Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Serviciile Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia: Pacienţii pot sesiza Consiliul de Etică, dacă au nemulţumiri. Modelul de formular

Publicat

spitalul judetean alba_obstetrica nou nascuti Pacienţii nemulţumiţi de anumite aspecte care vizează Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia pot sesiza Consiliul de Etică din cadrul instituţiei, completând un formular disponibil online pe site-ul spitalului. 

În formularul de sesizare, pacienții trebuie să completeze obligatoriu numele și prenumele, spitalul și secția unde au fost internați, data internării și data externării. Totodată aceștia vor preciza care sunt aspectele sesizării (încălcări ale dreptului pacientului, condiționarea serviciilor medicale, abuzuri săvârșite asupra personalului medico-sanitar sau alte aspecte) și categoriile de personal implicate (medici, asistente medicale/asistenți medicali, infirmiere, brancardieri, portari, personal administrativ, conducerea unității sanitare).

De asemenea, formularul conține un spațiu unde pacienții pot detalia, în maxim jumătate de pagină, nemulțumirile pe care le au. Aceștia pot preciza și dacă au mai sesizat problemele către alte instituții sau organisme.

Nu în ultimul rând, pacienții sunt asigurați că vor primi un răspuns în cel mai scurt timp, putând alege modalitatea prin care pot fi contactați, fie telefonic, prin email sau prin poștă.

Formularul pentru reclamații poate fi descărcat de aici.

Spitalul a completat în 6 mai componenţa Consiliului de Etică a unităţii medicale. Acesta are şapte membri permanenţi – medici, asistenţi medicali şi un reprezentant al asociaţiei pacienţilor, şapte membri supleanţi şi un secretar, fără drept de vot.

Membri permanenţi:

Aurel Crişan – medic şef UPU – preşedinte

Cătălina Ghemeş – medic primar Obstetrică – Ginecologie

Mihaela Matei – medic primar Neurologie

Monica Boldor – asistent medical principal ambulatoriul de specialitate

Doina Presecan – asistent medical principal ATI

Vali Marinescu – şef serviciu managementul calităţii serviciilor medicale

Călin Gabriel Govoreanu – reprezentant Asociaţia SM Speromax Alba

Membri supleanţi:

Bogdan Ghigolea – medic specialist Nefrologie

Mihaela Susan – medic primar Oftalmologie

Ramona Gheorghe Coşarcă – medic specialist Cardiologie

Nadia Vesa – asistent medical principal Bloc Operator

Mihaela Cîra – asistent medical principal Neonatologie

Cristina Pop – consilier juridic

Dragoş Zaharia Gheorghe – reprezentant Asociaţia SM Speromax Alba

Sectretar: Alexandra Munteanu

Secretar supleant: Alina Mureşan.

Durata mandatului de membru permanent sau supleant al Consiliului de etică este de 3 ani.

Atribuţiile consiliului de etică

– promovează valorile etice în rândul personalului medico-sanitar, auxiliar şi administrativ al unităţii sanitare

– identifică şi analizează vulnerabilităţile etice şi riscurile apărute, propune managerului adoptarea şi implementarea măsurilor de prevenţie a actelor de corupţie la nivelul unităţii sanitare

– formulează şi înaintează managerului propuneri pentru diminuarea riscurilor de incidente de etică

– analizează şi avizează regulamentul de ordine interioară al unităţii sanitare şi poate face propuneri pentru îmbunătăţirea acestuia

– formulează punct de vedere etic consultativ, la solicitarea comitetului director al unităţii sanitare

analizează din punct de vedere etic situaţiile de dubiu care pot apărea în exercitarea profesiei medicale. În situaţia în care un cadru medico-sanitar reclamă o situaţie de dubiu etic ce vizează propria sa activitate, avizul etic nu poate fi utilizat pentru incriminarea cadrului medico-sanitar respectiv, dacă solicitarea s-a realizat anterior actului medical la care se face referire

– primeşte, din partea managerului unităţii sanitare, sesizările făcute în vederea soluţionării

– analizează cazurile de încălcare a principiilor morale sau deontologice în relaţia pacient-cadru medicosanitar şi personal auxiliar din cadrul spitalului, prevăzute în legislaţia în vigoare;

verifică dacă personalul medico-sanitar şi auxiliar, prin conduita sa, încalcă drepturile pacienţilor prevăzute în legislaţia specifică, pe baza sesizărilor primite;

analizează sesizările personalului unităţii sanitare în legătură cu diferitele tipuri de abuzuri săvârşite de către pacienţi sau superiori ierarhici. În măsura în care constată încălcări ale drepturilor personalului, propune măsuri concrete pentru apărarea bunei reputaţii a personalului;

– analizează sesizările ce privesc nerespectarea demnităţii umane şi propune măsuri concrete de soluţionare;

– emite avize referitoare la incidentele de etică semnalate

– emite hotărâri cu caracter general ce vizează unitatea sanitară respectivă;

– asigură informarea managerului, a Compartimentului de integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii şi a petentului privind conţinutul avizului etic. Managerul poartă răspunderea punerii în aplicare a soluţiilor propuse;

– aprobă conţinutul comunicărilor adresate petenţilor, ca răspuns la sesizările acestora;

– înaintează către organele abilitate sesizările ce privesc plăţile informale ale pacienţilor către personalul medico-sanitar ori auxiliar sau acte de condiţionare a acordării serviciilor medicale de obţinere a unor foloase, în cazul în care persoanele competente nu au sesizat organele conform atribuţiilor de serviciu;

– sesizează organele abilitate ale statului ori de câte ori consideră că aspectele dintr-o speţă pot face obiectul unei infracţiuni, dacă acestea nu au fost sesizate de reprezentanţii unităţii sanitare sau de către petent;

– aprobă conţinutul rapoartelor bianuale şi anuale întocmite de secretarul consiliului de etică;

– redactează Anuarul etic, care cuprinde modul de soluţionare a speţelor reprezentative din cursul anului precedent. Anularul etic este pus la dispoziţia angajaţilor, constituind în timp un manual de bune practici la nivelul unităţii sanitare respective;

– analizează rezultatele aplicării chestionarului de evaluare, parte a mecanismului de feedback al pacientului.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. bbc

    miercuri, 13.05.2015 at 16:53

    nu cred ca isi mau au rostul astfel de formulare. se stie foarte bine situatia penibila de la urgente, unde mergi si astepti 3 ore>>>(media de timp). trebuie suplimentate fortele Dorele..
    chiar eu am fost cu sotia de o saptamana la urgente, la ora 23, asteptau ¬15 persoane, registratoarea spunea ca nu mai sunt paturi si lumea trebuie sa astepte sa se faca loc…am intrebat-o ce medicament pot sa-i dau sotiei si ea imi spune ca nu stie, ca e doar registratoare…am stat la triaj 20 minute, timp in care nu am vazut o asistenta sa vina sa stea cu pacientii acolo.. fasss pe sistemul sanitar de mancat banii oamenilor. multumesc Ponta!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate