Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

RESTRICȚII de circulație pe Autostrada A10 Sebeș – Alba Iulia. Se execută marcaje rezonatoare și se montează senzori de trafic

Publicat

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române informează că marți, 14 septembrie, pe sensul către Alba Iulia al autostrăzii A10 Sebeș – Alba Iulia se efectuează lucrări de reparații la partea carosabilă, fiind impuse restricții de circulație.

Astfel:

– km 10, calea 1, se  restrictionează banda 1 și banda 2 pentru instalare senzori ITF, între orele 08.00 – 18.00, se va circula pe banda de urgență;

– km 8+800 – 10+600, calea 1, se restricționează banda 1 și banda 2 pentru executarea de marcaje rutiere rezonatoare între orele 08.00 – 18.00, se va circula pe banda de urgență;

– km 13+300 – 14+800, calea 1, se restricționeaza banda 1 și banda 2 pentru executarea de marcaje rutiere rezonatoare între orele 08.00 – 18.00, se va circula pe banda de urgență.

Polițiștii recomandă conducătorilor auto să ruleze cu prudență sporită, să crească distanța de siguranță între autovehicule şi să se asigure temeinic înaintea schimbării benzii.

Citește și Cătălin Drulă: Lotul 2 al A 10 Sebeș-Turda, finalizat la 98%. ”Mai trebuie puși parapeții mediani și puțin strat de uzură”

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat a fost oprit de polițiștii din Alba Iulia, în miez de noapte, pe o stradă din oraș: Motivul pentru care a fost reținut

Publicat

politie noaptea

Un bărbat din Alba Iulia a fost oprit în miez de noapte, de polițiștii din Alba Iulia, pe o stradă din centrul orașului. Când l-au verificat acesta avea asupra sa mai multe bunuri care erau furtate din două mașini. Acum bărbatul este cercetat pentru furt calificat. 

Potrivit IPJ Alba, la data de 30 septembrie 2022, în jurul orei 01,00, polițiștii de ordine publică din cadrul Poliției Municipiului Alba Iulia au depistat, pe strada Teilor din municipiu, un bărbat de 36 de ani, din Alba Iulia, care avea asupra sa mai multe bunuri.

Din primele cercetări efectuate de polițiști, a rezultat că în noaptea de 29/30 septembrie 2022, bărbatul ar fi pătruns, prin efracție, în două autoturisme parcate pe două străzi diferite din municipiul Alba Iulia și ar fi sustras un portmoneu, bani, carduri și acte.

Față de acesta a fost luată măsura reținerii, pentru 24 de ore, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat, urmând să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru dispunerea măsurilor legale.

Cercetările sunt continuate, transmit polițiștii din Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT rutier la Alba Iulia. O tânără din Moldova a fost lovită de o mașină, în timp ce traversa strada pe trecerea de pietoni

Publicat

Un accident rutier s-a produs joi noaptea, pe Bulevardul Republicii din Alba Iulia. O tânără de 20 de ani din Republica Moldova a ajuns la spital după ce a fost lovită de o mașină, în timp ce traversa strada pe trecerea de pietoni. 

Potrivit IPJ Alba, la data de 29 septembrie 2022, în jurul orei 22.30, polițiștii rutieri din Alba Iulia au intervenit pe Bulevardul Republicii din Alba Iulia unde a fost semnalată producerea unui accident rutier.

Din primele cercetări efectuate de polițiști a rezultat că un bărbat de 44 de ani, din Alba Iulia, în timp ce conducea un autoturism, a acroșat o tânără de 20 de ani, din Republica Moldova, care era angajată în traversarea străzii, pe trecerea de pietoni situată la intersecția cu strada Craivei.

În urma accidentului, tânăra a suferit leziuni corporale și a fost transportată la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Biserica schimbă modul în care se face spovedania. Deciziile Sfântului Sinod, după cazul preotului acuzat de agresiune sexuală

Publicat

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a aprobat joi mai multe propuneri ale comisiei pastorale, monahale și sociale privind Spovedania şi duhovnicia, în contextul acuzațiilor de agresiune sexuală la adresa preotului Visarion Alexa.

„În ziua de joi, 29 septembrie 2022, în Aula Magna „Teoctist Patriarhul” din Palatul Patriarhiei, sub președinția Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, s-a desfășurat ședința de lucru a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române.

Principalele hotărâri ale Sfântului Sinod

A. A fost instituit Ordinul „Maica Domnului Rugătoarea”, pentru ierarhi, clerici și mireni;

B. Au fost reconfirmate condițiile înscrierii la doctoratul în Teologie;

C. Au fost aprobate mai multe propuneri ale Comisiei pastorale, monahale și sociale privind Spovedania şi duhovnicia:

1. Sfânta Spovedanie se săvârșește în biserică, în fața unei icoane a Mântuitorului Hristos, pentru ca persoana care se mărturisește să aibă conștiința cât mai vie a prezenței lui Dumnezeu alături de ea și de duhovnic în timpul mărturisirii;

2. Preotul duhovnic are în primul rând datoria să asculte și apoi să întrebe cu delicatețe, doar pentru a-l ajuta pe penitent să fie cât mai sincer în mărturisirea sa;

3. Taina Spovedaniei nu poate fi condiționată de vreun interes material sau de altă natură;

4. Orice duhovnic trebuie să aibă și el un părinte duhovnic la care să se spovedească în mod constant;

5. Preotul duhovnic trebuie să fie un cleric cu viaţă duhovnicească matură, care s-a eliberat de robia patimilor trupeşti şi cultivă virtutea sfinţeniei;

6. Respectarea cu strictețe a cadrului adecvat Spovedaniei, adică săvârșirea ei în lăcașul de cult, sau, în mod excepțional, într-un spațiu deschis și vizibil, adiacent bisericii;

7. Evitarea oricărui gest sau cuvânt interpretabile ca familiaritate nepotrivită cu penitentul (glume inadecvate sau gesturi indecente).

Sfântul Sinod solicită eparhiilor ca în fiecare protopopiat să se organizeze periodic consfătuiri cu preoții, referitoare la săvârșirea corectă a Sfintelor Taine, precum și cateheze cu credincioșii, privind rânduiala și semnificația duhovnicească a acestora”, scrie basilica.ro.

sursa: basilica.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Proprietarii de fose septice riscă AMENZI dacă nu se înscriu rapid în registrul de evidență. Legea schimbată aduce obligații noi

Publicat

Toți proprietarii de fose septice au o obligație, în acest an și au la dispoziție 30 de zile pentru a o îndeplini. Ei trebuie să se înscrie într-un registru întocmit de autoritățile locale.

Alba24 a adunat toate informațiile disponibile pe acest subiect, de la obligațiile proprietarilor, până la amenzile pe care le riscă.

O lege intrată în vigoare în luna mai 2022 îi obligă pe proprietarii de fose septice să se înscrie în Registrul de Evidență a Sistemelor Individuale Adecvate pentru Colectarea și Epurarea Apelor Uzate. Termenul limită este 30 octombrie 2022.

Toți românii, indiferent că sunt persoane fizice sau juridice, care dețin „un sistem individual adecvat de epurare” (o fosă septică) au obligația de a se înscrie în Registrul de Evidență a Sistemelor Individuale Adecvate pentru Colectarea și Epurarea Apelor Uzate.

Citește și Alba Iulia: Reguli dure pentru obținerea autorizațiilor de construcție pe terenurile fără utilități. Explicațiile arhitectului șef

Reprezentanții Primăriei Alba Iulia au transmis pentru Alba24 că au deschis un registru pentru astfel de sisteme, pentru zonele uîn care sunt permise.

”Pentru fosele existente, oamenii trebuie să vină și să le declare la primarie pentru a fi trecute în registrul respectiv” a spus arhitectul șef, Alexandru Damian.

Termenele de înscriere în registru

Potrivit Hotărârii de Guvern nr. 714 din 26 mai 2022, proprietarii de fose septice au obligația de înscriere în Registru „în termen de 120 de zile de la conectarea incintei la sistemul de colectare și/sau epurare a apelor uzate”.

În cazul celor care aveau o fosă septică sau o stație proprie de epurare la data aprobării hotărârii, termenul de înscriere în registru este de 180 de zile de la data intrării în vigoare a legii.

Legea spune că fiecare administrație locală are obligația întocmirii acestui registru.

„Art. 2. – La nivelul unităților administrativ-teritoriale, după caz, a asociațiilor de dezvoltare intercomunitară se realizează și se aprobă o analiză a situației la nivel local, în vederea elaborării Planului urbanistic zonal, cu respectarea prevederilor art.47 alin.(2) lit.d) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismului, cu modificările și completările ulterioare, care stabilește zonele:

a) unde se prestează serviciul public de canalizare, cu respectarea Strategiei locale a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare;

b) unde se prestează serviciul public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate urbane, cu respectarea Strategiei locale de înființare, organizare, gestiune și funcționare a serviciului public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate din cadrul unității administrativ-teritoriale;

c) în care vor fi autorizate sistemele individuale adecvate.

Art. 3. – Sistemele individuale adecvate, indiferent de modul de epurare a apelor uzate, vor fi autorizate prin autorizația de construire emisă de autoritatea competentă, cu respectarea prevederilor art.3 alin.(1) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.“

Construcția sistemelor individuale adecvate

Un alt articol important este cel legat de construcția foselor, care ar putea da bătăi de cap celor care vor să edifice consrucții noi.

Art. 7. – (1) Construcția sistemelor individuale adecvate trebuie să se realizeze astfel încât să se prevină poluarea mediului și să se asigure protejarea sănătății umane.

Aceste sisteme pot include instalații prefabricate standardizate și/sau construcții.

(2) Instalațiile standardizate de tip bazine vidanjabile etanșe pentru stocarea apelor uzate/epurarea apelor uzate trebuie să respecte standardele specifice în vigoare, respectiv SR EN 12566-1:2016 și SR EN 12566-4:2016/SR EN 12566-3:2016, SR EN 12566-6:2016 și SR EN 12566-7:2016.

(3) Bazinele etanș vidanjabile sau a sistemelor de epurare a apelor uzate vor putea fi instalate, doar cu respectarea indicațiilor tehnice de montare și utilizare stabilite de producătorul/furnizorul instalației.

Art. 8. Sistemele individuale adecvate care realizează epurarea apelor uzate, care descarcă apele uzate epurate direct în corpurile de apă de suprafață sau indirect în corpurile de apă subterane vor fi realizate conform condițiilor impuse în avizul de gospodărire a apelor.

Art. 9. – Sistemele individuale adecvate care realizează epurarea apelor uzate, care descarcă apele uzate epurate direct în corpurile de apă de suprafață sau indirect în corpurile de apă subterane, în condițiile art. 16 alin. (1) lit. d1) din Legea nr. 107/1996, cu modificările și completărilor ulterioare, vor fi realizate astfel încât să nu afecteze starea corpurilor de apă.

Condițiile specifice de realizare vor fi stabilite în avizul de gospodărire a apelor.

Înscrierea/înregistrarea sistemelor individuale adecvate

Art.10. – (1) În îndeplinirea obligației prevăzute la art.14 lit.i) din Legea nr. 241/2006 privind serviciul de alimentare cu apă și canalizare, republicată, cu modificările și completările, autoritățile publice locale au obligația înființării și întreținerii unui registru de evidență a sistemelor individuale adecvate dintr-o unitate administrativ teritorială, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

(2) Registrul prevăzut la alin. (1) poate fi organizat și întreținut și în format online.

(3) În vederea înregistrării, autoritățile publice locale vor pune la dispoziție formulare de înregistrare.

(4) Autoritățile publice locale au obligația raportării situației implementării privind colectarea și epurarea apelor uzate conform alin.(1).

(5) Registrul pentru evidența sistemelor individuale adecvate deținut de autoritățile publice locale se pune la dispoziția autorității de gospodărirea apelor.

Art. 11. – (1) Prin grija reprezentantului unității administrativ-teritoriale, proprietarul spațiilor conectate la sistemul individual adecvat de epurare are obligația să înscrie sistemul de epurare în registrul autorității publice locale a unor astfel de sisteme, în termen de 120 de zile de la conectarea incintei la sistemul de colectare și/sau epurare a apelor uzate.

(2) Obligația înregistrării, prevăzută la alin. (1) revine și proprietarilor de sisteme adecvate construite înainte de intrarea în vigoare a prezentului act normativ, în termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Exploatarea și întreținerea sistemelor individuale adecvate: ce obligații au proprietarii

Art. 12. Exploatarea și întreținerea corespunzătoare a sistemelor individuale adecvate revine proprietarului acestor sisteme.

Art. 13. – La descărcarea apelor uzate în rețelele de canalizare ale localităților și direct în stațiile de epurare, se vor respecta prevederile art. 4 și 5 al anexei nr. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 188/2002 pentru aprobarea unor norme privind condițiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate, cu modificările și completările ulterioare.

Art.14. –(1) Apele uzate epurate prin sistemele individuale adecvate vor respecta la descărcarea în resursele de apă prevederile art. 7 alin. (3) din Planul de acțiune privind colectarea, epurarea și evacuarea apelor uzate urbane al anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 188/2002, cu modificările și completările ulterioare

(2) Proprietarii sistemelor menționate la alin. (1) și care funcționează în conformitate cu art.7 alin. (1) au obligația realizării unei monitorizări proprii a calității apelor uzate descărcate în corpurile de apă, cel puțin o dată pe an, și raportarea acestora către autoritatea de gospodărire a apelor competentă.

(3) Raportarea prevăzută la alin. (2) se va face și în format electronic și va fi inclusă pe un site pus la dispoziție de către autoritatea de gospodărire a apelor competentă.

(4) Parametrii monitorizați de la sistemele individuale adecvate de epurare a apelor uzate sunt cei prevăzuți în tabelele nr.1 și 2 din anexele nr.1 – 3 din Hotărârea Guvernului nr.188/2002, cu modificările și completările ulterioare, stabiliți în autorizația de gospodărire a apelor.

(5) Pentru sistemele individuale adecvate de colectare a apelor uzate se va încheia un contract cu o firmă de vidanjare în vederea transportului apelor uzate la o stație de epurare.

Art.15. – (1) Pentru toate sistemele individuale adecvate este obligatorie eliminarea nămolului de epurare din instalație, printr-o firmă acreditată de vidanjare.

(2) Intervalele de vidanjare pentru bazinele de colectare și intervalele de preluare a nămolului de la sistemele de epurare sunt înscrise în registrul prevăzut la art. 10 alin (1).

(3) Firma de vidanjare are obligația transportării nămolului de epurare la o instalație de tratare a
nămolului de epurare conformă din punct de vedere al protecției mediului.

Art.16. – (1) În vederea asigurării unei evidențe corespunzătoare a volumelor și locațiilor de colectare, respectiv a volumelor și locațiilor de descărcare a apelor uzate, firmele specializate în prestarea serviciului de vidanjare va dota vidanjele cu instalații de determinare a volumului de apă, sisteme de raportare și localizare GPS.

(2) Informațiile sistemelor de raportare și localizare GPS este obligatoriu să fie recepționate de către operatorii de apă canal care au contracte cu firma de vidanjare, de către autoritățile de gospodărire a apelor și de către Garda Națională de Mediu.

Ce sancțiuni riscă proprietarii de fose și pentru ce fapte

Art.22. – Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 15.000 lei nerespectarea de către unitățile administrativ-teritoriale a dispozițiilor de la art.10 alin. (1).

Art.23. – Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei nerespectarea de către persoanele fizice și juridice a dispozițiilor de la art.11 alin. (1) și (2) și art.15 alin. (2).

Art.24. – Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 15.000 lei la 20.000 lei nerespectarea de către firmele specializate în prestarea serviciului de vidanjare a dispozițiilor de la art.16 alin. (1).

Art.25. – Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei refuzul de a pune la dispoziție documentele prevăzute la art.17 alin.(2).

Art.26. – Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la art. 22 – 25 se face de către personalul împuternicit al Gărzii Naționale de Mediu și al Inspecției Apelor din cadrul autorității de gospodărirea apelor.

Art.27 – (1) Contravențiilor prevăzute la art. 23-25 le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanţei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.180/2002 cu modificările şi completările ulterioare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax