Connect with us
Publicitate

Economie

Se amână înscrierile la granturile de maxim 100.000 de euro pentru digitalizarea IMM. Noi modificări în ghidul de finanțare

Publicat

Apelul de 350 milioane de euro de proiecte pentru digitalizarea IMM-urilor a fost amânat. Nu se mai deschide din 1 februarie, ci din 15 februarie.

Este vorba despre apelul de proiecte numărul 1 – Digitalizarea IMM-urilor – grant de până la 100.000 euro pe întreprindere care să sprijine IMM-urile în adoptarea tehnologiilor digitale, aferent Investiției I3 – Scheme de ajutor pentru sectorul privat, din cadrul Componentei C9 – Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare.

”În contextul unui număr mare de solicitări primite din partea mediului de afaceri pe marginea acestui apel, dar mai ales pentru a veni în sprijinul potențialilor beneficiari, am decis ca apelul pentru digitalizarea IMM-urilor din Planul Național de Redresare și Reziliență să fie deschis în perioada 15 februarie – 18 aprilie”, a anunțat ministrul Marcel Boloș, pe Facebook.

Potrivit sursei citate, în perioada următoare vor fi actualizate informații pentru etapa de pregătire a proiectelor, cea de evaluare, contractare și implementare, prin:

  • clarificări privind fluxurile financiare din cadrul proiectelor (inclusiv numărul de cereri de transfer)
  • precizări suplimentare privind formulele de calcul – inclusiv actualizare excel cu formule de calcul
  • punerea la dispoziție a Metodologiei privind încadrarea întreprinderilor în categoria IMM
  • punerea la dispoziție a Metodologiei privind îndeplinirea criteriilor DESI în urma implementării proiectului de digitalizare.

Prin acest program, sunt oferite granturi de până la 100.000 euro pentru soluții hardware și software.

Cheltuieli eligibile (varianta din ghidul inițial)

  • cheltuieli cu servicii de consiliere/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare
  • cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune
  • cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi
  • cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul
  • cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei
  • cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou
  • cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil
  • cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului
  • cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului
  • cheltuieli cu serviciile pentru auditare tehnică IT (elaborare raport tehnic IT); Entitățile care furnizează astfel de servicii nu pot avea calitatea de furnizori și pentru alte cheltuieli eligibile în cadrul unui proiect
  • cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată); obligatoriu și cursuri în domeniul IT pentru persoanele responsabile cu conducerea și controlul întreprinderii, pentru a-i ajuta pe aceștia să conștientizeze rolul digitalizării în creșterea unei întreprinderi. Cursurile de competențe digitale trebuie să fie acreditate Autoritatea Națională pentru Calificări sau /și cu recunoaștere națională/ internațională etc.

Modificări

Prin Ordinul 71/11 ianuarie 2023, au fost aduse modificări la Ghidul de finanțare.

Principalele actualizări aduse de corrigendum ghidului specific sunt:

  • Introducerea codurilor CAEN din domeniul turism (agenții de turism și tur-operatori) în lista domeniilor prioritare
  • Clarificarea codurilor CAEN din domeniul IT neeligibile
  • Câteva precizări suplimentare privind formulele de calcul – inclusiv în format Microsoft Excel cu formule de calcul
  • Precizarea faptului că toate formulele vor fi calculate cu 4 zecimale, prin aproximare clasică, matematică
  • Introducere în Cererea de finanțare a unei secțiuni de punctaj și informații generale.

Vezi Ordin 71 din 11 ian 2023

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate