Connect with us
Publicitate

Educație

Școli-pilot pentru testarea unor modele noi de predare, cu materii opționale alese de elevi, din toamnă. Proiect

Publicat

Ministerul Educației propune desemnarea unor școli ca unități-pilot, din septembrie, în care să fie aplicate modele noi de predare, elevii să poată alege materii opționale și să fie testat un nou tip de salarizare și carieră didactică.

Proiectul, aflat în dezbatere publică, prevede că lista școlilor care vor participa la acest program va fi aprobată până în 15 august.

Funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale şi de aplicație implică implementarea și evaluarea unor proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică, în vederea fundamentării de politici publice la nivel național, se arată în nota de fundamentare.

”Pilotarea unui nou model centrat pe oferta curriculară a fiecărei școli-pilot în parte (curriculum oferit de școală, alcătuit din trunchi comun și curriculum la decizia elevilor din oferta școlii), în acord cu valorile, profilul absolventului, competențele-cheie și ariile de învățare definite de Ministerul Educației și Cercetării, precum și a unui nou model de carieră didactică, proiectat pe opțiuni orizontale echivalente, începând cu anul școlar 2020-2021, va reprezenta piatra de temelie pentru ca viziunea proiectului România Educată, la orizontul anului 2030, să devină realitate. Putem vorbi despre o Românie Educată doar atunci când toți elevii, fără excepție, sunt tratați la școală ca personalități distincte, active, implicate, responsabile, cu aspirații, nevoi și preocupări bine definite”, explică inițiatorii proiectului.

Școlile-pilot vor aplica la clasă arhitecturile curriculare diferite de actualele planuri-cadru în vigoare, ”având rolul specific de a testa direct impactul unor modificări sistemice”.

De asemenea, unitățile-pilot vor funcționa după noi modele de normare, salarizare și parcurs al carierei didactice.

”Nicio școală nu va fi obligată să participe la pilotare, o condiție esențială pentru a face parte din program fiind anunțarea intenției unității de învățământ, în urma hotărârii Consiliului de Administrație și doar după avizul consiliului profesoral, al consiliului școlar al elevilor și al consiliului reprezentativ al părinților”, se mai arată în proiect.

Un studiu recent al Consiliului Național al Elevilor relevă că în anul școlar 2018-2019 un procentaj de 42,1% dintre elevi nu au fost consultați cu privire la materiile opționale pe care ar urma să le studieze în anul următor, ceea ce arată o deficiență de ordin stuctural a învățământului românesc de a accepta nevoile beneficiarilor și de a răspunde la acestea, motivează autoritățile din educație.

surse: edu.ro, edupedu.ro

foto: arhivă

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate