Eveniment
Șeful CNAIR: Tronsoanele Alba Iulia – Aiud și Târgu Mureș – Ungheni vor fi date în circulație anul acesta. Declarații
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a declarat că până la sfârșitul anului, vor fi date în circulație două tronoane importante infrastructură rutieră. Este vorba despre Târgu Mureș – Ungheni de pe A3 și despre Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda.
Declarațiile șefului CNAIR:
”După ce am verificat lucrările pot spune că circulația pe tronsonul Târgu Mureș – Ungheni al A3 poate fi deschisă până la sfârșitul anului. Trebuia să mă asigur însă că sunt finalizate toate lucrările necesare deplasării în siguranță pe acest sector de autostradă.
Vezi și A10 Sebeș -Turda: Șapte ani pentru 70 de kilometri. România deschide de Ziua Națională prima autostradă terminată după Revoluție
Vreau să remarc faptul că proiectul se finalizează înaintea termenului contractual și se înscrie în buget. În opinia mea unul dintre motive este și acela că acest contract a fost unul doar de execuție, fără să includă și proiectarea.
Astfel constructorul a putut înainta rapid fără să întâmpine greutăți. Se pare că aceasta este modelul de succes și de aceea ne-am propus să folosim același tipar și pentru alte proiecte. De exemplu pentru A7 – Autostrada Moldova folosim deja același tipar.
În ceea ce privește sectorul de drum de mare viteză, Târgu Mureș -Ungheni, pe care l-am verificat astăzi trebuie să reamintesc că acesta are o lungime totală de 9 kilometri, din care 4,5 la profil de autostradă şi 4,7 drum de legătură cu două benzi pe sens.
Odată cu deschiderea circulației, municipiul Târgu Mureș va avea asigurată în mare parte o legătură rutieră modernă cu Câmpia Turzii, Cluj Napoca, Sebeș și Alba Iulia.
Spun, în mare parte, deoarece deocamdată nu este finalizat lotul Cețani – Câmpia Turzii. Dar în condițiile în care, tot până la sfârșitul anului, lotul 2 al autostrăzii A10, Sebeș – Turda va fi deschis pentru circulația rutieră drumul de la Târgu Mureș până la Alba Iulia se va desfășura în condiții de siguranță mult mai mari și în timpi mult mai scurți.
Dacă privim mai în ansamblu, observăm că municipiul Târgu Mureș va avea o conexiune mult mai eficientă cu granița de vest a României prin vama Nădlac, chiar dacă deocamdată lipsesc cei 9 km pe A1, în zona Margina – Holdea unde urmează să fie construite tuneluri.
Ca informație de contex, vă pot spune că în acest moment contractul pentru proiectarea și execuția tunelurilor din această zonă se află în licitație”.
Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News