Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Restricțiile din weekend, Florii 2021: Cum sunt deschise magazinele, reguli de deplasare, ieșiri în aer liber, slujbe religioase


Publicat

Românii sărbătoresc Floriile 2021 în condiții de pandemie. Trebuie respectate în continuare măsuri de limitare a răspândirii virusului și restricții de deplasare.

Este interzisă organizarea de evenimente, formarea grupurilor mai mari de șase persoane care nu aparțin aceleiași familii pe stradă sau la terase și magazinele au program redus în acest weekend, în localitățile cu incidență peste 4.

ULTIMĂ ORĂ 24 aprilie: RESTRICȚII RIDICATE la ALBA IULIA și în alte localități din Alba, după ce incidența a scăzut sub 4. Ce măsuri rămân în vigoare

UPDATE: La Alba Iulia au fost ridicate, de duminică, 25 aprilie, restricțiile impuse la Alba Iulia în ultima perioadă, după ce incidența COVID a scăzut sub 4. Deplasările în afara locuințelor sunt restricționate doar de la ora 22.00, iar magazinele pot fi deschise până la ora 21.00. Măsuri similare sunt pentru Blaj, Ocna Mureș, Abrud, Ciugud, Rimetea.

Mai multe detalii AICI.

DESCARCĂ de AICI: DOCUMENTE actualizate: MODELE DE DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de la angajator

De asemenea, activitățile recreative şi sportive în aer liber pot fi desfășurate doar în grup de cel mult 10 persoane care nu aparțin aceleiași familii.

În ceea ce privește ieșirile în aer liber, la picnic sau grătare, în zonele de agrement – parcuri sau alte spații amenajate, este interzisă formarea grupurilor mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii. Amenzile sunt între 500 de lei și 2.500 de lei.

În unele stațiuni montane, este limitată activitatea de turism la cel mult 70% din capacitatea de cazare (la Arieșeni, Rânca, Păltiniș, Sovata, Sinaia, Predeal, de exemplu; AICI, lista completă).

Știrea inițială

La Alba Iulia se aplică în continuare restricțiile de localitate cu incidență peste 4, chiar dacă vineri aceasta a scăzut la 3,90. Ca să poată fi eliminate, aceasta trebuie să scadă sub 3,5. Asta înseamnă că astăzi, 24 aprilie și mâine, 25 aprilie, magazinele se închid la ora 18.00, iar restricțiile de deplasare intră în vigoare de la ora 20.00. Cel puțin potrivit situației valabile până la ora publicării acestei știri.

În HG 432/8 aprilie 2021, privind prelungirea stării de alertă din 13 aprilie, Anexa 3 – Măsuri pentru diminuarea impactului de risc, sunt prevăzute o parte dintre restricții:

Circulația persoanelor

– în interiorul localităţilor se interzic circulaţia persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri;

– în toate localităţile se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 22.00-5.00, cu următoarele excepţii:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

c) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

– în toate localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20.00-5.00, cu următoarele excepţii:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

c) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

– în toate localităţile, unde incidenţa cumulată la 14 zile depăşeşte 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 20.00-5.00, cu următoarele excepţii:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

c) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

Evenimente private

se interzice organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.) în spaţii închise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente; 14. se interzice organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.) în spaţii deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, terase, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente;

Terase

prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice sunt permise în spaţiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanţe de minimum 2 metri între mese şi participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, şi cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară

Slujbe religioase:

– activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor şi rugăciunilor colective, se desfăşoară în interiorul şi/sau în afara lăcaşurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară

Vezi Cum se vor desfășura slujbele de Florii. Programul Catedralei Încoronării din Alba Iulia. Reguli anunțate de BOR

– organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu participarea persoanelor care au domiciliul sau reşedinţa în localitatea unde se desfăşoară respectiva activitate

Vezi OFICIAL: Reguli stabilite de Sfântul Sinod pentru slujbe, în perioada 24 aprilie– 7 mai 2021, la Florii, Denii, Paști, Înviere

Activități recreative/sportive/cinematografe

organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte cu participarea publicului este interzisă în localitățile cu incidență peste 3 ; în celelalte, condițiile sunt următoareale : sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, dacă incidenţa cumulată la 14 zile din judeţ/localitate este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spaţiului, dacă incidenţa cumulată la 14 zile din judeţ/localitate este mai mare de 1,5 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori

se interzic activităţile recreative şi sportive desfăşurate în aer liber, cu excepţia celor care se desfăşoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii, după caz, cu ministrul tineretului şi sportului, ministrul mediului, apelor şi pădurilor sau ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale

competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României fără spectatori

AICI integral restricțiile.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cristian Ghinea: Rovinieta va fi înlocuită cu un alt sistem de taxare, iar înmatricularea mașinilor second-hand, descurajată

Publicat

Guvernul are în vedere o strategie o reformă a modului de taxare transportului, a anunțat joi ministrul Cristian Ghinea.

Potrivit acestuia, se va renunța la o rovinietă fixă la un sistem de taxare în care ”fiecare plătește în funcție de volumul de marfă și de distanța pe care mută marfă”.

„Pe partea de Transport: România își asumă o strategie clară de reducere a emisiilor din transport cu 9% până în 2026.

Vom avea un sistem de a descuraja înregistrarea mașinilor vechi și de încurajare a mașinilor electrice. Ne-am asumat o țintă clară de pondere a energiilor regenerabile până în 2030. Această țintă este de 34%.

Gândim o reformă a modului de taxare a transportului. De a încurja transportul pe căi ferate, de a taxa în mod real gradul de utilizare a drumurilor publice.

Se va trece de la o rovinietă fixă la un sistem de taxare în care fiecare plătește în funcție de volumul de marfă și de distanța pe care mută marfă.

Primul pas va fi instalarea unor sisteme digitalizate de urmărire a mărfii în România, urmând ca apoi să facem pasul tehnic de taxare”, a precizat ministrul Investițiilor Europene.

Cristian Ghinea a făcut aceste declarații în contextul în care a anunțat reformele discutate cu Comisia Europeană, precum și o parte dintre investițiile pe care România le va face prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cum să faci bani din ședințe: Membrii unei autorități din Alba primesc peste 10.000 de lei anual pentru discuții consultative

Publicat

ATOP sau Autoritatea Teritorială de Ordine Publică, un nume pompos pentru un organism independent, cu rol pur consultativ, care funcționează pe lângă fiecare consiliu județean și care ”reprezintă și promovează interesele comunității în scopul asigurării unui climat de siguranță și securitate publică”. 

În realitate, ”o masă rotundă” formată din consilieri județeni, subprefecți, șefi de poliție, jandarmerie, poliție locală, ISU și reprezentanți ai cetățenilor, care din când în când se întrunesc și vorbesc despre siguranța și ordinea publică din județ, fac recomandări, deoarece aceștia nu pot lua decizii.

Însă fiecare membru are o indemnizație lunară pentru a participa la ședințe și a face recomandări. ATOP funcționează ca organism pe lângă fiecare consiliu județean de aproape 20 de ani.

În Alba, ATOP are 14 membri (potrivit celui mai recent document în acest sens) care au o indemnizație lunară în cuantum de 10% din indemnizația președintelui Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel.

În 2020, Albani Rocchetti Simone, actual președinte al ATOP, a obținut, potrivit declarației de avere, 13.140 de lei sub forma indemnizației ATOP.

Ce a făcut ATOP în 2020

În 2020, ATOP au avut întâlniri lunare: spre exemplu, în primele trei luni au prezentat, au analizat și s-au informat cu privire la rezultatele Inspectoratului Județean de Poliție Alba din anul 2019. Au mai analizat și prezentat câteva proiecte, iar apoi s-au întrunit numai în sistem de videoconferință.

Raportul pe primul semestru al anului 2020 poate fi consultat AICI

Până în luna noiembrie a anului 2020, la fel, organismul a avut întruniri în sistem de videoconferință cu privire la pandemia de COVID, măsuri de relaxare și cum au acționat autoritățile în acest context.

În noiembrie a fost votată noua componență a Autorității Teritoriale de Ordine Publică.

Raportul pe semestrul al II-lea al anului 2020 poate fi vizualizat AICI

Membrii ATOP Alba

Potrivit unei hotărâri din 27 noiembrie 2020, noul consiliu ATOP are următoarea componență:

Albani Rocchetti Simone – președinte (PNL)

Marius Nicoale Ceteraș  – consilier județean (PNL)

Virgil Tătar – consilier județean (PNL)

Silvia Alina Hărăguș – consilier județean (PNL)

Laurențiu Crișan – consilier județean (PSD)

Gheorghe Claudiu Nemeș – consilier județean (USR-PLUS)

Ioana-Diane Rof (la vremea respectivă subprefect de Alba din partea PMP)

Florin Dogaru – șeful IPJ Alba

Ovidiu Costea – împuternicit la șefia ISU Alba

Claudiu Giurea – șeful IJJ Alba

Daniel Ilcu – (la vremea respectivă șeful Poliției Locale Alba Iulia)

Mihai Horea Bărdaș – reprezentant al comunității

Ioan Iviniș – reprezentant al comunității

Lucian Buta – reprezentant al comunității

Mandatul membrilor este de patru ani, valabil până la următoarele alegeri pentru Consiliul Județean Alba.

ATOP Alba are următorele atribuţii principale:

a) Contribuie la elaborarea planului de activităţi a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă minimali, protejarea intereselor comunităţii şi asigurarea climatului de siguranţă publică;

b) Sesizează şi propune măsuri de înlăturare a deficienţelor din activitatea de poliţie;

c) Face propuneri pentru soluţionarea de către organele de poliţie asesizărilor care îi sunt adresate, referitoare la încălcarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului;

d) Organizează consultări cu membrii comunităţilor locale şi cu organizaţiile neguvernamentale cu privire la priorităţile siguranţei persoanei şi a ordinii publice.

În 2021, au recomandat Consiliului Județean Alba ca în bugetul pe anul 2021 să cuprindă și suma de 751.005,00 lei – inclusiv TVA, pentru dotarea acestei instituţii cu bunuri şi tehnică IT, în scopul creşterii capacităţii operaţionale la nivelul structurilor sale şi al creşterii nivelului de siguranţă al cetăţenilor din judeţul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Care sunt premiile oferite de sponsori la tombola de la centrul de vaccinare ”Drive Thru” de la Alba Iulia. Anunțul primarului

Publicat

Primarul din Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a anunțat pe contul său de Facebook premiile care vor fi oferite la tombola organizată cu prilejul caravanei de vaccinare. 

Reamintim că sâmbătă, în parcarea Stadionului ”Cetate” din Alba Iulia (foto), toate persoanele care vor să se vaccineze vor putea să o facă direct din mașină.

Citește și Klaus Iohannis anunță PRIMA ETAPĂ de RELAXARE, din 15 mai: Se elimină restricţiile de circulaţie noaptea și masca în exterior

Participanții vor fi recompensați, o premieră în România. Primarul spune că toate premiile provin de la sponsori, fără nici o cheltuială de la bugetul local.

Primele 100 de persoane care vor veni vineri, sâmbătă și duminică la Centrul de Vaccinare Drive Thru, vor fi premiate cu un tichet pentru spălarea exteriorului autoturismului. În total sunt 300 de astfel de premii, suportate de un om de afaceri care a ales să rămână anonim.

Premiile la tombolă:

Premiul 1: Smart TV – LG – 123 Cm – 4K
Premiul 2: Aspirator Vertical BOSCH
Premiile 3-5: Boxă portabila Well

Extragerea va avea loc Duminica, la finalul campaniei de vaccinare și va fi transmisa live pe Pagina de Facebook a Primăriei.

”Mă simt dator să fac o serie de clarificări. Vaccinarea este un act benevol, fără ca libertatea cuiva să fie îngrădită! La fel, toți voluntarii dar și sponsorii ni s-au alăturat benevol.

Premiile, tombola și alte surprize provin de la sponsori care și-au dorit să încurajeze un act responsabil! Nicio cheltuială legată de premii și tombolă nu este suportată de bugetul local al Municipiului Alba Iulia! Pe această cale le mulțumim tuturor voluntarilor și sponsorilor care au venit alături de noi” a transmis Gabriel Pleșa.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Klaus Iohannis: Nunți, botezuri și evenimente sportive FĂRĂ RESTRICȚII, dacă toți participanții sunt vaccinați

Publicat

Nunțile, botezurile și mesele festive organizate în aer liber nu vor mai fi restricționate de la 1 iunie dacă organizatorul garantează că toți cei prezenți sunt vaccinați, anunță președintele Klaus Iohannis.

„În interior vom avea câteva relaxări, care încep majoritatea din 1 iunie, când va crește capacitatea de cazare, de de servire în restaurante și așa mai departe. Sunt multe măsuri, ele vor fi prelucrate de Comitetul Național și vor fi toate aduse la cunoștința publicului.

CItește și Klaus Iohannis anunță PRIMA ETAPĂ de RELAXARE, din 15 mai: Se elimină restricţiile de circulaţie noaptea și masca în exterior

Câteva detalii: avem nunți, botezuri, mese festive unde pot participa în exterior, deci în aer liber, începând cu 1 iunie maximum 70 persoane. Nunți, botezuri, mese festive, în interior, maxim 50 persoane de la 1 iunie”, transmite Klaus Iohannis.

El precizează că numărul paricipanților va crește etapizat, de la 1 iulie și de la 1 august.

„De la 1 iulie numărul crește, de la 1 august numărul crește. Dar, iar aici este foarte important, dacă organizatorul garantează că toate persoanele care participă sunt vaccinate se renunță la restricționarea numărului de participanți.

Deci, mai concret, dacă pe 15 iulie cineva dorește să organizeze o nuntă într-un spațiu închis în interior și garantează că toți participanții sunt vaccinați nu se mai aplică restricționarea la un număr de 70 de persoane”, adaugă șeful statului.

Președintele spune că situația va fi similară în cazul evenimentelor sportive.

„Similar la sălile de sport numărul de participanți este restricționat, dar dacă organizatorul, managerul sălii garantează că toate persoanele sunt vaccinate, numărul de participanți poate să crească.

Aceste măsuri sunt gândite să ne protejeze, să ne reluăm viață normală și încurajează vaccinarea”, conchide Iohannis.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate