Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Serviciile Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia: Pacienţii pot sesiza Consiliul de Etică, dacă au nemulţumiri. Modelul de formular


Publicat

spitalul judetean alba_obstetrica nou nascutiPacienţii nemulţumiţi de anumite aspecte care vizează Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia pot sesiza Consiliul de Etică din cadrul instituţiei, completând un formular disponibil online pe site-ul spitalului. 

În formularul de sesizare, pacienții trebuie să completeze obligatoriu numele și prenumele, spitalul și secția unde au fost internați, data internării și data externării. Totodată aceștia vor preciza care sunt aspectele sesizării (încălcări ale dreptului pacientului, condiționarea serviciilor medicale, abuzuri săvârșite asupra personalului medico-sanitar sau alte aspecte) și categoriile de personal implicate (medici, asistente medicale/asistenți medicali, infirmiere, brancardieri, portari, personal administrativ, conducerea unității sanitare).

De asemenea, formularul conține un spațiu unde pacienții pot detalia, în maxim jumătate de pagină, nemulțumirile pe care le au. Aceștia pot preciza și dacă au mai sesizat problemele către alte instituții sau organisme.

Nu în ultimul rând, pacienții sunt asigurați că vor primi un răspuns în cel mai scurt timp, putând alege modalitatea prin care pot fi contactați, fie telefonic, prin email sau prin poștă.

Formularul pentru reclamații poate fi descărcat de aici.

Spitalul a completat în 6 mai componenţa Consiliului de Etică a unităţii medicale. Acesta are şapte membri permanenţi – medici, asistenţi medicali şi un reprezentant al asociaţiei pacienţilor, şapte membri supleanţi şi un secretar, fără drept de vot.

Membri permanenţi:

Aurel Crişan – medic şef UPU – preşedinte

Cătălina Ghemeş – medic primar Obstetrică – Ginecologie

Mihaela Matei – medic primar Neurologie

Monica Boldor – asistent medical principal ambulatoriul de specialitate

Doina Presecan – asistent medical principal ATI

Vali Marinescu – şef serviciu managementul calităţii serviciilor medicale

Călin Gabriel Govoreanu – reprezentant Asociaţia SM Speromax Alba

Membri supleanţi:

Bogdan Ghigolea – medic specialist Nefrologie

Mihaela Susan – medic primar Oftalmologie

Ramona Gheorghe Coşarcă – medic specialist Cardiologie

Nadia Vesa – asistent medical principal Bloc Operator

Mihaela Cîra – asistent medical principal Neonatologie

Cristina Pop – consilier juridic

Dragoş Zaharia Gheorghe – reprezentant Asociaţia SM Speromax Alba

Sectretar: Alexandra Munteanu

Secretar supleant: Alina Mureşan.

Durata mandatului de membru permanent sau supleant al Consiliului de etică este de 3 ani.

Atribuţiile consiliului de etică

– promovează valorile etice în rândul personalului medico-sanitar, auxiliar şi administrativ al unităţii sanitare

– identifică şi analizează vulnerabilităţile etice şi riscurile apărute, propune managerului adoptarea şi implementarea măsurilor de prevenţie a actelor de corupţie la nivelul unităţii sanitare

– formulează şi înaintează managerului propuneri pentru diminuarea riscurilor de incidente de etică

– analizează şi avizează regulamentul de ordine interioară al unităţii sanitare şi poate face propuneri pentru îmbunătăţirea acestuia

– formulează punct de vedere etic consultativ, la solicitarea comitetului director al unităţii sanitare

analizează din punct de vedere etic situaţiile de dubiu care pot apărea în exercitarea profesiei medicale. În situaţia în care un cadru medico-sanitar reclamă o situaţie de dubiu etic ce vizează propria sa activitate, avizul etic nu poate fi utilizat pentru incriminarea cadrului medico-sanitar respectiv, dacă solicitarea s-a realizat anterior actului medical la care se face referire

– primeşte, din partea managerului unităţii sanitare, sesizările făcute în vederea soluţionării

– analizează cazurile de încălcare a principiilor morale sau deontologice în relaţia pacient-cadru medicosanitar şi personal auxiliar din cadrul spitalului, prevăzute în legislaţia în vigoare;

verifică dacă personalul medico-sanitar şi auxiliar, prin conduita sa, încalcă drepturile pacienţilor prevăzute în legislaţia specifică, pe baza sesizărilor primite;

analizează sesizările personalului unităţii sanitare în legătură cu diferitele tipuri de abuzuri săvârşite de către pacienţi sau superiori ierarhici. În măsura în care constată încălcări ale drepturilor personalului, propune măsuri concrete pentru apărarea bunei reputaţii a personalului;

– analizează sesizările ce privesc nerespectarea demnităţii umane şi propune măsuri concrete de soluţionare;

– emite avize referitoare la incidentele de etică semnalate

– emite hotărâri cu caracter general ce vizează unitatea sanitară respectivă;

– asigură informarea managerului, a Compartimentului de integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii şi a petentului privind conţinutul avizului etic. Managerul poartă răspunderea punerii în aplicare a soluţiilor propuse;

– aprobă conţinutul comunicărilor adresate petenţilor, ca răspuns la sesizările acestora;

– înaintează către organele abilitate sesizările ce privesc plăţile informale ale pacienţilor către personalul medico-sanitar ori auxiliar sau acte de condiţionare a acordării serviciilor medicale de obţinere a unor foloase, în cazul în care persoanele competente nu au sesizat organele conform atribuţiilor de serviciu;

– sesizează organele abilitate ale statului ori de câte ori consideră că aspectele dintr-o speţă pot face obiectul unei infracţiuni, dacă acestea nu au fost sesizate de reprezentanţii unităţii sanitare sau de către petent;

– aprobă conţinutul rapoartelor bianuale şi anuale întocmite de secretarul consiliului de etică;

– redactează Anuarul etic, care cuprinde modul de soluţionare a speţelor reprezentative din cursul anului precedent. Anularul etic este pus la dispoziţia angajaţilor, constituind în timp un manual de bune practici la nivelul unităţii sanitare respective;

– analizează rezultatele aplicării chestionarului de evaluare, parte a mecanismului de feedback al pacientului.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. bbc

    miercuri, 13.05.2015 at 16:53

    nu cred ca isi mau au rostul astfel de formulare. se stie foarte bine situatia penibila de la urgente, unde mergi si astepti 3 ore>>>(media de timp). trebuie suplimentate fortele Dorele..
    chiar eu am fost cu sotia de o saptamana la urgente, la ora 23, asteptau ¬15 persoane, registratoarea spunea ca nu mai sunt paturi si lumea trebuie sa astepte sa se faca loc…am intrebat-o ce medicament pot sa-i dau sotiei si ea imi spune ca nu stie, ca e doar registratoare…am stat la triaj 20 minute, timp in care nu am vazut o asistenta sa vina sa stea cu pacientii acolo.. fasss pe sistemul sanitar de mancat banii oamenilor. multumesc Ponta!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Grindină și ploaie torențială la Răhău. SVSU a intervenit pentru a scoate apa din gospodăriile oamenilor

Publicat

Luni seara a fost ploaie torențială însoțită de grindină, la Răhău – Sebeș.

Potrivit reprezentanților Primăriei, apa a intrat și în curțile oamenilor, astfel încât voluntarii de la SVSU au intervenit unde a fost nevoie.

Județul Alba s-a aflat sub Cod Portocaliu de furtună, însă nu și zona Alba Iulia – Sebeș, chiar dacă aici a plouat torențial, luni seara.

La Răhău, grindina ar fi făcut și pagube în gospodăriile oamenilor.

sursă foto: Facebook (Dorin Nistor)

 

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

UPDATE FOTO: ACCIDENT MORTAL în Lunca Mureșului. Un bărbat a murit prins sub un tractor care s-a răsturnat

Publicat

Un bărbat de aproximativ 43 de ani a murit, luni seara, după ce un tractor s-a răsturnat, în Lunca Mureșului. A rămas prins sub utilaj, iar forțele de intervenție au constatat decesul, bărbatul având leziuni incompatibile cu viața.

UPDATE 1, ora 21.42: Bărbatul, de aproximativ 43 de ani, nu a mai putut fi salvat. Avea leziuni incompatibile cu viața, transmite ISU Alba. Acesta a fost scos de localnici, înainte să ajungă forțele de intervenție, de sub tractorul ce era răsturnat într-un șanț colector.

Știrea inițială

O persoană a fost rănită într-un accident de tractor, la Lunca Mureșului, luni seara.

Din primele date, potrivit ISU Alba, aceasta este prinsă sub utilaj.

La fața locului s-au deplasat echipaje ISU (Detașamentul Aiud) cu modul de descarcerare și de la Ambulanță (SAJ Alba).

UPDATE: Potrivit ISU Alba, este vorba despre un bărbat, care ar fi rănit grav.

sursă foto: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

LISTA actualizată a țărilor ”zonă verde” pentru care nu este nevoie de carantină sau izolare, la sosirea în România

Publicat

vama

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat luni  Hotărârea nr. 34 privind stabilirea listei țărilor membre U.E și ale Spațiului Economic European și a listei țărilor terțe pentru care nu se aplică recomandarea de instituire a măsurii de izolare/carantină asupra persoanelor care sosesc din acestea în România.

Statele care sunt exceptate de la recomandarea măsurii de izolare/carantină sunt stabilite în funcție de rata cumulată de incidență a cazurilor noi de îmbolnăvire din ultimele 14 zile raportată la 100.000 de locuitori, potrivit Grupului de Comunicare Strategică.

Zborurile suspendate către și dinspre statele aflate pe listele anexate Hotărârii nr. 34 se reiau începând cu data de 7 iulie.

LISTA țărilor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European pentru care nu se recomandă intrarea în izolare/carantină a persoanelor (asimptomatice) care sosesc în România din acestea:

1. BULGARIA

2. MONACO

3. CROAȚIA

4. REGATUL UNIT AL MARII BRITANII ȘI AL IRLANDEI DE NORD

5. CEHIA

6. POLONIA

7. AUSTRIA

8. ISLANDA

9. ELVEȚIA

10. SPANIA

11. FRANȚA

12. BELGIA

13. GERMANIA

14. SLOVENIA

15. DANEMARCA

16. ȚĂRILE DE JOS

17. ITALIA

18. NORVEGIA

19. SLOVACIA

20. IRLANDA

21. LIECHTENSTEIN

22. GRECIA

23. CIPRU

24. FINLANDA

25. MALTA

26. LITUANIA

27. UNGARIA

28. ESTONIA

29. LETONIA

30. ANDORRA

31. INSULELE FEROE

32. VATICAN

Lista țărilor terțe pentru care nu se recomandă intrarea în izolare/carantină a persoanelor (asimptomatice) care sosesc în România din acestea

1. CANADA

2. MAROC

3. ALGERIA

4. AUSTRALIA

5. RWANDA

6. URUGUAY

7. JAPONIA

8. COREEA DE SUD

9. GEORGIA

10. NOUA ZEELANDĂ

11. TUNISIA

12. THAILANDA

surse: Grupul de Comunicare Strategică, cnscbt.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șoferii vor putea compara ofertele RCA pe o platformă online oficială, pentru a alege cea mai potrivită asigurare

Publicat

Prețurile RCA vor putea fi comparate în curând printr-o platformă online oficială cu toate ofertele din piață, gestionată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), a anunțat luni asociația. Noul instrument de informare va furniza nivelul estimativ al primelor de asigurare RCA la oricare dintre asigurătorii autorizați care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României.

În piață sunt mai multe platforme online de comparare a ofertelor RCA, dar surse din industrie spun că aceste instrumente private nu ar afișa toate informațiile privind ofertele existente.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) a anunțat luni că a consultat de curând atât Autoritatea de Supraveghere Financiară, cât și Consiliul Concurenței și va proceda la operaționalizarea unui sistem de informare a consumatorilor de asigurări RCA cu privire la nivelul estimativ al primelor de asigurare RCA la oricare dintre asigurătorii autorizați care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României.

Prin intermediul acestui nou instrument, asigurații vor putea obține on-line informații privind prețul poliței RCA, având, în același timp, siguranța respectării legislației în vigoare și criteriile de securitate a informațiilor.

„Am pornit de la constatarea că, în prezent, la stabilirea primei de asigurare RCA, riscurile luate în considerare pot fi destul de segmentate, iar informațiile publice nu sunt întotdeauna disponibile în mod transparent pentru un potențial asigurat. Astfel, diferențele de primă pot fi înțelese mai greu, uneori, nu numai de la o persoană la alta, ci și în cazul în care o persoană deține mai multe autovehicule cu caracteristici diferite. Un comparator de asigurări RCA reprezintă o soluție pentru o mai ușoară, corectă și completă informare a consumatorilor de asigurări RCA”, a declarat Mădălin Roșu, Președintele BAAR.

Scopul acestui comparator este acela de a veni în sprijinul consumatorilor, prin facilitarea accesului acestora la informații corecte și obiective.

În comunicatul transmis luni, 6 iulie, BAAR mai spune că „stabilirea prețului poliței RCA depinde de o multitudine de factori, dintre care amintim doar câțiva, cum ar fi: clasa de bonus/malus (istoricul daunalității) în care se încadrează persoana respectivă, vârsta acesteia, capacitatea cilindrică a vehiculului. Toți acești parametri vor fi luați în calcul la implementarea proiectului, astfel încât, prima de asigurare afișată prin intermediul comparatorului RCA să fie aceea la care persoana interesată ar putea încheia polița RCA cu un anumit asigurător”.

Pentru a respecta legislația GDPR în vigoare, în cadrul comparatorului RCA, datele de identificare ale persoanei vor fi protejate printr-un sistem criptat, care asigură confidențialitatea informațiilor. BAAR precizează că această inițiativă nu intră în contradicție cu principiile Directivei Europene privind distribuția in asigurări așa cum acestea sunt transpuse în legislația românească, comparatorul RCA neavând scop comercial, ci doar de informare, oferind posibilitatea consumatorilor de a “compara produse de asigurare RCA disponibile pe piață”. Totodată, modul de funcționare al comparatorului și mijloacele tehnice de securitate vor asigura respectarea principiilor și regulilor de concurență privind schimbul de informații.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) este o asociatie profesională care are ca membri toate societățile de asigurare autorizate să practice, pe teritoriul României, asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și de tramvaie (RCA).

sursa: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate