și înregistrara lor într-o evidență unică
  • reîntoarcerea câinilor în zona de unde au fost prinși, la cererea colectivității/grupului local, care își va asuma în scris răspunderea pentru ocrotirea câinilor tratați
  • eutanasierea câinilor de către personal specializat al serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân, cu respectarea prevederilor legale
  • asigurarea adăposturilor temporare pentru câini, cu avizul serviciului de specialitate sanitar-veterinar.

„Sunt câteva modificări esențiale. De exemplu, cățeilor în vârstă de 6 – 24 săptămâni li se va asigura hrană corespunzătoare vârstei lor. Toate cuștile, boxele și spațiile închise vor fi spălate de câte ori este nevoie pentru a se menține o igienă corespunzătoare. La deparazitarea și vaccinarea antirabică am adăugat și antiparvoviroză. (…) Câinii care sosesc la adăpost vor fi hrăniți corespunzător începând cu prima zi pentru a facilita acomodarea acestora. (…) Ne dorim ca în acea perioadă în care locuiesc în adăpost, câinii care au fost luați de pe domeniul public să fie cât mai mult adoptați”, a transmis viceprimarul Gabriel Pleșa.

Perioada în care câinii fără stăpân vor fi cazați în Adăpostul serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân al municipiului Alba Iulia a fost majorată, de la 14 zile lucrătoare la 20 de zile lucrătoare. În această perioadă, va fi încurajată procedura de adopţie a acestor câini.

Potrivit proiectului, câinii care sosesc la adăpost vor fi hrăniți corespunzător începând cu prima zi pentru a facilita acomodarea acestora. Câinii fără stăpân cu semne clinice de boală sunt înregistrați pentru examenul medical cu prioritate la sosirea în adăpost. Evaluarea stării de sănătate a câinilor fără stăpân cazați în adăpost se face periodic, de câte ori este necesar. Medicul veterinar de liberă practică, organizat în condițiile legii, evaluează starea generală de sănătate a câinilor cazați în adăpost. Documentele care dovedesc efectuarea examenelor medicale, precum și rezultatele respectivelor examene sunt arhivate împreună cu fișa de observație a câinelui fără stăpân și păstrate pentru o perioadă de minimum 3 ani. Câinii bolnavi incurabili sunt eutanasiați în termen de 48 de ore de la stabilirea diagnosticului, dacă nu sunt adoptați în această perioadă.

Personalul concesionarului va fi instruit cu privire la modul de lucru cu câinii care ajung în adăpost și apt din punct de vedere psihologic, astfel încât să nu le creeze acestora un stres suplimentar.

De asemenea, concesionarul are obligația să sterilizeze câinii de rasă comună și metișii acestora în caz de revendicare sau adoptare. Excepție fac femelele gestante care vor fi sterilizate la intrarea în adăpost.

Documentul prevede crearea unei pagini personale a adăpostului pe o rețea de socializare, promovarea ei la nivel local și actualizarea ei zilnică cu poze și informații.

De asemenea, a fost aprobată prelungirea programului de vizitare şi adopţii la adăpostul pentru câini şi sâmbăta, între orele 10.00 şi 14.00.

Adăpostul de câini de la Partoş, pe strada Rogozului, este amenajat pe suprafaţa de 105,12 mp, cu o investiţie totală de 205.000 lei cu TVA.

Procedura pentru adopţia câinilor

Persoanele interesate de adopția unui cățel se pot prezenta, de luni până vineri, între orele 10.00 – 18.00 (respectiv sâmbăta, între orele 10.00-14.00, după ce va fi finalizată procedura de licitaţie), la adăpostul situat pe strada Rogozului, nr. 40.

Acolo pot vedea cățeii și vor putea alege pe cel pe care și-l doresc. După ce au ales, de la adăpost li se va comunica numărul de identificare al cățelului. Cu acest număr de identificare se prezintă la Primăria Municipiului Alba Iulia, Serviciul Administrarea Activităților Domeniului Public – Serviciul de administrare a câinilor fără stăpân (telefoane 0730 60 87 00, 0258 81 94 62, 0258 81 35 34), unde vor avea de completat un formular tipizat de adopție, operațiune care durează 2 – 3 minute.

Cu copia formularului completat se vor prezenta la doctorul veterinar care administrează adăpostul, care se va ocupa de sterilizarea, vaccinarea și deparazitarea cățelului, urmând ca, în termen de 2-3 zile animalul să fie luat acasă de către noii proprietari.

Cei care doresc să adopte un cățel nu vor avea de achitat vreo taxă, costurile sterilizării, vaccinării și deparazitării fiind suportate de către primărie.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement