Actualitate
Reorganizarea ANAF: Ordonanţa de urgenţă pentru înfiinţarea direcţiilor regionale, prezentată la Guvern. Vezi ce atribuţii au inspectorii antifraudă
Reorganizarea ANAF a fost unul dintre subiectele prezentate în şedinţa de miercuri a Guvernului. A fost citit, în primă lectură, textul Ordonanţei de urgenţă ce prevede reducerea cu până la 30% a funcţiilor de conducere din cadrul structurilor autorităţii, prin înfiinţarea celor opt direcţii regionale, ce vor înlocui actualele direcţii judeţene şi înfiinţarea Direcţiei Generale Antifraudă, după ce Garda Financiară şi Autoritatea Naţională a Vămilor vor fuziona cu ANAF. Inspectorii de la Garda Financiară şi Vamă vor fi preluaţi în noua structură ANAF, în limita numărului de posturi disponibile.
ANAF va fi condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. Preşedintele Agenţiei este ajutat în activitatea sa de trei vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru. Vicepreşedinţii exercită atribuţiile delegate de preşedintele Agenţiei.
ANAF va fi condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. Preşedintele Agenţiei este ajutat în activitatea sa de trei vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru. Vicepreşedinţii exercită atribuţiile delegate de preşedintele Agenţiei.
ANAF va funcţiona cu opt direcţii regionale, însă cele 42 de direcţii judeţene şi cele locale nu se desfiinţează. Li se retrage însă atribuţiile de suport şi calitatea de ordonator terţiar de credite, planificarea, coordonarea şi controlul, ce sunt transferate spre regiune. Astfel se reduce considerabil numărul funcţiilor de conducere, după cum se arată în nota de fundamentare a Ordonanţei de urgenţă, formulată de Ministerul Finanţelor.
La nivel naţional, la acest moment, sunt 4.372 de anjagaţi la DGFP pe funcţii suport, 772 la Vamă şi 150 la Garda Financiară. Se consideră insuficient numărul de personal de inspecţie, IT şi la departamentele juridice. De asemenea, jumătate din angajaţii ANAF se află în birourile judeţene şi 43% în cele operaţionale. Direcţia de Finanţe Alba are 484 de angajaţi. Vezi aici mai multe detalii.
Direcţia judeţeană de finanţe, condusă de un director executiv funcţionează alături de alte alte 215 administraţii ale finanţelor publice (municipale, locale, comunale) în fiecare judeţ, conduse la rândul lor de şefi de administraţii, şefi de administraţii adjuncţi. Personalul din teritoriu nu este proporţional cu numărul de contribuabili administraţi sau cu veniturile realizate.
Prin reorganizarea ANAF, Ministerul Finanţelor propune eficientizarea activităţii şi redistribuţia personalului.
Direcţiile generale regionale ale finanţelor publice se înfiinţează prin transformarea direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului în care va fi stabilit sediul direcţiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbţie a celorlalte direcţii generale judeţene ale finanţelor publice din aria de competenţă, se arată în textul Ordonanţei de urgenţă.
Municipiile în care se înfiinţează direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, precum şi lista direcţiilor generale judeţene ale finanţelor publice care se reorganizează ca direcţii generale regionale ale finanţelor publice se stabilesc prin hotărâre a Guvernului
Direcţiile generale regionale ale finanţelor publice preiau activitatea şi competenţele tuturor direcţiilor generale judeţene ale finanţelor publice absorbite din aria de competenţă, precum şi a tuturor structurilor teritoriale subordonate acestora. Acestea preiau prin fuziune prin absorbţie direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale, precum şi secţiile judeţene ale Gărzii Financiare şi Secţia Municipiului Bucureşti.
Personalul Direcţiilor generale ale finanţelor publice care se reorganizează prin fuziune prin absorbţie se preia în cadrul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, în limita numărului de posturi aprobat, în condiţiile legii.
Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili se organizează ca structură cu personalitate juridică, în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, iar personalul acesteia îşi menţine drepturile salariale.
Atribuţiile inspectorului antifraudă
Proiectul de reorganizare ANAF prevede că, în urma fuziunii prin absorbţie şi preluarea activităţii Gărzii Financiare şi Autorităţii Naţionale a Vămilor, va funcţiona o instituţie nouă. Personalul disponibil va fi redirecţionat spre domenii ca antifraudă, inspecţie fiscală, IT, juridic, iar cei care „nu corespund din punct de vedere profesional şi al integrităţii” vor fi eliberaţi din funcţie.
Personalul din cadrul Gărzii Financiare care a ocupat, până la data reorganizării, funcţii publice specifice de comisar va fi încadrat pe funcţii publice generale în limita numarului de posturi aprobat pentru Agenţia Naţională de Administrare Fiscală – aparat propriu şi unităţi subordonate, in conditiile legii. La fel se procedează şi pentru cei de la Vamă.
Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, structură fără personalitate juridică în cadrul ANAF, va avea atribuţii de combatere a actelor şi faptelor de fraudă şi evaziune fiscală. Numirea inspectorilor antifraudă se face pe baza unui concurs sau examen, organizat în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului. Aceştia vor purta uniformă, ecusoane şi, după caz, armament şi alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de apărare, protecţie şi comunicare, care se atribuie gratuit.
Aceştia vor avea atribuţii preluate din activitatea Gărzii Financiare, a Autorităţii Naţionale a Vămilor şi ANAF, efectuând controale în echipe de minimum doi inspectori. Prin „crearea unui mecanism unic de control care să înlăture paralelismele, aşa cum apare Direcţia Antifraudă în nota de fundamentare a OUG, se va urmări dacă legile din domeniul fiscal sunt respectate, pentru a preveni şi combate diverse ilegalităţi, dar se va şi participa la acţiuni de depistare şi combatere a activităţilor care generează evaziune şi fraudă fiscală”.
Direcţia generală antifraudă va avea 8 servicii regionale în directă coordonare de la centru.
Sursă: gândul.info
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Pingback: Reorganizarea ANAF şi înfiinţarea Direcţiei Antifraudă se avizează de către Guvern | Alba24
Pingback: Angajaţii ANAF vor trebui să treacă prin testări pentru a fi preluaţi în noua structură, după reorganizare | Alba24
Alex
duminică, 14.07.2013 at 02:11
Intrucat inspectorii fiscali nu sunt specializati doar pentru verificari distincte de TVA, trebuind sa procedeze la controale generale pentru toate categoriile fiscale din administrarea ANAF , pentru perioade mari de timp respectiv la limita prescriptiei de 5 ani, si in astfel de conditii in imposibilitate de parcurgere a aplicarii corespunzatoare a celor multe zeci de modificari ale prevederilor Codului fiscal , a normelor si instructiunilor in aplicare, din intervalul de timp supus inspectiei, este normal sa devina vulnerabili la riscurile in certificarea realelor sume cuvenite a fi rambursate.
Ca atare si avand in vedere insuficienta personalului de inspectie ( doar 13,6 % din total personal ANAF ), la care in aceasta perioada s-a adaugat si stresul creat de ilustra reorganizare a ANAF prin OUG nr. 74, 77 / 2013, s-a ajuns ca evaziunea oficializata in urma inspectiilor la TVA sa fie de 67,42 % din sumele solicitate la rambursare de catre contribuabili !!! Dupa mega-organizarea dementa a ANAF tip Ponta, Dragnea si Chitoiu respectiv in conditiile in care se va prelua si accizele de la structurile vamale – DRAOV, DJAOV , fara a prelua si inspectorii pe accize (trimisi in somaj, pentru ca deranjau evazionistiii !!! ), se va amplifica cu 18 ,73 % si evaziunea fiscala din Romania respectiv aceasta va creste de la 67,42 % la nivelul de 86,15 % !!! Deci prin jalnicele masuri aferente OUG nr.74, 77 / 2013, iresponsabilii Ponta, Dragnea si Chitoiu vor atenta la siguranta nationala pe linie fiscala, intrucat in loc sa creasca numarul de personal pentru inspectii fiscale la nivelul optim de 70 % din total personal al ANAF ( restul de 25 % la colectare fiscala si de 5 % la structurile suport ), vor face prin crearea de regionale fiscale sa iroseasca si mai mult personalul ANAF in paliere inutile, total birocratice si sclerodice, risipitoare de resurse finaciar- bugetare, fara eficienta !!!! La fel cu preconizata Directie Nationala Antifrauda Fiscala, o structura politizata, din personal sub acoperire de tip securisto-mafiot, din incompetenti profesional dar devotati intereselor evazioniste ale firmelor politicienilor din Romania si ale sponsorilor PSD, PNL, PC etc !!! Idem si in cazul strucurilor vamale, compuse in proportie de 75 % din personal de alta pregatire decat aceea economica ( ingineri mecanica agricola, metalurgi, sudori etc ) !!! Iata, sumar, de ce exista si se va mari evaziunea fiscala din Romania !!!. Pentru ca la guvernare de 23 de ani sunt doar HOTII !!!