Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

REZULTATE SIMULARE BAC ALBA 2014: Promovabilitate de peste 50% pentru elevii de clasa a XII-a şi peste 40% la clasa a XI-a


Publicat

Ministerul Educaţiei Naţionale a făcut publice rezultatele sesiunii de simulare a examenului de Bacalaureat din perioada 3 – 7 martie, susţinută de elevii de clasa a XI-a și a XII-a. În judeţul Alba, la clasa a XII-a, promovabilitatea este de 58,44% la Limba română, respectiv de 52,15% la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie). La clasa a XI-a, procentul este mai mic, respectiv de 46,34% la Limba română şi 43,57% pentru proba de Matematică sau Istorie.

REZULTATELE sesiunii de SIMULARE a examenului de BACALAUREAT în ALBA:

Simularea examenului de Bacalaureat  a cuprins testări la limba și literatura română, limba și literatura maternă, proba obligatorie a profilului – matematică sau istorie și proba la alegere a profilului, la care elevii au putut opta între Biologie, Chimie, Fizică, Economie, Filosofie, Geografie, Informatică, Logică şi argumentare, Psihologie şi Sociologie.

În Alba, dintre cei 3.017 elevi de clasa a XI-a evaluaţi la Limba şi literatura română, doar 1.398 (46,34%) au luat note peste 5, iar 1.619 au obţinut note sub 5. La Limba maternă, din 87 de elevi evaluaţi, 44 (50,57%) au luat note de promovare a testelor, iar 43 au picat. La proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie), din 2.926 de elevi evaluaţi, 1.275 (43,57%) au luat note peste 5, iar 1.651 au primit note mai mici.

Situaţia rezultatelor pentru elevii de clasa a XII-a din Alba:

–          Limba şi literatura română: 2.762 elevi evaluaţi, 1.614 cu note peste 5 (58,44%), respectiv 1.148 note sub 5

–          Limba şi literatura maternă: 65 elevi evaluaţi, 50 de note peste 5 (76,92%), 15 note sub 5

–          Proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie): 2.692 elevi evaluaţi, 1.404 note peste 5 (52,15%), 1.288 note sub 5

–          Proba la alegere a profilului: 2.599 elevi evaluaţi, 1.584 note peste 5 (60,95%), 1.015 note sub 5.

La nivel naţional, analizele efectuate până la această dată arată că elevii clasei a XII-a au obţinut note peste 5, astfel: 52,8% la Limba română, 67,78% la Limba maternă, 42,51% la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) şi 53,92% la proba la alegere a profilului.

Elevii de clasa a XI-a au obţinut, la nivel naţional, următoarele rezultate, la proba de Limba română – 44,22% dintre elevi au luat note peste 5, la proba pentru Limba maternă – 62,42%, iar la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) – 36,32%.

Scopul organizării de către MEN a simulării probelor scrise de Bacalaureat, atât pentru clasa a XI-a, cât şi pentru clasa a XII-a, este, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de altă parte, de a ajuta elevii să conştientizeze nivelul de pregătire, înainte de Bacalaureat, şi de a lua măsuri în consecinţă pentru îmbunătăţirea rezultatului final, precizează reprezentanţii ministerului, într-un comunicat de presă. Noutăţile pe care MEN le-a adus în acest an au fost: includerea elevilor de clasa a XI-a în cadrul simulării şi faptul că subiectele pentru probe au fost unice, la nivel naţional. Subiectele au fost diferenţiate, în funcţie de filieră, profil şi specializare, şi au fost realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în conformitate cu modelele de examen.

Rezultatele obţinute de elevi la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat nu vor fi trecute în catalog, însă acestea vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învăţământ în care s-au desfăşurat simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinte cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptarii unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Potrivit ministerului, simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de bacalaureat naţional, şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale sau liceale.

Calendarul Examenului de Bacalaureat 2014, Sesiunea iunie-iulie 2014

26 – 30 mai 2014 Înscrierea candidaţilor la prima sesiune de examen

30 mai 2014 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

10 – 12 iunie 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

11 – 13 iunie 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

16 – 20 iunie 2014 Evaluarea competenţelor digitale – proba D

23 – 27 iunie 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C

30 iunie 2014 Limba şi literatura română – proba E) a) – proba scrisă

1 iulie 2014 Limba şi literatura maternă proba E) b) – proba scrisă

2 iulie 2014 Proba obligatorie a profilului – proba E) c) – proba scrisă

4 iulie 2014 Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E) d) – proba scrisă

7 iulie 2014 Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00)

7 iulie 2014 Depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00)

8 -10 iulie 2014 Rezolvarea contestaţiilor

11 iulie 2014 Afişarea rezultatelor finale

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CUGIR

FOTO: O clădire a spitalului din Cugir va fi încălzită cu energie geotermală. Foraje la 100 de metri adâncime

Publicat

Secţia Maternitate-Pediatrie a Spitalului Orăşenesc Cugir va fi prima clădire din localitate pentru care se va folosi energia geotermală.

În această perioadă se desfășoară lucrări la o adâncime de 100 de metri.

”Secţia Maternitate-Pediatrie a Spitalului Orăşenesc Cugir va avea un sistem de încălzire bazat pe două pompe de căldură, o tehnologie regenerabilă de ultimă oră, caracterizată de durabilitate, întreținere economică și costuri reduse de operare.

În prezent sunt executate foraje verticale, pentru introducerea reţelei de colectori.

În total vor fi executate 14 foraje la o adâncime de 100 de metri.

Practic, noul sistem inovativ captează energia geotermală pe care o regăsim înmagazinată în sol şi apă, pentru a o aduce în clădire cu ajutorul pompelor de căldură.

Secţia Maternitate-Pediatrie a Spitalului Orăşenesc Cugir va fi prima clădire din localitate care utilizează acest sistem de încălzire”, au anunțat reprezentanții Primăriei Cugir.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ministrul Muncii, despre sporurile bugetarilor: Nu dai un spor inventat doar pentru că angajatul îşi respectă fişa postului

Publicat

Un spor la salariu în sistemul public, precum sporul de confidenţialitate, nu trebuie acordat doar pentru că angajatul îşi respectă fişa postului, a declarat, vineri, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, la Realitatea TV.

„Soluţia noastră (privind legea salarizării din sistemul public, n.r.) este următoarea: pe fiecare familie ocupaţională să ne uităm la grila actuală de salarizare, dacă există sporuri pentru activităţi speciale care sunt desfăşurate de anumite categorii profesionale, atunci aceste categorii profesionale să aibă un alt loc în aşezarea pe grila de salarizare, astfel încât salariul de bază în plată să fie acelaşi pentru toată lumea.

Vezi și MODIFICĂRI majore la salarizarea bugetarilor: Plafonarea sporurilor, grilă pentru administrația locală, spor de performanță

Salarizarea în plată să plece la fel pentru toţi angajaţii, iar sporurile să fie pentru activităţi deosebite, fie pentru stimularea performanţei şi să nu depăşească un anumit procent din salariul de bază în plată pentru toată lumea.

Sunt sporuri de confidenţialitate care nu-şi au rostul, şi dacă sunt oameni care au nişte solicitări în plus de a menţine confidenţialitatea, atunci pot să primească un salariu mai mare, dar nu dai un spor inventat pentru că îşi respectă fişa postului”, a afirmat Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a subliniat că angajaţii din sistemul public nu trebuie să se panicheze inutil pe tema nivelului salariilor.

„Misiunea mea ca ministru este ca o dată stabilite aceste principii de bază, să chemăm ministerele cu soluţii şi cu propuneri concrete, să începem dezbaterile cu fiecare familie ocupaţională, iar la final să rezulte o lege echitabilă. (…)

Să nu încercăm să-i panicăm pe oameni inutil. Oamenii trebuie să înţeleagă că la Ministerul Muncii, în parteneriat cu toate ministerele, se lucrează pentru ca această lege să le servească lor interesele”, a menţionat Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a apreciat că angajaţii din sistemul privat îşi doresc ca salariaţii din sistemul public să aibă salarii comparabile cu cele din sistemul privat.

„Sistemul public de salarizare înseamnă servicii publice puse la dispoziţie pentru toţi cetăţenii acestei ţări, inclusiv pentru cei care lucrează în mediul privat, pentru că şi cei din mediul privat îşi doresc să vadă că la stat oamenii se duc la serviciu mulţumiţi, că au un salariu competitiv şi comparabil cu ce se întâmplă şi în mediul privat, dar că instituţiile în care oamenii lucrează îi servesc pe toţi cetăţenii acestei ţări”, a precizat Raluca Turcan.

Memorandumul care stabileşte principiile care vor sta la baza reanalizării şi elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice a fost adoptat joi în şedinţa de Guvern, iar ministerele au la dispoziţie 30 de zile să transmită propunerile privind politica de salarizare în sistemul public.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

REZULTATE Simulare EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: 15 note de 10 în ALBA, majoritatea la Matematică. Situația la nivel național

Publicat

Elevii din clasele a VIII-a au aflat vineri rezultatele la sesiunea de simulare a examenului de Evaluare Națională 2021, desfășurată în perioada 29-31 martie. În județul Alba, prezența la probe a fost de peste 90%.

Din acest an, subiectele sunt sub forma testelor PISA – pe broșuri de 10 pagini. Pentru rezolvarea acestora, elevii au la dispoziție 2 ore, la examenul propriu-zis.

Vezi MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: TOATE testele de antrenament și BAREMELE la Română și Matematică

Potrivit datelor centralizate de IȘJ Alba și transmise Alba24.ro de către inspectorul școlar general adjunct Dan Cherecheș, în urma corectării lucrărilor la simulare Evaluare Națională 2021 în Alba, statisticile sunt următoarele:

– la proba de Română: din 2.369 elevi, au fost 2.053 prezenți; 1.510 note peste 5 (73,55%), o notă de 10

– la proba de Matematică: din 2.369 elevi, au fost 2.030 prezenți; 1.259 note peste 5 (62,01%), 14 note de 10

– la proba de Limba maternă: 47 elevi prezenți, 38 note peste 5 (80,85%), nicio notă de 10.

Comparativ, la sesiunea de simulare a examenului de Evaluare Națională 2019 în Alba, 1.480 de elevi (54,92%) au obţinut medii mai mari sau egale cu 5. Pe discipline, 72,01% – Română, 41,53% – Matematică. A fost o singură medie de 10.

La examenul de Evaluare Națională 2020, rata notelor peste 5 în Alba (după primele rezultate) era de 79,6% (22 medii de 10).

Situația la nivel național:

Potrivit Ministerului Educației, centralizarea datelor comunicate de inspectoratele școlare județene relevă următoarele rezultate – procentul notelor mai mari sau egale cu 5:

Limba și literatura română: 71,17%

88 de elevi au obținut nota 10.

Matematică: 59,77%.

980 de elevi au obținut nota 10.

Limba și literatura maternă: 79,49%.

22 de elevi au obținut nota 10.

Procentul elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5: 65,6%.

25 de elevi au obținut media 10.

Cele mai bune rezultate au fost obținute în Municipiul București (82,1%) și în județele Cluj (77,6%), Argeș (71,5%), Brăila (71,3%) și Prahova (69,9%).

Comparativ cu simulările din anii precedenți, rezultatele indică o creștere substanțială a mediilor mai mari sau egale cu 5:

Anul / Procentul medii ≥ 5
2016: 44,05%
2017: 51,47%
2018: 47%
2019: 53,1%
2021: 65,6%

La sesiunea de simulare din 2021, fiecare lucrare a fost evaluată de doi profesori evaluatori: cadrele didactice din unitatea de învățământ care au urmat sau urmează programul de formare a profesorilor evaluatori pentru examenele și concursurile naționale vor fi selectate cu prioritate pentru evaluarea lucrărilor.

Rezultatele obținute de elevi la simularea Evaluării Naționale 2021 pentru absolvenții clasei a VIII-a sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care s-au desfășurat aceste simulări, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

Notele obținute la simulările naționale nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog. Rezultatele obținute la simulările naționale nu vor fi afișate și nu vor fi făcute publice.

Toate unitățile de învățământ elaborează și transmit la inspectoratul școlar un raport pe școală, iar inspectoratul școlar elaborează un raport pe județ/municipiu și îl trimite mai departe la Ministerul Educației. Raportul trebuie să includă și un plan de acțiune care cuprinde măsurile de monitorizare, control și remediere acolo unde se impune.

SUBIECTE și BAREME – ROMÂNĂ – Simulare Evaluare Națională 2021 – clasa a VIII-a:

Subiect Română Simulare EN VIII 2021

Barem Română Simulare EN VIII 2021

Subiect Română Simulare EN VIII 2021 – minorități

Barem Română Simulare EN VIII 2021 – minorități

SUBIECTE și BAREME – MATEMATICĂ – Simulare Evaluare Națională 2021 – clasa a VIII-a:

Subiect Matematică Simulare EN VIII 2021

Barem Matematică Simulare EN VIII 2021

Probele propriu-zise de examen – Evaluare Națională 2021 la clasa a VIII-a se desfășoară în perioada 22-25 iunie. Primele rezultate vor fi afișate în 29 iunie, iar cele finale în 4 iulie.

CALENDAR Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a 2020-2021:

7 – 11 iunie 2021 – Înscrierea la evaluarea națională
22 iunie 2021 – Limba și literatura română, probă scrisă
24 iunie 2021 – Matematică, probă scrisă
25 iunie 2021 – Limba și literatura maternă, probă scrisă
29 iunie 2021 (până la ora 14:00) – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
30 iunie – 4 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor
4 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Românii vor beneficia de ştergerea dobânzilor şi penalităţilor fiscale până în 2022. Precizările ministrului de Finanţe

Publicat

Perioada în care contribuabilii pot beneficia de ştergerea dobânzilor şi penalităţilor a fost prelungită cu 10 luni, până la 31 ianuarie 2022, a anunţat ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, pe pagina sa de Facebook.

„Am prelungit cu 10 luni, până la data de 31 ianuarie 2022, perioada în care contribuabilii pot beneficia de ştergerea accesoriilor fiscale restante la data de 31 martie 2020 (cum ar fi dobânzile şi penalităţile), cu condiţia plăţii integrale a debitelor principale şi a îndeplinirii celorlalte criterii menţionate în legislaţie”, a scris ministrul vineri după-amiaza.

Pentru a beneficia de această anulare, trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: toate obligaţiile principale restante la 31 martie 2020 se sting prin orice metodă (plată, compensare, etc.), până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor; toate obligaţiile principale, împreună cu accesoriile aferente, scadente între 1 aprilie 2020 şi data depunerii cererii de anulare se sting prin orice modalitate; contribuabilul să aibă depuse toate declaraţiile fiscale, conform vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare; cererea de anulare a accesoriilor se depune după îndeplinirea condiţiilor de mai sus, dar nu mai târziu de 31 ianuarie 2022.

Potrivit ministrului Finanţelor, până la sfârşitul lunii martie 2021, au fost depuse 51.197 de cereri de anulare a accesoriilor, din care 42.434 (83%) au fost soluţionate, 4.962 au fost respinse şi 3.801 au fost retrase de contribuabili sau sunt în curs de soluţionare. Volumul obligaţiilor principale achitate ca urmare a accesării măsurilor prevăzute de această facilitate fiscală este de 52,77 miliarde lei.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate